*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA ja vähän huhtikuussakin*

Täällä poksutaan sitten 38+0!

Tänään olen pitänyt tosi rauhallista päivää. Aamupäivän köllöttelin vaan sängyssä kirjan kanssa ja enpä ole kyllä senkään jälkeen mitään kummempaa tehnyt. Maannut sohvalla ja kattellut telkkaria.

Tuntuu taas kerran vähän sille, että nuo pukamat alkaa vaivata enempi niin oon yrittänyt olla enempi vaakatasossa. Illalla ehkä käyn pyörähtämässä ystäväni luona, ehkä jopa vähän ulkoilemassa jos vaan suinkin jaksaa. Mitään pakollista ohjelmaa ei ole, yritän kerrankin vaan olla. :D

Tuosta esitietolomakkeesta. Täällä sitä ei palauteta mihinkään, vasta sitten synnyttämään mennessä annetaan se sairaalassa. Siks se pitäis pitää tuon neuvolakortin matkassa. Tuleeko ne nimiehdotukset oikeasti niihin rannekkeisiin???

Mulla taitaa ne kotiuttamisvaatteet olla 50 senttisiä, paitsi se haalari on 56 senttinen. Kävin varta vasten hakemassa silloin noi pienemmät kun uhkailivat viikkoja sitten että se syntyy hetkellä millä hyvänsä. Kohta käy niin ettei se mahdu noihin jos ei ala tulemaan. :LOL: Muuten noita 50 senttisiä ei taida olla kun ihan parit, 56 senttisiä on joitakin ja sitten 62-68 senttisiä on joitain, mutta ne on sit sellaisia joita ajattelin esittää toiveina kun kuitenkin porukka haluaa ostaa jotain vauvalle.

Unico mullakin OLI tuo ajatus että vauva ois tulossa etukäteen, mutta se ajatus on hävinnyt nyt. :LOL:
Kattokaa vaan niin makaan huhtikuun puolessa välissä laitoksella kun käynnistävät synnytyksen, todennäköisesti just mun 30 vee -päivänä. :D

Mulla meni tänä aamuna hermo mun kavereihin. Kun en ollut eilisen iltapäivän jälkeen käynyt Facebookissa ja sitten tänään aamulla tosiaan lekottelin vaan sängyssä lueskellen ja puhelin oli äänettömällä. En siis vastannut puhelimeen enkä tekstareihin heti. No eikö porukka vetänyt siitä heti johtopäätöksiä että olen laitoksella. Viestejä oli tullut useammaltakin tyypiltä, että oletko jo synnyttämässä? Perhana, sen kerran kun mä vaan ihan vähän halusin olla rauhassa. :LOL:
Laitoinkin sitten FB:hen statuksen, että ilmoitan kyllä KUN jotain tapahtuu, että ei se heti tarkoita jos musta ei kuulu mitään että olen laitoksella. :D
Niin ja sitten siinä kommentoinkin sitä, että melko epätodenäköistä että tuollaisiin synnytyskysymyksiin tulen vastaamaan sitten myöntävästi, "Joo, olen synnyttämässä, tässä just ponnistan." :D

Että sellainen purkaus tänään.

- Hapsiainen ja Herne 38+0
 
hapsiainen ;) no eipä sulla enää voi ennen aikojaan tulla :D, peukkuja ettei tuu sun 30 päivänä ;) Jaksuja pukamien kanssa.

Tää kävi tänään kattoos liis aihmemaassa leffan 3D:nä oli ihan hyvä mut tää mun selkä teki lopusta hiukan tuskaisen. Ei siis enää leffaan ennen synnytystä. Lisäksi mulla oli ihan hirvee kuuma siellä ja edelleen et pata riittää kun yleensä on sukat ja housut ja kaks paitaa kotona huh huh. Ja namuja piti syyä ähkyyn :LOL: No mahaa kiristää ;) Ettei olis liian helppoa on alkunut pumppu muljaamaan ja tykyttelemään ihan urakalla, toivottavasti se nyt rauhoittus hiukka tuskaa jos aikoo synnytykseen asti pitää tätä. Nyt ollu jalkojen lata lähtemisen suhteen parempi päivä mut näköjään koskaan ei voi olla hyvä kun yks lähtee toienn tulee.

