*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA ja vähän huhtikuussakin*

Kvartti, joo se sektio taitaa olla jo aika varma juttu eteisistukan takia. Vielä sitä syynääväät äitiyspolilla vapunaattona ja päättävät lopullisesti sitten. Lastenlääkäri taas täytyy olla saatavilla mun lääkityksen takia, joka voi aiheuttaa vauvalle syntymän jälkeen jotain hetkellistä oiretta, mikä menee pian ohi.

Valeska, joo, onneksi ei enää tarvi olla kauaa töissä. On tää työmotivaatiokin kadonnut kuin kankkulan kaivoon, joten parempi jatkaa uudella tsempillä vuoden päästä. Mulla on nuo hartiat ihan ylikireät eli sitä johtuu ilmeisesti jatkuva päänsärky ja käsien puutuminen ja hermosärky. En tiedä miten paljon se liittyy raskauteen, ei varmasti täysin siitä johdu, mutta osittain kuitenkin, kun tällainen ennen näkemätön pömppis on tähän etupuolelle taakaksi asti ilmestynyt. :)
 
Siis mä olin jo menossa siivoamaan, kun piti vielä tulla täällä käymään :D

Kävin aamulla lääkärinneuvolassa. Painoa ei onneks ollu tullu tällä viikolla niin paljoa ku viimeks, melkein puolet vähemmän :whistle: Hemoglobiini oli pompsahtanut normitasolle! Mahtaako sitte pysyä ens viikkoon siellä ;) Muutenkin oli ihan ok.
Vauveli vastasi viikkoja ja oli normaalikokoinen. Lantio väljä, eli ei pitäisi olla ongelmia synnytyksessä sen suhteen.

Synnytystapa-arvion teki tosiaan niin, että sisätutkimuksessa painoi sormia ensin toiseen laitaan ja sitten ylälaitaan, sitten vielä pepun päältä kokeili alalaitaa.

Siiris, tuo alkuaika on niiiin hidasta!!! Varsinki kun pitää peitellä ja yrittää olla paljastamatta kenellekään olevansa raskaana :D Kun viikkoja tulee enemmän, niitä vain tulee ja tulee ja hups, kohta onkin laskettu aika :eek:

Voi, Omenalle tsempit matkaan, jännittävä päivä =)

kevätesikko, onpas teilläkin ruuhkaa siellä :eek: Kuulin että meidän sairaalassakin oli huoneet ollu täynnä joitain viikkoja sitten. Vähän jännittää, että miten sitten, kun itse menee sinne!! Ja onneks masuasukilla oli kaikki hyvin, vaikka ehdit jo säikähtää!!

Unico, voi, nytköhän sulla jo synnytys enteilee tuloaan, vau!!!
Ai sulla on radioon sidottu vauveli ;) Mua vähän nauratti, kun kävin eilen tuossa paikallisen teatterin esityksessä, niin vauveli piti sellaista potkurumbaa esityksen ajan, että :D Olis kiva tietää, oliko esitys mieleen vai ei :p

Mekkala, mullakaan ei kädet kestä, niissähän arveltiin olevan sitä rannekanavaoireyhtymää. Jos nukun edes päiväunet ilman rannetukia, niin kyllä on kipeät :/ Mutta niiden tukien kans on parempi. Paljon pidän päivälläkin niitä, välillä tuntuu, ettei pystyis edes olemaan ilman, muuten tulee kipeäksi!

Kvartti, mun isä sairasti vesirokon aikuisena (vaikkei myönnäkkään sen olleen vesirokkoa!), ja se oli kyl aika raskas sairastaa, verrattuna lapsiin! Toivottavasti sulla on ollut se jo, eikä se välttämättä kyllä auta, kuulemma se voi uusiakin joillakin!

Valeska, ei mullakaan ole mitään erityisiä mielihaluja ollut. Melkein pettymys, kun kaikki niistä kuitenkin aina kyselee :D
Täällä tosiaan on kans yhtäkkiä tullu kasa viikkoja, aivan ohimennen :whistle:


Odessa80 36+3
 
mekkala, hyvä et saat levätä sitten. eipä siitä mitään tuu jos käsiä särkee ja pitä niillä töitä tehä. Kohta vauva rupeaa muksimaan sitä anturia kun häiritään :D

Kvartti sä oot ollu reippaana pyöräilemässä :) Toivottavasti löytyy niitä vasta-aineita et ei tarvi huolehtia.

valeska, jos vielä oot menossa töihin jalkojen päälle niin kokeile ihmeessä tuki/lentosukkia jos et oo kokeillut, auttaa jalkoihin.

odessa sullahan oli hyviä neuvola kuuluimisia :D

Täällä alamaha on ihmeellisen tuntuinen. Muksii toukkis suoraan alaspäin ja se tuntuu vähän ikävltä. Noo odotellessa mitä se keksii kaikkea :D
Tuli sitten vedettyä puolikas suklaa levy, kun vaan teki niin mieli :D ja oli hyvää. Ja silläkin jos suklaassa on riski et se laittaa pienen mahan kipeäksi niin voi joutua välttelemään myöhemmin nin piti se nyt sit herkutella :D
 
Tulin kurkkiin Omenan ja Unicon kuulumisia. Omenalla onkin tänään ollut h-hetki. :heart: Eikä Unicollakaan enää sitten kauaa mene, ihan hullua miten aika menee vauhdilla. :)

Tulen kurkkimaan lisää paremmalla ajalla, nyt äkkiä ruokaa itelle ja tytölle ja sitten tytön kanssa vielä ulos.

