Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset marraskuussa

Siis olet Tiara menossa alkuraskauden ultraan? Minä tilasin vauva -lehden heti sen ultran jälkeen :)

Pakko oli tulla tänne vähä hehkuttamaan, kun nyt on viikot 30+0! Huimaa =) Vielä siis 10 viikkoa... Huhhuh. Haettiin tosiaan parin yökkärit. Sellaiset, joissa oli vetskari ihan lahkeeseen asti ja vetskarin sai molemmista päistä auki. Tuttaa oli kummatkin. Nyt ei enää ostella vaatteita, eiköhän niitä kuitenkin kerry sitten, kun toukka syntyy.

Pitää tosiaan tehdä niinkuin ehdotti. Eipä sen toukan pidä koko ajan olla sylissä :) Rattoisaa lauantaita kaikille!
 
Täällä taas jännitystä ja hurjia tilanteita...:/

Perjantaina tuli maha kipeäksi, siis turvotti vaan ja närästi, ei mitään ihmeellistä. Yöllä sitten kun nousin vessaan, oli oikea kylki kylkikaaren alta aivan sairaan kipeä. Aamulla kipu oli vaan pahentunut enkä pystynyt kunnolla liikkumaan. Menin kuitenkin kurssille, josta sitten soitin miehen hakemaan mut pois aiemmin, kun olo oli niin tukala. Kotiin kun päästiin, purskahdin itkuun kun oli niin jyrän alle jäänyt olo ja ketutti kipu. Päätettiin mennä lääkäriin, kun en tosiaan pystynyt kivutta edes autossa istumaan.. No, menin työterveyteen, josta sitten sain lähetteen Naistenklinikalle kun kuulemma aina kun raskaana olevaa hoidetaan niin pitäisi tarkistaa ensin vauvan tilanne.

Ihan ok, oltiin Naikkarilla nelisen tuntia, makasin käyrillä ja lääkäri tutki kohdunsuun tilanteen ja vauvan, kaikki oli Taotaolla ihan kunnossa. Sitten sain Panadolia ja odoteltiin hetki jos se auttaisi. Vähän tuntui auttavan, joten pyydettiin, että saadaan mennä kotiin ja jos olo huononee niin tullaan takaisin.

Kipu jatkuu edelleen, Panadol auttaa vähän mutta heti kun vaikutus lakkaa on ihan sama tilanne. Siis niin ärsyttävää!! Liikuminen on tuskaa ja kun aivastin niin luulin hetken että nyt kyllä erkani sielu ruumiista... ( ;) )

No, pääasia että vauva on kunnossa kuitenkin. Tuli kyllä karmivia fiilis siellä Naikkarilla olla. Kun en tosiaan ollut edes miettinyt, että kipu liittyisi vauvaan ja sitten yhtäkkiä jouduttiinkin sinne ja käyrille makaamaan... Hyvä tietenkin, että vauvan tila tutkitaan tarkasti, alkoi vaan pelottaa kamalasti siellä kun niin paljon tehtiin tutkimuksia.

Toivon, että tää olisi vaan joku lihaskramppi tai ruuansulatushäiriö. Ja että menisi nopeasti ohi. Ei kellään olisi jotain hyvää diagnoosia..?

Taotaon painoarvio oli 935g, joka sijoittui vähän alakäyrän yläpuolelle. Sain tarkistusajan Äitipolille parin viikon päähän, jolloin varmistetaan vielä, että kasvaa normaalisti. Tuokin alkoi ensin pelottaa, mutta sitten tein vähän nettitutkimusta aiheesta ihan normaali tuo paino ainakin kahden lähteen mukaan on. Eli haluavat vaan luultavasti ottaa varman päälle. Ihan hyvä tietenkin sekin.

