*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA ja vähän huhtikuussakin*

Neuvolassa pyörähdetty!

Olen niin onnellinen kaikki olikin kunnossa tällä kertaa!
Pissa ja paino pelotti ihan sikana!
Mut pissa oli puhdas jee ja paino puonnu 100g :LOL:

Kuulumiset

31+1 -------- ( 28+0)
paino 81.8kg (-100g) --------- ( 81.9kg)
RR 118/69 ---------- (118/72 (oli ksks 30+1 107/62)
prot - --------- (2+ oli ksks -/+ )
gluk - --------- (2+ ksks - )
hemppa 117 ------------ ( viimeks otettu 23+2 118)
Kohdunpohj. 32cm ------- (29.5cm Putos takas normikäyrille )
Tarjonta RT ----------- ( RT)
Syke 150+ ----------- (150)
Liikkeet ++ ------------- ( ++)

Neuvolan täti antoi luvan että kerran viikossa piikittely riittää! :D
Sain tosin mukaan pissaliuskoja vai mitä ne nyt on ;) millä seuraan pissaa kerran viikossa.
vaikka nyt ei ollutkaan enää mitään häikkää.

Kiitos rohkaisuista uskallan siis pestä noita kamoja.

Nyt pitää rientää taas!

Jane ja veijokeiju 31+1
 
Ensin Hapsiaiselle synttärionnittelut! :) Mäkin täytin vuosia tuossa noin viikko sitten. Aika kyllä kuluu niin nopeaa, odotan jo innolla kesää ja että sais olla ulkona omassa pienessä pihassa vaavin kanssa. =) Koskas Herniksellä onkaan ne ristiäiset?

Hienoa Jane että kerran viikossa piiittely riittää.

Mekkala: joillakin paikkakunnilla on sääntö että kaikki yli 25-vuotiaat ensisynnyttäjät joutuu/pääsee sokerirasitukseen.Mulle ainakin sanottiin niin että iän ja ensisynnytyksen takia joutuu rasitukseen. Mulla oli kyllä omasta mielestä vähän korkeahko se 1h arvo: 9,7 mutta täällä on yläraja vasta 11 ei 10. Kaksi muuta arvoa oli sit ainakin hyviä.
Joo sektio olisi ensi viikolla. On välillä ollut hankala totuttautua ajatukseen, mutta eiköhän se ihan hyvin mene. Monet joiden kanssa oon puhunut ja jotka itse ovat olleet syystä tai toisesta sektiossa,on olleet ihan positiivisella mielellä. En ole siis kauhutarinoita tutuilta kuullut, tai ehkä ne ei vain viitsi kertoa jos jotain on ollutkin et ei alkaisi pelkäämään. :$

Omena ja möykkyliini 37+5
 
Kiitos onnitteluista. Synttäripäivä sujuu kotitöiden parissa. :D Tässä odottelen että tyttö heräilis niin saisin vaihdettua sen kuiviin ja päästäis vaunuilemaan, tottakai tänään nukahti sisälle ennenkuin ehdin edes ajatella uloslähtöä. Eilen taas kun yritin saada sen sisälle nukkumaan niin ei millään.
Pitäis vaan kohta keretä ulos jos meinataan tänään vaunuilla, tulee nimittäin mummo ja pappa kohta kylään.

Herne saa nimen 1.5. Eli Vappua vietetään sitten ristiäisten merkeissä. :)

- Hapsiainen
 
mekkala, teillä on kattavan kuuloista valmennusta! Tsemppiä rasitukseen!

odessa
, jaksuja ulkoiluun!

sipsunen, ei oo kivaa tuo sun oksentelusi jaksuja sen kanssa. Toivottavasti loppuisi tai ainakin harventuisi (nim. tänään kanssa lens). Tykytyksiin voi kilpirauhanen liittyä, yleensä liikaan. Mutta mulla kun on arvot liian matalalla(mulle) niin tykyttää. Otettiinhan sulta kokeet ennen kymmentä?

hapsiainen
, synttäri onnea! vähänkö hernis on jo vanha :) Teillä on sitten vappu jännään tiedossa :) Ja hernis lukee sua et sillon kun äippä haluaa nukkumaan pitää killua hereillä vaunuihin saakka ja sillon kun muuta puuhaa niin voi nukahtaa sisälle :D


Jane
, hieno homma et saat vähentää piikittelyä

omena, hurjaa et jo viikon päästä siellä on oma pienisylissä :)

Täällä väsy päivä ;) johan mä paripäivää touhusinkin kunnolla. Josko taas huomenna sitten. Vielä olis pari hommaa tehtävänä ennen kun tulee vieraita :) Ja Toukka on myllännyt ihan urakalla mahassa :D ja yölläkin se touhus, mut onneksi mä en herää sen puuhiin, mut huomasin kun muuten närästys herätteli.

