Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset helmikuussa

Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset helmikuussa

Odottelijat:

Myrna...............................................LA 22.3.2009...............KoKS
Salmiakkitassu.................................LA 29.5.2009................VKS
Pilvilinna...........................................LA 14.7.2009...............NKL
Tiara.................................................LA 15.7.2009...............K-HKS
Mandy81...........................................LA 3.8.2009
Rosehip.............................................LA 9.9.2009...............TYKS
Citrus................................................LA 16.9.2009
Ada...................................................LA

Jakautuneet


Hipu 26.1.08 (40+1) Poika
Piipi79 20.2.08 (40+5) Tyttö
Veera80 3.4.08 (39+3) Tyttö
Juuri 30.4.08 (40+2) Tyttö
Hemuli79 21.5.08 (39+4) Poika
HPM 5.7.08 klo 20.00 (38+6) Poika 47cm, 2800g
Coke 31.7.08 (39+3) Poika 48cm, 3460g
Taivaannasta 13.9.08 klo 04.58 (42+0) Tyttö 51,5cm, 3090g
Matarena 13.9.08 (41+1) Poika 54cm, 4000g
Nanna81 22.9.08 klo 13.38 (38+5) Poika 51cm, 3985g
Siilura 7.10.08 (41+4) Poika 51 cm, 3960g
Novelle78 19.10.08 (41+0) Poika 55 cm, 3570g
Sasha80 28.12.08 (36+1) Poika 45 cm, 2480g
Niiskunenä-78 23.1.09 klo 22.14 (37+0) Poika 48 cm, 2835g
Memmuliina 2.2.2009 (41+3) Tyttö 49cm, 3045g
Kvart Över 17.2.2009 klo 19.40 (41+0) Tyttö 52cm, 3920g
Hazel 20.2.2009 (39+2) Tyttö 49cm, 3370g

Kesäkuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064751
Heinäkuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091956
Elokuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120918
Syyskuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1154155,100
Lokakuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184820
Marraskuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1218583
Joulukuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247653
Tammikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277555

Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvapuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1155493#m12354719
 
Huiii, mä oon ekana listalla :D

Uusi pino siis, tiivistelin vähän tota syntyneiden osastoa, oli niin sairaan pitkä aloitus että vei melkein koko sivun..

Mä jännitän täällä Rosehipin ultraa, tuu sitten heti kertomaan miten meni! d :D b

Salmis, eikö noi kivuttomat harjoitussupistukset oo ihan hyväkin juttu? Näin muistelisin jostain lukeneeni että usein puolenvälin jälkeen niitä alkaa tulla. Eivät saa siis sattua ja ei niitä kai pitäisi jatkuvalla syötöllä olla, mutta muutama päivässä kuulostaa musta ainakin ihan normilta. En muista milloin mulla ne alkoi, varmaan aika lähellä samoja viikkoja kun sulla nyt. Mutta kannattaa varmaan soitella vielä neuvolaan tai kysäistä ensi kerralla, varsinkin jos niitä tulee kovin usein tai alkavat olla yhtään kipeitä.

Mä luulin että olin paisunut ihan järkyttävästi kun paino vaan nousee ja nousee joka aamu, mutta olinkin ilmeisesti kuivahtanut siinä viimeviikkoisessa mahataudissa ja nyt sitten se neste vaan tulee takas. Eli neuvolassa mitattiinkin painoa vain +100g/viikko kun lasketaan kolmen viimeisen viikon ajalta. Ei paljon, huh.

Vauva on kiinnittynyt ja ihan alakerrassa siis edelleen. Nyt vaan odotellaan. Mun kaveri kävi äsken 6 viikkoisen vauvansa kanssa meillä, aivan ihania kyllä ovat noi pienet! Ei malttaisi odotella enää :p

Kvartti ja jättiläispanda Tao 39+2
 
Kvartti Näinhän se helmikuu pärähti käyntiin. Voipi muuten olla että on sun viimonen kerta ku alotat uuden pinon. Maaliskuussa kuulut varmasti jo synnyttäjiin. Kuulostaa kyllä jo jännältä toi sun tilanne.... ihan hetkenä minä hyvänsä... :heart: :heart:

Pilvilinna ja pallero 17 +
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart:

Tulin syömään välillä ja lähdetään neljän aikaan miehen kans takas sairaalaan. Lääkäri oli todennut, et neiti pääsee mahdollisesti huomenna kotiin ainakin niiden tulehdusarvojensa puitteissa. Mut keltaisuuden takia ei vielä voi sanoa varmaksi, joten ei uskalla luvata, ja huomenna otetaan sitten vielä verikoe neidiltä. Toinen on aika raasu, kun hänellä on kanyyli päässä ja sellainen verkkomyssy siinä päällä. Tänään kuitenkin syötiin reippaasti ja tulee jo hyvin maitoakin, sain pumpattuakin pulloon.