Huh, sori nyt tuli iso sepustus omaa napaa. Kummastuttaa ja vähän surettaakin tämä mun tuuri. Haluisin et kaikki menisi loistavasti mut aina tulee jotain... :(

KÖ ja Taotao 27+5
 
, siis mullakin on ollut jotain kipua oikean kylkikaaren alla. Olen vaan ajatellut, että se on toukka, joka raivaa tilaa itselleen. Kipu kestää yhtäjaksoisesti puolesta tunnista tuntiin, helpottaa tietyssä asennossa. Näin olen itse pähkäillyt, mitään todellista diagnoosia en ole tehnyt. Älä huoli, kyllä kaikki on hyvin jälkikasvulla :) Onhan se hyvä, että tarkistavat Taotaon painon kunnolla, mutta ei tuossa painossa mitään epänormaalia pitäisi olla. Ihan varmasti jännittää kaikenlaiset tutkimukset, niin jännittäisi minuakin. Tsemppiä!

Mulla on tuon 30 täyttymisen jälkeen alkaneet supistukset. Jotain toistakymmentä niitä tulee päivä mittaan ja osa kipeitäkin. Osaakohan terkkari sanoa niistä mitään, vai onko lääkäri sellainen, joka osaa sanoa onko kohdunkaula lyhentynyt tms.?
 
Sasha: uskoisin, et terkka laittaa lääkärin pakeille, joka sit tutkii kohdunkaulan lyhentymisen. Jos osa supistuksista on kivuliaita, niin sun pitäs varmaankin ottaa aika rauhallisesti :/ Aika suuri supistusmäärä, mulla tulee tavallisesti muutamia päivässä. Tosin tänään (palasin töihin) on tullut sellasia pitkiä supistuksia jo useempia...

Kvartti: Onhan se hyvä, että tutkivat kunnolla. Ei tarvitse sitten ainakaan vauvan olotilaa murehtia!

Olen näin ekan työpäivän ratoks koittanut etsiä kestovaippoja netistä. Lähinnä vaikeeta on arvioida, mitkä nyt sit ois hyviä... Ne Myllymuksut, joista olen saanut suosituksia, ovat kuitenkin pikkasen kalliimpia kun jotkut muut, mitä saa nettikaupasta. No, pitää jatkaa "urakointia"!
 
KÖ: Mulla oli puolitoistakuukautta sitten aivan järkyttävät kylkikivut vasemmalla puolella. Otin taksin töistä sairaalaan, kun en myöskään pystynyt kävelemään. Vauvalla kaikki ok, mutta minulla veren tulehdusarvot korkealla. Jäin osastolle pariksi päiväksi antibioottitiputukseen.

Tulehdusarvot ja kivut hälvenivät viikon kuluessa samaa tahtia. Mitään syytä vaivaani ei löytynyt, epäiltiin ensin munuaisia ja päädyttiin loppujen lopuksi suolistopohjaiseen vaivaan. Ohjeina sain syödä helposti sulavaa ruokaa loppuraskauden. Ruoansulatushäiriöt voivat myös nostaa tulehdusarvoja, en aiemmin tuota tiennytkään.

Voisikohan olla samaa sinullakin?

T:Marais ja Mökö 24+1
 
Hui Kvartti Onneksi vauvalla kaikki hyvin. Toivottavasti ei tulisi enää tuollaisia kipuja.
:hug:

Omaa napanderia: Olin viikonlopun reissussa ja vaikka olen nukkunut kellon ympäri sänky houkuttelee kummasti. Mutta pakko ainakin siivota vähän jos en saa koulun eteen tehtyä tänään mitään.

Huomenna mennään np-ultraan. Se jännittää jo kovasti! :) Näinhän pikkuisen toki jo varhaisultrassa mutta kuitenkin. Sydänäänten kuuleminen viime tortaina oli jotenkin tähän asti mahtavin juttu. Kylläpä aika muuten kuluu nopeasti! Se lohdutukseksi ihan alkutaipaleella oleville että viikot vain viuhahtavat ohi :D

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

toivoo salmis ja massu 12+3
 
Kvartti Hurjalta kuulosti ja oli varmaan pelottavaa :hug: Mutta onneksi kaikki on hyvin :heart:

