*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA ja vähän huhtikuussakin*

Oltiin sitten pudottu, höh ;)

Eipä kummempia... Paitsi Toukkis sai taas lisää viikkoja :D
Eilen sai jotain aikaan, josko tänäänkin :D Toivossa on hyvä elää
Tää aikoo lähteä tänään kaupunkiin metsästämään imetyspaitoja :D saa nähä kuin käy. Näyttää siltä ettei saa tehtyä niin pitää mennä muutama ostamaan et on sitten ja saahan sitä sit myöhemmin tehä :D

Unico ja Toukka 37+0
 
Onnea Unicolle ja Omenalle täysiaikaisuudesta! Nyt vaan sitten jännätään että milloin vauvelit sitten päättävät tulla. Ja meneekö Omenalla sektioon saakka.

Mekkala, etkö se sinä ollut joka sanoit että naama kukkii myös? Ostin eilen BodyShopista TeaTree-tuotteita, tiedätkö sä, saahan noita käyttää? Ajattelin että kun eivät ole varsinaisesti mitään lääkevoiteita kuitenkaan niin tuskin imeytyvät mihinkään? Pakko tehdä jotain tälle naamalle tai muutun kokonaan Lordiksi :LOL:

Mulle on tosiaan nyt tullut joku energiavaihe, ihanaa! :D Eilen kävin hotjoogassa ekaa kertaa raskauden aikana ja hyvä olo tuli! Ohjaajan mukaan kaikki liikkeet saa suorittaa mitkä eivät tunnu pahalta, ainoastaan suoriin vatsalihaksiin suuntautuvia liikkeitä pitää välttää. Ja suositteli myös, että välillä rentouttaisi syvältkin vatsalihakset kokonaan ettei koko ajan ole vatsa jännitettynä. Mä kyllä jouduin sitten välillä lepuuttamaan ihan kunnolla kun selkähän siinä väsyy jos ei saa pidettyä keskivartaloa tiukkana. Varsinkin kun en oo tosiaan joulun jälkeen käynyt niin aika paljon piti lepäillä. Hyvä mieli ja olo silti tuli ja jäi lihasjännitykset niskasta ja selästä sinne joogasaliin!

Tänään sitten heräsin itsekseni virkeänä 6.20 :eek: Eikä vieläkään oo alkanut väsyttää, oon saanut pitkät pätkät esseetäkin kirjoitettua. Kohta tosin ajattelin syödä lounaan että eiköhän sen jälkeen ala jo unettaa ;)

Anteeksi omanapainen hehkutus, oon vaan niin iloinen kun tuntuu että jaksan taas toimia normaalisti kun pari viikkoa sitten tuntui kaikki olevan suuren ponnistuksen takana.

:heart: KÖ 15+3
 
Onnea Valeskalle ultrakuulumisista, hyvä että kaikki oli hyvin. =)

Mekkala täällä päin missä asun, tehdään suunniteltu sektio noin 7-9 päivää ennen laskettua aikaa. Mun kaverille tehtiin neljä päivää ennen laskettua mutta asuu eri paikkakunnalla.

Unico onnea täysiaikaisuudesta! nyt alkaa jännät ajat.. :D meillä onkin aika paljon "yhteistä": sama laskettu aika, esikoinen, kilpirauhasen vajaatoiminta, painon nousu ja sf-mitta ainakin. =) hassua.

Kvartti: kiva että oot saanut energiaa lisää! munkin pitäisi kirjoittaa esseetä mutta jotenkin vaikeaa enää keskittyä kun pyörii synnytys jo sen verran mielessä. Ei kyllä olis varaa jättää sitä tekemättäkään, dl olis 18.6.

Sain viime viikolla päätöksen kelan äitiys- ja vanhempainrahamaksuista, saan vähän enemmän mitä aluksi aattelin. Vielä pitäs ostaa itkuhälyyttimet, sitteri ja ehkä rintapumppukin. Sitterin varmaan ehtii ihan hyvin ostamaan vaikka toukokuussakin. Nyt on alkanut yöt olemaan tosi katkonaisia, on kaikenlaista pientä kremppaa. Lonkat ja nivuset kipeytyy, on kuuma/hiki, myökkyliini painaa mahassa, vessassakin pitää käydä sen pari-kolme kertaa. Mutta aikaa on enää niin vähän syntymään :)

Omena ja Möykkyliini 37+0
 
Onnea kaikille pienokaisena saaneille :flower:

Itsellä ollut niin kiire,etten ole täällä ehtinyt taaskaan kirjoittelemaan :ashamed:
Eilen kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin!Vauva vihdoinkin kääntynyt pää alaspäin...arvasin tuon kyllä itsekin,kun olo alkoi tuntumaan melko ahtaalle rintakehästä.Painoa oli taas tullut mukavasti,vaikka miten olen ollut itselleni ankara syömisistä!!!Kaipa tämä tästä vielä tasaantuu tai jotain...
Kahden viikon päästä olisi vika ultra synnärillä ja arvio vauvan painosta.Odotan jo innolla :D

Kovasti olen kotona siivoillut,kun nyt on ollu sellanen energinen olo,et kaikki on jynssättävä valmiiksi ennen kesän juhlia ja vauvan syntymää.Pesänrakennustako tämä enteilee?!?Samaa kyllä tein esikoisesta näillä viikoilla.

Unicolla viikot vähenee ja vauva jo täysiaikainen,ONNEA :heart:

ollut sitten oikein ahkera!Olen kuullu,et toi hotjooga tosi hyvä odottajalle.Tekis itekin mieli kokeilla,mut ehkä sitten vasta,kun vauva syntynyt.

Muutama työvuoro enää ja sitten alkaa ansaittu äippäloma.IHANAA!Saa olla kotona,laittaa vappua rauhassa ,siivota,valmistella äitienpäivän ja pojan synttärit rauhassa :D

Hemuli 32+1
 
Täällä aloitettiin kans äitiysloma tänään B)
Eilen kävin vielä moikkaamassa työkavereita, olipa jännä tunne kävellä siellä, kun tiesi, ettei tarvi takaisin :D

Onnea täysaikaisille, nyt vain jännätään, kuka tekee seuraavan vauvelin :wave:

Yks tuttu oli kokenut samanlaisia supistuksia, eli kuin vääntäisi mahaa.. Voi hitto, ja laskettuun aikaan on vielä viitisen viikkoa :ashamed: Ei mulla muuta, mut pakko ne hevosten karsinat on siivota joka päivä, eikä täällä sitä apua ole.. Vai onko nuo supistukset tässä vaiheessa jo sellaisia, että ne nyt tulee, sama mitä tekee?! Vaikka paikallaan istuis päivän?! ;)

Viikonloppuna pääsee taas katsomaan heppakisoja, maanantaina onkin neuvola!

Odessa80 34+5
 
Hienoa Kvartti, että sulla pahin väsy on jo takana! Mulla oli eilen eka varsinainen hoitovapaapäivä, ja käytiinkin heti tytön kanssa avoimessa kerhossa ja työpaikan salilla. Tosin mun salilla käyminen on lähinnä sellaista hengailua, ei saa itestä mitään irti jos ei oo ohjaajaa kertomassa mitä pitäis tehdä... Tänään onkin sitten otettu rennommin ja käytiin vaan pihalla hiekkalaatikolla.

Unicolle kanssa onnittelut täysaikaisuudesta, Omenaa tulikin onniteltua jo etukäteen. Hemuli ja Odessa, oon kyllä ihan pikkasen kade teille äippäloman alkamisesta. Itellä siihen on vielä aikaa, mut kyllä se sieltä joskus vielä koittaa...

Viikonloppuja!

V ja masukki 18+2 (vielä reilu 1,5 vko seuraavaan ultraan...)
 
Kvartti, kiva et jollain on energiaa ;) täällä sitä vaihetta vielä odotellaan ;). Erosko toi hot jooga mitenkään muuten normaalista kun lämpötilaltaan?

Omena,
niinpä paljon on samaa :D se vielä puuttuskin et Toukkis päättää tulla möykkyliinin kanssa samana päivänä uloskin :LOL: Saa jännätä odottaako möykkyliini kiltistä oikeaan päivään vai pyrkiikö aiemmin ulos :D Onnea vielä täydeksi tulosta :D Nythän ei oo enää hätää jos aikoo tulla, paitsi sulle tulee lähtö sit valmistautumatta. Sulla vähän kesti noi päätökset, mut hyvä et tuli.

Hemuli
, hieno homma kun on kääntynyt, ei tarvi kääntää tai yrittää. Jos vaan pysyy siinä asennossa sitten. Hienoa et sielläkin riittää energiaa ;)

odessa, onnea äippälomalle jäämisestä! supistuksista paha sanoa, mulla ei oo tullu kun satunnaisia eikä päivittän. Mut en oo kyllä huomannu et ne olis liittynyt johonkin tekemisiin.

vetku kyllä se äippäloma sinnekin kohta kotiutuu (näin mun näkökulmasta sinne kohta ja itellä ikuisuus synnytykseen ;)) Jaksuja salille ;)