Kerron tosiaan lisää synnytyksestä myöhemmin, mut neidin infektioepäily johtu vihreästä lapsivedestä ja siitä, et mulla nousi lämpö mystisesti liki 39 asteeseen synnytyksen aikana. On siis todella hatarat muistikuvat tapahtuneesta... Kovan lämmön takia sitten alettiin kiirehtiä neidin ulostuloa ja tyttö syntyi imukupin kanssa. Hänet vietiin suoraan lastenosastolle, isä ei ehtinyt napanuoraakaan leikata. Lopputohinassa oli lähes 10 henkeä seuraamassa ja avustamassa ja todellakin jäi hyvä maku koko tapahtumasta, vaikka kaikki ei putkeen mennytkään. Ainakin varmistivat sen, että saadaan tyttö ulos kunnossa :)

Nyt on pikkasen hassu olo; kukaan ei möyri mahassa, mutta ei kuulu neidin ääntä vielä kotonakaan. Ei kuitenkaan tarvitse enää montaa päivää kestää!
 
Ai niin en huomannu tuota vanhaa pinoa :ashamed: Memmulle MEGA onnittelut :flower: :flower:

Talvicci :D Mitäs tässä odotellessa :heart: Mitäs sulle kuuluu? En oo sinne kerhoon viittiny ilmottautua ku oon nykysin muutenki niin laiska kirjotteleen. :saint:
 
Terveisiä ultrasta! :heart: :heart: :heart: Mä oon ihan onnesta soikeena! :D Siellä se meitin pikkunen heilutteli äipälle ja isille jalkoja! Lääkäri oli oikein mukava herrasmies ja ultralaite ihan huippu. Tai siis ne on varmaan aina noin hyviä, mutta tää oli mun eka kokemus ultrasta, jos poskionteloultraa ei lasketa. ;) Mutta siis kaikki napanuorat, istukat, verenvirtaussuunnat sun muut nähtiin. Pikkunen oli ultran mukaan 5 päivää isompi kuin kuukautisten perusteella laskettuna, mutta en milllään usko, että hedelmöittyminen olis voinut tapahtua kk-kierron 9. päivänä, kun ovis oli 12. :eek: Ei tarvii siis vaihtaa LA:ta listaan, ei lääkärikään sitä halunnut päivittää, kun ero oli vain muutamia päiviä. Ehkä pötikkä on vaan ollut ahkerasti jääkaapillaan. :D

Lääkärin lappusen mukaan "Hyvän näköinen varhaisraskaus." Pituutta oli siis 2.24cm ja syke huimat 176. Kävelin kaupungilla varmaan tosi hölmönnäkösenä, kun yritin peitellä läpi puskevaa hymyä. :) :heart:

Edit: Tippa tuli kyllä silmäkulmaan, mutta en itkenyt! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvilinna:
Ai niin en huomannu tuota vanhaa pinoa :ashamed: Memmulle MEGA onnittelut :flower: :flower:

Talvicci :D Mitäs tässä odotellessa :heart: Mitäs sulle kuuluu? En oo sinne kerhoon viittiny ilmottautua ku oon nykysin muutenki niin laiska kirjotteleen. :saint:
No siinä vielä parempi syy kirjotella. Tule vaan useammin siellä käymään, ei se mikään este ole :whistle:
Kiva että oot voinu hyvin. Sullaki on pian jo rakenneultra, vai meinaatteko mennä sinne?
No mikäs tässä,lokavauvaa odotetaan meille ihan alkumetreillä :heart:
Kunhan kaikki menis hyvin :)
 
Onnea Memmu :heart: Toivottavasti saatte jo pian nyytin kotiin hoitoon. Kiva, että sulla on hyvä vointi ja kaikki meni loppujen lopuksi hyvin. Tarkempaa synnytyskertomusta odotellaan ;)

Salmis: noi kivuttomat supistukset on mun mielestä ihan normaaleja tuossa vaiheessa. Mullakin oli niitä ja nyt niitä on paljon enemmän. Aluksihan en edes tajunnut niitä "harjoitussupistuksiksi", mutta niitähän ne on.

