*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA ja vähän huhtikuussakin*

hapsiainen onnea paljon tytöstä :D :flower: :flower: :flower: (kumpaas teillä odoteltiinkaan?)
Ei se kauppa reissu muuten niin haasteellinen olis ollu mut kun alko särkemään ihan urakalla paikkoja, et kävely oli taas haaste itsessään.

omena, eiköhän sitä pärjää ja jos tuntuu niin pyytää ajoissa apua (mä toivon kyllä et nää vaivat jää sinne synnyrille ;))

Täällä samaa rataa, ei muutosta ;) särkee, mut se alkaa oleen jotuttua kauraa ja apua ei saa siihen oikein enää mistään. Noo eiköhän se 6viikkoa mee kohtuudella :D (ja toukokuullehan ei synnytys voi mitenkään mennä :LOL: )

Unico ja Toukka 34+0
 
Ada
:flower: :flower: :flower: Paljon Onnea Hapsiaiselle ja koko perheelle ihanasta prinsessasta :heart: !!!

Onnea myös Kvartille hyvistä ultrakuulumisista :heart: !

Lilla Mylle tahtoisin toivottaa voimia suruun ja toipumiseen. Toivottavasti tulisi oikein kaunis kevät ja aurinkoiset päivät toisivat lohtua. Varmasti se, että uskalsitte nähdä ja hyvästellä vauvan, auttaa teitä ymmärtämään ja hyväksymään tapahtuneen paremmin. Mutta oli kyllä rohkea teko!

:heart: :lla Ada
 
Ada
Muuten Unico-kiltti, voisitko laittaa tuohon etusivun listaan mulle että (39+3, sektio)... vai onko sektiolle joku lyhenne? Jos joku täällä joskus tietää joutuvansa sektioon, niin voin ehkä osata kertoa siitä jotakin :D ...
 
Täällähän on tapahtunut! ONNEA ONNEA hapsiaiselle!!! :heart: :heart: :flower: Hienoa että kaikki sujui hyvin ja nopeaan. Ihania ensihetkiä Herne-tytön kanssa! :heart:

Lilla My: Jaksat hienosti käsitellä keskenmenoasi. En usko että itse olisin pystynyt samaan. Pikkuisen näkemisestä lukeminen sai mut itkemään, niin koskettavaa se oli. Voimia sinulle ja perheellesi! :hug:

(.): Hurjaa miten tämä aika menee nopeasti. Mulla on nyt 3 viikkoa äitiysloman alkuun. :eek:
Täällä viime yö meni vaihteeksi lonkkia voivotellen. Haetaanko sairaslomaa muuten neuvolan kautta?

Viikonloppuja kaikille!

kevätesikko 31+4
 
Onnea Hapsiainen, suorastaan kadehdittavan vauhdikasta! Vaikka ehdithän sä vissiin jo huonon olon kanssa kärvistelläkin pitkin matkaa. Onnea myös Kvartille ja Tuike81:lle ultravilkaisuista!

Kävin eilen lääkärineuvolassa, ja oli kyllä pikaisin näkemäni lääkäritarkastus. Hyvä kun just ehdi saada sykkeen (155) kuulumaan, totesi että kaikki vaikuttaa muuten normaalilta ja kiitos hei! Terkka mittasi sitä ennen verenpaineet, tsekkasi pissan, kävin vaa'alla ja vastasin että kaikki on ok ja liikkeitäkin jo tuntuu. On kuulemma ihan mahdollista näillä viikoilla. Siinä kaikki. Toivottavasti kuukauden päästä on hieman pidempi neuvolakäynti. Ja tietty ultra, sitä odotellessa...

Mukavaa päivää kaikille!
 