Unico ja Toukka 37+5
 
Hapsiaiselle ja Omenalle synttärionnea näin jälkikäteen! :flower: Vitsit kun aika kuluu nopsaan, miten Hernekin voi olla jo yhden kuukauden!

Kivaa, että Jane saa vähentää piikittelyä.

Unicon toukkis taitaa olla oikea touhupakkaus. Saas nähdä millainen on sitten kun tulee maailmaan, jatkuuko villi meno. :heart:

(.) Tänään oli neuvola. Ensimmäistä kertaa pissan sokerit oli plussaa, mutta päädyttiin terkkarin kanssa siihen, että syynä on todennäköisesti aamulla syömäni supersokerinen Aktivia-jogurtti. En nimittäin aiemmin ole ollut neuvolassa aamupäivällä, ja tähän mennessä pissa on ollut aina puhdas iltapäivisin. Jännää kyllä miten jotkut eväkset voivat olla niin sokeripommeja että näkyvät heti pissassa. Muuten kaikki oli hyvin, eikä noita sokereitakaan mitenkään noteerata.

Mulla harkkasupistuksia tulee nyt joka päivä tosi usein. Lääkäri pari viikkoa sitten meinasi että niistä ei tarvitse välittää ja että ihan normaalisti voi olla, mutta jotenkin vähän mietityttää ne. Niitä tulee päivän mittaan tosi tosi usein ja terkkari sanoi että ne tietty kypsyttää paikkoja. Ei oikeastaan riipu siitä mitä teen, mutta yleensä jotain kyllä silloin teen, enkä vain esim. makaa sohvalla. Mutta tekeminen voi siis vaihdella kiwin kuorimisesta kuntosalilla olemiseen. Onneksi lääkäri on jo ensi maanantaina, niin näkee sitten mikä tilanne siellä alhaalla on.

Meillä kodin pintaremontti on valmis ja nyt vuorossa on etupiha. On vaan tosi ärsyttävää, kun tekis mieli tehdä kaikkea, mutta täytyy tyytyä vain olemaan työnjohtaja ja nojailla lapioon. Päivällä kun olen yksin kotosalla käyn pihalla seisoskelemassa ja suunnittelemassa. :)

Eilen aloitin sitten pesurumban, pesin harsot, peiton ja valkoisia lakanoita. Tänään vuorossa on vauvan valkoiset vaatteet. Laitan ne takapihan terassille aurinkoon kuivumaan. Vitsit tää odottaminen ja valmistautuminen on ihanaa nyt kun on loma. :heart:

kevätesikko 35+2
 
Kevätesikko ;) Toivottavasti ees joskus nukkuu ;) eli aktiviatkin pois ennen neuvolaa :) mulle sanottiin ettei kannata juoda tuoremehua ennen kun se saattaa antaa pissaan positiiviset sokerit. Teillä on sit remppa mennyt hyvään ajoitukseen on valmiina kun pikkunen saapuu. No kesällä saat sitten pikkuisen kanssa tehä pihalla jotain :) Mä oon nyt kyllä uskaltautunut haravoimaan jos en oo valmiiksi kipeä, ja vaan hetken ettei tuu kunnolla kipeäksi joten meillä pihan hommat hiukan seisoo, onneksi on valmis mut kunnostusta ja kevät hommia siinä silti on. Ajatellut et sen mitä ei saa nii ens vuonna paremmalla onnella.

eilinen oli vähän huili päivä sillon en saanut mitään tehtyä, mut ennen sitä useampana päivänä peräkkäin ja se on mulle saavutus :) jos tänään sitten vielä vetäs viimesen spurtin kun tulee veraita niin saa sitten suurinpiirteinkuntoon täälä sisällä :) Nyt on sellanen pöpperö olo vielä vaikkajo tovin olutki hereillä.