Rosehip: Onnittelut kivoista utrakuulumisista! Se on aika metkaa nähdä oma vaavi siellä, vaikka ihan alussakin, kun näkyy vaan sydämen lepatus.

KÖ:lle kiitos uudesta pinosta. Joko sua jännittää synnytys?

Kävin toissa päivänä neuvolassa ja hoitajat huolestuivat taas, kun sf-mitta ei ollut kasvanut (tosin taas eri mittaaja, joten se voi vaikuttaa) ja mun paino oli pysynyt samana. Pääsin saman tien ultraan ja siellä se mini voi ihan hyvin. Lääkäri mittaili pariinkin kertaan ja niiden mittausten perusteella painoa olisi 2,7-3 kiloa, joten ihan hyvin.
 
Memmuliina paljon, paljon onnea! :heart: Toivottavasti saatte tytön pian kotiin! Mutta ihanaa, että on hyvässä hoidossa!

Ada vautsi vau, paljon onnea! Ja tervetuloa! :flower: Kerrohan lisää :)

Rosehip Ihanaa kuulla ihania ultrauutisia! Sinun masuasukkisi olikin tuossa ekassa ultrassa paljon isompi kuin minun viisimillinen masuasukki :D (mikä nyt tietysti kuuluu asiaan, kun minä kävin jo pari viikkoa sitten) :) Ei ne kaikki ultralaitteet kuulemma ole yhtä hyviä, mutta tarkemmin en kyllä tiedä, mitä eroja niissä on.

Kvartille tsemppiä jännittävään odottamiseen :)

Itsellä on niin epätodellinen olo tämän raskauden suhteen, kun viime viikkoinen pienoinen kuvotus on kadonnut. Jotenkin luulin, että se vaan siitä kiihtyisi. Tosin en ole mikään hyvävointinenkaan ollut, kun olen yhä kipeänä. Tulehdukseen pitää antibioottejakin nappailla.... Ensin olin huolissani noista antibiooteista, kunnes tajusin, että aika moni niitä joutuu raskaudenkin aikana syömään, ja ei lääkäri niitä määrää, jos se ei olisi välttämätöntä. Kaipa se sitten on raskausoire minulla, että vastustuskyky on onneton aiempaan verrattuna (en juuri ole sairastellut).

Rentouttavaa viikonloppua kaikille tähän pinoon! :)
 
No nyt on enemmän aikaa kommentoida. (Salkkarit menee nauhalle :p )

Ihan mahtava juttu Ada, on tosiaan hienoa saada sut tänne! Hazel, ihme kyllä, synnytys ei juurikaan jännitä. Olin just äidin kanssa syömässä ja se kyseli että jännittääkö mua tai miestä kovasti. Ei siis jännitä miestäkään, kuulemma ollaan harvinaisen reippaita... Mutta siis enemmänkin odotan, että milloin se lähtö tulee ja näkee vihdoin vauvan kun varsinaisesti jännitän sitä ite toimitusta. Äiti muuten katteli mun mahan kokoa (viimeksi vajaa kaksi viikkoa sitten nähnyt) ja sanoi että on kasvanut taas paljon. Veikkas omien kokemustensa perusteella, että vauvan paino olisi lähemmäs neljää kuin kolmea kiloa. (Ite oon painanut syntyessäni 4020 ja mun sisko 4200 ja veli 4980!) No, ehkä Tao on kuin onkin sitten jättiläispanda, vaikka aluksi pikkupandaa veikattiin :) Tai sitten mun mutsin arviot menee ihan metsään ;)

Citrus, eiköhän siellä kaikki oo edelleen kondiksessa vaikka kuvotus onkin vähentynyt. Jos oot ollut kipeenä niin jos olet vaikka saanut levättyä nyt enemmän niin sekin voi vaikuttaa noihin huonoihin oloihin?

