*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA ja vähän huhtikuussakin*

Omena, mulla tuntuu kans potkut tuonne alaspäin enimmäkseen! Ja silti ultrassa vauveli on ollu kuitenki pää alaspäin :D Kai se kääntyilee sielä vielä :whistle:

Jane, mä en oo ees aatellu koiria, mua huolestuttaa hevoset enemmän :LOL:
Meillä on kans sairaalaan matkaa joku 50 km.

Huomenna aamulla lääkäriin! Mieslääkäri, viel vanhempi, saa nähdä :ashamed: Mut ei se pahasti onneks ahdista, mut olishan se naislääkäri ollu kivempi :whistle:


Odessa80 29+3
 
Moikka pitkästä aikaa. Olen ollut koulutuksessa viikonpäivät ja iltaisin ei ole jaksanut enää koneelle tulla istumaan. Muutenkin olen aika huono kirjoittemaan, vaikka lueskelemassa kävisinkin.

Pahoinvointia tai krapulaoloa ei ole näkynyt pariin vuorokauteen, joten toivon sen vihdoin kaikkoavan kokonaan. Aivan järjetön salmiakin himo vaivaa ja kiusaan itseäni kauppareissuilla tuijottelamalla karkkihyllyjä. En ole uskaltanut yhtään syödä salmiakkia, kun silloin aiemmin nousi ne verenpaineet kovin korkealle ilman salmiakkiakin. Huomenna kyllä otan asian puheeksi neuvolassa, josko voisin edes yhden Rotanrykäys-tikkarin uskaltaa syödä... Nooh, pienet on murheet ja hyvä niin.

Mekkala onkin pian jo puolivälissä. Eikä tässä itselläkään sinne enää kovin pitkä matka ole. Aika on mennyt hurjan nopeaan nt-ultran jälkeen, mutta nyt rakenneultran lähestyessä ajankulku hidastelee. Kyseinen ultra on siis 23.3.10.

Niin ja tervetuloa uusille :flower: ja tsemppiä viimemetreillä oleville.

Sipsunen & Nalle 17+2 :heart: (huomenna on 3. neuvolakäynti edessä )
 
HPM
Oli pakko tulla lukemaan nannan kertomus! Mä oon niin odotellut että pitääkö tosiaan paikkansa että toinen tuleekin ulos jo helpommin ja sulla se ainakin piti ponnistuksen osalta kutinsa!! Jos meille tulee joskus toinen niin mulle tommonen 3min kans!! Vielä kolmannet onnittelut! :flower: Niinku sanoin, ei tässä tilanteessa voi onnitella liikaa :heart:

Ai joo ja hei, ton linkin vauvapuolelle vois välillä päivittää... Nyt se vie heinäkuulle 2009 :)
 
Hei kaikille! en ole nyt pariin päivää kerinny käydä täällä lueskelemassa ja kauheesti on tekstiä siinä ajassa tullut! Tsempiä munkin puolesta kaikille viimemetreillä oleville! Lisää ihania "jakaytumisuutisia"! :heart:

Mä tos mietin et pitäsköhän vähän vähentää tätä netissä pörräilyä, kun tulee vaan luettuu kaikenlaista ikävää, kuten keskeytyneestä keskenmenosta, ja sit alkaa pyöritellä noit asioita. Mula nimittäin raskauoireet ovat viikonlopun jälkeen hävinneet lähes kokonaan, jos en tietäs olevani raskaana, niin en ehkä sitä epäilis. Onks kellekkään muulle käyny näin, et oireet vähenee, kun en mä ole edes vielä "seesteisessä keskiraskaudessa". Pelottaa että pienen kehitys on tyssännyt. Meinasin jo gynelle pyytää soittoaikaa, mut sit aattelin et hulluna se mua pitää, ku viikko sitten kaikki oli vielä hyvin. Tuntuu et rinnatkin ovat pienentyneet. Huoh, on tää esikoisen odotus vaan ressaavaa...

Sori omanapaisuus!