Salmiakkitassu Huoh! Musta tuntuu että aika matelee.... |O Mut ehkä se sitte nopeutuu jos saan varhaisultrasta hyviä uutisia. Se on vasta ens viikolla :headwall:

Kivaa maanantaita kaikille!!!

pilvilinna ja joku öööö.... 5+5 (?) B)
 
Terveisiä ultrasta. Kaikki on mainiosti :)
NYT alkaa raskaudesta nauttiminen ja jännittäminen saa jäädä :D
Vikkelä kaveri masussani asustaa, pyörähteli ja huitoi käsillään ja jaloillaan. Saapas nähdä kuinka rajusti tulee vielä potkimaan mammaansa :)

Pohdiskelin tuossa itsekseni vielä sitä kuinka hyvä juttu myös se alkuraskauden ultra oli ja kuinka aion kyllä siinä käydä myös jatkossa jos saan lisää lapsia sitten joskus...

Taas niin mukava päivä että eipä tässä osaa olla muuta kuin onnellinen :heart:



salmis ja massu 12+4
 
Olit Memmu ihan oikeassa. Joukuin TK:n lääkäriltä vielä aluesairaalaan ja määräsivät mulle supistusten estolääkityksen ja vuodelevon. Toivotaan, että toukka tosiaan olisi vielä ainakin 4 viikkoa masussa. Aika hurjaa ja pelottavaa :| Ja vielä on perätilassakin. Huhhuh...

Onnea Salmikselle ultrakuulumisista :)
 
Onnea Salmis hyvistä ultrakuulumisista! Muistan, kuinka onnellinen olin ton np:n jälkeen, oli niiiiin ihana olo!!

Ja hyvä Sasha että menit lääkäriin! Toivotaan, että supistukset asettuvat ja tosiaan ainakin tuon 4 viikkoa vielä jaksaisi vauva mahassa köllötellä. Pelottavalta kuulostaa! Kumpa saisit oltua nyt ihan rauhassa vaan sitten loppuajan, käsket miehen tekemään kaikki työt.

Täällä on kylki jo parempi, oon päätellyt että taitaa olla jokin lihaskramppi. Sehän alkoi yöllä kun nukuin oikealla kyljellä niin on varmaan jäänyt jotenkin huonoon asentoon kylkiluut tms. Tuohan oli ihan yhtäjaksoinen kipu silloin la ja su, nyt eilen joissain asennoissa alkoi helpottaa ja tänään tuntuu kipua enää muutamassa asennossa. Aivastaminen ei edelleenkään ollut kivaa..

Marais, kiitos kokemuksista. Mulla oli tuo tulehdusarvo ihan vähän koholla, ei mitenkään merkittävästi kuitenkaan. Viittaisi siis kuulemma vain ihan flunssaan.

Mun alkoi tekemään ihan kamalasti mieli toasteja kun Salkkareissa joku tilasi sellaisen. Mies lupasi jo mennä hakemaan tarveaineet kaupasta ;)

Ollaan täytelty nyt tota Kunnaksen vauvakirjaa ja eilen askartelin sinne muutaman ultrakuvan kiinni, sekä taskun lopuille. Oon koko ajan pelännyt hävittäväni ne tuolta neuvolakortin välistä niin nyt ovat sitten tallessa.

Paljon jaksamista vielä Sashalle! Toivon kovasti, ettet sä ihan vielä synnyttäisi!!

Kvartti ja Taotao 28+0
 
Moikka taas!

Kvartilla on ollut hurja kylkikipukokemus :eek: Onneksi kuitenkin kaikki hyvin! Kerrohan sitten miten tuolla tarkastuskäynnillä sanotaan.