Unico ja Toukka 37+6
 
Hienoa Jane ettei tarvi enää piikitellä useammin!

Unicolla ja Omenalla hirmuisesti jo viikkoja ja Kevätesikollakin noin paljon! Kyllä aika rientää, ei mee kauaa kun teillä on kääröt kotona, ainakaan Omenalla (hui!).

Kevätesikko, jos ne supistukset ei oo ikäviä sillä tavalla että sattuvat niin mä en olisi kovin huolissani. Ite viimeksi tuskailin kun en ennen synnytystä edes tiennyt miltä supistus tuntuu niin toivoin että olisi paikat olleet edes vähän pehmenneet. Mulla oli vielä siis 40+4 tarkistettaessa kaikki tiukasti kiinni ja kohdusuu täysimittainen.. Alkoi sitten rytinällä se synnytys 40+6, mutta eteni silti tuskastuttavan hitaasti. Eli uskoisin että noilla viikoilla noi harkkasupparit olisivat ihan vaan positiivinen asia!

Täällä ollut jonkinasteinen puuha-aamu taas, oon saanut kirjoitettu jo pari raporttia ja pestyä pyykkiä ja siivottuakin. Nyt alkais nälkä olla, mietin että jos lähtisin koulukirjan kanssa ulos lounaalle. Kotimatkalla voisin tulla sit kaupan kautta niin ei tarvi huomenna nälkää kärsiä jos kauppa on kiinni. Iso essee olisi vielä tehtävänä loppuun, mutta ajatukset pyörii vielä noissa edellisissä jutuissa niin vaikea keskittyä.

Eilen oli toka neuvola ja kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Hemppakin oli ihan hyvä (123) mistä oon tosi iloinen, viimeksi jouduin aloittamaan raudan syönnin jo aikaisessa vaiheessa ja niistä mahavaivoista sit kärsin koko loppuraskauden. Eli sitä parempi mitä pidemmälle nyt pääsisin ilman niitä. Mini piti kovaa melskausta kun kuunneltiin ääniä, hirveä viuhtominen vaan kuului :) Illalla nukkumaan mennessä sitten potki napaan kamalan kovan tuntuisesti ja mieskin tunsi sen kädellä! Ihmeteltiin että miten kohtu voi olla nyt jo niin ylhäällä, mutta ei se mikään muukaan voinut olla, monta kertaa tökkäsi.

Kvartti 16+2
 
Synttärionnittelut Hapsiaiselle :flower:

Täällä vähän huolia.. Kun mulla viimeks neuvolassa annettiin ne tikut mukaan, kun oli se valkuainen kohdassa "hieman", jonka ei pitäis olla viel huolestuttavaa. No eilen mulla rupes särkeen päätä ja verenpainekin oli vähän kohollaan (onneks on oma mittari). Aamulla sama homma, nyt paineet on vähän laskenut, mut päätä viel vähän särkee.
Soittelen neuvolaan, jahka puhelinaika alkaa.
Toisaalta tuo voi johtua siitäkin, että olin eilen tosi vähällä juomisella, kun olin kyläilyreissulla. Ja ruokailukin venyi tosi myöhälle ja söin huonosti. Ja niska on tosi jumissa.
Mutta parempi varmasti soitella ja kysäistä..
Muuten kyllä liikkeitä tuntuu, eilen illasta oli kovastikin kaivelemassa kantapäitään mun mahaan :D


Odessa80 35+4
 
Odessa: Toivotaan että päänsärky olis vaan seurausta vähäisestä juomisesta. Mutta varmasti hyvä soitella neuvolaan kun kerran huolestuttaa. Pidän peukkuja että kaikki on ok.

Mekkala: Onnea poksuista!

Unico: Joo mullekin terkkari sanoi että juuri juotu tuoremehu voi kanssa nostaa sokeriarvot pilviin. Mä oon kyllä niin koukussa tuohon Aktivian luumujogurttiin, mun on ihan pakko saada joka aamu yksi sellainen. En tiedä, onko niistä mahan kannalta oikeasti mitään hyötyä, mutta ainakin mun maha on toiminut hyvin koko raskauden ajan.