Danuli + nimetön rv 7+2
 
Danuli Mulla on toka menossa, eikä vainoharhaisuus ole kyllä helpottanut yhtään... :ashamed: Koko raskauden alun on ollut tosi vähän oireita, pientä kuvotusta ja väsymystä vaan, mutta np ultrassa 12+0 kaikki oli kuitenkin kunnossa. Toivottavasti sullakin. Yhden keskeytyneen keskenmenon olen kokenut, enkä osaa sanoa poikkesiko se oikeastaan ollenkaan näiden kahden muun ekasta kolmenneksesta.
 
Kvartti, Tsemppiä lantionpohjan lihaksille ettei ne enää kiusi ;) (täälläkin hiukan kesä terässä mut pahasti ei oo mennyt ehkä pikkusen mut tunne et tippuu)

Tuike, ainakaan mun mielikuvituksella ei kannata selata pahimpia juttuja. Eikä paljon muutakaan. Ihan tarpeeksi pelottaa ilmankin kun jostain jotain sattuu kuulemaan.

hapsiainen, miten meni kyläilyt?

piip, helpompi se kai on kotiin tulovaatteita vähentää pukemis vaiheessa kun miettiä mistä saa lisää ;)

Jane, tuttuja ajatuksia, vaikka meillä ei ole edes sellaisia eläimiä mistä pitäs olla huolissaan. Ja just noi ajoitukset sun muut. Meillä on sairaalaan ilman ruuhkaa noin 20minsaa ja ruuhkassa saattaa mennä sit tuplaten. Mies on toiseen suuntaan töisssä mut sinne on se 6kilsan matka et pitäs se sieltä kaveriksi saada kyllä.

mekkala, miten meni ultra?

Omena,
hyvä et uni alkanut maistumaan :)

nanna,
kiva kuulla kuulumiset, kyllä se sitten tulikin nopeaan kun ensin valmisteli pitkään :)

Odessa, miten meni lääkäri?

sipsunen, hieno homma os paha olo helpottaa. Mä lopetin salimiaki mussuttamisen kun terkka sano et on paineet noussu (no oli sit pudonnut kun lopetin)

HPM, kiitti linkki vinkistä ;) ei kai nyt sellasta voi hokasta ;) korjattu toivon mukaan oikein

Danuli, älä lue ikäviä asioite ;) (joo joo helpommin sanottu kuin tehty). Jaksuja odotteluun.

Myrna
, kiva kuulla toikin

vetku, jaksuja sinnekkin

Neuvolassa käyty, mut niin pihalla et en osannu kysellä mitään hittolainen. Kun eilinen meni kivuissa niin vieläkin oli jonkin verran päällä ja ihan pihalla. Noo seuraava on kolmen viikonpäästä mut sitä ennen on siellä äitipolilla käynti jos siellä muistais kysellä. Mulla ei ollu kasvanut se sf mitta kun sentilla ja putos yläkäyrältä keskikäyrälle. Terkka tosin sano et toukkis on pudonnut alaspäin. Toivottavasti se nyt ei sitten meinaa et se haluaa ulos ei sytyttänyt kysyä, sanoin kyllä et toivottavasti se ei tuu ulos vielä, mut siihen ei sanonut mitään. Saa nähdä kun oli tuskaa maata siinä terkan tutkimuspöydällä et kuin käy synnytyksen jos se on samassa asennossa. Ja oletettavasti kestää kauemman kun sydänääntenkuuntelu ja mittailut. Eipä siinä sit kun lähin niin odottelin bussia suojatien merkin kohalla, pysäkille oli matkaa vielä parikyt metriä ja varmaan ehdin siinä 10minsaa seisoskella onneksi tajusin siirtyä pysäkille ennen bussin tuloa, oli vähän et joo-o olo kun tajus. siis ihan pihalla. Josko sitä pääsis taas ajatteleviin paremmin kun toi kipu helpottaa (toivottavasti helpottaa)

Unico ja Toukka 31+6
 
Nanna olipa kiva kuulla tuo synnytystarina. :heart:

Myrna
Kiva kuulla tuo sun kokemuksesi siitä että vauva voi olla pidempäänkin lähtökuopissa. Mä niin toisaalta toivoisin että viikon pari tuo ainakin vielä viihtyis mahassa. Toisaalta mulla onkin outo tunne siitä että ylite tässä kuitenkin mennään. :whistle:

Unico
Mulla on selkeä raskausdementia. :LOL: Ihmettelin että mistä kyläilystä sä kyselet multa, etten mä oon missään kylässä käyny, vai oonko. :LOL: Voi dorka minä! :D Mutta hyvin sujui, makasin sohvalla ja rupattelin veljelleni, kiva oli kuitenkin saada vähän vaihtelua päivään, tuntuu tää arki olevan muuten vaan syömistä ja nukkumista ja korkeintaan postilaatikolla kävelyä.
Tuttua tuo sun "pihalla olo" neuvolakäynnillä, jotenkin täälläkin jää aivot aina kotiin kun lähden neuvolaan enkä muista/tajua kysellä mistään mitään.

Mekkalan ultrakuulumisia odotellaan. :)

Nyt en taas osaa kommentoida muuta. Istun nimittäin ruokalautasen kanssa keittiönpöydän ääressä tässä samalla ja pää lyö ihan tyhjää kommentoinnin suhteen. Olen ehkä niin ihmeissäni kun olen istualteni. :D Ei kärsi vielä kovalla tuolilla istua ja ei kauaa istua tyynynkään päällä, alkaa heti vuotamaan noi pukamien jämät. Mutta on syöminen huomattavasti helpompaa istuen kuin puoliksi kyljellään maaten. :) Tosin Herne potkii tässä samalla koko ajan tuonne aika ylös, niin en voi taivuttaa itteäni yhtään eteenpäin, loppuu kädet kesken tässä naputtaessa. :D On ongelmat. :D :D

Mukavaa päivää teille!

- Hapsiainen ja Herne 36+1
 
Terveisiä lääkärireissulta!
Ihan hyvin meni, vauvalla kaikki hyvin, kohdunsuu kiinni jne =)
Lääkäri oli vanha mies.. Meidän äiti muisteli et samanniminen olis ollu sillon lastenlääkärinä ku mä synnyin!! Toki asiansa osas ja erikoistunut gynekologi.
Painoarvio oli 1533 g, et rupee siellä jo kokoa oleen!! Ku edellinen painoarvio mitä on ollut papereissa, oli 150 g :D
Käsien takia sain sitten kaksi viikkoa sairaslomaa :) En ees jaksanu valittaa, mitä mun kroppa tykkää istumisesta töissä, ehtiihän tuota :LOL:
Sain myös ajan verikokeisiin, muutamalla serkulla löydetty sellainen laskimotukoksille altistava geeni, joten mainitsin asiasta ja tutkitaan kans.

Ei multa nyt muuta järkevää irtoa, hauskaa päivänjatkoa kaikille :D


Odessa80 29+4
 
Olin Kaarinassa "varhaisultrassa" ja lääkäri oli mahtava, suhtautui mun parkumiseeni ja pelkoihin hienosti. Ja sitten..

Näin meidän vauvan! :heart:
Siellä se potki ja huitoi, sydän löi vahvasti. Kyyneleitä pidätellen mä ihastelin sitä, en saanut tarpeekseni millään. Koko oli 35mm ja vastasi hyvin viikkoja (lääkärin mukaan jopa 10+3)

Voi pientä, rakastan sitä jo!
Saatiin 3 kuvaa mukaan ja videopätkä.

IKIonnellinen Tuike81 + vaavi 10+0
 
Unico: taitaa tosiaan raskausdementia olla melko yleistä.. Välillä vaikea keskittyä töissä jos pitää saada irti mitä asiakas oikein tarkoittakaan ja vielä 3 kieltä tarvitsen päivittäin niin joskus on pää ihan pyörällä, onneks on ollut hiljaisempia päiviä viime aikoina. Jaksuja sulle kipujen kanssa!

Tuike: Se on kyllä jännää miten päivä päivältä rakastaa sitä masuasukkia enemmän. Ei oo koskaan aikasemmin tuntenut mitään tälläista, näin voimakasta tunnetta. :heart:

Odessa: hyvä että saat lepäillä pari viikkoa!