Muuten, kun mä oon valittanut että lähes koko raskauden ajan on ollut pientä flunssaa, varsinkin kurkku kipeänä aamuisin niin nyt luin tosta helmikuun pinosta, että voi olla ehkä NÄRÄSTYSTÄ. Että yöllä nousee hapot kurkkuun niin että se ärtyy. Ja tosiaan kun mulla on aina kurkku vaan toiselta puolelta kipeä ja helpottaa aika nopeasti kun syö ja juo niin saattaapa olla tuota.

Kvartti ja Tao 39+3
 
Onnea hurjasti ja tervetuloa Ada :heart: !! Tosi mukava uutinen

Citrus: mulla ainakin oli sellainen tilanne vajaa vuosi sitten, että lääkäri määräsi antibiootteja korva- ja kurkkutulehdukseen ja kun kerroin, että yritetään vauvaa, niin määräsi sellaisia, joita voi syödä, vaikka olisin silloin ollut raskaana (en tosin ollut). Kuitenkin, lääkäri sanoi, että antibiootit raskauden alussa ovat paljon pienempi paha sikiölle kuin ne infektiot hoitamatta. Eli kunhan ne antibiootit on sellaisia, että voi ottaa raskaana, niin ehdottomasti pitää ne syödä.
 
Tervetuloa Ada :flower:

Aamun saldo on kuusi pellillistä pizzaa pakkasessa ja kakkupohja uunissa. Nyt vielä mietin löytyykö aineet voisilmäpulliin, niin jos samalla pari pellillistä tekisi..
Taitaa huomata että olen ollu viikon kotona.. :whistle:

Mitenkähän sitä energiaa ei riitä tiskaamiseen samalla tavalla?
 
Ada
Kiitos kaikille ja mielettömästi onnea Kvartille tulevaan koitokseen!

Mä olen myös ollut tosi kipeä. Influenssassa ja hammaskin tulehtui. Olin eilen hammaspäivystyksessä ja sain ekaa kertaa ruksittaa mistään paperista sen ´raskaana`kohdan. Oi, se oli hienoa! Nyt on siis 4+4, joten raskaus tuntuu lähes pelkästään vain juuri hammaslääkärin paperissa ;) . Mutta mä olen ihan yltiöpositiivinen ja aijon luottaa siihen että kaikki menee hyvin.

Huomenna soitan lapsettomuusklinikalle ( niin tämä onnistui ekasta clomikierrosta) ja
ä i t i y s n e u v o l a a n .... oi, mikä hieno sana!

:heart: Hyvää sunnuntaita kaikille!
 
Äh, kirjoitin pitkät jorinat ja äitin kone heitti mut ulos ja teksti katos :headwall:

Koitan siis uudelleen.
Myrna on kyllä ollut ahkera leipuri! Kumpa sitä saisi itekin aikaan jotain... Ostin pari viikkoa sitten ainekset tiikerikakkuun, mutta edelleen on leipomatta.

Toivottavasti Ada paranet pian ja hammaskin tulee kuntoon. Vitsi mä oon kyllä niin iloinen kun saatiin sut tänne puolelle, yksi mun vanhimmista kuumeilukavereista! :heart:

Meillä oli kotona ihan kamala yö. Mies alkoi yhden aikaan oksentaa ja sitä jatkuu edelleen. Kävin ostamassa sille kaupasta kaikkea juotavaa ja lähdin ite äidin luo evakkoon... En tosiaan halua tota tautia, itku meinaa tulla pelkästään sivusta seuratessa.

Alkoi myös pelottaa yöllä, että jos vauva nyt syntyy niin isästä ei ole kyllä synnärille lähtijäksi. Onneksi ei ole juuri supistellut, joten toivon kovasti että tyttö nyt viihtyisi mahassa vielä muutaman päivän. Ja tosiaan että ite säästyisin taudilta, olisi ihan hirveetä synnyttää tollasessa kunnossa.. :x (toivon, että toi olisi se sama tauti mikä mulla oli silloin reilu viikko sitten niin jospa sitten en nyt saisi noin rajuna sitä uudelleen)

Kvartti ja Tao 39+5
 
Kuulostaa Kvartti tosi kurjalta toi oksutauti. Syötkö maitohappobakteerivalmisteita tällä hetkellä? Auttaiskohan ne edes vähän ennaltaehkäisevästi tollaseen? Toivottavasti pysyy loitolla ja toivottavasti pikku-Tao pysyy yksiössään siihen asti, että isi on toipunut taudista.

