Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset marraskuussa

Tänäaamuna pärähti plussa raskaustestiin. :D Ja oon edelleen ihan äimänä. Odotin todella menkkoja, kun ei huimia oireita ole ollut. Tärppäsi ensimmäisestä yrityskerrasta ja esikoista nyt siis odotellaan. Ihmeellstä! Tänään mulla on rv 3+6, eli huomenna ois pitäny alkaa menkat. Onneks tuli plussa! Hihii! :) Oon ihan sekaisin. Lasketuksiajaksi laskureiden mukaan tulisi 3.8.

Menin jo äsken tilaamaan sekä Kaksplussan että Vauva-lehden. :) Pääsen opiskelemaan.

Pilvilinna ja Tiara: Kiva, että meidän LA:t on lähekkäin. Voidaan vertailla fiiliksiä!
 
Tervetuloa MAndy!

14 aamua töitä, ja tasan kuukausi jouluaattoon :) Alkaa kyllä olla niin joulufiilikset, varsinkin kun tuli vielä tuota luntakin, että ei oikein jaksaisi keskittyä muuhun kun joulupuuhiin. Askartelin eilen loput joulukortit ja kirjottelin ne valmiiksi. Viikonloppuna kaivetaan sitten joulukoristeet yms :)
 
Tervetuloa Mandy ja onnea plussasta! =)

Tänään on käynti äippäpolilla. Jännittää... Taidan myös ruveta tekemään joulukortteja. On kovat suunnitelmat niitten suhteen, toivottavasti vaan osaan ja onnistun :D
 
Onnea Memmulle :) Jouluhäät kuulostaa ihanalta!

Terkut äippäpolilta! Ei mitään hirmu hyviä uutisia, edelleen on kohdunkaula lyhentynyt ja avautunut. Piikittivät steroidia, että toukkelin keuhkot kypsyisivät nopeammin. Sentään toukka oli kääntynyt, nyt on raivotarjonnassa. Jes! Viikon päästä pitää taas mennä tarkistukseen, ottavat sitten sydänkäyrää toukasta. En tiedä miksi. Tänään olisi tasan 2kk laskettuun aikaan...
 
Hei vaan,

Tervetuloa [/b]Mandy ja onnea plussasta! :flower: :)

Oi niinpä, joulu lähestyy, ihanaa ihanaa :heart: laitoin eilen vähän joulua kotiin. Onneksi nyt on luntakin! Pysyisipä se maassa.

Toivottavasti
sasha kaikki menisi hyvin :hug:

Talvihäät olisivat niin tunnelmalliset, itsekin haaveilen sellaisista ensi vuoden joulukuulle... se tosin on mietinnässä, koska vauva on sitten vain noin seitsemän kuukauden ikäinen...

Eipä täällä kummempia, masua kasvattelen ja koitan välttää lenssua, joka tuntuu olevan joka toisella, nyt kyllä särkee korvia pahaenteisesti -> :snotty: ?

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

toivoo salmis ja massu 13+3
 
Voi ei sasha! Olipa harmillisia uutisia! Jokainen päivä, jonka kaveri suostuu pysyy masussa, on kuitenkin hyvä juttu. Ja nyt kaiketi mennään kuitenkin jo aika turvallisilla vesillä vauvan ulkona selviämisen suhteen. Onneksi sulla on taas nopea kontrolli sitten ja tilannetta seurataan!

Me ajateltiin niistä häistä, et onhan muksu sillon vasta reilut 10 kk, mut halutaan jouluhäät ja sit taas ei seuraavasta joulukuusta tiedä, et jos on vaikka silloin tulossa pikkuveli tai -sisko tälle mahaotukselle. Jos alkaa siirtää häitä tulevaisuuteen, saattaapi mennä muutama vuosi, kun ainakin pari muksua tahdottaisiin :) Ens vuodelle tulee ihania tapahtumia, sekä häät että otuksen syntymä :)
 
Käytiin uudella kortisonipiikillä sairaalassa. Ihmettelin, kun yöllä en millään saanut nukuttua. Puoli kolmelta heräsin ja puoli seitsemältä pääsin nukkumaan. No, herätys oli tunnin päästä siitä. Ei semmoonen mun tapoihini kuulu. Sairaanhoitaja vaan totesi, että kortisonista tulee sellainen spiidiolo. No, aika hyvin kuvaa... Toukka on riehunut mun kanssani. Nyt on taas känninen olo :) Ei pelkoa, että sohvalta nousisin. Kukkuu...

