*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA ja vähän huhtikuussakin*

Odessallakin on hurjan pitkällä jo raskaus! :)

Unico: niin onhan tässä vielä toisaalta aikaa vaavin kääntyä. Toivottavasti se tapahtuis pian. Niin mulla tosiaan on kai ollut vajaatoimintaan sopivia oireita jo aika kauan (palelu, sitten toisaalta hikoilu yms) mutta viime/toissa vuonna kärsin mm. asentohuimauksesta ja muutenkin jalkojen väsymisestä. Otettiin sitten viime kesänä kilpirauhasarvot, jotka olivat tsh 3,14 ja t4v 14,4. Sain sitten lääkityksen vain lähinnä raskauden takia. Raskauden aikana t4v on huonontunut, alimmillaan ollut 10,2 (va 11-22). Vaikka syön thyroksiiniä, tuntuu ettei se jotenkin imeydy.. Onko sitten jotain muutakin häikkää, en tiedä. Kerran mitattiin aamukortisoli, mutta se oli viitteissä hyvin: 552. Toisaalta raskaus voi nostaa kortisolitasoja. Mitenkä sulla on pysyny raskausajan arvot?
 
OddMolly Onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Kipuilijoille ja väsymyksestä kärsiville isot halit! :hug:

Odessa Noista tavaroista ja hankinnoista, niin itse olen ainakin hankkinut ns. perustarpeet valmiiksi ja sitten pistän miehen ostamaan mitä huomaa puuttuvan kun ollaan kotiuduttu. Ja esim. sitterin jätin vielä ostamatta, koska olen kuullut vähän vihjailuja että anoppi haluaisi tuoda vielä jotain isompaa lahjaksi niin saisi sitten ostaa vaikka sen. Eipähän sitä sitteriäkään heti tarvitse, jos tarvitsee ollenkaan.
Vaatteitakaan ei ihan kamalasti ole, niitä tosiaan tulee varmasti lahjoiksi ja ostaapahan sit lisää kun tietää kumpi tuolta on tulossa.

Omena toivotaan että pieni vielä kääntyis siellä.

Tää sitten aherti aamusta muutaman pellillisen korvapuusteja. :D Tuli vähän "mummo olo" kun kello oli yksitoista ja täällä tuoksui tuore pulla ja keittiökin oli jo siivottu. :D

Nyt olen tovin lepuutellut jalkojani, jos kohta jaksaisi lähteä käymään vähän ulkona, on niin mahtava keli tuolla. :)

Niin joo, tilasin ajan jalkahoitoon. Tässä vaan nyt jännitetään pääsenkö sinne. Sain nimittäin vasta ensi viikon keskiviikolle ajan. :D Tekis ihan äärimmäisen ihanaa päästä tuollaiseen. Ajattelin että nyt olisi hyvä hetki käyttää loput tuosta joululahjaksi saamasta lahjakortista ja jalkohoidossa en ole ikinä käynyt niin olisi kiva hemmotella vähän itseään. Peukut pystyyn että Herne ei sittenkään vielä tulisi vaan antaisi äidille tuollaisen hemmotteluhetken. ;)

Nyt taidan pistää ulkoiluvaatteet päälle ja suunnata vähän happihypylle.

- Hapsiainen ja Herne 37+6
 
odessa, mut sehän on hyvä aika jättää isä opettelemaan ja olemaan vauvan kanssa ja hakea ite puuttuvat jos isä ei koe osaavansa hakea kaupasta :) Mulla on pari tuttia, mutta toisaalta niitäkin on ruokakaupoissa ja jos sitä ei saa heti kuitenkaan antaa jos aikoo imettää niiin ei kai silläkään sit kiire oo. (mut kun löysin pimeässä hohtavia niin oli pakko ostaa)

oddmolly, onnea ultrakuulumisista!

omena
, samaa vikaa lääkitystä nostetaan mut arvot ei nouse. (mulla pysynyt kuitenkin viiterajoissa vaikka olo on mitä on et tarttis enenmmän et oli solo ok, mut kohtahan se sit taas nousee kun toukka syntyy ja sit pitää kattoa et milä tahilla lääkitystä lasketaan :))

hapsiainen Sä oot ollu ahkera :D ja herkkuja sit syötväksi. Peukkuja et herne antaa sun käydä jalkahoidossa :)