Ada, laitettu ;)

Sipsunen
onnea! Toivotaan sulle synttäri lahjaksi oksentamattomuutta koko loppu raskaudeksi :) :flower:

kevätesikko
, täällä sitä voi hakea mitä kautta vaan ;) mulla on neuvolan ja terkkarin kirjoittamaa ja yhessä välissä oli työterveyden. Riippuu varmaan kuin pitkää tarviii, terv hoitaja voi kirjoittaa lyhyemmän ja sit lääkäri noissa kaikissa paikoissa pidemmän. Mut meillä neuvolan lääkärille oli aikoja vähän huonosti ja se on tietty päivä millon sille pääsee niin terkka keskuksessakin tuli käytyä.

vetku
, olipas nopea käynti mut niinhän ne kait joskus on ;)

Ai niin tää on hirvee itku pilli, ei tarvi kun lukea jotain joka ihan vähänkin vetoaa tunteisiin, ihan sama mihin niin itku pääsee huoh, siis luetaan vaan akuankkoja niistä ei oo vielä tullut :D
 
Voi onnea kauheasti Hapsiainen perheineen :flower: :heart:
Tuli ihan kylmät väreet ja melkein kyyneleet puski silmään, ihana uutinen!!
Ja juuri kun eilen mietin, et vieläköhän siellä on kauan jäljellä!!

kevätesikko, meillä ei saa muutakuin lääkärin kautta sairaslomaa :| Neuvolatätit/terkkarit voi antaa vain kulkutaudin takia pari päivää, mut ei muiden kipujen takia. Ihan tyhmää, varsinki kun lääkäriajat on niin kiven alla aina.

Sipsuselle synttärionnea ja kivaa iltaa =)

Mä löysin yhdeltä tutulta kohtalaisen uudet yhdistelmävaunut! Ei ne mun himoitseman väriset ole, tietenkään, mut ei pahat! Odotellaan vielä hintaa, ja mietitään sitten, lähdetäänkö uusia hakemaan vai ostetaanko nuo! Tarkoitus oli lauantaina mennä katsomaan vaunuja, mut isäntä on ehkä töissä kuitenkin :|


Odessa80 31+5
 
Lilla My :hug: :hug: :hug:

Hapsiainen Paljon onnea pikku prinsessasta :heart:

Sipsuselle Mukavaa syntymäpäivää :flower:

Ada Täällä selviää tiistaina, että leikataanko vai mitä tehdään. Viikkoja mulla 36+4 ja vauva jo yli 4 kiloa. Ja ahtaat on paikat. Kyllä kovasti ainakin toivoisin, että leikkaamalla vauva tulisi, mutta sen näkee nytten sitten.

päpsy ja papu 36+4
 
Onnea Hapsiainen pienestä tytöstä!! :heart: :flower: Nopeasti tuo tosiaan kävi!

Sipsuselle synttärionnea ja toivotaan tosiaan että tuo ykäily olisi jo historiaa! :)

Vetku, voi mä haluisin joskus tollasen neuvolakäynnin! No, ehkä toi nyt oli jo vähän liiotellun nopea, mutta kun se mun neukkatäti on ihan mahdoton jaarittelija ja sillä on aina kaikki paperit hukassa.. Viimeksi meillä oli Helmin kanssa samaan aikaan neuvola niin oltiin siellä huoneessa melkein kaksi tuntia.. Mä oon ihan tyytyväinen että mulla on seuraava kerta vasta kuukauden päästä, eli yli 10 viikkoa tulee väliä kerroille :D

Mulla on vähän huono omatunto tästä päivästä, mies vei tytön aamulla hoitoon niin mä menin sitten takas nukkumaan. Heräsin tossa tunti sitten ja vieläkin väsyttäisi! En oo saanut siis mitään kouluhommia aikaan, pyykkiä sentään sain pestyä vähän.. Oon laiska. Mutta kun VÄSYTTÄÄ!! Tää ei varmaan ikinä lopu. Ei kyllä pitäisi valittaa, eilen just tajusin että jotain ihan olemattoman pieniä juttuja lukuunottamatta tää väsymys ja siihen joskus liittyvä huono olo on mun ainoat raskausoireet toistaiseksi... Pitää siis vaan levätä silloin kun on pakko, ei kai sitä muuta voi.

Nyt lähden laittamaan ne pyykit kuivuriin ja hakemaan pikkuherhiläisen kotiin. Helmi oppi viime viikolla kunnolla kävelemään ja on kyllä nyt niin huvittava kun tallustelee ihan koko ajan ympäri kämppää ihan vaan kävelemisen ilosta :D

Kvartti ja Mini 12+3
 
Mukavaa viikonloppua kaikille!

Paljon onnea Sipsuselle syntymäpäivän johdosta!

Onnea Hapsikselle nopeasta synnytyksestä ja pikkutytön johdosta!