Sasha, koitahan ottaa nyt rauhallisesti, että pikkuinen pysyisi vielä hyvän tovin masussa. Pistä mies tekemään kaikki työt ja pyydä vielä vähän extra-hemmottelua ;)

Salmikselle kovasti onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Pilvilinna: aika tosiaan mateli ensimmäiset viikot raskauden alussa, mutta sitten kun viikkoja alkaa olla kasassa tuo np-ultran verran (n. 12) niin sen jälkeen ajantaju jotenkin hämärtyy :whistle: Tuo on kyllä erityisen jännää aikaa sulla nyt :)

Mä olen nyt talvilomani pitänyt ja palannut takaisin töihin. Iskias-säryt on aivan hirmuisia, että joutuu särkylääkkeeseen turvautumaan välillä :( Välillä lähtee jalat täysin alta, että täytyis varmaan olla rollaattori tukemassa. Ens viikolla onkin sitten neuvolalääkäri ja siellä otan nämä säryt ja kolotukset puheeksi. Ensi viikon sokerirasitus jänskättää kanssa vähän, mua niin kovasti pelottaa että joudun jollekin hirmuiselle dieetille loppuraskauden ajaksi :/ Tietysti pikkuhuligaanin terveys menee kaiken edelle, eli tarvittaessa olen vaikka syömättä!

Voikaa hyvin :hug:

Niisku ja aarre 27+5 (toivottavasti tuli viikot oikein, ei oikein pysy enää mukana)
 
Hyvä, että n kylki on jo parempi :) Onneksi se oli vaan lihaskramppi...

Niiskunenälle tsemppiä töihin. Ota vaan saikkua hyvällä omallatunnolla. Ei kuulosta kivalta, että jalat menee alta :(

Täällä sohvalla makoilen ja yritän keksiä jotain täytettä päiviin. Mies on tämän päivän työmatkalla, mutta anoppi on sentään hälytysvalmiudessa, jos jotain sattuu. Heti supistelee, kun nousen ylös, että lepo paras lääke on.

Paljon jaksamista kaikille ja hyvää oloa!
 
Salmari Uiii! Ihania ultrauutisia :heart: Olispa itekki jo tossa vaiheessa....

Hyvä että kylki on jo parempi.

Sasha Joo, lepoa vaan. Ota rauhallisesti, eiköhän kaikki mene hyvin ja vaavi viipyy vielä hetken masussa. Voimia kovasti joutenoloon, se on varmasti turhauttavaa.

Niiskunenä Juu, on tää jännää. Nyt on vaan iskeny niin kova huoli, kun ei ole oikein kunnon oireita. Hieman tissit aristaa mut ei muuta. Tiedän ettei kaikilla niitä tule, mutta silti huolettaa, mutta se selviää ens viikolla. Pelkään niin kovasti tuulimunaa :ashamed: Otahan ihmeessä saikkua jos alkaa tuntumaan ilkeeltä työnteko. :hug: Tsemppiä sokerirasitukseen, toivottavasti et nyt ihan syömättä joudu olemaan ;)
 
Ensinnäkin sashalle isot tsemppaukset! Toivottavasti kaveri malttaa pysyä massussa vielä jonkun viikon!

Salmarille onnea ultrakuulumisista :) Aika menee ihan tosi nopeeta oikeesti. Ensiks odottaa, et menis ne 12 viikkoa ja sit noin 20. viikon jälkeen viikot alkaa olla verrattavissa päivän kulumiseen. Meillä nyt siis menossa 30 + 5 ja kohta pitää alkaa latautuun siihen, et parin kuukauden päästä kaveri saattaa olla jo ulkomaailmassa!

Olin aamulla neuvolassa, mies oli mukana, kun halus kuulla sydänäänet. Muuten ei olla katsottu tarpeelliseksi, että mies olisi mukana. Olen sopinut omien hommieni mukaan neuvolat. Terkan mukaan kaveri on pää alaspäin ja hyvät sykkeet oli ja hyvää vaihteluakin. Tänään mennään perhevalmennukseen, jossa sitten juttua imetyksestä yms. Olen tänään ihan elämäni vedossa; olen lukenut ja kommentoinut työkaverin laatimaa raporttia koko aamupäivän ja on tosi hyvä fiilis. 17 työpäivää jäljellä! Eilen tein paperit lomien siirrosta, mun äippäloma on 27.10. asti ja sit pidäs kesälomat perään, joten palaan töihin 24.11. ens vuonna. Huimaa! Sit melki onkin jo joulu taas :) Maanantaina tuli äitiyspakkaus ja on ne vaatteet vaan sulosia :)

Mukavaa päivänjatkoa ja malttia sashalle! Ettet vaan rieku liikaa... Ja muillekin mukavaa päivänjatkoa!
 