Täällä käyty eilen joogassa myös, hiukan oli muka rankka. Taitaa johtua siitä kun ei oo edelleenkään hirveästikyennyt mitään tekemään. No mut nyt ei tartte pelätä synnytyksen käynnistymistä kun tulee jos tulee ja on silti hyvän aikainen :D Se soppailureissu ja jooga veikin sitten voimat (juu ju mun soppailu reissu oli h&m:lle ja se sitä ja sieltä joogaan) Noo olipahan sitten maha kipeä (mut en kyllä supistuksia huomannut) koko illan ja vielä vähän. Selkä ja lonkat hiukan kiukkuaa edelleen. No mut haluan uskoa et siitä silti oli hyötyä ja hyvää ja ens viikolla uudelleen. Tein kyllä rauhallisesti kaikki ja osaa en pystynyt tekemään niin huilasin. Mut oli se hyvän tuntusta liikkua. Varmaan lyhempi olis riittänyt. nooh katotaan mitä tästä nyt sitten taas jaksaa... Mieltä virkistävää oli kyllä taas käydä ihmistenilmoilla palloilemassa.

Ulkona paistaa ihanasti, josko uskaltautuisi ulkoilemaan :) se kävely kun on pahin nakki :)
Nyt tullu paha tapa pitä äjo ka aamu hyppiä puntarilla. Pitäähän sitä tietää jos lähtö tulee et paljo paino niin voi sitten kattoa paljonko sinne sairaalaan jätti et menee tarkasti :D no siinäpä näki sit et heiluu se paino tänään melkein kilon kevyempi ku eilen, pikkasen taitaa nesteet vaihella, vaiks edelleen turvottaa.

Toukka pyörii siihen malliin ajoittain kun mahassa kuplis ja kiehus :D hauskan tuntuista.

Unico ja Toukka 37+1
 
Onnea Unicolle ja Omenalle täysaikaisuudesta! Ja Odessalle äitiysloman alkamisesta! Miten siihen omaan lomaan tuntuu olevan vielä ikuisuus... Ei nappais työt yhtään ja ylihuomenna taas vääntäydyn sinne. Höh.

Kvartti, mä olen nyt kolmisen viikkoa käyttänyt skinorenia apteekista, sain lääkäriltä reseptillä, oli ainoa lääkevoiteista, jota raskaana pystyy käyttämään ja hyvin on auttanut. Jos se teepuuöljy sinua huolestuttaa, niin kannattaa kysyä teratologisesta, mutta en itse olisi huolissani, sehän ei kai ole lääkeaine. http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437,26267 Nyt aloin laittamaan skinorenia myös yläselkään, katsotaan miten on kuukauden päästä. Lääkärin mukaan kaksi viikkoa käytön aloittamisesta iho voi olla pahimmillaan, kun kaikki tulee esiin, mutta kuukaudessa pitäisi vaikuttaa. Itse olen sitä naamaan laittanut nyt kaksi viikkoa, ja jos tästä vielä kahdessa viikossa paranee, olisi niin paljon parempi!

Tänään on aurinko paistanut ihanasti. Ostin narsisseja ja krookuksia, laitan niitä koreihin pihalle ja oven viereen. Lisäksi taas tuhlasin lankakaupassa... Niin paljon ihania lankoja, niin vähän aikaa heiluttaa puikkoja.

Torstaina oltiin ensimmäisessä vapaaehtoisessa perhevalmennuksessa. Koski suuhygieniaa. Ihan ok, olisi pitänyt vain kysyä itse enemmän ihan konkreettisia käytännön vinkkejä sen hammasharjan tutustuttamiseen, muttei osannut ekalla kertaa avata suutaan. Ihan hyvä oli kerrata omia perustietoja. No, maanantaina on toinen kerta, psykologin luento esikoista odottaville vanhemmille.

Mekin sit päädyttiin vaihtamaan kaara uudempaan malliin. Onpahan siinä sitten ne isofix valmiudet, niin huollossa laittavat kiskot sitä varten. Sitten enää isofix-alustan osto, niin autojutut on kunnossa sillä rintamalla.

Nykyisin pojan liikkeitä ei voi olla huomaamatta, niin paljon potkii ja pyörii pitkin päivää. Hauskaa seurata aina miten reagoi esim ruoka-aikoihin jne. Tai siihen kun asetun paikalleni sohvaan tai sängylle. Nyt sillä on tapana potkia miestä korvaan, kun mies yrittää kuunnella korva vatsaa vasten ja laulaa siitä iltaisin pojalle tuutulaulun.

No niin, nyt tuo koira kiehnaa vieressä sen verran, että taitaa olla nälkä sillä...

