*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA ja vähän huhtikuussakin*

Saako osallistua vaippakeskusteluun.. :)
Täällä kans ollaan todella kiinnostuneita kestovaippailuista. Olen itseasiassa saanut läjän uusia s-kokoisia fuzzi bunzeja sekä muutaman käyttämättömän imse vimsen, saa sitten nähdä miten ne istuvat toukalle. Ja nyt kun messuilla sain kestovaippayhdistyksen kojulta taitteluohjeita harsovaipoille, innostuin niistäkin ja ajttelin josko hankkisin muutaman kuorivaipan ja alottelisin niillä. Minulla on joku henkilökohtainen asenneongelma noita villahousuja kohtaan, ehkä kun oma iho on hieman herkkä villalle.. mutta pitäisi varmaan kokeilla niitäkin ennenkuin tuomitsee.
Olen kovasti myös miettinyt tuota yövaippajuttua, pitäisikö silloin käyttää sitten kertistä... mutta varmaan senkin kokeilemalla sitten huomaa... Olisi vaan niin mukava jos saisi tuon kestoilun toimimaan. :)

Janelle :hug: ja jaksuja miehen pölhöilyn kanssa, toivottavasti kuitenkin saat vietettyä mukavan vapun. :heart: Kyllä se mieskin siitä vielä järkiintyy!

Muuten täällä voidaan oikein pyöreästi, massu on kasvanut taas hurjasti ainakin omasta mielestäni, ja poika on alkanut vallan villisti potkimaan.. välillä oikein tuntuu että mikä ihmeen touhottaja siellä masussa oikein asustaa ja samalla on aina ihana huomata milloin poika on hereillä ja täydessä touhussa. :heart: Olen soittanut vauvalle massun päällä ikeasta ostettua pehmolelusoittorasiaa josta vauva aina todella villiintyy pokimaan. Mies aina kiusaa että pikkutyyppi varmaan vihaa sitä sävelmää kun niin siitä villiintyy.. koko maha vaan heiluu ja hytkyy. Ihme ja kumma myös meidän koirat on epäilyttävän kiinnostuneita tuosta soittorasiapehmosta.. koittavat aina varastaa sen.. :LOL:

pikkumangusti 24+5
 
Hei nyt kysymys: mitä olette mieltä unipusseista? Olen pähkäillyt kun meidän molemmat vauvanpeitot on armottoman isoja äitiyspakkauksen laatikkoon. Keski-Euroopassa asuva ystäväni on lähettämässä meille isot kasat vauvatavaraa, mukana tulee unipussi, jonka nimeen vannoi. Siellä kuulemma peitot mielletään pienelle vauvalle vaarallisiksi eikä peittoja käytetä. Unipussi kyllä kuulosti kätevältä, mutta onko teillä kokemusta/tietoa?

kevätesikko 37+1
 
Hei!

On ollut mielenkiitoista lukea kokemuksia kestovaippailusta ja rohkaisevaa myös, että on hyviä kokemuksia. Sitten helpommin uskaltaa itsekin ryhtyä. Lisää kokemuksia ja mielipiteitä!

Unipusseista, olen huutonetistä sellaisen grobagin unipussin huutanut varalle, jos vauva siinä viihtyy ja ajattelin hankkia myös ruskovillan kapalopeitteen, jota voi myös käyttää kevyenä peittona tai hoitoalustana. Jossain ollaan vahvasti sitä mieltä, että vauva on mahan jälkeen tottunut ns rajoitettuun olotilaan ja saa siinä paremmin rauhoituttua ja nukahdettua.

Kävin tänään lääkärillä ja saikkua tuli kahden viikon verran. Sitten onkin enää neljä päivää töitä ja jään kesälomalle äitiysloman alkuun asti... Eli juhlamielellä tässä ollaan!

Mekkala 27+5
 
Taas Unicon ja Omenan kuulumisia täällä kurkin ja sen verran osallistun teidän vaippakeskusteluun että meiltä sais muuten 2009 äippäpakkauksen kestot postimaksun hinnalla tai ilmaiseksi jos noutaa... Ihan jos jotain vaan kiinnostaisi ne. :)

-Hapsiainen ja Hernis 5 viikkoa

 
Päästetään teidät piinasta mun osalta. Me päästiin tänään kotiin :)
Tyttö tuli 24.4 klo 4:48 synytyssen kesto öö reilu 45 tuntia ( okei siis laskettuna vesien menosta ) Muuten vajaat 8 tuntia , tableteita sytötettiin ja la aamuna piti jatkaa, mut toukkis hakus jo aikaisemmin uios. Tarkempaa tekstiä ,yöhemmin. Kun persaus kestää ;) tai kestää se himpun paremmin jo kun vaan ei istu kunnolla :)

kestovaippailua täälläkin ajatellaan, hmm... Kerta käyttöisiä on sairaalan näytelaatikon verran siis saa nähdä tuleeko kauppa reissu :) Noo toisalta toukkis pissii pöydälle niin voi olla et hyvin pärjätään ;) siis joka kerta kun vaipan vaihtanut niin ollu joko tippa pissaa tai ei kakat ja kun on pessy ja laittaa pöydälle niin pissat tulee :LOL:

Omenaa odotellessa ;)

Unico ja Toukka 3vrk
 
kevätesikko, itse vein kerran tutun vauvalle tuliaisina unipussin (siks ku se oli mun mielestä niin söpö :whistle: ). Oli ollut hyvä, kun heidän vauvansa ei meinannut rauhoittua nukkumaan muuten, niin unipussissa oli "turvassa"!