- Hapsiainen ja Herne 1kk ja 2 päivää :D
 
Miten se menikään, olikohan se että jos laittaa talouspaperin siteen tai pikkarinsuojan päälle niin siitä näkee onko valkkaria vai lapsivettä. Jos menee läpi paperista niin vettä, jos jää siihen paperille niin valkkaria. Soittele nyt äkkiä sinne synnytyssairaalaan niin ne kertoo että pääsetkö kohta hommiin :)
 
Ei supistele ;) juu paperia on suojan päällä, mut edellinen putos pöntöön ennen kun ehin tutkia :D seuraavalla parempi onni :D ihan lirulta vaikuttaa joten tod näk tässä jossain välissä lähetään käymään ja kattomaan onko se vettä, jos ei nyt ihan totaalisesti lopu :)
 
piip Olipas sulla ollu vaiheikas synnytys! Toivottavasti toipuminen mennyt hyvin ja vauvan kanssa ollut mukavat alkupäivät. =) :flower: Tuo oli kyl aika karmaisevaa, että ei ollutkaan kunnolla puutunut, ja tunsit viillon.... :eek: hui.

Omena Toivottavasti meni käärön hakureissu hyvin! Onnea vauvasta! :heart:

Valeska Olipas jotenkin helpottavaa lukee, että sullakin ollut oireetonta. Kun tosiaan tuntuu, että kaikki oireet hävis johonkin, jopa rintojen arkuus on lähes kokonaan kadonnut...mun viimeinen raskausoire :kieh:

Siiris Mieliteoista: mulla ei oo juuri ollut mitään suurempia himoja ruokaa kohtaan, tai siis suurempia ku yleensäkään. Oon kyl aina ollu suolasen perään, niin roskaruokaa tekis mieli mussuttaa, oi hesen tai mäkkärin pöperöt, nam! Mut oon viel hillinnyt itteni :D Ja oon yrittäny myös vähentää sipsien syöntiä, ennen söin about joka viikonloppu pussin sipsejä...

Enää viikko np-ultraan, onneks on viikonloppu kohta eessä ja sitten meneekin jo nopsaan päivät ennen torstaita!

Ritu 11+5
 
Oh hoh, täällähän on jännät paikat! Unico Tsemppiä! Saattaa kai vielä mennä päiviäkin limatulpasta, mutta lapsivesiasia kannattaa kyllä käydä tutkimassa. Niillä on sairaalassa testejä sitä varten. Itse kävin silloin aikanaan torstaina turhalla reissulla, kun luulin että tuli lapsivettä, mutta sunnuntaiaamusta tuli iso poks, ja se olikin sit menoa! Neiti syntyi melko nopeasti puolilta päivin.

Valeska Ultrassa näkyi oikein vilkas vauva, ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Merkkiä ei kysytty, kun halutaan pitää se yllärinä. Nyt vaan kasvatellaan!

Siiris Ei mullakaan oo ollu mielihaluja kummassakaan odotuksessa, eikä kyllä isompia oireitakaan. Kaipa se sitten on normaalia sekin. Hassut mielihalut vois kyllä olla kivoja kerrottavia lapselle sitten aikanaan, mutta kun ei...

Omenan ja Unicon kuulumisia täytyy kyllä tulla illemmalla vilkuilemaan... Mukavaa päivää kaikille! Ai nii ja Kvartille tsemppiä testituloksien odotteluun.
 
Hui, Unico! Kyllä on jännää! Jännään täällä kanssa puolestasi, saas nähdä onko se sitten menoa jo!

Mulla oli tänään synnytystapa-arviointi. Lantiossa on hyvin tilaa ja vauva on, kuten tässä nyt jo kaikki ovat sanoneet, siro, joten hyvin pitäisi mahtua alakautta. Painoarvioksi lääkäri antoi vain että on jotain 3000-3500 g väliltä, siis syntyessään. No sitten näistä harjoitussupistuksista. Lääkäri oli erittäin tyytyväinen siihen että niitä on nyt tullut ja alakerrassa onkin sitten tapahtunutkin jo kypsymistä. Kohdunsuu on pehmeä ja lyhentynyt 1,5 senttiin. Sanoi että oikein hyvältä näyttää synnytyksen kannalta. Heitti veikkauksen että toukokuun puolelle kyllä mennään mutta saattaa hyvinkin tulla ennen laskettua aikaa. Mutta sen päättää sitten vauva koska meinaa tulla. Mutta alkoi kyllä vähän jänskättää... :D

kevätesikko 36+3
 
Onnea Vetku hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Kevätesikolla myös hyviä uutisia, hienoa tosiaan että siellä kohdunsuulla on jo jotain tapahtunut. Jospa menisi sitten se itse koitos suht helposti? Tai ei kai sitä voi ikinä ennustaa mistään merkeistä.. Mutta hyvää ainakin enteilisi!