Päivää kanssaodottajat. :wave:

Tää oireettomuus ahdistaa :'( Pelottaa niin kovasti että siel ei oo mitään. Plussatestin aikoihin tissit oli tosi kipee mut nyt sekin oire on pikkuhiljaa vähentynyt. Sattuuhan niihin ku puristelee ja painelee (joo, oon varmaan näky ku testailen tissejä vähän väliä :LOL: Onneks on oma työhuone) Mut ei oo mitään nippailuja eikä kipuja eikä mitään alavatsassa, niitäki oli ihan pikkasen plussauksen aikaan. Huoh! Viikon päästä ultra |O

Anteeksi omanapaisuus ja että tulin tänne nyt heti valitteleen ku vihdoin pääsin joukkoonne :ashamed:
 
Pilvilinna: Eipä tuota tarvitse pyydellä anteeksi :) Ihan luonnollista, että hirvittää, miten käy! Ei niitä oireita kuitenkaan ole mitenkään pakko olla, minun oireeni tulivat vasta muutaman viikon päästä plussauksesta.

Tuli aamulla harmin kyynel, kun yksi työkaveri oli hurjan tyylikäs ja itse näytän enimmäkseen norsulta :( Tai ainakin tuntuu siltä. Olisi ihan kiva mahtua omiin vaatteisiinkin... Varsinkin, kun en ole raaskinnut ihan hirveää valikoimaa ostaa mammavaatteita, niin vaatekaappini on hieman yksipuolinen. Onneksi ei ole enää montaa viikkoa töitä, jolloin pitäisi näyttää ihmismäisemmältä... Kotona pärjää sit verkkarilinjalla!
 
Pilvilinna: Tiedän, että on tosi vaikeaa varsinki alkuraskaudessa kun ei ole tuntemuksia eikä tunne liikkeiä vielä, mutta yritä nauttia siitä ajasta. Mullakaan ei juuri ollut oireita, enkä joutunut oksentamaankaan alkuraskaudessa. Ainoastaan menkkakivut oli kovina. Eli ihan normaalia voi olla oireettomuuski.
Sasha otahan nyt rauhallisesti, että pikkunen vielä vähän aikaa jaksais odottaa.

Salmari: Onnea utrakuulumisista!

Mathiaksella on tänään jo 2kk neuvola! Kuinka tämä aika onkaan mennyt nopeesti...
 
Nou hätä Pilvilinna! Muistelisin, että oireettomia jaksoja oli raskauden ihan alussa. Sitten alkoi se pahoinvointi...

Toukka on laskeutunut alemmas. Neuvolassa sanoi, että kyllä se ennakoi synnytystä. Kaikenlaista on hankkimatta. Sairaalakassia pakkasin, mutta mulla on imetysliivitkin hankkimatta. Pitää vissiin laittaa mies asialle. Sitä on vaan päässä kuvitellut, että miten tämä raskaus menee ja etenee, on tullut aikamoisena shokkina tämä kaikki.

Onnea Memmulle äippäloman suunnitelmista :) Kiva, että saat olla niin pitkään kotosalla ja jaksat noin hyvin töissä.

