Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset elokuussa

  • Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti
Kiitti kaikillle potku-onnitteluista. On naa niin ihania. :heart: Mutta arvatkaas mita eilen tapahtui? Multa tuli maitoa!?!? :eek: Olin aivan shokissa. Olin yopaita paalla ja sohvalla istuin, ihmettelin kuinka paita on marka. Joko sita nyt alkaa tulemaan? Pitaa olla toissa tarkkana ettei asiakkaiden edessa ole rinnukset markina! Ei sita paljon tullut, mutta puristamalla sai enemman.

Piipille onnea hyvista ultrakuulumisista. Ja eikohan ne olisi sanonut, jos jotain olisi ollut vialla.

Adalle tsemppia toihin ja muillekin toissakavijoille. Toivottavasti saat tarpeeksi syoda. Milloin aiot jaada aitiyslomalle? Mika on Haikaranpesa?

"Onnea" Pikille lomalle jaannosta, vai... Toivottavasti olo paranee ja saat kaikki tavarat ja asiat valmiiksi. Puuttuuko teilta viela paljon? Mullakin pikkuhiljaa alkaa pukkaamaan paniikkia. Kaverit on luvannut tavaroita, nyt niita vahitellen haluais jo tannepain. Meilla on kylla iso lista "tavallista tavaraa" hankittavanakin.

Makin laskin listalta etta meita on 15 odottajaa ja olen seitsemas. Eli yli puolenvalin ollaan taallakin... :LOL: Outoa ajatella, etta laskettuja aikoja on jo huhtikuussa. Ihmeen nopeesti se aika vain sitten kuluu.

JoJo 24+4
 
Ada
:flower: Pikille työstä vapautumisesta! Toivottavasti pystyt vaivoista huolimatta nauttimaan odotuksesta! Saako kysyä, mistä syystä sun mies ei tule synnytyksen loppuvaiheeseen? Mun ystävän mies on pyörtynyt molempien lastensa synnytyksessä. Kai sitä synnytyspelkoa voi olla yhtä hyvin miehillä kuin naisillakin. Mun mies on kyllä tulossa synnytykseen, mutta mä luulen että mä olen meistä siellä se reippampi. Mekin oltiin tällä viikolla synnytysvalmennuksessa. Ei tosin vielä nähty synnytysvideota. Jotenkin tässä alkaa taas enemmän uskoa vauvan syntymään, kun kuuluu johonkin pömppömahaisten porukkaan ja puhuu vauvatuksesta...

Oho JoJo. En tiedä maidon tulosta ennen synnytystä. Ajattelitko sä jotenkin erityisen paljon vauvaa juuri silloin :D ?

Hyvää viikonloppua kaikille!
Ada 22+6
 
Jojo, niin se elimistö vaan valmistautuu siihen vauvaan. :) Mullahan rupes kans tulemaan maitoa joskus 20+ viikoilla, mutta kertaakaan ei ole tullut silleen vuotamalla, vaan ihan pisaroina sellasta paksua oranssia "kermaa." Joillakin ei tuu ollenkaan ennen vaavin syntymää, toisilla saattaa tulla pieniä pisaroita ja toisilla siten saattaa herua ihan solkenaan ja kaikki on normaalia.

Adalle täältäkin tsemppiä töihin! Eihän sulla tässä enää edes kovin pitkään ole töitä. :) Niin ne viikot vierii...

Piip, se on tosi ärsyttävää, jos ultraaja tutkii ihan hiljaisena sitä näyttöä. Itse kun haluais koko ajan kuulla, että mikä on mikäkin ruudulla oleva muhku ja miten mikäkin toimii. Oliko teillä muuten niskaturvotusultran lisänä veriseula? Meillä taidettiin esim. mun hemoglobiini (ja veriryhmät sun muut) tsekata ekaa kertaa tossa veriseulassa.