Mekkala ja Poikanen 25+2 /25+6
 
Unico, mä en oo ikinä käynyt paria kertaa enempää tavallisessa joogassa niin en osaa verrata, mutta siellä HotJoogassa on musta aika paljon myös venyttäviä liikkeitä kun niitä on turvallista tehdä siellä lämpimässä. Olin tosiaan ihan tavallisella hotjooga tunnilla, mutta vatsa on tuntunut sen verran väsyneeltä nyt sen jälkeen, että voisin käydä lempeillä (ne ei oo niin rankkoja) tunneilla nyt muutaman seuraavan kerran. Hemuli, nyt kun sulla alkaa loma niin voit ihan hyvin kokeilla tuota jo ennen synnytystä. Kannattaa vaan tosiaan varmaan mennä sellaiselle lempeälle tunnille alkuun. Suosittelen kyllä sitä, rentouttaa aivan ihanasti!

Mekkala, noin mä vähän mietinkin, että kun ei se ole mitään lääkettä niin kyllä uskallan käyttää. Hyvä että sulla tuntuu auttavan se rasva! Musta tuntuu että mulla on nyt jo vähän parempi iho (saattaa kyllä olla vaan toiveajattelua.. :D )

Lähdetään tekemään kevään eka pyöräretki, ostettiin tytölle eilen istuin ja kypärä niin saadaan pieni mukaan :) Saa nähdä mitä tykkää!

:heart: KÖ 15+5 (?)
 
Unicolle ja Omenalle onnea täysiaikaisuudesta!

Kvartille onnea energisestä kaudesta! Se on kyllä niin ihanaa, varmaan varsinkin jos on alkuraskaudesta ollut huonovointinen tai väsynyt. :)

Odessalle onnea äitiysloman alkamisesta, mullakin alkoi perjantaina, iiiihanaaa! :D Noista harjoitussupistuksista: mulla on niitä kanssa ollut nyt oikeastaan joka päivä useampaan otteeseen, siis niitä kivuttomia. Mulle lääkäri ja terveydenhoitaja molemmat sanoivat että ne ovat tässä vaiheessa raskautta tervetullut asia eikä niistä tarvitse huolestua. Ne valmistavat kohtua tositoimiin.

Täällä on edelleen/vielä jaksettu liikkua, spinningiä, sali"treeniä" ja kävelyä. Tänään oltiin äidin kanssa kolmen tunnin kävelyretkellä, otettiin termarit ja evästä mukaan ja pidettiin evästauko meren rannalla. Oli mielettömän ihanaa, tosin selkä otti vähän nokkiinsa tuosta kävelymaratonista. Kotiin palattuani tein sitten vielä pihahommia, kuokin kukkapenkeistä roskat ja haravoin nurmikon & levitin kalkin. Lopuksi istuin hetken ottamassa aurinkoa. Ihana päivä! :heart:

Ens viikolla on sitten neuvola ja synnytysvalmennus. Synnytystapa-arviointi on vissiin kanssa pian edessä.

kevätesikko 34+6
 
Ihanan kuuloinen kävelyretki Kevätesikko! Ja ahkera oot ollut pihatöissäkin :)

Meidän pyöräretki meni hienosti, tyttö tykkäsi kovasti olla isin kyydissä :D Käytiin kattelemassa koskea ja kotimatkalla pieni sitten nukahtikin penkkiin. Mulle pitää varmaan vaan vaihtaa satula ja vähän säädellä pyörää muutenkin, en oo aikoihin pyöräillyt ja alakerta ei oikein tykännyt tuosta satulasta tai ainakaan sen asennosta... Mutta eiköhän se ehkä säätämisellä saada niin, että voisi ajaa rennosti. Nyt oli vähän sellaista poljinten päällä "spinning-asennossa" oloa välillä että sain selkää lepuutettua ilman että hanurissa tuntui.. :p

Huomenna sit taas kirjoittamista ja kirjastossa käyntiä, ehkä voisin käydä uimassakin jossain välissä sillä aikaa kun tyttö on päiväkodissa. Nyt on pannaritaikina jääkaapissa turpoamassa, kohta saadaan ehkä herkkua :D
 
Hei pitkästä aikaa! En ole ehtinyt koneelle kun on reissattu ympäri maailmaa, laukussa leipää ja piimää vaan. Mutta nyt on työreissut ohi tältä erää, alkoikin olemaan jo tukalaa koneessa. :D

Onnea Hapsiainen ja Päpsy pienokaisista! :heart: :flower:

Onnea myös Unico ja Omena täysaikaisuudesta! :) :heart:

Odessalle onnea äippäloman alkamisesta!!! =)