Unico ja Toukka 33+5 (kohta pääsee nukkumaan)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Lilla My osanottoni munkin puolesta ja voimahali :hug:

Piip Myöhästyneet onnittelut pojasta! :flower: :heart:

Oon tarkotuksella ja en tarkotuksella pitänyt hiukan palstailutaukoa, kun jotenkin tuli huono-olo jo pelkästä netissä surfaamisesta ja sit varsinkin inhottava olo kaikista ikävien asioiden lukemisesta. Voi kyllä olla että jatkan tätä "taustalla oloa", ainakin siihen asti et nt-ultrassa ollaan käyty ja jos siellä on kaikki hyvin, niin sit voisin aatella tänne palaavani :)

Omasta navasta vielä, eilen oli eka neuvola, oli joku sijainen, oma terkkari sairaana. Ei kauheen hyvä maku suuhun jäänyt, oli vähän tyly ja kaikkitietävä ja vähätteli kaikkee. Ei suostunu ees yrittää kuunnella sydänääniä. Toivottavasti oma terkkari ois kivempi. Oireita mulla on tosi vähän, etovaa oloa sillon tällön, välillä repäsykivuoja, mut suurimmaks osaks aikaa ei yhtään mitään. Toivon kuitenkin et siellä masussa joku asustelis.

Käyn aina välillä lueskelemassa teidän juttuja, ja varsinkin jännäämässä h-hetkiläisiä :) Tää on kiva pino, ja palailen kyllä varmasti sitten kunhan tiedän että kaikki masussa on hyvin! Oon kirjotellu myös tuolla lokakuun lapset pinossa, ja siellä näky olevan nyt inhottava surullisten uutisten aalto, ikävää sellaset ja herättävät vaan heti itessäkin epäluuloja.

Toivotaan että kevät saapuisi pian, ainakin nyt paistaa ihanasti aurinko! :heart:
 
Kiitos kaikille haleista ja myötäelämisestä! :heart:

Asiat etenivät täällä paljon paremmin kuin ensin oli odotettavissa. Munhan piti eilen aamulla mennä sairaalaan, jossa kohtu olisi tyhjennetty lääkinnällisesti, eli emättimeen olisi laitettu käynnistyspillereitä jne. Pelkäsin tuota aikalailla ja se tuntui jotenkin niin epäluonnolliseltakin. Kävi kuitenkin niin "onnellisesti", että aamulla viiden aikaan heräsin siihen, että vuodan enemmän ja on kiire vessaan. Onneksi olin illalla laitannut kunnon siteen, vaikka siihen mennessä en ollut vuotanut juuri ollenkaan housuihin asti, ainoastaan pyyhittäessä oli tullut kunnolla verta.

Se mitä vuodin oli verta ja vettä - siis lapsivesi meni. Siinä pöntöllä istuessani kävi sitten yhtäkkiä holahdus ja tajusin, että oli mahdollista, että sikiö siinä holahti pönttöön. Hetken mietittyäni laitoin käden pönttöön ja nostin sieltä niin liikuttavan ilmestyksen, ettette usko!

Ihasteltiin ja ihmeteltiin sitten miehen kanssa meidän noin 6-senttistä pikku Kakkosta, jolla oli kädet, jalat, kaikki sormet, kaikki varpaat, korvat, kylkikuut, selkäranka, ihan kaikki!! Siinä oli pieni ihminen! :heart:

Vein pikkuisen mukanani sairaalaan aamulla, koska emme olisi voineet heitä häntä omaan roskikseemme, eikä toisaalta tuntunut luonnolliselta haudatakaan häntä. Koska olin aamulla kotona vuotanut paljon verta ja hyytymiä jo ulos, oli lääkärillä helppo homma: veti vain kohdunsuulla olevan istukan pihdeillä ulos, ja kohtu oli näin ollen lähes tyhjä ja puhdas. Ei kaavintaa, ei jälkitarkastusta. Sain ainoastaan kohtua supistavia pillereitä ja pääsin kotiin. Selvisin siis hyvin helppolla loppujen lopuksi.

Eilinen meni ylikierroksilla, tänään varmaan ehtii vähän miettimään, mitä oikein on tapahtunut. Mutta oli niin hyvä nähdä pikkuinen ja todeta itse, että elämää ei enää ollut. Tuntuu, että nyt olemme taas uuden alussa. Tiedän kyllä, että itken vielä monet itkut, mutta kyllä tästä selvitään. Ja onneksi meillä on jo tuo ikiliikkuja Ykkönen, joka pitää meidät hyvin kiinni arjessa ja on kuitenkin vielä ihan pieni.
 
Lilla My, ihanasti sä jaksat ottaa raskaan asian! :hug: Ja onneksi meni noin luonnollisesti kaikki etkä joutunut olemaan kovissa kivuissa. Jaksamista tästä eteenkin päin!