Citrus, mä en oo yhtään miettinyt sitä imetystyynyä. Luulen, että se jää hankittavaksi sitten vauvan syntymän jälkeen, jos näyttää siltä, että sellanen olis tarpeen. Mulla on kyllä kans aina hartiat enemmän tai vähemmän jumissa, joten voi olla että pitääkin hankkia sellanen. Onnea muuten äippälomailijalle! :D

Pikille täältäkin onnittelut töistäpoispääsemisen vuoksi! :D Nautihan nyt olosta ja elosta! Miltä muuten tuntuu Citrus ja Piki olla yhtäkkiä piiiitkällä lomalla? Oliko/onko ollut vaikeuksia irrottautua työmaailmasta? Mä oon kyllä nauttinut suunnattomasti!

Täällä kaikki edelleen hyvin. Lääkärineuvola ei ollut ihan yhtä kivulias kuin viimeksi, mutta ei se ronkkiminen edelleenkään kovin kivalta tuntunut. Vaavi oli nyt taas ylempänä kuin viimeksi, mutta edelleen raivotarjonnassa ja hyvä niin. Oon nyt innostunut käsitöistä ja suunnittelen täällä vaikka minkälaisia huppareita ja haalareita vauvalle. Ihania kankaita on ainakin kangaskaupat täynnä! Huomenna aloittelen sellasen sammakonvihreän huppariasun tekemistä meijän pienelle. :) Nyt menen viimeistelemään tuon neulepeiton, joka on ollut työn alla jo kuukausia. :D

Hyvää viikonloppua mammat ja masut!

Rosehip ja pampula 36+2
 
Tsemppiä La Mer ja hallama, inhaa kun on vaivoja. Toivottavasti hellittävät pian!

JoJolle onnea potkuista! On se vaan niiiin ihanaa tuntea vauvan liikkeet! :)

piip onnea hyvistä ultrakuulumisista! Harmi että ultraaja vähäpuheinen, mutta masuasukilla varmasti kaikki hyvin :)

Ada tsemppiä töihin! Sieltä se mammaloma hiipii sinuakin kohti :) voin hyvin samaistua siihen, ettei ihmisten marmatukset paljon jaksa kiinnostaa... Kun minä olin töissä ja työkaverit valitti milloin mistäkin, niin minulla oli oikeastaan sellainen "who cares" -olo, kun oli paljon mukavampaa mietittävää samaan aikaan! "Normaalioloissa" taidan tuntea liikaakin sympatiaa työkavereiden valitusta kohtaan, raskaana olen ottanut sen hyvällä tavalla kevyemmin.

Piki tsemppiä! Onneksi ei tarvitse kärvistellä vaivojen kanssa töissä. Vaikka tietysti tosi ikävää, että on vaivoja!

JoJo varmasti hurja tunne tuo maidon tuleminen! Mutta sehän tosiaan on täysin normaalia. Mulla ei ole tullut ollenkaan maitoa - ja sekin on kai täysin normaalia :D

rosehip ei oo kyllä ollut vaikeeta irrottautua töistä :D IHANAA olla äippälomalla! Ja vielä kun vointikin onneksi on hyvä!
Mukavaa, että lääkärineuvolassa kaikki hyvin :) Ja hauskaa, että oot innostunut tekemään vauvalle kaikenlaisia vaatteita ym. Sammakonvihreä huppariasu kuulostaa mainiolta :)

Minä kävin tänään katsomassa imetystyynyä ja päätin ostaa sellaisen. Niin moni on sitä kehunut ja etenkin kun olen aina niska-hartiavaivainen, niin luulen olevan aika must minulle. Kuulemma sellainen on parempi, jossa on rouhetta sisällä (esim Molla-vauvan) kuin vaikkapa puhallettava malli, "rouheinen" muotoutuu paremmin. Kai sitä jälkeenpäin vasta pystyy sanomaan, mitkä hankinnat oli turhia, mutta jotenkin uskoisin, että imetystyyny ei ole hölmöimmästä päästä.

Mukavaa viikonloppua mahamammat!