Onko muuten jollain muulla joka on pidemmällä niin polvi kipeä kun nousee kyykystä ylös? Mulla on tän viikon ollut ja vähän kävellessäkin tuntuu.. Onkohan ihan normaalia.. se on kyllä tuo oikea polvi ,joka on iskiaan takia vähän kummallinen muutenkin että ehkä se vaikuttaa. Iskias on tosin jo muuten suunnilleen parantunut.

Mulla on ollut sf-mitta aika keskikäyrällä koko ajan, viimeksi oli tasan keskikäyrällä. Meillä lähti raskaus 4. kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen. Varsinkin viime aikoina olen ymmärtänyt kuinka kiitollinen saa olla kun kuitenkin sen verran nopeasti tuli raskaaksi.
 
Hyvää iltaa tänne!

On ollut todella kiire päivä, etten aiemmin ole tänne ehtinyt, mutta nyt tulee sitten tarinaa:

Rakenneultra meni hyvin, kaikki mitat ja näkymät olivat normaaleja ja viikkoja vastaavia, painoa noin 370g ja vaikka tänään poksahdin 20+0, niin mitat vastasivat keskimäärin 20+4. Mikä on mulle ihan ookoo, jos veitikka poksahtaisi mahasta heinäkuun puolella... Ja saatiin yksi kuva nuolella varustettuna, siinä pitäisi nähdä sitten pienet kivespussit...

Eli kaikki hyvin muuten, siinä sitten menikin melkein tunti. Selvisi, että istukka on edessä ja alhaalla, joten syy miksen mahan puolella mitään potkuja oikein ole tuntenut oli siinä. Kahden kuukauden päästä sitten lääkärille uuteen ultraan tarkistamaan istukan sijainti.

Iltapäivällä olin neuvolassa, hemoglobiini ok, samoin virtsa ja sain lähetteen pelkopolille. Näitä mun selkäongelmia kovasti voivoteltiin. Sydänäänet kuunneltiin ja painoa on nyt tullut 3 kiloa lisää kokonaisuudessaan. Lisäksi täti ja harjoittelija tunnustelivat vatsaa ja mittasivat oliko se sen sf-mitan 16cm. Mulla on kuulemma tosi timmit vatsalihakset, sanoivat molemat kun tunnustelivat. Mua lähinnä nauratti. Aamulla poika oli ihan hiljaksiin, ja hyvä jos jaksoi käsiä pyristellä ja kylkeä kääntää, neuvolassa tuli anturille taas kovasti potkuja ja meni piiloon. Oli se niin hassua, että selvästi siinä mun keskimahaa kohti potki, mutten tuntenut yhtikäs mitään, aikamoinen panssari se istukka.

Pikkaisen olen ehkä surullinen, kun ei tullutkaan tyttöä, sitä ehkä toivoin ensinnä, vaikka koko ajan onkin ollut poikaolo, ja nyt ei saa ostaa yhtäkään mekkoa... Poika on kyllä tasan yhtä hyvä ja toivottu, mutta tosiaan sille ei saa ostella suloisia mekkoja tms. Sitten lohdutin itseäni Benettonilla turkoosilla pupubodylla, verskoilla ja farkkutakilla :)

Hyviä ultrakuulumisia, sekavia neuvolajuttuja ja kaikenlaisia kremppoja täällä saa lukea. Oon pahoillani, jos en aina muista kommentoida nimillä varustettuna, mutta alkaa tämä raskausdementia vaivaamaan.

Täällä nyt sitten päivystän kotona ens viikon ja urheilen, josko iskias helpottaisi. Viikon päästä mene viikonlopuksi morjestamaan hyvää ystävääni Brysseliin. Saas nähdä mitä sieltä sitten kannan mukanani... En mitään suurta ainakaan, ehkä jotain mammapaitoja ja vaatteita vesselille ja yksi sophie the giraffe. Muuten suunnitelmana on istua kahviloissa, syödä hyvin ja käydä salilla tai Bryggessä. Riippuu säästä. Ainakin on lämpimämpää kuin täällä.

Ja nyt alan olla sitä mieltä, että saisi kevät jo tulla, koska untuvatakkini pullistelee sen verran, ettei mahalla ole enää varaa kasvaa vetskari kiinni...