Unico Paljon paljon onnea prinsessasta :flower: :heart:


Odessa80 37+2
 
Onkohan täällä synnyttäneet antaneet vinkkejä odottaville, että mitä kannattaa kaupasta ostaa vauva arkea odottamaan? Itse olen todennut, että rintapumppu, rintakumit ja maidonkerääjä ovat olleet jokapäiväisessä käytössä =) Niistä en luovu :LOL:
 
Unico: Paljon onnea tyttösen johdosta, ihanaa :heart: :flower:

Täällä oltu siis kaksi viikkoa sairaslomalla ja eilen yritin töihin palata. Ehdin olla jopa kolmisen tuntia kunnes kädet turposivat toden teolla ja tuli huono olo. Verenpaine olikin hypännyt 148/100 ja pulssi takoi 125 pintaan. Neuvolan kautta päädyin sitten äippäpolille. Lopulta kaikki oli hyvin ja paineetkin tasaantuivat. Torstaina sitten taas uutta yritystä töihin.

Enää olisi vaivaiset kolme viikkoa jäljellä ennen kesäloman alkua. Kesäloman ja äippäloman välissä olisi vielä kaksi viikkoa töitä, mutta silloinen työkunto jää nähtäväksi. Nytkin jo näitä saikkuja takana useampia. Pahoinvointi on onneksi nyt jäänyt. Nyt jo kahdeksas päivä ilman oksentamista :saint:

Sipsunen & nalle 25+2 :heart:
 
Onnea Unico tätäkin kautta! :heart: :flower:
Ihanaa ettei synnytys sitten kovin kauaa kestänyt, toivottavasti meni muutenkin hyvin! Ja toivottavasti persaus paranee pian!

Unipusseja meillä on kaksi, ihastuin jossain vaiheessa niihin kun tuo lähti konttamaan ja nousemaan ylös sängyssä niin pussi hiljentää vähän menoa. Kumpikin on just tuollaiset Grobagit, Englannista tilasin. Kaksi niitä on siksi, että eka tilasin liian paksun! Eli meillä ainakin on täällä kämpässä talvellakin niin lämmin, että 1 togin pussi on just passeli. Eka tilasin siis sen 2 togin pussin ja sitä ollaan nyt pidetty maalla, kotona tyttö ei nuku siinä hyvin kun on ihan hiessä. Mutta, ollaan tykätty kyllä tuosta ohuemmasta pussista, tyttö nukkuu siinä hyvin eikä tarvi käydä korjailemassa peittoa päälle kun tietää että pysyy pussukassa. :) Maalla on samasta syystä hyvä kun siellä saattaa olla yöllä aika kylmäkin niin tietää että tyttö on lämpimässä. Viime reissulla meillä unohtui paksu unipussi kotiin ja sitten olikin aika katkonaiset yöt kun piti ottaa tyttö väliin että pysyi lämpimänä...

Toivottavasti Sipsunen sun ei tarvi enää oksennella!

Omassa navassa ei uutta, paitsi että ruokaa ei voi syödä näköjään kun ihan vähän kerrallaan. Meinaa vallan haljeta koko pötsi :eek: Ja sit tietenkin koko ajan nälkä... No, kaipa noi suolet kohta jonkun tilan itselleen löytää, jospa sitten taas saisi syötyä enemmän kerralla kun yhden leivän.

KÖ 18+0
 
unicolle onnea vielä tälläkin puolella! ja vinkikso, että jos et ole vielä tutustunut vauvojen vaipattomuuteen, niin tutustupa! voisit pärjätä teidän tytön kanssa vaikka lähes kokonaan ilman vaippoja.

hapsiainen, jos ei unico tai kukaan muu halua niitä vaippoja, niin tarjoa niitä sitten mulle. otan mielelläni vaikka varastoon, kun tykkään niistä niin kovin.
 
piip, oon lukenut jotain vaipattomuudesta :D ja ajattelin testata kun tästä vähän kotiutuu, ja olin hyvin tyytyväinen kun pissi aina pöydälle mut en kertonut sitä kätilöille :D ne sano et nopeesti vaippa vaan ettei pissi :)

Meillä oli yön jäljiltä vaippa ihan märkä, tosin en tiiä hieostiko kun laitoin sen äp vaipat ja kuoret ja villahousut varoiksi, kun tuo eisuostu omaan petiin ettei oo koko sänky märkä.