Kommentoin myöhemmin muita juttuja vielä, nyt vähän vain omanapaisia kuulumisia nopsaan..
täällä oksuilu on edelleenkin jatkunut, mutta onneksi ei enää ihan niin pahana. Nyt myös viikolla alkoi tulla kipeitä supistuksia pitkien/stressaavien työpäivien jälkeen tai koirien lenkityksen jälkeen.. soittelin päivystykseenkin, mutta sanoivat että ainoastaan lepo voi auttaa ja käskivät hakeutua sairaslomalle. En ole ihan vielä niin tehnyt kun ei ole taas noi ta tullut viikonloppuna kun on saanut levätä, katsotaan nyt päivä kerrallaan. Mutta sen päätöksen tein, että ainakaan töiden takia en aio riskeerata mitään.

Lisäksi pikkukaveri on alkanut muksimaan oikein huolella, tänään ekan kerran näkyi liikkeet jopa masun läpi, pelästyin oikein, mutta tietenkään ei ollut mies lähimaillakaan, jotta olisi päässyt niitä todistamaan. Aina kun on yritetty, niin eipä tuo silloin potki tarpeeksi lujaa. mutta tosi ihana saada päivittäin vahvistusta, että on siellä masussa jotain elämää. Joskus vauveli tuntuu saavan oikein kunnon hepuleita, välillä mietin että nukkuukohan se koskaan?? :D

Kutsua pelkopolille odotellaan edelleen, käskivät neuvolasta soittelemaan itse sinne jos ei ala kuulumaan, paperit ovat menneet jo kuukausi sitten.. olisi helpottavaa saada tähän asiaan jotain apua... täytyy ehkä ensi viikolla soitella perään.

Mukavaa alkavaa viikkoa täältä kaikille! :heart:
 
Vau Kevätesikko ja Kvartti, teillähän on ollut oikein energinen päivä! Meidän päivä meni miehen kummitytön synttäreillä ja lisäksi metsästettiin terassimarkiisia. Saatiin lahjaksi istuin pyörään, ja suunniteltiin että olis vielä iltasella lähdetty heittämään pieni lenkki, mutta istuin ei ollut ihan yhteistyökykyinen. Suostui asentumaan vasta yli puolen tunnin tappelun jälkeen. Lisäksi tyttö ei tosiaankaan halunnut kypärää päähänsä, joten sitä täytyy hieman treenata. Joku toinen päivä siis...

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille pallomahoille myös täältä!
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Huomenna neuvola, kääks hieman jännittää painon nousu asiat ja piikitys jutut!
Vaikka sairaalalla sanoivat kaiken olevan normaalia ja että se mun neuvolan täti on liian ankara! Sen kun sais asian tajuamaan että turhasta kitisee.
Huomenna siis kuulumisia neuvolasta!

Eilen tuli jo haravoitua pihaa ja tänään olen jo käynyt jatkamassakin, vaikka onhan tota lunta vielä tuolla vaikka kuinka paljon, mutta sieltä mistä pystyy.
Mä vihaan noita lehtikuusia, kivasti tulee roskaa koirien kintuissa!
Joka päivä sais siivota mutta emmää jaksa :kieh:

Kamojen pesusta kyssäreitä!
Ostin tosiaan kaupasta uuden petarin pinnikseen pitääkö se pestä ennen käyttöön ottoa? Kutistuuko se?!
Niin ja toinen kysymys kun pinniksen mukana (ostin käytettynä) tuli semmonen laita pehmuste voiko sitä pestä vai meneeköhän se pilalle?
Se on kyllä ihan siisti mutta ajattelin kuitenkin että jos pesis sen kun käytetty on :whistle:
Se on semmonen jämäkkä malli pelkään että se lörpistyy :D
Sain myös tutulta kasan leluja voinkohan vaan heittää ne koneeseen (kangaskirjoja nalleja helistimiä) ?! :whistle:
Kasa vauvan vaatteita pesussa taas :D

Mullakin alkanut taas se väsymys jota oli alussa, pakko vaan pinnistellä.
Ulkona oleminen vähän piristää.

Onnea Unico ja Omena täysaikaisuuden saavuttamisesta!
Perässä tullaan :eek:

Tyypeillä vaan äippälomat alkaa!
Mulla vasta 8.5!

Tänään poksu päivä 31+0 :heart:
 
mekkala, jaksuja töihin. Onneksi saat piristystä potkuista :) Paljonko teillä on niitä perhevalmennuksia?