Ihanaa, että on viikonloppu. Olen ollut tiistaista asti töissä ja vaikka vähän puolivillaisella meiningillä, niin ei se ole helppoa taas pitkän sairausloman jälkeen tottua kiireisiin aikatauluihin...

Selkä voi paljon paremmin, ja iskias-kivut helpottaneet hetkeksi, siitä kovasti nautin. Tänään kävi työterveyden fyssari myös säätämässä mun työpöytää ja -tuolia, jos sekin auttais. Lääkärillä olin eilen, ja sanoi, että jos olo käy taas tukalaksi niin voin tulla hakemaan saikkua. Tänään oli myös neuvola. Maha oli kasvanut yli käyrien 22senttiin, mutta on kuulemma joku kasvupyrähdys sitten. Paino ei noussut juurikaan, ja sitä näkyy tulleen vain se välttämätön tähän asti, niin terkka oli tyytyväinen. Vahvat ja säännölliset sydänäänet kuuluivat taas. Pääsiäisen jälkeen eli kolmen viikon päästä uudelleen. Tänään mieskin oli mukana ja pääsee myös ensi kerralla, kun meillä molemmilla on silloin viikko lomaa. Saatiin myös Kelan paperit.

Viime viikonloppu meni Brysselissä hyvän ystävän hoivissa, ja oli ihanan rentouttavaa. Yllättäen matkaan tarttui hieman vauvanvaatteita, huppupyyhe, sophie la giraffe ja sirkusaiheinen puinen mobile. Ja juustoa ja konvehteja... Ja samppanja on etenkin edullista Brysselin lentokentällä, niin ostin pullon laadukasta roseeta syntymän juhlimista varten.

Lasken jo päiviä pääsiäiseen, kun sen jälkeen meillä on viikko yhteistä lomaa, ja mennään ostamaan vaunut ja turvakaukalo! Ei millään malttaisi odottaa, millä pysyy nahoissaan... Mallit ja värit on jo päätetty (by me) ja rahat vaunuja varten on säästetty kokoon (yhdessä).

Poika muuten on alkanut jo möyriä pitkin päivää, ja istukasta huolimatta, tunnen ihan kivasti aina rauhoittuessa ja syödessä sitä touhuamista. Vielä mies ei ole tuntenut vatsan päälle niitä potkuja, mutta neuvola terkan mielestä siinä voi vielä mennä 4-6 viikkoa.

Sellaista omaa napaa tällä kertaa. Nyt pitäis syödä jotain, sitten mammajoogaan, kauppaan ja saunaan... Ihana viikonloppu!

Mekkala ja Poikanen 22+1
 
onnea hapsiaiselle ja perheelle! :heart: :heart: :heart:

tsemppiä hormonimyrskyihin. mulla maidonnousun päivät olivat jotain ihan kamalaa mutta myös mahtavaa. onneksi nyt on mieli vähän tasoittunut.

palaan kertomaan synnytyksestä varmaan sitten kun mies on mennyt töihin. en oikein raaski tuhlata tätä ainutlaatuista aikaa mihinkään muuhun kuin lepoon ja rakkaiden lähellä oloon. Äitiys on ihmeellinen asia!

:heart: piip ja Aatto 12 pv

p.s. mulle voi myös laittaa sen sektiomerkinnän listaan, jos vaikka siitä on jotain apua jollekin.
 
Onnea hapsiaiselle ja perheelle :heart: :flower:

piipillä on ilmeisesti ollut vaiherikas synnytys, kuulostaa että toipuminen on kuitenkin hyvällä mallilla =)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ainakin Kvartille ja taisi olla joku muukin onniteltava :flower:
 
Hapsiainen: paljon onnea! hyvä että kaikki meni hyvin ja nopsaan. Nyt vain sitten nauttimaan. :)

Piip: Nautihan ainutlaatuisesta ajasta. :heart: ´

Unicocin poksuu tänään, tässä alkaa olla pian meilläkin jännät paikat!

Sipsunen: onnea synttäreistä. Mullakin on aika pian 29 vee synttärit, tuossa noin 2-3 viikon päästä! =)

Nyt alkaa itsestäkin tuntumaan että aika pian se on varmaan edessä ja mielikin herkistyy jotenkin tosi helposti kun melkein päivä päivältä odottaa pikkuisen syntymää enemmän vaikka toisaalta toivon että mökkyliini vielä viihtyisi masussa sen kolmisen viikkoa tai vähän enemmänkin!