Adalle
tervetuloa lämpimästi tänne odotuspuolelle ja paljon onnea! :flower: Joko tiedät, mikä sun LA on?

Mulle on tainnut rantautua jonkunlainen pahoinvointi. Oikeestaan 24/7 on semmonen kuvotusolo, mutta toistaiseksi en ole vielä oksentanut. Syömään pystyn kyllä, mutta en kovin suuria annoksia kerralla. Kaiken lisäksi tää flunssa on vielä vähän päällä ja nenästä nieluun tuntuu koko ajan valuvan limaa, eikä se ainakaan yhtään helpota tätä kuvotusta. :x Torstaina on lääkärineuvola ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Enpä olis ikinä uskonut sanovani noin gynevastaanotoista. :D
 
Rosehip, maitohappobakteerit ja Actimelit on käytössä :) Onneksi oon syönyt noita jo kauan ennen tota tautia, jospa tosiaan auttaisivat edes teoriassa...

Olin äidin luona yötä ja äsken tulin kotiin. En voinut yöllä ainakaan pahoin enkä edes synnyttänyt :) Eikä mieskään ole eilisaamupäivän jälkeen oksentanut, että nyt saa Tao vaikka kohta alkaa taas syntymään, eiköhän toi siinä kunnossa pian ole että pääsee mukaan. Huh :D Pesin myös kaikki ovenkahvat, valonappulat yms. desinfioivalla puhdistusaineella, jospa ei enää tarttuisi toi tauti...

Koita kestää pahoinvoinnin kanssa! Paljonko sulla on nyt viikkoja? Mulla oli se kokopäiväinen kuvotus n. viikoilla 8-12. Muistaakseni vikan kerran oli tosi paha olo kun oltiin menossa np-ultraan 11+6. Toivottavasti ei pahene sulla ja ei myöskään kestäisi kovin kauaa! Se ei ollut kyllä yhtään kivaa aikaa kun väsytti ja kuvotti :x

Ainiin ja toivottavasti et pety siellä lääkärineuvolassa.. :) Mulla ainakin oli viimeksi niin tylsä terveyskeskuslääkäri eikä se edes tehnyt tai kysellyt yhtään mitään. Odotin kans innolla käyntiä ja että se kertoo tyyliin päivän milloin tää syntyy mut ei ;) Toivottavasti sulla on kivempi!

Kvartti ja Tao 39+6 (huomenna LA!)
 
Kvartti oiskin aika jännä jos Tao päättää tulla ihan "virallisena" päivänä :)

Ihan vihjeenä kaikille ompelijoille, että meinasin huomenna mennä ostamaan suuri käsityökerho-lehden, kun siinä on turvakaukalokapalon ohje :wave: ja kuulemma olisi kohtalaisen helppo tehdä..
Olen muutenkin vuosien tauon jälkeen innostunut nyt ompelusta, tein neljä pientä nb-sisävaippaa, enemmänkin oli jo valmiiksi leikattuna, mutta ompelulanka loppui kesken.. Eli samalla ostan lisää lankaa ja kangasta :) Tällä hetkellä kaapissa on siis kymmenen sisävaippaa ja neljä kuorta ja muutamia harsoja, jos vielä tekisin jonkun viisi vaippaa lisää, niin eiköhän niillä pärjää.. Sen jälkeen voi siirtyä tekemään isompiakin kokoja valmiiksi.

Huomenna alkaa perhevalmennus, Helsingissä ehdin syksyllä jo kerran käydä, täällä on vasta nyt ensimmäinen kerta; aiheena synnytys ja katsotaan synnytysvideo. Saa nähdä miten paljon alkaa pelottaa.. Ja keskiviikkona on aika neuvolaan ja neuvolalääkärille, edellinen lääkärikäynti oli hirveällä sadistiakalla joulukuussa, niin nyt on kiva kuulla mikä on Möyriäisen nykytilanne.
 