Kvartti, ok.Mä en vaan oo bongannut täältä hot joogaa niin siksi kiinnosti :) Tai saattas jossain kuntosaleilla olla mihin pitää hommata jäsenyys. Ihanan kuuloisesti meni pyöräretki. Hieno homma et viihtyi kyydissä.

kevätesikko
, kuulostaa sielläkin olevan virtaa. Ihanasti oot saanut puuhattua.

pikkumangusti,
jaksuja sen oksuilun kanssa. Ihanaa kun ne liikkeet näkyy.Usko huvikses kyllä se välillä nukkuu :D mut kai lyhyitä unia.

vetku
oi sielläkin päästään sitten kohta pyöräilemään, kuulostaa kivalta.

Jane,
tsemppiä neuvolaan! Kohta se sunkin äippäloma alkaa :D Pesusta, mä oon pessy suurinpiirtein kaiken :D okei en patjaa mut muuten. Meilläkin jokunen vanha kangas kirja ja niitä ainakin on pesty.

Täällä ei kummempaa, yrittää saada hommia valmiiksi vaikka tiukkaa tekee. Jotenkin nyt iskenyt tajuntaan et ei siihen enää nii hirveästi ole aikaa kun toukkis tulee ulos tuolta. eilen se jo pelästytti mut, otti niin rauhallisesti koko aamun/aamupäivän, et aloin huolestumaan, mut onneksi sitten sai aikaiseksi muksautella mua ja mulle rauhan :D mut kyllä sitä alko miettimään kun ei se tähän asti normaali ralli ollutkaan käynnissä tuolla mahassa.

Unico ja Toukka 37+3
 
vetku, kyllä se sunkin äippäloma sieltä tulee, sitten hiljalleen :D Viimeiset viikot oli tietty pitkiä, kun tiesi millon loma alkaa ;)

Unico, näemmä mullakin oli vain kahtena aamuna tuota supistelua karsinoiden siivouksen yhteydessä, sen jälkeen oli vasta eilen, ja sekin hevosta harjatessa!
Neuvolassakin sanoi, että kun ne ei tule säännöllisesti ja tiheästi, niin ei paniikkia.

mekkala, minäkin oon miestä kiusannut, että sen pitäis ruveta laulaan tuutulauluja mahalle, mut naurua oon saanu vaan vastauksena :D Vaikka ei sillä, en minäkään osaa mahalle lauleskella eikä muuta, yksin lähinnä juttelen jos siellä kovasti heilutaan :heart:

kevätesikko, onnea sullekin äippäloman alkamisesta B)
Mulla on synnytystapa-arviointi ens viikolla, eli kyllä sullakin se varmaan pian on :wave:

Kiva, että pikkumangustistakin kuuluu jotain!! Toivottavasti pääset lepäilemään, ettei mene liian raskaaksi tuo työssäolo ym!

Jane, ei kannata jännittää painonnousua - mulla tuli kans enkat nimittäin :ashamed: 1200 g viikossa :$ Noooh... ens viikolla sitten vähemmän?!

Hemoglobiini olikin ok ja verenpaine ja muutenkin. Pitäs kuulemma välttää suolaisia ruokia ja yrittää käveleskellä. Viime viikon vesisateissa en todellakaan käynyt ulkoilemassa, muutakuin tallilla! Josko tällä viikolla tsemppais, kun pitäs olla paremmat ilmat..

Ens viikolla tosiaan synnytystapa-arviointi. Onko se kovin tuskainen tutkimus?? Yhdellä tutulla on synnytys käynnistynyt siitä, kun oli ollut niin kovakourainen lääkäri :eek:

Mukavaa viikkoa kaikille!!


Odessa80 35+1
 
Hei vaan! täällä aurinko paistaa! =)

Pikkumangusti: Jos ne supistukset jatkuu kivuliaina niin ehkä on hyvä sitten hakea sairaslomaa tai ainakin yrittää vähentää stressiä. =)

Unico: niin sattuisikin niin että Toukka päättäs tulla samana päivänä! Onhan se tosiaan vielä samaa meillä et ollaan melkein samanikäsiä ilmeisesti. Mä oon nyt hetken ollu 29v.

Odessalle tsemppiä synnytystapa-arviointiin. meillä mies hyräilee masulle kun ei halua laulaa :) Mä sitte oon välillä vähän laulanutkin. Puhuminen tuntuu melkein hassummalle. :D Yleensä sanon aina välillä vain että mitäs vaavi/möykkyliini tai heippa vaavi, mitäs kuuluu..