Nyt omia kuulumisia:
Niskaturvotus-ultrassa käyty ja kaikki kunnossa :heart:
Mini oli muutaman päivän oletettua isompikin, pääperämitta 59mm. Laskettua aikaa muutettiin yhdellä päivällä, toi muutos siis varmaankin johtui siitä että sairaalan kone jostain syystä laskee kuulemma eri tavalla kun neuvolan. Eli Unico, jos laitat mulle etusivulle 28.9.2010? :)

Jotenkin vähän epätodellinen olo vieläkin, vaikka nähtiin vilkkaasti sätkyttelevä Mini, nähtiin jopa kun se joi vettä :) Ehkä tää raskaus tässä jossain vaiheessa konkretisoituu?

Istukka on ilmeisesti tulossa etuseinään, vähän arvelinkin ite että näin olisi kun tolla dopplerilla kuunnellessa on se istukan ääni ollut aina tosi kova. Mä oon vähän toivonutkin, että se tulisi tuohon eteen (vaikka oikeasti kyllä tietenkin tärkeintä on että ei jää kohdusuulle ja pysyy muutenkin paikoillaan..) kun mulla silloin viime raskaudessa huomattiin napatyrä, eli mun vatsanpeitteissä on reikä navan vieressä. Oli ihan kamalan tuntuista, kun vauva tunki loppuvaiheessa jalkaa vatsanpeitteiden läpi mahan ulkopuolelle! Että jos se istukka nyt vaikka vähän suojaisi sitä reikää eikä tarvitsisi teippailla B)

Mä meen vähän lepäämään, viime yö tuli nukuttua aika huonosti kun kai mua sitten hermostutti.. Sitten jatkan kouluhommia jos saan keskityttyä :p

Oikein ihanaa päivää kaikille!
B) Kvartti ja Mini 12+2
 
Lilla My ihanasti käsittelet vaikeaa asiaa. Oon onnellinen, että sun ei tarvinnut fyysisesti kärsiä enempää, vaan asia hoitui luonnollisesti... :hug:

Tulin vain poksumaan, nt-ultrassa olin tiistaina ja pieni oli kasvanut ja ihmistynyt huimasti. harmittavan pikainen oli ultraus mutta sainpahan edes vilkaista :heart:

Olo jatkuu hyvänä, mitä nyt vaan kummallinen epävarmuus on nostanut päätään ton miehen suhteen.. Ihme asioita mietin ja pelkään :ashamed:
Johtuneeko se siitä edes vähän, kun aina kuvittelin saavan pienen ja söpön kummun ja kukaan ei tällaisestä turvotuksesta puhunut mitään! :D Vyötärö katosi heti ja olo ei ehkä ole viehättävin...
Pieniä murheita silti!


Tuike ja vaavi 12+0 (vihdoin!!!)
 
Lilla My, onneksi meni noin luonnollisesti, ettei tarvinut mitään kaavintoja ym. suorittaa. Ja tuo oli selvästi teille hyvä juttu, että saitte sen pikkuKakkosen nähdä ja viedä mukananne sairaalaan.


Minä kävin tänään neuvolassa kans.
Painoarvio tällä hetkellä 1800 gr. Vastaa kooltaan viikkoja.
Sokerirasitustestiin joudun, mutta se on kuulemma täällä jo lähestulkoon rutiini kaikilla ensimmäisillä odottajilla.
Seuraava aika oliskin sitten taas kahden viikon päästä!


Odessa80 31+4
 
danuli, toivottavasti oma terkka on kivempi. Ei ollut kiva toi sun saama ensivaikutelma.

Lilla My, Mukava kuula että selvisit vähällä ja kaavinnatta. Hurjaa kun pitelit pientä kädessä. :hug: Jaksamisia!

Kvartti, onnea ultrasta!

Tuike, onnea ultrasta 12 viikosta :) Tiä vaikka se pien kumpu vielä löytää tiensä sun mahan luo :)

Odessa :) siellä on kanssa jo hyvä kokoinen tyyppi :D Mulle sanottiin et toi sokeri rasitus on tulossa jossain välissä et tehään kaikille odottajille.

Täällä ollu taas joku unikeko olotila, yön nukuin mielestäni hyvin ja sit tossa vielä päikkärit päälle :) Kauppareissut varsinkin jos aikaa menee enemmänkun vartti niin alkaa oleen tiukkaa jaksaa. Mut enpä sinne oo yksin menossakaan ihan helpolla :) piti ostaa kinderi ja syyä se heti :D

Unico ja Toukka 33+6
 
Lilla My: toivon edelleenkin että jaksat käydä tapahtuneen läpi. Hieno suhtautuminen sinulla on kuitenkin asiaan. En tiedä miten itse olisin selvinnyt..