Kvartti Rauhoittavaa kuulla. Niin mäkin kyllä olen ymmärtänyt että harkkasupistukset on tässä vaiheessa raskautta nimenomaan tervetulleita. Kaveri kanssa kertoi ettei sillä tullut yhtään niitä ennen synnytystä ja synnytys kesti sitten tosi kauan.

Nyt vaan mietityttää eiliset ja yölliset selkäkipukohtaukset. Heräsin edellisyönä selkäkipuun, ajattelin että selkä vaan oli jotenkin krampissa huonon asennon vuoksi tms. No sitten eilen illalla kun istuin sohvalla ja katoin telkkaria, alkoi yhtäkkiä kova selkäkipu. Tuntui tosi ilkeältä ja olokin oli vähän huono. Menin kontalleen sängylle ja mies hieroi selkää ja meni sitten aika nopsaan ohi. Aloin miettiä että olisko se selkäkipu voinut johtua supistuksesta? Selkä nimittäin ei tuon jälkeen ollut yhtään kipeä. Tuon jälkeen tunsin kivuttoman supistuksen mahassa. No viime yönä heräsin kolme kertaa tuollaiseen samanlaiseen selkäkipukohtaukseen, mutta silloin ne taas tuntui ennemminkin vaan joltain selkäkrampilta. Siellä kuitenkin nelinkontin matolla rähmystin, kun siinä parhaiten helpottaa... No onneksi tosiaan lääkäri on jo maanantaina.

Mulla on muuten maha ollut jo jokusen viikon tosi pinkeä, ihan kuin siinä olis koko ajan supistus päällä. Terkkari huomauttaa siitä joka kerta neuvolassa ja puhui eilen jostain lapsiveden vähenemisestä, muttei toisaalta uskonut siihenkään kun lääkäri on 2 viikkoa sitten merkinnyt että normaalisti lapsivettä. No sekin selvinnee maanantaina.

kevätesikko 35+3
 
Odessa80 toivottavasti siellä on kaikki kunnossa.

Kvart över Mullekkin vois tuota sinun energiaasi lahjoittaa ;)

kevätesikko Mulla oli silloin muutama viikko sitten sokerit kanssa plussalla.
En sitten sen ihmeemmin ajatellut kun kävelin neuvolaan 2 km ettei jano juomaksi mukaan pillimehua! Nappasin jääkaapista pillimehun käsilaukkuun ja join sen päästyäni perille :/
Ja olihan mulla tietty matkaevästä taskussa, muutama karkki! :ashamed:
Virheistä oppii!

Meilläkin remppa pikkuhiljaa etenee. Tuolla nuo uudet kaapit oottelee laittajaansa tietokone huoneessa. Ja uus sohva ja keittiöryhmä vierashuoneessa molemmat vielä paketissa :kieh: Kova hinku olis jo saada ne paikoilleen!
Mutta ei vielä viitti kun joka päivä sotketaan täällä.
Eilen irrottelin vanhoja tapetteja ja hiottiin seiniä.
Ihana pöly leijailee täälä.

Viime yö oli tuskanen heräsin kipuihin 4 aikaan ja valvoin sitten siihen asti kun mies lähti töihin 7.15! Painuin toki takas maate ja heräsinkin sitten 11 |O !!
Tylsää kun tänään on viileämpi päivä grrr...

Jane ja veijokeiju 31+3

Höh soittivat neuvolasta ja peruivat mun lääkärineuvolan joka piti olla 19.5.
Siirtivät sen jo 5.5 tää on ilmeisesti viimeinen lääkäri neuvola sitten vai mikähän se on kun on viikoilla 34?!
 
Täällä nautittu aurinkoisesta kevätpäivästä, ja siitä ettei aamulla tarvinnut vääntäytyä työpaikalle. Käytiinkin sitten tytön kanssa puistossa ihmettelemässä muiden lasten touhuja.

Mekkala Kuulostaa tosi kattavalta tuo teidän perhevalmennus! Meillä oli vaan kolme kertaa ennen synnytystä ja kolme sen jälkeen. Ne ennen synnytystä olleet oli kyllä mun mielestä vähän turhia, mutta synnytyksen jälkeiset oli tosi kivoja, vaikka siellä oli vaan muutama perhe paikalla. Suosittelen!