Ootko Unico vielä täällä? Jänskää!

Unohdin taas soittaa sinne neuvolaan kun olin kaverin kanssa Itiksessä humputtelemassa. Tulipas osteltua kaikkea, tarpeellista onneksi tosin vaan. No ostin mä tytölle yhden Duplo-sikafarmarin tosin vain siksi kun oli musta niin hassu :D

Nyt meen hakemaan sen tyllerön kotiin, saa tulla sikafarmarilla leikkimään :)

Kvartti 17+2
 
Tulin äkkiä vilkasemaan kuulumisia!
Ja Unicolle on saattanut lähtö tulla on jännää!!
Pitääkin käydä kytiksellä useammin... :LOL:

Omenalla käärö jo varmasti sylissä :flower: :heart:

Pitää taas rientää...
 
Piti tulla tänne vakoilemaan onko Unicosta vielä kuulunu =) . Varmaan on siis jo tositoimissa! Onnea vielä tätäki kautta matkaan!!!!!

Huih kun te ootte jo pitkällä menossa. Kevätesikollaki ihan just viikot täynnä ja Kvarttiki jo viikolla 18 :eek: . Miten tää aika on näin nopeeta voinu edes mennä!
 
Kotona ollaan :D Mut siis jos ei supistele niin huomenna takas sairaalaan ja sit ei kotiin enää tulla toukka mahassa :)
Tarttis siis tehä rästihommat vielä kun ehtii, mut kummasti sitä jumittaa tässä koneella :D

vetku,
ei ne mitään testannu onko se vettä vai mitä, katto vaan et side on märkä, ja lääkäri sano sen enepää et juu eipä tota tarvi tutkia et vetä on kun lorahti tutkimuspetille. Hieno homma ultrassa siellä :D

kevätesikko kiva et mahtuu tulemaan kunnolla, ja jännää siellä et millon päättää lähteä tulemaan :D

Kvartti onneksi huomenna on vielä arki niin voi soitella neuvolaan :)
 
Oijoi, tsemppiä Unicolle!! Ihan hassua, et sä oot "jo" tuossa vaiheessa, kun mä tulin aika lailla sun perään tänne - vaikka sulla on vähän enemmän viikkoja, niin silti tuntuu et ollaan oltu niin samassa tahdissa, tavallaan :D
Kaverilla tuli kans silleen liruittain lapsivettä, et aina vähän kerrallaan!
Ei tähän nyt muuta pysty sanomaan, sen verta jänskättää!!


Odessa80 36+4
 
Huiii.. Unicolla jännät paikat, hurjasti tsemppiä!!! :heart: =)

Ja kiitos piip synnytystarinasta! Aika hurjaa, mutta hienosti selvisit!

Täällä sitten on oksuttu oikein olan takaa.. sain sitten kunnon noron ja sairaslomalla oltiin yli viikko kun ei meinannut mennä ohi. Ihan kun ei olisi oksennettu muuten tähän mennessä jo tarpeeksi joka päivä. |O
Töitä olikin sitten kertynyt oikein mukavasti poissaolon aikana ja stressiä pukkaa.. Tosi rankkojen päivien jälkeen on illalla tullut aika kipeitä supistuksia joista olen ollut vähän huolestunut. Saas nähdä kuinka kauan tässä työrumbassa enää jaksaa. Lääkärineuvolakin on vasta reilun parin viikon päästä.. sinne asti kai pitäisi vielä sinnitellä ainakin.
Pelkopolillekin sain sitten vihdoin ajan, mutta odotukset sen suhteen ei ole kovin korkealla.. voi kun siitä olisi nyt jotain hyötyä.. oliko kellään muulla kuin omenalla kokemusta siitä?

Sitten kyselisin.. onko muilla ollut sellaista vaivaa kuin nenäverenvuoto? Täällä on tullut melkein joka päivä verta nenästä jo pidemmän aikaa ja viime yönäkin aukesi muutaman kerran.. puhuin siitä viimeksi neuvolassa mutta terveydenhoitaja sanoi vain että kannattaa mennä lääkäriin..? On vaan vähän kiusallinen vaiva kun ei meinaa aina saada sitä nopsaan tyrehtymään.. johtuneeko sitten kuivista limakalvoista vai mistä?? Oliskos kellään tähän vaivaan mitään vinkkiä?

pikkumangusti 24+0
 

Yhteistyössä