Tänne Toukkis oli tavoilleen uskollisena ultrassa nuppi alaspäin :) möyrys siinä odotellessa et liekö kääntynyt vai oliko jo mennessä pissapuhas (onneksi kun se jännitti kun alkanut turpoamaan) Ja toukkis oli vilkkaalla päällä meinas mennä koko ajan sen anturin alta minkä piirs sen sydänäänet, mut saatiin lopulta hyvä käyrä :D Toisella oli jo painoa 2,5 hurjaa sitähän tulee iso tyyppi jos menee laskettuun ja hurjaa jos menee yli, no on mulla uus käynti ennen laskettua ettei siitä tuu jättiläistä, kasvu oli noin viikon edellä mitä on. Ja kullemaam pitkä tyyppi on siellä mahassa, no eipä sit ihmekkään kun se joka paikkaan yltää muksimaan :) Mut ihanaa kun sillä oli kaikki hyvin. Tosin kurja juttu mun voinnin suhteen et uiminen kiellettiin nyt sitten kokonaan, no ei voi mitään toukkis on tärkein ja sen hyvin vointi, ollaan sit ite kuin kipeenä vaan.

Unico ja Toukka 33+4
 
oddmolly ihania ultrakuulumisia :flower:

Unicollakin jo noin paljon viikkoja!Koskas aloitat äippäloman?

Mulla masu vaan kasvaa ja asukki liikkuu päivä päivältä voimakkaammin :D
Kätilön kanssa kävin keskustelemassa synnytyspeloista ja auttoi mua hurjasti!Itkin melkein koko sen ajan kun siellä synnytyssalissa asioista puhuttiin,mut nyt tosiaan olen menossa synnyttämään uudestaan hyvin mielin!Ultra ja lääkäri vielä huhtikuun lopulla.

Sokerirasitus takana ja arvot olivat hyvät!
Painoa täytyy vaan nyt tarkkailla,ettei tulee liikaa loppua kohden,mut saa nähdä miten käy...tää raskaus kun on ollut alusta lähtien täysin erilainen kuin esikoisen kanssa.

Nyt syömään rauhassa,ennen kuin tuon poika tuolat herää päikyiltä.Ihanaa aurinkoista päivää kaikille :flower:
 
Hei kaikille, tai siis heidå.:( Vaikka kuinka olisin muuta toivonut, niin aamulla ensin lääkäri ei saanut sydänääniä kuulumaan (mikä sinänsä saattaa olla vielä ihan normaaliakin näillä viikoilla), sain lähetteen sairaalaan, ja siellä sitten todettiin, että meidän pieni enkeli-Kakkonen oli uupunut matkalla jo noin viikko sitten. Koko vastasi viikkoja 11+1. Suru ja ikävä on kova, mutta onpahan päässyt meidän pikkuinen jo taivaaseen.

Huomenna menen tyhjennykseen sairaalaan. Toivon tosin, että tyhjentyisi itsestään edes osittain ennen sitä.

Hyvää odotusta teille kaikille! :heart:
 
Voi ei, täällä on nyt sitten tullut sekä hyviä että huonoja uutisia. Oddmollylle onnea iloisista ultranäkymistä ja Lilla My, paljon jaksamista surullisen asian läpikäymiseen. :hug: Varmaan moni meistä(kin) on joutunut kokemaan vastaavan tuskaisen tilanteen.

Itse tulin poksumaan, ja ihmettelemään että onkohan matkassa jotenkin poikkeuksellisen vähän lapsivettä, kun tunnen jo nyt ihan selvästi potkuja ja kääntymisiä. Viikolta 13 asti oon ollut tuntevinani jotain outua liikettä, mutta ajattelin että kuvittelen vaan. Mutta eilen tuli ihan selvästi pari pientä potkua! Ja kun asetuin sohvalle kuulostelemaan, niin voisin vaikka vannoa, että siellä se pieni vaihtoi asentoa. Uskomatonta... :heart: Huomenna on onneksi neuvola+lääkäri, niin pääsee kysymään asiasta.

Vetku, ykkönen ja toukka 15+0
 
Vetku, minäkin olen ihmetellyt tunnenko todella liikkeitä vai jotain muuta kummaa. Nyt viikon verran on tuntunut hentoisia hipaisuja ja töytäyksiä tuolla mahassa. Voiko ne liikkeet todella tuntea tässä vaiheessa? Hurjaa!

14+0
 
:'( :'( Ei oo todellista Lilla My!!
En nyt pystykään mitään kirjoittamaan, itku tuli teidän puolesta!
Ihan kamalaa, että vielä tässäkin vaiheessa voi näitä ikävyyksiä sattua. Toivottavasti tyhjennys menee kuitenkin suht hyvin, olen itse käynyt sen kerran läpi enkä voi kun lähettää voimia teille!
 