Nannan poitsulle 2kk onnittelut =)
 
Kiitos rauhotteluista, ootte ihania :heart: Juu, kyl tää tästä, välillä tulee vaan niitä epätoivon syövereitä ku ei vaan voi uskoa että tämä kävi kuitenkin näin "helposti" Se oli vaan yks hetki ku yhtäkkiä plussasi ja unohtu tavallaan kaikki se piina minkä kävi läpi ja kulunu aika tuntuu paljon lyhkäsemmältä. Nyt ei sit meinaa uskoa että näinköhän se oikeestikki tapahtu. Mitäänhän ei voi asialle nyt tehdä kun vaan odottaa :D

Nanna Voi vitsi aika on kyllä menny nopeesti, ihan ku säkin olisit vasta plussaillu. Onnea 2kk poitsulle :flower:

Kohta on Sashalla ja Memmullaki nyytit kainalossa. Ihanaa :heart: :heart:
 
Huomenta mammat! Ihan pikainen kurkistus kun sain kouluraportin ennätysajassa valmiiksi ja nyt ei sitten olekaan vielä kiire.

Pilvilinna, mullakin alkoi se huono olo vasta joskus viikon 8 aikana. Sitä ennen ei ollut juuri mitään, paitsi noita Nannankin mainitsemia menkkakipuja. Ja valkovuotoa. Eli älä oo huolissasi, eiköhän siellä kaikki kunnossa ole!

Kylki on edelleen vähän kipeä, mutta kykenen nukkumaan ja liikkumaan jo lähes normaalisti, eli eiköhän tuo kohta parane kokonaan.

Memmu :hug: norsufiiliksistä. Mä oon huomannut, että ainakin mulla helpottaa nuo muumiolot kun laitan tiukat houst ja paidan, niin että kaikki sadankin kilsan päässä varmasti näkee että mulla on vauva mahassa ja paksuus johtuu siitä. Nyt oon kyllä alkanut olemaan myös vähän kömpelö ja hidas liikkeissäni ja se ei kyllä oo mukavaa..

Toivotaan kovasti Sasha, ettei Toukka nyt ihan vielä syntyisi! Saisi vielä muutaman viikon ainakin kasvaa mahassa. Älä huolehdi niistä tekemättömistä hankinnoista, kyllä ne varmasti jotenkin järjestyvät. Tärkeintä olisi nyt, että saisit ihan vaan levättyä ja oltua rauhassa.

Kvartit ja Tao 28+3
 
Sasha: Jos niitä imetysliivejä löytyisi vaikka nettikaupasta? Ei tarvitsisi laittaa miesrukkaa asialle :)

Kiitos sympatioista norsuolon kanssa :) Mahaotus on jumpannut vuorokauden kohta putkeen, jonkin verran tietysti taukoja välissä, mut aikamoinen punkeaminen ja kääntyily siellä on käynnissä. Maha vaan heiluu... Aamulla heräsin siihen, että taas oli aamujumpan aika ja mahassa käännyttiin kovasti. Keskiviikon neuvolan mukaan kaverilla oli pää alaspäin, mutta tuon jumppailun jälkeen en todellakaan tiedä, että miten päin ollaan!

Alkoi uusi viikko, 31+0 :) On tää vaan hassua! Kolme viikkoa töitä jäljellä, ja tänään työpaikan pikkujoulut. Osallistun alkuillan ohjelmaan ja lähden sitten kotiin. Ensinnäkin ei kiinnosta enää siinä kohtaa, kun kaikki alkavat juoda kaksin käsin ja toisekseen, en jaksa olla ylhäällä ja jalkojen päällä enää illalla. Nämä päivät ovat ihan tarpeeksi, että jaksaa istua koneen ääressä.

Hyvää viikonloppua!
 
Onnea tsemppailuista koulujuttujen kanssa :) Hyvä, että puhtia löytyy. Lähetin eilen tutkintotodistushakemuksen yliopistolle. Ihanaa, että sain koulun päätökseen ennen toukan syntymää. Onko kyljen kipuilu hellittänyt nyt kokonaan?

Juu Memmu, laitoin imetysliivit itseasiassa tilaukseen netistä. Ei mies joutunut hakemaan kaupasta niitä :LOL: Kiva juttu, että sulla on töitä enää vähän jäljellä. Hienosti olet jaksanut! Toivotaan, että pikkujouluissa on hyvät tarjoilut...