Memmulla on kivoja tapahtumia tiedossa :) Meillä oli kaikkea jännää tänä vuonna. Mentiin kihloihin helmikuussa, ostettiin talo ja muutettiin maaliskuussa. Toukkaa odotetaan, ehkä syntyykin tänä vuonna. Ja naimisiin mentiin elokuussa. Juu ja olen kuulkaan uunituore maisteri :D Siinä olikin sitten melkein kaikki tapahtumat mitä yhteen vuoteen mahtuu :LOL:

t. Mää ja toukkeli 31+3 spiidisinä
 
No jopas on tapahtumia mahtunut Sashan vuoteen! Paljon enempää ei tosiaan enää mahtuiskaan :D

Joo turha niitä häitä on Memmu varmaan siirrellä, hyvinhän tollanen melkein vuoden ikäinen jo jaksaa ja sen kanssa pärjää jo muutkin kun äiti. Oltiin tänä kesänä kahdissa häissä kummassakin oli morsian reilut 20 viikkoa raskaana. Ihan mahtavia olivat kummatkin juhlat, että ei sen raskaana olemisenkaan takia välttämättä aina tarvitse juhlia alkaa siirrellä.

Mä tulin just neuvolasta, kaikki oli kunnossa! Vähän on turvotusta tullut, mutta voi johtua flunssaisesta olostakin. Paino oli noussut nyt viime kerrasta kunnolla, mutta kokonaisnousua on n.8 kiloa mikä ei kuulemma oo mitenkään liikaa. Ja ite ainakin luulen et kilo tai pari on vaan tätä turvotusta, eilen painoin ainakin kotivaa'alla yli kilon vähemmän kuin tänään...

Taotao on kuulemma ainakin nyt just niin päin, että potkut suuntautuu suoraan siihen kipeään kylkikaareen. Syyllinen kipuun taisi siis varmistua :p

Meille ei oo vieläkään tullut sitä äitiyspakkausta! Kelan lappu tuli viime viikolla, eli kaipa se kohta tulee. Haluun jo päästä hypistelemään niitä tavaroita ja vaatteita! Pitää ostaa jotain hajusteetonta pesuainetta niin sitten pääsee jo pikkuhiljaa pesemäänkin vaatteita ja vaippoja.
Oli muuten aika huvittava se lappui mikä Kelasta tuli :D Kun siinä lukee kolme kertaa se tieto, että minulle on myönnetty pakkaus. Naurettiin ihan katketaksemme, että ei ne siellä kyllä kovin älykkäinä ihmisiä pidä ;) Ja silti olettaa, että kaikki osaa täyttää ne niiden kaavakkeet. Kummaa porukkaa.

Nyt meen peiton alle, olin aamupäivän niin käsittämättömän huonolla tuulella, että ehkä pienet päiväunet vähän kohottaisivat mielialaa.

Kvartti ja Tao 29+0
 
Hei,

Olen kuumeessa kotona ja olen ehtinyt miettiä kaikenlaista...
Minkälaisia kokemuksia teillä on perhevalmennuksesta? Onko ollut hyvää asiaa? Kävin katsomassa oman kaupungin sivuilta ja luennot vaikuttivat ihan hyviltä. Pitää muistaa ensi kerralla kysyä neuvolassa, että koskas sinne sitten mennään.

Eilen sain aikaiseksi hakea tilaamani kestovaipat postista, ovat suloisia, mieskin ihasteli niitä :D Juu saa kyllä osallistua tasavertaisesti vaipanvaihtoon ;)

Sellaistakin vielä mietin että mistä saa kohtuuhintaisia luomuvauvanvaatteita? Oletteko ostaneet? Anttilan sivuilla on ainakin ihania nalle-aiheisia, niiden hinnatkin ihan OK.

t. salmis ja massu 13+5
 
Tulin pikaisesti laittamaan neuvola/lääkärikuulumisia, olen ollut muutaman päivän nettipimennossa ja tällä hetkellä huonosti nukutun yön jälkeen varsinainen zombie. Eli maanantaina olin siellä sokerirasituksessa ja eilen neuvolassa ja lääkärissä. Sokerirasituksen arvot oli kaikki ok, eli ei hätää sen suhteen. Verenpaineet on hieman lähteneet nousemaan mutta kaikki oli ihan ok myös tuossa lääkärintarkastuksessa. Lääkäri oli sitä mieltä, että voisin jäädä joksikin aikaa kotiin näiden selkä- ja lantiokipujen kanssa ja nyt sitten olen 2 viikkoa saikulla. Tosi helpottava fiilis :) Tänään tulin vielä töihin laittamaan asiat kuntoon että voi olla tuon pari viikkoa pois ja nyt muutaman kerran on alkanut supistelemaan parit kiperät asiakaskohtaamiset. Eli olen kyllä tosi tyytyväinen, että saan olla nyt jonkin aikaa pois.

Tervetuloa uusille, kiva että porukka kasvaa! :hug:

Sashalle erityisesti jaksamisia ikävän tilanteen kanssa!

Palailen taas kun saan aivot toimintaan ja kunnon yöunet :)

Niisku ja aarre 28+5
 
Huomenta!