Ja kiitos vielä kaikille. akatotaan jos pääsis kirjoitteleen enemmän ja lukemaan kuulumiset kunnolla :)
 
Ada
Kevätesikko, kyllä niille helposti vilu tulee, kun ovat tottuneet n. 37 asteen lämpötilaan. Nuo peitteetteet näyttää ihanilta ja ovat varmasti lämpimiä ja käteviä esim vaunuissa, mutta en ole varma kaukalokäytössä... Suosittelen myös jotain viileää tuulta pitävää myssyä. Me tultiin laitokselta koon 50 bodyssa ja 56 potkareissa, oli aika passeli koko.
Kohta vauva tulee :heart: !

Ihanaa odotusta kaikille!!!

Ada ja poika 4,5 kk
 
Jane, jaksuja sinne!

odessa, kiva kun on taasa jännättävää :)

mekkala jaksuja turvotuksen kanssa. niin se äippäloma sielläkin häämöttää...

kevätesikko
, saat sit vertailla vauva kamoja siellä ja täällä :)

päpsy ja paaaaaljon ruokaa hommata :) täällä ne neuvo sairaalassa käsin lypsyn et alkuun pääsee ilman pumppuakin.

sipsunen jaksuja sinne ja yritä ottaa vaan rennosti. Ja toivotaan et oksut on loppu :)

kestoliivinsuojista, tää teki, mut ei oo vielä päässyt okeilemaan tuliko toimivat :)

vielä noista vaipoista vai laitoinko jo, niin ei meilläkään ollut kertakäyttöisiä ollenkaan valmiina, no nyt on ne mitkä tuli sairaalasta mut ei muita. Saa testata rauhassa kun ei tartte miettiä koko et jää käyttämättä. Ja meillä kuitenin kaupat suht lähellä joten tarvittaessa saa.
Mun isälle tuntuu olevan ongelma noi vaipat :LOL: siis kestoversiot.

Toukalla oli viiimeyönä yökkäri kokoa 70cm :LOL: hyvin pysyy päällä. On siis mallia pitkät hihat ja helma ja helmassa naru et saa varpaat pysymään lämpimänä. oikeesti meillä ollaan vieläkin yökkärissä...

ai juu, kannattaa miettiä pienen uimarenkaan hommaamista, jos on tarvetta vaikka, meillä ei oo ja en tiiä mistä sais tähän hätään.

mut katsellaan ...
 
Unico se täällä jaksaa jo raapustella. :) Oliko teillä kotiutuessa päällä se koon 62 puku? Oliko iso?

Ada: Kesti hetken tajuta, mutta vastasit ilmeisesti siihen kun jokin aika sitten täällä kyselin noista kotiutumisvaatteista. Tilasin sellaisen polarfleeceä olevan Snug as a bug -matkapeiton, jossa siis on sellainen puolipotkarityyppinen housuosa ja yläosastaan on sitten muunneltavissa sen mukaan kuinka kylmä tai lämmin on. Turvakaukalon vyöt tulee yläosan sisäpuolelta, jolloin vöiden väliin ei jää "ilmaa" ja vyöt tulevat varmasti turvallisen tiukalle, ja kapalotyyppisen yläosan voi sitten joko kietoa pikkuisen yläruumiin ympäri (ja huppu päähän) tai niin että pienen kädet jää yläosan ulkopuolelle, tai sitten yläosan voi jättää kokonaan auki esim. autossa jos on lämmin. Tuon meinasin ottaa laitokselle mukaan ja lisäksi peiton, jos sattuu olemaan viileämpää. Lisäksi mukaan lähtee varuiksi vielä vanupuku jos tuo toukkapuku alkaa sittenkin epäilyttää. :)
 
Unico se vaan jaksaa käydä meitä katsomassa ihanaa!

Miehen kanssa asiat sovittu ja se yllätti mut kun olikin perunut reissunsa!! :eek:
Rakastaa meitä eikä tahdo pilata suhdetta mitättömällä riidalla. (mun mielestä kyllä mikään mitätön ollu)
Sormus laitettu takasin sormeen.
Vähän mua silleen harmittaa kun halua olla mikään v mäinen akka kuitenkaan.
Mutta taidanpa mä vähän sitten olla. :ashamed:
Sain sen ymmärtämään ettei salailu kannata ja että asioista pitää puhua!
Enää ei mennä miten tykätään ja että en oo kahlitsemassa sitä 4 seinän sisään kuitenkaan!

Apuva pitäsköhän se sairaala kassi oikeesti jo pakata... :whistle:
Kotiutumisvaatteista vielä mitään hajua. Mitä ihmettä pakkais huoh...

Jane ja pikkuveijo 33+2
 

Yhteistyössä