Omena ja möykkyliini 34+0
 
omena saat sitten jännätä vietätkö synttärit laitoksella vai et :D Mietin tossa et käännänkö meidät toisin päin niin mulla olis muka kauemman aikaa vielä :) jokseenkin jänskää.

piip, odotellessa, kiva et menee hyvin

mekkala, ihanaa kun jaksat vielä reissata noin :) ja hyvä et kipu on helpottanut

Kvartti, ei kun huilaa sillon kun tarvii ;) ja tekee hommat pois alta kun on huilinut

päpsy, siellä on sit kans jännät ajat odotellessa miten tulee

odessa, voihan niitä vaunuja sit tuunata jos niikseen tulee kun perus asiat on kunnossa :)
 
Hapsiaiselle Onnittelut pikkuprinsessasta! :flower: :heart:

Lilla My :hug: :hug: Ihanasti suhtaudut asiaan ja kirjoitit siitä, mule tuli kyllä itku kun luin sitä. Jaksamista teille!

Kvartille ja Tuikkeelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Itselläni on siihen vielä pari viikkoa ja jännittää ihan hirveesti et onko siellä ketään vai ei. Näin jo unta missä epäilin että oonko raskaana vai ei, rinnat oli unessa palautuneet normaaleiksi ja mietin et ei varmaan olla enää raskaana, toivottavasti oikeesti asia on päinvastoin!

Tällänen vähän ällö kysymys, mut onks teillä kellään ollu raskausaikana hiiva- ym tulehdusta? Mulla varmaan on nyt. Mua vähän pelottaa kun näit oireit on ollu yli viikon, maanantaina alotin vagi-c kuurin, sanoin asiasta terkalle, mut se vaan käski käyttää kuurin loppuun ja soitella sitten. Pelottaa että tästä on vahinkoa alkiolle, kun ei se tunnu menevän ohi. Mul on näit välillä ollu muutenkin kiusana, enemmän pillereiden aikaan, ja aina ne on ollu jotain sekainfektioita, ei oo canesten auttanut, oon saanu aina flagyl comb kuurin. Ärsytti kun terkka vaan yritti sivuttaa asiaa, kun eiks nää tulehdukset voi pitkittyessään aiheuttaa keskenmenon?

Sori mä oon vähän huono kommentoimaan, pahoittelen!

Danuli ja oireeton pieni 9+5.
 
Päpsyllä olikin vielä tässä aika pian laskettu aika. Itse saa tulla siis vähän perässä vielä.. :) Toivotaan että saat sektion jos sen haluat! mäkin meen ensi ke käymään vielä lääkärissä/ultrassa kun pitää selvittää onko vaavi vieläkin perätilassa. Ja olen melko varma että vieläkin on jalat alaspäin, jos tulee sektio niin ei voi mitään vaikka mieluummin synnyttäisin alakautta.

Unico: Ei saa siirtää meitä toisin päin, kyllä mulle käy että mulla on vähän pidempi aika vielä. :D

Danuli: tuosta kuurista mitä käytät en osaa sanoa. Mulla oli pari kertaa hiivatulehdus noin viikoilla 8-12. Käytin sitä canestenin voidetta ilman asetinta ja se auttoi. Aloin myös syömään maitohappobaktereeita, nyt en kylläkään ole niitä hetkeen syönyt. En tiedä voiko hiiva vaikuttaa suoranaisesti keskenmenon riskiin, mutta se voi jotenkin kai "pahentaa" supistuksia jos niitä on. Pian pääset sitten ultraan! :)

Mies meni käymään töissä ja harjotuksissa jos vaikka itse menis keittämään kahvia tässä vähitellen. Sitten vois vähän imuroida. =) Oon sellanen että mieluummin imuroin vähän huonommin kun että on kauheasti pölyä joka paikassa. Mies taas haluaa siivota kunnolla silloin kun harvemmin siivoaa. :)
 
Hei!