Onpa hyvä Kvartti, että säästyit tuolta taudilta. Olis varmaan ihan järkyttävää saada joku örkkitauti noin loppuvaiheessa ja joutua vieläpä synnyttämään sellanen päällä. Mun tuurilla niin vielä käy! Kopkop pitää koputtaa puuta.. :headwall: Ainiin ja onnittelut LA:n tavoittamisesta! Enää max pari viikkoa ja sulla on pieni tuhiseva nyytti kainalossa! :heart:

Mulla on nyt siis viikkoja 8+6, huomenna kuljetaan jo kymmenennellä viikolla. :) Kuvotusolo on vähän vaihtelevaista, mutta maito ja maustamaton jugurtti tuntuu helpottavan. Hajut ällöttää tosi pahasti riippumatta siitä, mikä haju on. Toivottavasti tää menis pian ohi!

Myrna, mä oon suunnitellut innostuvani käsitöistä tossa toisella raskauskolmanneksella. ;) Nyt oon jo vähän miettinyt, mitä sitä vois neuloa/ommella, mutta en ihan vielä uskalla ottaa puikkoja kätösiin, kun musta tuntuu että kaikki liika valmistelu ja hössötys on pahan manaamista. Mutta tulevaisuudessa pitää alkaa selata noita käsityölehtiäkin sillä silmällä. Jos tulee mieleen jotain numeroita, joissa on ollut kivoja malleja vauvan vaatteisiin ja muihin, niin saa ilmoitella. :)

Enää reilu 3 viikkoa siihen, että kerrotaan tästä porukoille ja niille kavereille, joille kerrotaan. Loput saa huomata, kun ovat huomatakseen. En millään malttais pitää suutani tukossa tästä.
 
Mäkin eilen innostuin taas tauon jälkeen neulomaan :) Kattelin Prismassa Taolle sellaista ulkopuvun alle mahtuvaa villapukua jos nyt vielä tulee näitä pakkasia, mutta koot alkoivat 80 sentistä ylöspäin. Menin sitten lankahyllyyn ja ostin langat kun ohjekin (siinä luki aloittelijoille) löytyi Novitan lehdestä. Nyt on jo takakappale hyvän matkaa tehtynä.

Mä oon niiiin kyllästynyt joihinkin ihmisiin! Siis ihan oikeesti, mulle on soittaneet ja lähettäneet viestiä sellaiset tyypit, keistä en ole kuullut tyyliin kymmeneen vuoteen. "Milloin vauva syntyy?" tai "Joko sä synnytät?". Joo en synnytä, ja ei, en tiedä milloin vauva syntyy... Lähetin jo siskollekin ehkä vähän ikävän viestin kun alkoi ärsyttää. En siis vielä ole kyllästynyt odottamiseen, mutta en vain jaksa noita kyselyitä koko ajan...

Tänään on kyllä ollut aika kovia kuukautiskipuja, että jospa tuolla jotain tapahtuisi. Nyt on jo sellaisia välillä, että jos olisi menkat, ottaisin Buranan. Noh, katellaan. Ei noita mitenkään säännöllisesti tosiaan tule.

Rosehip muuten, voisko toi sun kuvotus liittyä närästykseen? Kun jos maito yms. auttaa? Joskushan ihan närästyksestä tulee kuvottava olo.

Saitko Ada milloin ajan neuvolaan? Eiks oo jänskää! :)

:heart: Kvartti ja Tao, jonka vuokrasopimus umpeutui tänään. Irtisanomisaika on 2 viikkoa.
 
KÖ: kyllä siellä jotain tapahtuu, kun sulla on noita kuukautiskipumaisia supistuksiakin kerran. Mulla ei ole mitään, olen ihan kade ;)

Myrna:Millaisia niitä sisävaippoja sä olet tehnyt? Millä kaavalla ja mistä kankaasta? Mulla tuntuu päivien pääsisältö välillä olevan ompelu ja sen pohtiminen, millaisia kestovaippoja pitäisi tehdä/hankkia.... :whistle: Olen tehnyt muutaman niitä sisävaippoja. Tein ne froteesta ,vanhoista pyyhkeistä, ja niistä tuli kai muuten ihan ok, mutta on ne kyllä mun mielestä hervottoman paksuja ja päälle pitäisi vielä laittaa jotkut kuoret :eek: Eli oisko vinkkiä, millä kankaalla saa vähän ohuemmat pökät?
 

Yhteistyössä