Citrus melonimahoineen 35+3 :)

 
Heippa ja terveiset tuolta lähes 30-kymppisen vauvakuumeilijoiden pinosta :wave: :wave:

Viikolla sain testiin plussa viivan. Olo on aika kummallinen, itkee ja nauraa, välillä jopa yhtä aikaa :) En vielä oikein tiedä mitä ajatella, varovaisesti kuitenkin tänne puolelle siirryn.

Ensi viikolla pitää soittaa neuvolaan, niin eiköhän tämä tästä. Yllätyksenä tää kyllä tuli, 5 kuukautta ollaan koitettu raskautta. Kavereilla kestänyt vuosia ja olin varautunut, että niin meilläkin tulee kestämään. No, nyt toivotaan, että tuolla mahassa on joku ja se joku vois pysyä siellä kanssa :heart: Mutta saatiin nyt ainakin varmuus, että molemmat ovat kyvykkäitä saamaan lapsia :)

Laskettu aika ois laskurin mukaan 17.4.2010 ja TYKS mennään.

Ps. Mahtuuhan silti mukaan, vaikka tuo 30 v. on jo ylitetty. 31 tulee lokakuussa...
 
Tervetuloa Päpsy! Lämpimät onnittelut plussasta vielä tännekin puolelle! :flower: Alussa se tunnemyllerrys on tosiaan melkoista, mutta siitä se matka sitten lähtee. :) Hyviä vointeja sulle! Niin ja toki pinoon mahtuu myös 30 v. rajapyykin ylittäneet, muistaakseni et ole edes ainoa. Ainakin 30v täyttäneitä on useampi, itselläkin tulee lokakuussa maagiset pyöreät täyteen.

Pitänee tutustua sitten tuohon imetystyynyyn paremmin. Missäköhän noita pääsis testailemaan? Mulla on aika pienet tissit (ainakin vielä toistaiseksi), joten se saa kyllä sitten olla aika korkea ollakseen soveltuva... Mut olis ihan hauska päästä johonkin kokeilemaan, miten se käytännössä toimii. En oikein osaa hahmottaa.

Mun piti arvata, ettei mun hermot oikein kestä noita ompeluksia. Oon joutunut purkamaan tuota nuttua jo vaikka miten monta kertaa ja kohta heitän sillä jo lähintä vesilintua. Oon varma, että noissa kaavoissa on joku häikkä. (Ompelijassahan ei ole kerrassaan mitään vikaa! :D Tosin kaavat on myös ompelijan itsensä tekemät... :headwall: ) No, mä meen vielä yrittämään, ehkä se nyt suostuu yhteistyöhön..

Rosehip ja pampula 36+3
 
Täältä remonttipölyn keskeltä tulin toivottamaan kaikille mukavaa viikonloppua! :wave:
Niin hässäkkää pitäny, että näin pikaiseen vain teille huiskutan ja toivotan Päpsyn lämpimästi tervetulleeksi! :flower:

Pian tämä remontti on ohi ja jaksaa taas keskittyä odotusasioihin teidän kanssa. :D :heart:

Delfis ja vili
 
Päpsy onneks olkoon :heart:
Enpäs kauaa ehtinyt ollut porukan "untuvikko" ;)

Täällä pahoinvointi vaan jatkuu ja kävin lääkärissä toissa päivänä. Jäin viikon sairaslomalle, koska töissä olo tuntuu todella vaikealta tämän oksentelun ja väsymyksen takia. Pomolle jouduin siis kertomaan jo. Ahdistavaa, kun mennään vasta 7. viikkoa. No, eipähän tarvitse mitään neuvola käyntejä salailla tai muuta. Vähän vaan jännittää, kun on joutunut jo sanomaan, että jos tämä pieni meneekin kesken ja joutuu senkin sitten töissä kertomaan.
Ensi viikolla on varhaisultra ykstyisellä, toivottavasti siellä kuuluu ja näkyy jotain jo. Pystyisi vähän paremmin sitten hengittämään ja ehkä jo vähän nauttimaankin tästä.... Nyt menee päivät vaan sitä miettiessä mitä pystyy syömään jne.

 
hallama voimia sinne sen pahoinvoinnin kanssa! Mulla iski kans noilla viikoilla niin paha, että töissä paljastui kans kaikille :D Eiköhän siellä ultrassa kaikki ole hyvin, joku lekuri silloin mua lohduttikin, että pahoinvointi on hyvä merkki ;)
(älkää oireettomat hätääntykö :D )

Tuo imetystyyny on kans ollu parilla kaverilla ja se on omallakin listalla mukana :) Niin kevyt siinä on vauvaa pitää.