Tuike kyllä se siitä! Itsestäkin välillä tuntuu kovin epävarmalta. Ehkä oma olemuskin (mitä mies ajattelee mutta ei vain kehtaa sanoa).. ja sitten jaksaminen synnyttämisen jälkeen. Kun on kerta ongelmia terveyden kanssa niin välillä huolestuttaa että miten pärjään ja selviän. Onneksi on hyvät tukiverkot. Toisaalta odotan ihan hirveästi että saisi nähdä jo pikkuisen ja pitää sylissä :heart:

Työt loppuu sitten ensi tiistaina. Vähän on jo haikea olo, kun ehkä vähän tulee ikävä töihin ja sitä tietynlaista rutiinia jonka kuitenkin pian unohtaa. :D Ostin eilen taas pari pientä bodya, niitä kyllä alkaa olla vähän liikaa. Samoin tilasin nettikaupasta hoitolaukun, tuttipullon ja raitasen 56 senttisen bodyn. :) Nyt lähinnä puuttuisi hoitopöytä, pinnasängyn patja, itkuhälyttimet ja vaippoja.

Omena ja möykkyliini 33+6
 
LillaMy voimia kovasti! :hug: Suhtautumisesi asiaan on jotenkin niin hieno.

danuli toivotaan, että oma terkkari olisi sitten kaksin verroin mukavampi. :)

Kvartille ja Tuike81:lle onnittelut hyvistä nt-ultrakuulumisista. :heart:

Odessa
Minä kävin tämän raskauden aikana kahdesti sokerirasituksesta. Ensimmäinen käynti oli joskus alkuraskaudessa, tai siis muistaakseni viikon 14-16 jälkeen, en muista tarkalleen. Se käynti oli pelkästään sen takia kun mulla on todettu pco niin sen takia jouduin siihen käyntiin. Sitten toinen käynti oli sellainen joka oli joulun jälkeen, viikkoja en muista paljon silloin oli. Tuo myöhäisempi käynti on kaikille. Itsestäni tuo toinen käynti tuntui turhalle kun ensimmäisessä käynnissä kuitenkin kaikki arvot oli kohdallaan, vaikka kai ne ois voinu sitten muuttua.

Unico niin vaan se väsymys lisääntyy ja tosiaankin kaupassakäynnitkin tuntuvat haasteelliselle. Tääkin käy kaupassa yksin vain silloin kun tiedän, ettei sieltä ole paljoa mitään ostettavaa.

Omena mullakin oli hetken ikävä töihin, tai just niitä rutiineja, mutta kummasti ne on hävinny. :D

Mä oon oikeastaan iltapäivästä asti vain maannut sohvalla katsoen telkkaria. Aamusta menin heti käymään yhden kaverin luona ja sieltä sitten kävelin kotiin. (Matkaa ehkä noin 500 metriä ). Siinä olikin tämän päivän uurastus. Sen jälkeen en yksinkertaisesti ole viitsinyt tehdä mitään. Näköjään yksi tapahtuma päivässä riittää ja sitten on voimat poissa. Voi tietysti johtua siitäkin kun ei ole mitään pakollista niin ei tule sitten tehtyäkään mitään.

Mua on alkanut jännittämään ihan kamalasti se vauva-arki, jotenkin en halua sen vaan tulevan vielä. :eek: Olis niin kiva jatkaa raskausaikaa, tosin mielellään ilman vaivoja. :D Ihan hölmöä jotenkin, olen odottanut tätä hetkeä niin kauan että synnytys lähestyisi ja nyt toivoisin melkein että viikkoja olisikin vähemmän. Ota tästä sitten selvää mitä haluaa. :LOL:

Nyt jatkan tätä löhöilyä ja odottelen miestä iltavuorosta kotiin.

- Hapsiainen ja Herne 38+1
 
Nonni, ei tartte haluta enää mitään. Meni nimittäin lapsivedet äsken...
Kuulu vaan pamaus tuolta alapäästä ja sitten lorahti.

Jos ei supistuksia tule säännöllisesti ja kipeitä niin aamulla seiskan jälkeen laitokselle.
Taitaa olla menoa nyt. :wave:
 
Oikein suuret voima :hug: Lilla Mylle ja perheelle. :heart: minäkin ihmettelen, kuinka hienosti osaat suhtautua. :heart:

hapsiaiselle voimia ja tsemppiä! Jokohan oot matkassa...? :D

Muille mammoille tsempit ja jaksamisia masun kanssa. Edelleen jankkaan samaa: eli nauttikaa. Mulla niiin ikävä sitä pallukkaa. :D

:heart: lla Delfis ja Vili 3kk
 
Onnea, onnea Hapsiainen! Ihanaa :flower: :heart:

MUOKS.
Mulla on tänään 29vee synttärit ja mennään illalla ravintolaan syömään, joten pitäkää peukkuja etten ala voida pahoin tänään. Se olisi muutenkin uusi ennätys jos en tänään oksenna, eli 5vrk oksentamatta.

Sipsunen & Nalle 19+5 :heart:
 

Yhteistyössä