Lauantaipäivän piristykseksi mentiin miehen kanssa vauvatalo Johannaan ja lähdettiin sieltä vaunujen ja turvakaukalon kanssa! Nyt tuossa eteisessä sitten seisoo Teutonia tumman vihreä spirit malli ja Cabriofixin beige turvakaukalo on varastossa. Lisäksi hyttyssuoja ja pyörien suojukset. Isofix jalusta mennään ostamaan sitten kun tulee seuraavan kerran tarjoukseen. Meni siinä sitten kivasti satasia, mutta nyt on isoin ostos hankittu!

Mekkala ja Poikanen 22+2
 
Minäkin kävin eilen lastentarvikeliikkeessä!
Tuli vaan sellainen olo, et joo, sulla ei näemmä ole edes miestä maksamassa mukana, et kato äkkiä ja lähde pois :$
Vaunuista.. No, siellä oli yhdet unelma-limenvihreät Emmaljungat, siinäpä se sitten olikin. Oikeastaan oli vain paria mallia, paria merkkiä, siinä kaikki.
Hoitopöydät oli sikakalliita, oli siel kyllä isoja ja hienojakin!
Noh, odottelen nyt tutulta, paljonko se haluaa niistä vajaa pari vuotta vanhoista Brioista, ne kelpais kyl ihan hyvin :)
Unico, minen osaa tuunata ku autoa, eikä noin uusille vaunuille varmaan mitään vois tehdäkään :D Puhumattakaan siitä, et meikä osais mitään kangasjuttuja touhuta..
Just mietin, et saakohan mistään valmiita reunuksia tuohon äitiyslaatikkoon, vai pitääkö äitiä pyytää ompeleen :D


Odessa80 31+6
 
Minä kävin viikon tauon jälkeen taas spinningissä ja kyllä teki hyvää! Olen ollut tosi pahantuulinen viime ajat, mutta nyt mieliala koheni kertarysäyksellä. Vaihdoin kevyempään spinningtuntiin, siellä pystyy paremmin itse säätelemään rasituksen määrää ja tarvittaessa selviää tunnista vaikka alle 100 sykkeillä... No itse saan kuitenkin aika tavalla kiertää vastusta että saan sykkeet pidettyä sopivalla tasolla eivätkä laske naurettavan alas. Mutta parempi näin päin, ei tule sellaista tunnetta että treenaanko liian kovaa.

Meilläkin oli pihan kaivo jäässä ja pihatie lainehti vettä. Miehen kanssa hakattiin sitä jäätä siitä päältä, tai siis mies hakkasi ja minä toimin työvälinetelineenä. Vähän siinä heiluttelin rautakankea, mutta täytyy sanoa että kyllä huomaa ettei tallitöitä ole viime kuukausina tullut tehtyä, sen verran voimattomat kädet oli. :eek:

Kävin eilen pitkästä aikaa tallilla ja kaveri laittoi mut harjaamaan sen hevosen. Onneksi ilma oli tosi kamala ja hevonen pahalla tuulella, niin ei tullut mitään hirvittävää hinkua päästä heti uudestaan. :)

kevätesikko 31+5
 
Odessa, no mä oon tuunannu ulkoa päin heijastin tarroilla :D (saa hyvin kuluneet kohdat piiloon ja turvallisuutta lisää). Vauvan tarvikkeet on kalliita, mitä on kattellut ja kuitenkin melkolyhyt käyttöikä yhdellä. Mun mielestä jostain saa reunuksia äitiyslaatikkoon mut en oo varma mistä, mut jos pyydät äitiäs tekeen niin saat just sellaset kun tahot ;)

mekkala Onnea uusille varusteille :)

omena okei, yritän kestää ;) meilläkin kaipaisi imurointia mut taitaa jäädä väliin ;)

danuli, sen hiivanhan saa varmistettua labrassa jos on epävarmaa eikä oireet katoa hoidolla. Kai ne tulehdukset pitäs saada hoidettua pois,mut mielikuva on et ne sen supistelun kauta voi tehdä keskenmenoriskiä, mut en tiä tekeekö ilman mut ei kun tenttaat terkkaa tai sit vaan suoraan lääkäriin

Tää on sentäs tehnyt tänään muutakin kun huilinut ;) sai miehen vaatteita korjattua ja koneellisen pyykkiä pestyä :) et jotain, mulle saavutus :LOL: enkä oo ees mahottoman kipeä vielä, no vesi ralli on illalla mun vastuulla joten sennäkee miten jaksaa sen sitten.
 

Yhteistyössä