(.) täällä masu on nyt ihan vaaaaaltava viikkoihin nähden... sf-mitta oli yläkäyrällä 24cm :O
Uusi työnimikin on pikkuiselle keksitty. Niin kova melskaamaan ja äippää valvottamaan riehumisillaan tuo on, että Viliksi ollaan alettu kutsua. Vilivilpertti :D Kääääk! Mä en oo ostanu vielä mitään muuta, kun parit bodyt.... Monet tuolla omassa kuukausipinossa on hankkinu jo lähes kaiken! :eek: Ehkä kun tämä remontti valmistuu ens viikolla, tulee sitten inspiraatio.

Delfis ja Vili 24+3 :heart:
 
Ada
Ooo, paljon onnea Päpsy ja tervetuloa tänne lähes kolmekymppisten kolmekymppisten joukkoon ;) . Anteeksi mutta 17.4. on ihana keväinen laskettuaika, mutta sehän on melkein vappu :eek: :eek: :eek: . Aika on sittenkin alkanut mennä siivillä =) ! Voi miten ihanaa! Nyt vaan nauti Päpsy kaikista hetkistä ja tee niistä ihania muistoja!

Rosehip, olisikohan synnytyslaitoksella tai neuvolassa imetystyynyjä joita voisit kokeilla. Jos hermot vielä palautuu sammakkopuvun jäljiltä, niin imetystyynyihinkin on kaavoja netissä :D . Mä ompelin kanssa eilen vaippoja tumma ukkospilvi pääni päällä, kaavat on ihan ok, mutta kankaat luistaa ja venyy eri ja väärillä tavoilla, ompelija täällä kanssa moitteeton :wave: .

:hug: Voimia Hallamalle! Tietämättömyydessä odotus on todella vaikeaa, mutta tieto palkitsee sen kyllä :heart: ! Sanon näin vaikka olen itse kerran saanut huonoja uutisia varhaisultrasta. Sulla on kuitenkin vahvat oireet ja vaikka niistä ei voikaan ennustaa mitään, niin mun kohdalla juuri oireista oli eniten "lohtua" odotellessa tätä viimeisintä onnellista varhaisultraa. Tsemppiä!

:heart: Ihana iiiiiso maha Delfiksellä! Mulla oli rv 22+2 20 cm... en ole katsonut mistään taulukosta, mutta tuntuu itsestä aika isolta jo. Riehuuko Delfiksen Vili kaiken aikaa? Mullakin on mahassa möyrintää ja melskettä päivittäin ainakin muutamia kertoja, mutta on myös piiitkiä aikoja päivässä kun en tunne vauvaa ollenkaan. Ja vauvan päivät on keskenään aika erilaisia. Välillä tulee oikein villi päivä ja välillä otetaan levon kannalta. Olen ruvennut kuulostelemaan lepopäiviä ja pakko taas myöntää että keksinyt niistä uuden huolen aiheen... Kysynkin, kuuluisiko näillä viikoilla (23+1) tuntua vauvan liikkeet tai hahmo koko ajan?

Meille on hankittu vaatteita ja tehty kasa vaippoja. Niitä mä käyn halailemassa ja paijailemassa melkein joka päivä :ashamed: . Jos tänne nyt jo tuotaisiin pinnasänky ja vaunut, niin mä saattaisin lähteä yön pimeinä tunteina työntelemään vaunuja pihalle ja lepertelemään sängylle :xmas: .