Salmari: Minä en ole luomuvaatteita ostanut, mut huomasin, et luontokaupassa oli myynnissä jonkinlaista body-potkari-settiä. Erityisen edullinen se ei ollut. Minä olen ostanut vaatteita aika paljon kirppareilta, joten lohduttaudun sillä, että onhan kierrättäminenkin parempi kuin että kaiken ostaisi uutena.

Äippäloma alkaa 2 vkon kuluttua ja houkuttelin äitiä lähtemään mukaani, kun meinaan käydä Juupajoella Myllymuksujen kaupassa. Se oli penkonut käsityölehtiä ja löytänyt kaavat kestovaippoihin. Myllymuksut myy myös vaippatarvikkeita ja äiti kai meinasi kokeilla vaippojen ompelua. Ostan kyllä muutaman valmiinkin...

Meillä on ollut taas rauhattomia öitä. Heräilen siihen, että vaihdan kylkeä nukkuessa. Ikinä en ole ollut kylkinukkuja, mut nykyään ei ole enää muita vaihtoehtoja. Lisäksi toissayönä oli hurja suonenveto, ja edelleen on pohje hellänä... Huh! Joka tapauksessa uni ei ole sellaista, että olisi aamulla kovin virkeä. Ekan synnytysunenkin näin; muksu ei meinannut haluta tulla ulos... Toivottavasti ei ole enneuni!

Kvartti: Eiköhän se paketti sieltä tule, meillä kesti tasan kaks viikkoa sen tulo!

Niiskulle myös lämpimiä ajatuksia; kun hetken on kotona, jaksaa toivottavasti sitten vielä mennä töihin. Itse täällä nyt vielä roikun, mutta työn laatu ja tahti ei ole kovin kaksista... Että ei kannata murehtia työjuttuja :)
 
Heippa! Tervetuloa Mandy :flower: Kiva että porukka kasvaa!

Huh! Jännittää.. pelottaa... kauhistuttaa.... :eek: Tänään on sitte ultra. Näkee onko siel mitään ja onko sykettä ja onko oikeassa paikassa. Kaikki varpaat ja sormet pystyyn! Olen kyl niin varautunu et ei tää voinu näin helppoa olla, että itku kurkussa sieltä poistutaan. Katotaan....

Oireita on edelleen vähän, mutta on kuitenki. Aamulla on ehkä hitusen etova olo ennen ku syö, väsymys ja vilu on valtavaa. Tissit on edelleen vähän arat, mutta oonkohan mä sitten tottunu siihen kipuun ettei tunnu enää juurikaan.

Tuun huomenna sit kertoileen miten meni.

Sashalle paljon voimia odotteluun. Inhottava tilanne :hug: Täällä ollaan hengessä mukana!
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Oi tätä onnea! Siellä sen pieni sydän sykki ja kasvoi ihan oikeassa paikassa :heart: Laskettu aika tarkentu, eli se on 20.7. ja viikkoja on nyt 6+4. Oli kyllä jännä kokemus, ei voi muuta sanoa. Tyhmä hymy päällä sitte hortoilin kaupungilla. Nyt voi taas hetken aikaa olla ja rauhottua, kunnes alkaa seuraava ultra jännittämään :LOL: Ihanaa ku joulu tulee :heart:
 
Voi Pilvilinna.. Mahvata juttu! Voin vain kuvitella, miltä se tuntuu kuulla oman pienokaisen sydämen ääni ja varmistua että sisällä oikeasti kasvaa pieni ihminen. Voi että! :heart:

Mä meen ultraan vasta, kun raskausviikkoja on 10+0, eli 5.1. Siihen on vielä pitkä aika.
 
Onnea kovasti Pilvilinna!! :heart: :D On se kyllä niin huima tunne!! Mä oon niin iloinen sun puolesta, ihanaa kun sait varmistuksen ja muutenkin, ihanaa saada pitempiaikaisia kuumeilututtuja tällekin puolelle!

Mäkin kotiuduin juuri ultrasta, oli se kasvukontrollikäynti kun viimeksi Taotaon koko hipoi alakäyriä. Nyt lääkärillä oli kunnolla aikaa mitata ja painoa olikin tullut kahdessa viikossa melkein 400g lisää! Eli keskikäyrän tuntumassa mentiin kaikissa mitoissa ja ihan normaalin kokoinen vauva siis mahassa potkiskelee! :heart: Luultavasti viimeksi oli siis pientä mittavirhettä, varsinkin reisiluu oli mitattu aika lyhyeksi. Kaikki kunnossa siis. Nyt vaan ihan normaalit neuvolaseurannat ja toivon kovasti että meidän seuraava keikka sairaalaan on sitten synnytys!

Mä meen vähän lepäilemään sohvaan :)

Kvartti ja Tao 29+3
 

Yhteistyössä