Kvartti Mustakin tuntuu, että kohtu on jo tosi ylhäällä, joskus tuntuu, että vaavi painelee jommalla kummalla päällä jo kylkiluihinkin. Ultra on onneksi ensi viikolla, meinaan kyllä kysyä missä kohtaa se kohdun pohja oikein on.

Vetku ja masu 19+1
 
mekkala, onnea poksuista

Kvartti, hyvä ettei vielä tarvinnut lisärautaa. Ja kiva kun oot jaksanut puuhata. Ihana kun liikkeet tuntuu jo päällepäin.

odessa, toivottavasti ei oo mitään kummempaa, jaksuja!

keväesikko
, jaksuja kipujen kanssa. Hyvä kun pääset tarkistamaan tilanteen :)

jane Sä oot ollu reipas kun kävelly neuvolaan asti ton matkan. Jaksuja sinne. Ja onneksi anoivat uuden neuvola ajan perutun tilalle :)

Tänne saanut jotain pientä puuhastelua aikaan, mut muuten sit vaan ollut.
 
Lepoa ja juomista sain ohjeeksi neuvolasta! Käski seurata paineita ja soittaa, jos tilanne ei helpota. Otin tuossa kunnon päiväunet, ainaki tuntuu et vähän on helpottanut! Neuvolatäti epäili, että se voi ihan tosissaan olla tuo kyläilykin jo liian raskasta! Ja varmasti se, että join tosi vähän eilen, vaikutti asiaan. Mutta josko tämä tästä :)

Kaikki täällä tekee jotain remppaa :D Ainakin moni!
Meillä se alkaa vasta syksyllä, kun päästään muuttamaan omaan taloon! Siellä sitä riittääkin sitten puuhaa, huh!


Odessa80 35+4
 
Hauskaa viikonloppua kaikille!

Kiitokset poksuonnitteluista kaikille! Niin sitä lyllerretään etiäpäin...

Odessalle jaksamista, toivottavasti ei ole mistään vakavemmasta kyse, muista juoda tarpeeksi! Mulla ainakin tulee pientä päänsärkyä heti jos en ole muistanut juoda...

Vetku, Unico, kyllä tuntuu kattavalta täällä tuo perhevalmennus, ja mukavinta on, että kaikki tapahtuu muutaman parin pienryhmissä eikä massaluennoilla ja kalvosulkeisilla kuten naapurissa Turussa. Ja järkevältä tuntuu etenkin se, että synnytyksen jälkeen pääsee sinne myös lapsen kanssa, kun sittenhän niitä kysymyksiä vasta riittää...

Sain tässä sitten ärsyttäviä uutisia töissä. En ilmeisesti saakaan siirrettyä tämän vuoden lomia perhevapaidenjälkeiseen aikaan eli 2011 kesään, vaan ne pitää pitää nyt eli minä jään sitten vappuna kesälomille kuudeksi viikoksi, että ehdin ne jst ja just pitämään ennen äitiysloman alkua... Rahana kun niitä ei juurikaan ole mahdollista saada tällä yliopistopuolella. Ärsyttää, kun olin suunnitellut saikulle palkallisena jääväni muutenkin toukokuun lopussa ja töitä olisi vielä ollut ja joudun joka tapauksessa ne pari juttua sitten lomilta loppuun hoitamaan, kun on sivutoimista opetusta. Todella ärsyttävää.

No niin, sainpas purettua.

Mekkala ja Poika 26+1/5
 
pikaisesti mekkalalle: lomallahan ei oikeasti tarvitse sairastaa. eli loma siirtyy, jos jää saikulle. mutta jäiskö siinä tapauksessa noi sun lomat talteen, sitä en tiedä. todella tylsää, jos joudut lomilta tekemään opetushommia! :eek:

mä olen lupaillut sitä synnytyskertomusta, mutta vielä en ole tiennyt, missä välissä sitä kirjoittelisin. yhdellä kädellä on tylsä kirjoittaa, eikä mulla oikein ole muuta aikaa kuin nämä imetyssessiot. kaikki on kuitenkin täällä hyvin ja olen tosi onnellinen.