Osanotto Lilla My :hug: :'(


Mulla on huomenna neuvola, kiva mennä sinne, vaikka 2 vkoa sitten oli lääkärinneuvola!
Pitäis muistaa täyttää se esitietolomake synnytyssairaalaan mukaan. Eihän siihen ole pakko laittaa niitä nimiehdotuksia?

Odessa80 31+3
 
odessa, riippuu kai vähän, meillä ei ees kysytty kun lasta ei kasteta. mut jos teillä on kastaminen vaihtoehto niin voi olla et ne haluaa, mut voihan sitä miettiä ja jättää tyhjäksi jos ne ei vaadikkaan.
 
Odessa: Mä jätin nimiehdotuskohdat tyhjäksi kun palautin sen lääkärineuvolakäynnillä jollekin muulle hoitajalle, mutta oma terkkari halusi sitten seuraavalla neuvolakäynnillä välttämättä siihen jotkut nimet. Ne tulee sitten vissiin siihen vauvan rannekkeeseen, joten nimi selviää sitten kaikille laitoksella vieraileville jos sen olisi halunnut pitää salassa. Siihen voi kuulemma laittaa ihan minkä tahansa nimen kanssa, vaikka "Sisko" tai "Veli". Kuulemma Tyks haluaa myös hätäkasteen varalta, hätäkastaako ne sitten lapsen nimellä Sisko tai Veli tai "Toukka", jos siihen laittaa vaikka työnimen?? :eek:

Täällä mahan asukas (jonka työnimeä jostain syystä en ole uskaltautunut kirjoittamaan palstalle kun vainoharhaisena kuvittelen sen heti paljastavan mut...) on ollut niin innokas jumppari, että töitä tehdessä tulee vähän hölmö olo kun maha heiluu puolelta toiselle.

Hitto kun en yhtään tiedä minkäkokoisia vastasyntyneet on. Mietin taas noita kotiutumisvaatteita, ja mulla olis täällä valmiina koon 62 aika ohut vanu-mikä-lie-haalari ja koon 68 toinen puku, joka on kanssa aika ohut, mutta luulisin että kuitenkin sopivan lämmin bodyn ja potkareiden päällä. Jälkimmäinen on siis kokomerkinnältään isompi, mutta oikeasti pienempi kuin tuo eka Tutan puku. Mutta siis jos sujautan vauvan koon 62 pukuun niin hukkuuko se sinne sisään?

kevätesikko 31+2
 
kevätesikko, mä oon suunnitellu laittavani vauvan 68 senttiseen ulkohaalariin :D ja 62 senttiseen sisähaalariin ja tai olla myös 62 senttinen body ja puolipotkarit :D Et sit näkee miten se hukkuu niihin :)mut kaukaloon se kumminkin tulee. Jos Toukka tulee ennen ulos kun lähet niin yritän tulla kertomaan hukkuko toinen sinne ihan oikeesti vaatteisiinsa :D
 
Kevätesikko Voi kyllä olla että hukkuu 62-68 pukuun, jos ei oo ihan jättivauva. Meillä äippäpakkauksen 68 cm (muistaakseni) toppapuku on mennyt vasta tänä talvena, vaikka neiti syntyi viime helmikuussa. 49-50 cm ja reilu kolmikiloiselle vauvalle 56 cm oli alussa ulkovaatteista ihan ok, kun taas vastaavissa potkareissa jäi kyllä tilaa reilusti. JOtain vaatteita oli muistaakseni jopa 50 cm, mutta ne ei menny kauaa. Mut riippuu tosiaan vaatteesta, niissä kun koot heittelee melkoisesti.

Oddmolly Kiva että sullakin on vastaavia kokemuksia! Ehkä mä en siis sittenkään ole luulosairas :D.
 
lilla my olen pahoillani:hug:Itku pääsi!

kevätesikko meidän esik oinen käytti synnyttyään 50-56cm vaatteita(3430g ja 49cm).Olin varannut kans 62cm,mut pakko oli hankkia pienempiä,kun kaikki vaatteet pyöri päällä :D

unico ainiin en muistanutkaan,et olet saikulla ollut...äippäloma on kuitenkin asia erikseen.Siinä valmistaudutaan jo henkisestikin vauvan tuloon!Ite ainakin odotan jo kovasti äitiyslomaa ja et viikot vähenee/synnytys lähestyy.
 
hemuli, mä odotan huhtikuuta :D et sillon ollaan vissiin jo paremmilla vesillä jos toukkis päättää tulla :) jännittää, kunhan nyt sinne asti viihtyy (ja juu ei oo kunnon supisteluja mut silti joku ihme ajatus jäänyt et tulee etuajassa)
 

Yhteistyössä