:heart: lla Ada 23+1
 
Ihanaa sunnuntaipäivää arvon ikätoverit! :wave:

Ada, ei mulla ainakaan noilla viikoilla ihan jatkuvalla syötöllä ja selvästi vielä tuntuneet liikkeet. Kyllä ne on vasta ihan muutamalla viime viikolla alkaneet tuntua sillä lailla ihan selkeästi ja jatkuvasti. Ja nyt A-sikiön potkut tuntuu tosi hyvin (monottaa oikeeseen kylkeen), kun taas B-sikiön potkut ei tunnu, mutta näkyy (monottaa puolestaan tuohon ylämassuun).

Pistäkäähän Rosehip, Ada ja muut käsityön ihmelapset linkittäen hyviä ohjesivuja, jos sellaisia löydätte. Mulla olis tässä koko loppusyksy aikaa pistää tuo aataminaikuinen singeri laulamaan. ;)

Annetaanpa tuohon sf-mittaan vähän tuplaodottajan vertailupohjaa, mulla mitat olleet rv 22 27 cm ja rv 26 30 cm. :D

Päpsylle suurenmoiset onnittelut ja tervetulotoivotukset tänne odotuspuolelle! :flower:

Hallamalle toivottelen minäkin jaksamisia pahoinvointien kanssa. En itse joutunut moista kokemaan, mutta olen kuullut kyllä villejä huhuja siitä, kuinka kamalaa se voi olla. Tsemppiä! :hug:

Mä olen varmaan jotenkin poikkeava, kun rakastan tällaisia syksyisen sateisia päiviä. Sain kauhean energiabuustin ja ajattelin kohta lähteä ostamaan kakkuaineksia ja lankaa. Jos nyt sukkarumban jälkeen aloittaisi lapasia pienille tekemään. :)

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille! :heart:


Valkolilja ja jätkänpätkät rv 26+3
 
Paljon onnea ja tervetuloa päpsy! :flower: Se on huima tunne kun testi plussaa :)

Hyvä kuulla, että täälläkin imetystyyny saa kannatusta :) Tällä viikolla aion sellaisen käydä ostamassa. Rosehip, ehkä neuvolassa tai sairaalassa voit kokeilla imetystyynyä? mä aion ostaa tällaisen Mollavauvan imetystyynyn: http://www.mollavauva.fi/??mpg=10&pg=1000&page=ProductGroup&PHPSESSID=248c53f918cf0d88aac78ed212198b64

hallamalle voimia pahoinvoinnin kanssa! :hug:

Ada ei varmaankaan niiden liikkeiden tarvitse koko ajan tuntua. Minulla ei tunnu näilläkään viikoilla koko ajan (ja yritän olla siitä huolestumatta, kun kuitenkin joka päivä liikkeitä tulee, ne vain tulee sellaisina sarjoina). Näin loppuraskaudestahan liikkeitä pitäisi ihan tarkkaillakin, neuvolasta annettiin ohjeet liiketarkkailuun.
Ihana kun kerroit ihastelevasi vauvan tavaroita. :) Minusta on ollut niin mukava pyykätä vauvan vaatteita ja kohta pitäisi kehitellä looginen järjestys vaatteille kaappiin :) Eilen pesin äitiyspakkauksen toppapuvun, vaikka se on varmasti ihan valtavan kokoinen pienelle vauvalle. Mutta nyt on aikaa pestä kaikki valmiiksi :)

Valkolilja tosi kiva kun kirjoittelet meille kaksosraskaudesta, kun yhdenkin odottaminen on niin ihmeellistä, niin kaksoset on kyllä jotakin huikeaa! :) Jokos lapaset on valmiit ja kaapit täynnä kakkuja? :D Millaista kakkua leivoit?
 