Täällä on ollut muutama harjoitusupistus parina viime yönä. Muuten ei sitten oo ollut. Tai niin mä oletan että ne on niitä ollu, kun vatsalihakset kovettuu ja tulee hetkeksi mahaan sellanen jännä olo mutta ei satu. Äiti vain sano että sillä ei oo kummastakaan ollu supistuksia ennen tositoimia, jos ei sitte muista väärin =) Kuukautismainen jomotus on vähän lisääntynyt, mutta pystyn vielä vaikka olemaan saunassa melkein yhtä kauan ku ennenkin ja oon sitten ollut kun ei se tunnu pahalta. Torstaina pitäs mennä hakeen Möykylle vielä itkuhälyttimet ja hoitoalusta.

Omena ja Möykkyliini 37+3
 
Odessa, kiva ettei se supistelu sen enempää oo kiusannut sua :D ja kohtahan sielläkin ollaan täysillä viikoilla :D Missä sulle tehään toi synnytystapa arviointi? Millanen se on?

Omena, no juu oon mä vähän vanhempi ;) viimeks täytin pyöreät. Saa nähdä mitä on toukan aivoitukset syntymän suhteen. Mulla tosin on polikäynti päivää ennen kun möykkyliinillä suunniteltu ulos tulo joten ;)

Ai niin oonkohan mä laittanut tohon mahalle jutteluun, juu ajoittain tulee sille höpötettyä ja illalla kun nukkumaan mennään niin vedetään toukkiksen soittorasia, ei muulloin, niin katotaan josko se yhdistäs sen jossain välissä nukkumiseen. Nyt joittain alkaa myllääminen kun musaloppuu :)
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! :)

Olin talvilomalla ja reissattiin ympäriinsä, niin on tullu taukoa kirjoitteluun... Pääsiäisen jälkeen käytiin unkarin reissullakin, oli ihana reissu! B) Aurinkoa riitti ja onnistuin jopa polttamaan hiukan itteeni, ihan tuli kesä mieleen :D

Eka neuvolakin oli just ennen pääsiäistä, kauheesti tuli lappuja ja lippuja luettavaks ja varailtiin np-ultralle aika ja lääkärineuvola. Miehenkin sain raahattua mukaan, ihan oli hyvä että oli mukana, kun kyseltiin suvun sairauksia ym. Huomenna verikokeeseen, on veriseula + kaiken maailman muut testit.

Kauheesti oli tullu juttua, luin kaiken mutta olisi niin paljon kommentoitavaa, etten kommentoi sen enempää... Onnea kaikille uusille äippälomalaisille ja jaksuja kaikille odotukseen! :heart:

Ritu 10+2
 
Ritu, pääset sit odottelemaan ultraa :) Hieno homma et pääsitte reissuun ja jaksoit siellä.


Tänne, ei kummempaa. aikaa kuluttaen, josko sais taas jotain aikaan :D yllättävän paljon hissukksiin on jaksanut tehdä ja saanut aikaankin ja vieläperäkkäisinä päivinä :D

Unico ja Toukka 37+4
 
Tiistaita!

Eilen oltiin toista kertaa perhevalmennuksessa. Vuorossa oli ryhmäkeskustelua neuvolapsykologin kanssa, vain esikoista odottaville. Lopuksi jokainen sai kirjoittaa itselleen kirjeen tulevana äitinä/isänä, jonka saa sitten avata lapsen tultua maailmaan. Lisää on luvassa noin puoltatoista kuukautta ennen laskettua aikaa, jotain viisi kertaa pienryhmässä ja ja saman verran vielä lapsen syntymisen jälkeen. Unico taisi kysyä tästä.

Seuraava neuvola on viikon päästä, jolloin kuulemma varataan aikaa sokerirasitukseen :-( Vaikkei omasta mielestä olis mitään syytä, että mulla olis raskausdiabetes, niin nyt stressaan, että sit selviäiskin sellainen ja joutuu piikittämään itseään. Mikä mulle piikkikammoisena ei olisi ollenkaan helppo juttu... Mulla on istukkakontrolli Tyksissä vapunaattona ja samalla eka pelkopoli kerta. Nyt selvis, että mies ei pääsekään mukaan, koska töissä on joku pakollinen tietoisku. Tylsä fiilis tuli.

Viime viikko oli lomaa, mikä oli ihanaa. Nyt vain sekin ihanuus on loppu. Tai no, mulla on to ja pe vielä vapaata. Että tällainen puolikas työviikko. Saatiin (lue mies teki) varasto järjestettyä, kirjahylly siirrettyä tulevasta vauvan huoneesta makkariin ja vauvan huone maalattua vaalean lilaksi! Tai siis kolme seinää, yksi jätettiin valkoiseksi. Nyt olis tilaa lipastolle ja lastensängylle ym.