:heart: piip ja poika kohta 6 vk =)
 
mekkala, ikävää kun menee lomat sillee miten ei oo suunnitellut. Onko sulla vaki paikka? Meinaan et oliskohan osa mahdollista jättää säästöön? Mulle sanottiin että lomakaudessa pitää pitää 15 lomapäivää ja loput voi säästää, mut näissä voi olla kyllä paikka kohtaisia eroja. Mut toisaalta jos jäät sairaslomalle ja se on riittävän pitkä niin meillä ainakin saa lomat siirrettyä kun pyytää heti, mut sitä pitää pyytää.

piip. hui missä välissä teillä jo noin isoksi on kasvettu ;)

Tänne ei kummempaa, jotenkin lusmu olotila :) toukka myllää ajoittain mut on myös rauhassakin :eek: =)

Unico ja Toukka 38+0
 
Kitos synttärionnitteluista! =)

Mekkala: höh tylsää tuollainen. Oisko niitä opetushommia sulla minkä verran tässä keväällä vielä?

Unico: mullakin on jotenkin tosi vetämätön olo. Nukuttais ja muuta mutta ei jotenkin halua nyt nukkuakaan. Taas kilppariarvotkin mitä sattuu, mutta ei ny kuitenkaan niin kovin huonot. :|

Kevätesikko: toivottavasti selkä rauhoittuu/on rauhoittunut eikä ole mitään vakavampaa.

Sipsunen: joko sait tulokset niistä kilpparikokeista? Toivottavasti kaikki ok.

Odessa: toivottavasti lepo auttaa.

onneksi ees aurinko paistaa! =) Ensi ke lähestyy mutta oon aika luottavaisin mielin, kai.. Eilen ostin Möykylle 56-senttisen fleecehaalarin H&M:ltä sellasen ruskean tikruhaalarin. Ja hain itkuhäyttimet. Tarvii kuitenkin niitä kun nukuttaa vaavia tossa ulkona ja jos ite on sisällä. HYVÄÄ viikonloppua kaikille!

Omena ja Möykkyliini 38+0 :heart:
 
Vastauksia, tää on sitä kun työnantaja ei ole enää valtio vaan yksityinen... Lomaa ei voi siirtää kesäisen kokonaistyöaikaan siirtymisen takia, tai sen nyt sanovat ainakin syyksi. Eli kuus viikkoa sais tässä pitää iloisesti lomaa. Ja jos EK ohjeistaa, että mitään lomia ei saa korvata niin sitten ne menettää sairaslomalla tms. Aika tylsää. Nyt ei vakipaikkakaan auttaisi... Määräaikaisena ollaan kuten varmaan melkein suurin osa yliopistolla. Onneksi opetettavaa ei jää ens kuulle kuin yksi luento ja luentopäiväkirjojen tarkastukset. Paitsi että pitäis katsoa yhdeksän luentoa ja tehdä niihin tenttikysymykset valmiiksi syksyä varten. Mutta ainakin sen saa tehdä omalla sohvalla ja läppärillä niin ei paljoa rasita.

Mutta nyt on vkonloppu ja aurinko paistaa. Pian mennään miehen kanssa saunaan ja huomenna pääsen näkemään parasta ystävääni Hkiin. Jee!

Mekkala ja Poikanen 26+2/6
 
mekkala, kurja homma toi, eli jos sairastut lomallas oma moka? ettei saa sitä sairaslomaksi ja siitä sit lomaa rahana? Jaksuja sulle! Hauskaa reissua huomiselle!

omena alkaako sulla olla nyt ensisijaiset kamat möykkyliinille hommattuna? sä pääset kohta kokeilemaan miten synnytys vaikuttaa kilppari arvoihin :) Onko sulle sanottu koska ne pitää vilkasta seuravan kerran?

Jaahas, tuli saunottua, mut ulkona oli jo lämmin et siellä olis tarjennut vaikka mitä saunan välissä siis. Mut ei oikein viiti mennä pihale nakuna hillumaan kun naapureihin jonkun verran näkyvyyttä kuitenkin. Onneksi on suojainn terassi siinä ovesta mennessä et voi ulkona kummiskin olla.
 

Yhteistyössä