Citrus, mut on aivopesty monikkovalmennuksessa siihen, kuinka rankkaa kaksosarki saattaa alussa olla. Sen takia olen ruvennut tekemään ruokaa valmiiksi pakkaseen ja vierasvaroja myös. Onpahan sitten jotain, mitä mutustaa, jos ei jaksa/ehdi laittaa ruokaa. Ja mulla kun on joku pakkomielle siitä, että aina pitäisi olla jotain tarjottavaa, jos joku tulee kaffeelle. Mutta nyt on pakastin taas täydentynyt satsilla makaronilaatikkoa sekä kolmella eri kuivakakulla. :D

Mä oon kanssa katsellut tuolta mollavauvan sivuilta tuota kaksosten imetystyynyä, mutta saattaa olla, että jää hankkimatta. Ehkä sitten, jos varmuudella molempia pystyy imettämään...
 
Se ois sitten ensimmäisen kerran elämässä soitettu neuvolaan :heart: Olivat kovin ystävällisiä ja iloisia. Aamulla ajattelin, että tarvii sinne varhaisultraankin soittaa aika, mutta en nyt taida soittaakaan, koska neuvolasta annettiin aika jo parin viikon päähän. Säästää siinäkin sitten satasen, kun rahat tuntuu vähän tiukalla nyt olevan.

Ei edelleenkään mitään oireita, muuta kuin rinnat aristavat ja kiukuttaa :snotty:
 
Valkolilja ei olisi yhtään hullumpi ajatus tehdä ruokaa valmiiksi pakkaseen. Meidän ongelma vain on liian pieni pakastin. Se on sellainen pieni kaappimallinen, ja kun siellä on aina viinimarjamehua, marjoja, pakastekasviksia/vihanneksia ja jäätelöä, niin huonosti saa ruokaa mahtumaan... Lisäksi en oikein tiedä, mitkä ruuat säilyisivät pakkasessakin tosi hyvinä. Ehkä lihapullia voisi tehdä? Tai jotain lihakastiketta? Lisää ideoita otetaan mielihyvin vastaan :)

päpsy oireet kuulostavat hyviltä :) Minulla tuntuvin oire alkuraskaudessa oli juuri rintojen aristus. Muita oireita ei välttämättä tulekaan, minä esim. säästyin pahoinvoinnilta.

Viikkoja poksutellen,
Citrus + masukki 36+0!!! :heart:
 
Onnea Päpsy ja tervetuloa!

Heh tais multakin maitotippa tuos taannoin tipahtaa, aikamoista, kaippa tuo kuuluu viikkoihin? Mulla on huomenna sisätutkimus lekuri, vähän jännittää, toivottavasti hän osaa kertoa mitä nämä kivut oikein ovat! Mulla alkoi työt ja kauhiaa kun ei pysty tekemään hommia niinkuin ennen, nyt varsinkin olisi kivoja fyysisiäkin harjoitteita mitä pitäis tehdä ja meikä vaan irvistää ja istuu...harmittaa menee mielikin matalaksi siinä!

Kaveri sai tyttövauvan tuossa muutama päivä sitten ja sitä onnea kun kuuli puhelimesta niin itkuhan siitä tuli ja oma odotus taas konkretisoitui että pian täälläkin on käärö. On se vaan ihmeellistä!

Kauhiaa kun kävin puntarissa nii oli 2 viikossa tullut 4 kg...hurjaa vauhtia...paljon teille on tullut painoa? Mulle on tullut tuo 10 kg jo nyt ja kauhistuttaa...

ja viikoilla 26 mennään! hui
 
Onnea ja tervetuloa Papsy! :flower: Kuten muutkin on sanoneet oireettomuuskin on normaalia. Itsella ei ollut pahoinvointia, vasymys ja nalka tuli parin viikon paasta. Ja nyt nama helvatut liitoskivut, etta nauti oireettomuudesta! =)

Ihanaa kun alkaa tulla paljon uusia! Kylla se kesa aurinko on tehnyt tehtavansa. Eiks auringonpaisteessa ole jotain mika auttaa raskautumaan. Vai olenko kuvitellut koko jutun... :whistle:

Ma oon toissakavijoiden kanssa samalla linjalla. Vahempaa ei vois toisten/asiakkaiden valitukset kiinnostaa. Oon niin kateellinen kaikille jo lomalla oleville. Makin haluan vain laittaa kotia, vauvan tavaroita ja leipoa, ja levata! Makin olen aikonut laittaa ruokaa valmiiksi pakkaseen.