Mekkala ja Poikanen 20+0/20+4
 
Onnea Tuike ja Mekkala hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Täällä on tänä iltana taas oksu lentänyt parin päivän tauon jälkeen. Aamulla oli neuvola ja verenpaine (alapaine lähinnä ) oli taas koholla, joten sitä seuraillaan taas päivittäisillä kotimittauksilla.

Vatsakin oli terkan mielestä aikamoisen iso, mutta voi johtua myös ruumiinrakenteesta. Ja onhan se kait isohko, kun joillain ei juuri näy edes näillä viikoilla ja mulla on tälläinen möhis... Harmittaa kun nyt tuntuu, että häpeän sitä mistä ensin olin ylpeä. Jokatapauksessa sokerirasitus saattaa olla edessä, mikäli kasvu/ turvotus/mikälie ei tasoitu. Siitä ei kuulemma kuitenkaan pidä nyt huolestua yhtään. Verenpaine jos ei tasoitu, niin sitten konsultoidaan sen suhteen lääkäriä ensikerralla :/ Eli ei salmiakkitikkariakaan...

Sydänäänet kuului hyvin ja sieltä mistä pitääkin, eli aika alhaalta. Kohdun korkeinkohtakin oli siellä missä pitääkin. Eli jotain hyvääkin sentään :)

Nyt on viikon koulutusputki takana ja kolmen päivän vapaat edessä. Ihanaa!

Sipsunen & Nalle 17+4 :heart:
 
Hei taas kaikille :wave:

Olenkin melkein koko illan täällä roikkonut kun töissä on ollut niin järkyttävän hiljainen ilta niin kirjoitanpa taas..

Mekkala: Hyvä että ultra sujui hyvin! ja onnea poikalupauksesta! Itse en tiedä sukupuolta kun ultrassa ei kerrottu 19. viikolla ja ultraaja selvästi myös vältteli kuvaamasta sieltä suunnalta. Kuitenkin poikaolo on ollut melkein koko ajan. :)
 
Piip, missä olet? :) Menetkö heti aamusta jo sinne? Jännää!! Onnea matkaan jos et ole jo siellä!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Mekkalalle ja Tuikkeelle!

Täällä kaikki ennallaan. Jouduin tosin vaihtamaan np-ultran ajan maanantaista torstaille kun tuo esikoisen päiväkoti on ehkä Suomen joustavin... Eivät voi kuulemma vaihtaa PERIAATTEESTA hoitopäivää joltain muulta päivältä maanantaille. Heillä ei ilmeisesti ole kukaan vanhempi esim. vuorotyössä... Plääh.

Mutta, pääsen toivottavasti ensi viikolla silti kurkkaamaan pientä kun mun kaveri lupasi järkätä työpaikalleen meille treffit ;)

Nyt uuden käsityölehden pariin, jospa siitä löytyisi jotain mielenkiintoista. Ainakin ulkoasun olivat vaihtaneet.

:heart: KÖ ja Mini 10+1
 
oi ei, huutelette turhaan! täällä mä olen. on ollut koko päivän jotenkin niin saamaton olo, että olen vaan lukenut muiden jutut nopeasti ja jättänyt siihen. mutta kiitos huolenpidosta! :heart:

tämä päivä on ollut samanlainen kuin muutkin. paitsi että näyttää, niin kuin pissaliuskoihin olisi ilmestynyt ihan aavistus vihreää eli ikään kuin valkuaiset olisivat kohoamassa. olen tehnyt 4 liuskaa tänään, mutta muutosta ei niiden välillä näy, joten en ole noiden takia viitsinyt soitella vielä polille. huomennahan mä sinne kuitenkin menen, ja luulen joka tapauksessa, että nään varmaan omiani noissa liuskoissa.

aika on huomenna klo 12. mies otti puoli päivää vapaaksi ja tulee mun mukaan, mikä on kyllä tosi kiva juttu. :heart: ei jännitä niin.

kerron sitten kuulumisia KUN mut iltapäivällä palautetaan kotiin...

:heart: piip 41+2
 
Ada
:wave: Moi Piip, voimia odotteluun. KYLLÄ nämä ovat ihan viimisiä päiviä ja sitä masua tulee ihan ihmeen nopeasti ikävä :heart:

Onnea Mekkalalle hyvistä ultrakuulumisista!
 