Nää supparien estolääkkeet tekee mut hulluksi! Nehän on alkuaan tehty verenpainetautia varten ja mulla on aika alhainen verenpaine. Nyt huimaa, oksettaa ja ahdistaa henkeä. Yöllä en saa ollenkaan nukuttua. Ummetustakin ne lääkkeet aiheuttavat, onneksi on luumusosetta ja luumuja :p
 
Hei masun kasvattelijat!

Tulen tänne hieman arkana ja epätoivoisena kyselemään neuvoja tuolta ryhmästä "lähes kolmikymppiset ekakertalaiset". Meillä siis menossa jo yk14 ja olemme hoidoissa. Tässä kierrossa tehty ns. ovulaation induktio lääkekoktaililla clomhexal eli clomit kp 3-7, joiden pitäisi voimistaa ovista ja kasvattaa kunnolla muniksia, jopa usempi kappale ja 2tbl x12vrk terolut eli keltarauhashormonia 3pv ovulaation jälkeen ollut aloitus. Tänään on dpo 14 kp 30/25-26 ja viimeinen terolut -päivä. Menkat ei siis sinällään ole vielä myöhässä, koska terolutien tehtävä on pitää ne pois ja ehkäistä tuhruttelua. Tilanne siis tämä: sain torstaina dpo 11 dbtestillä hennon plussan, ohut, mutta selvästi näkyvä viiva kuitenkin, hento. Perjantain dpo 12 aamulla sain samaisella dbtestillä hennon hennon viivan myös - tosin virtsa oli hyvin laimeaa, koska olin juonut edellisiltana niin paljon eli dpo 11 testattu oli vahvempaa - rakossa ollut yli 6 h ja en ollut juonut juuri mitään sinä päivänä. Lauantaina dpo 13 aconilla ehkä näkyi jotain viivan tapaista. Illalla kun tulin kotiin ja katsoin sitä testiä niin näkyi paksu, mutta haaleasti "väritetty" viiva. Tänään aconilla tuli jotain viivan tapaista ja nyt kuivuttuaan siinä on paksu, "väritetty" viiva. Selkää koskee, alavatsaa koskee ja on paha olo - mikä johtuu todennäköisesti teroluteista. Erityisesti selkäkipu on aika kovaakin, alavatsakivut on tasaista jomomutsa ja välillä kramppaa kunnolla. Iltaisin palelee kamalasti. On huonoa oloakin, mutta kaikki oireet voivat myös johtua noista lääkkeistä. Eli en oikeasti tiedä, onko kyseessä kemiallinen raskaus vai tulisiko plussa sittenkin vielä... Mutta onko kenelläkään täällä vielä mitään muistikuvia omista haamuista tai haamujen haamuista? Toivon parasta, mutta pelkään pahinta...On vaan niin epätoivoinen olo, että oli pakko tulla tänne kyselemään kommentteja. Toivoisin kovin jo niin sitä plussaa ettei tarvitsisi koko ajan rampata klinikalla ja kantamassa sinne rahoja - muutakin käyttöä niille sadoille euroille olisi...Meillän nimittäin tulossa heti vuoden vaihteessa jykevämmät hoidot, jos ei ala tulosta kuulumaan...
 
Jopas kuulostaa kuin omilta alkuraskauden oireilta Vadelmaunelma =) Juuri samanlaiset oireet oli minullakin :D Ehkäpä verikokeesta saisi selville, että oletko raskaana, jos epäilet noin paljon? Toivottavasti tulet pian tänne meidän palstalle kertomaan hyvistä kuulumisista...
 
Minusta ei taida paljon vadelmaunelmalle olla apua, kun itse testailin vasta, kun menkat oli aika paljon myöhässä ja silloin tuli ihan oikea viiva siihen testiin. Mutta kuten sasha sanoi, verikoe olisi se varmin tapa varmistaa, eikä tarvitsisi sitten odotella ja ihmetellä, että mitä tuleman pitää! Paljon kuitenkin peukkuja täältä suunnasta :)
 

Yhteistyössä