Kivaa, että jonkun aikaa hiljaiseloa viettäneet kirjoittelevat tänne taas! Saadaan lisää eloa tänne. Onnea Kevätesikolle äitiysloman alkamisesta! Oliko Odessa jo synnytystapa-arviossa? Mitä siellä tarkalleen tehdään? Omenallakaan ei taida olla enää kuin viikko sektioon, miltä tuntuu?

Mekkala ja Poikanen 25+5
 
Unico ja mekkala, täällä tehdään synnytystapa-arvio neuvolassa, lääkäri tekee sen. Tunnustelee kuulemma :$ En tiedä sitten, mitä netistä katselin, niin toiset on jopa peräaukon kautta kokeilleet jotain häntäluun joustavuutta ja sen sellaista :eek:
Mutta ensi viikolla olen viisaampi, sitten voin kertoa :D
Täällä se tehdään ilmeisesti kaikille ja vielä enskertalaisille sen tekee tuo "asiantuntijalääkäri". Luin netistä, että kaikissa paikoissa sitä ei tehdä edes.

Eilen jaksoin käydä jopa kävelemässä =) Yritän kyllä tänäänkin!
Nyt vaan tuntuu siltä, et pakko kellahtaa sohvalle ja katsoa joku elokuva, ei jaksa istua eikä seistä!


Odessa80 35+2
 
Moikat pitkästä aikaa. Työt on vaatineet veronsa, enkä ole täällä käynyt. Nytkään ei voimat riitä juttujen lukemiseen, mutta hengissä ollaan ja tulen joku päivä paremmin teidän kuulumisia lukemaan...

Täällä myös oksuilu jatkuu. Suppareitakin alkoi tulla taas niin tiuhaan etten päässyt töissä oikein enää kävelemään, joten taas olisi kaksi viikkoa saikkua edessä. Kilpirauhaskokeet otettiin tänään, sillä lääkäri sanoi kohonneen arvon voivan liittyä oksuiluun ja sydämen tykytyksiin joita tässä on ollut. Parin päivän päästä pitäisi saada tulokset. Nyt vaan lepäilemään, kun olen tänään herännyt jo 03.00 ja siitä saakka valvonut työasoita murehtien ja supistellen. Kohdunsuulla oli onneksi kaikki edelleen ok.

Niin ja liikkeet tuntuu myös täällä jo selvästi ja välillä näkyvät vatsan päällepäinkin.

Sipsunen & tyttö-nalle 23+2 :heart:
 
Jospa pitkästä aikaa ehtisi tännekin naputella, vielä kun tässä ollaan LÄHES kolmekymppisiä. ;) Huomenna sitten tilanne onkin toinen. :D

Unicolle ja Omenalle onnittelut täysiaikaisuudesta! Mahtavaa kun kohta tulee taas vauvauutisia tähänkin pinoon. :heart: Moni muukin on jo tosi pitkällä, aika näyttää kuluvan ihan hirveää vauhtia. :eek:

Jane oli kysellyt noiden tekstiilien pesusta. Mä pesin meidän pinnansuojuksen eikä se mennyt miksikään, ei tuo ainakaan lörpähtänyt mitenkään. Petaria meillä ei ole, mutta en usko että sitä tarttisi pestä, eihän patjaakaan pestä (tai en minä aikanaan. :D ) ja onhan siinä lakana kuitenkin välissä. Kaikki lelut, mitkä vaan on voitu pestä, on pesty.

Täällä neitonen täyttäis ensi viikon maanantaina jo kuukauden! Mihin ihmeeseen tuo aika rientää! Tyttö on kyllä kiltti edelleenkin, mitä nyt äidille känistään ja iskälle ollaan enkeleitä. ;) Uuden arjen totuttelu alkoi eilen kun isukki palasi töihin. Tänään sitten onkin ollut pitkä päivä kaksistaan kun mies joutui jo aamupäivästä töihin vaikka on iltavuorossa ja kaiken lisäksi menee iltavuoron päälle vielä lentopalloon, on siis kotona vasta puoli yhdentoista jälkeen. Mutta kyllä me tytöt selvitään. :)

Väsymystä on kyllä melkolailla, päiväaikaan oma nukkuminen on niin ja näin kun tyttö nukkuu oikeastaan vain vaunulenkin ajan, muuten vetelee sellaisia "mikrounia" ettei siinä itse ehdi silmiään kunnolla kiinni pistää. Toivon mukaan sitten pikkuhiljaa öihin tulisi pidempiä unijaksoja, nyt heräillään oikeastaan tunnin- kolmen tunnin välein. Pääosin onneksi noita kolmen tunnin jaksoja aamuyölle asti.

Mutta nyt itselle iltapalaa kun tyttö on kerrankin hetken rauhallinen.

- Hapsiainen ja Hernis 25 vrk
 

Yhteistyössä