Huomenta! tänään meni 32. viikko rikki. :) Mihin se aika oikein menee, tuntuu että kohta oikeasti loppuu aika. Pitäsköhän sairaalakassia vähitellen ruveta pakkaamaan.. No varmaankin tässä parin viikon sisällä pitäsi.

Kvartilla on sitten pian ultra!

Luulen että Möykkyliinillä oli hikka eilen illalla´kun menin nukkumaan, hassun tuntusta, sitä kesti ehkä 2-3 min :)

Omena ja möykkyliini 32 + 0 (aika vain kuluu)
 
:snotty:

Takana HIRVEÄ yö... "Nukuin" muutaman minuutin pätkissä ja olo on sen mukainen.
Koiralla kamala yskä, lähtee ihan keuhkoista asti ja yskimisen jälkeen puklaa valkoista limaa. Meillä ei kämpässä ole varmaan yhtään neliösenttiä, missä sitä limaa ei olisi ollut :( Maksimissaan se on ollut yskimättä 5 min.
Itselle nousi lämpö, kamala nuha, kurkkukipu ja yskä. Että hyvin menee!

Onko normaalia olla jatkuvasti kipeänä?

Kerään voimia ja lähden koiran kanssa lääkäriin.
Pistää vaan masentamaan tämä, kun on huono omatunto olla pois töistä koko ajan. Meillä on pieni työmaatoimisto, tällä hetkellä vain 4 ihmistä.
Täytyy varmaan kertoa työkaverille (miehiä kaikki) raskaudesta, jos se vaikka sitten ymmärtäisi paremmin.

Parempia vointeja kaikille muille! :heart:

Anteeksi omanapainen vuodatus :ashamed:

kipeä Tuike81 & rumpali 10+1
 
Tylsää, että täällä on moni kipeänä. Toivottavasti menee pian ohi.

Vai ei Piipille tullut vielä lähtöä, sitten jännitetään tänään miten käy.

KÖn tavoin meillä on kanssa noita neuvola-ajan sumplimisia, kun miehellä on ollut niin paljon työmatkoja, ettei ole päässyt kahden ensimmäisen kerran jälkeen enää mukaan eikä siten ole kuullut kertaakaan sydänääniä. Eikä pääse ens kerrallakaan kolmen viikon päästä, kun on Hgissä. Ja se istukka-ultrakin on sitten vapunaattona, eikä tiedä vielä pääseekö silloinkaan.

Tylsää, tylsää. Itsekin heräilin jo puoli kuudelta enkä saanut enää unta. Nyt on viime päivinä melkein koko ajan nälkä, mikä on tylsää, kun yrittäisi varoa mitä suuhunsa pistää. Paitsi tänään illalla, kun on karkkipäivä, mistä olen kyllä myös lipsunut välillä kiitettävästi, mutta jos painoa alkaa kertyä liikaa, niin sitten kiristellään herkkurintamalla...

No, jospa laittaisin jotain nauhalta pyörimään ja puikot heilumaan,

Mekkala ja Poikanen 20+1
 
Taidan elää tän palstan mukana aika tosissani. Näin viime yönä unta että piip sai pienen tuuheatukkaisen pojan. :D

Tsemppiä tähän päivään piipille!

Päpsylle
mukavaa eka äippälomapäivää! :)

Huonosti viime yönsä nukkuville hali. :hug:

Ja ultrassa käyneille, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :heart:

Täällä taas nukuttu aamuyölle asti ihan suht ok, sitten valvottu muutama tunti ja nukahdettu uudestaan. Nyt on niin ihana auringonpaiste, että meinaan saada itseni raahattua ulos, jos edes ihan pienen kävelyn pystyisi tekemään. Eilen kävin miehen kanssa ulkona kävelemässä ihan vähän niin se onnistuu ihan hienosti jos kannattelee mahaa koko ajan kävellessä. Jos päästää kädet irti mahan alta niin heti alkaa sattumaan. Pitäisköhän kysellä neuvolasta vielä jotain tukivyötä lainaan...? Auttaiskohan sellainen?

Mutta nyt toppavaatteet päälle ja ulos täältä kopista!

- Hapsiainen ja Herne 36+2
 

Yhteistyössä