Kyllapas imetystyyny on saanut kaikilta hyvan vastaanoton.

Rosehipille tsemppia ompeluksiin. Hiljaa hyvaa tulee... Itse tykkaa ompelusta, mutta ei ole konetta kaytossa.

Minkaslaista remonttia Delfis tekee? Onko viela paljon jaljella? Kylla sitten remontin jalkeen on ihanaa olla uudessa hienossa kodissa ja vauvaa odottaa. Sielta se pesanrakentamisvietti viela tulee.

Ada ei taallakaan joka paiva samanlailla liikkeita tunne. En ole viela edes mitaan rytmia huomannut. Iltaisin huomaa enemman kun vaan istuskelee. Tanaan talla on ollut joku jumppapaiva. Iltapaivasta lahtien kauhee meno paalla. :heart: Joo kans sama juttu, noita vahaisiakin vauvan kamppeita on aina ihana hiplata.

Maitoa ei ole paljon sitten viime torstain tullut, paitsi puristamalla. Tuntuu, etta maha on pullahtanut oikein kunnolla esiin. Toissakin kaikki ovat erikseen maininneet.

Viime yona nain ihan ihme unta. Jotkut kun sanoo, etta ne nakee selvasti kaden tai jalan potkivan. No ma uneksin, etta vauvan naama tuli vatsasta lapi. Selvasti nakyi paa ja silmakuopat, huulet ja nena. :eek: :LOL:

JoJo 25+2
 
Ada, en mäkään niitä liikkeitä tuntenut noilla viikoilla varmaan kuin osan vaan ja lähinnä silloin kun vaavi sattui potkimaan kohdun etuseinämään. Ja saattoi mennä pitkiäkin aikoja, ettei tuntunut mitään. Ja välillä liikkeet näkyi päälle, mutta mä en tuntenut niitä ollenkaan. Muistelen lukeneeni jostain, että ylipäänsä sitä tuntee parhaimmillaankin(?) vain n. 80% vauvan liikkeistä. Ja jos istukka on edessä, niin varmaan vielä vähemmän. Kannattaa kyllä kuitenkin kuulostella ja jos huolestuttaa, niin rimpautusta neuvolaan niin pääset doppleroitavaksi. :)

Jojo, mä näin ihan samanlaisen unen! Siis että vauvan naama tuli vatsasta läpi. :D Aika vähän vauvaunia on loppujen lopuksi tullut nähtyä, mikä on ihme, kun asia kuitenkin pyörii päiväsaikaan mielessä suurimman osan ajasta. :)

Päpsy samoin mulla se suurin alkuraskauden oire tais olla aristavat rinnat. En oikein tiedä, missä vaiheessa se aristus meni ohi vai totuinko vaan siihen, mutta ajoittain jopa mahallaan nukkuminen teki kipeää... Koitahan jaksaa odotella neuvolaa, mulla ainakin se alku mateli niiiiin hitaasti. Tuleeko sun mies mukaan ekalle neuvolakäynnille?

Jokos Hallaman varhaisultra meni??

Valkoliljalla on kyllä mahtavat sf-mitat! :D Mutta onhan siellä kaks pojanpalleroa sitä kasvattamassakin, että eipäs ole ihme. Vertailun vuoksi mun minimasutirriäinen oli onnistunut kasvattamaan sf-mittaa viikolle 36+1 31 senttiin, mutta me mennään kyllä vähän siellä keskilinjan alapuolella. Muistahan ottaa kuvia masusta! Mä oon vähän kans miettinyt, että vois kokkailla/leipoa jotain tuonne pakkaseen, vaikka se alkaakin olla jo täynnä marjoja. Ajattelin jotain ihan perushelppoja laatikkoruokia ja kiusauksia ja sitten kuivakakkuja, mokkapaloja jne. Ja niin, mä tykkään kans syksystä ihan mielettömästi. No siis, mä ylipäänsä tykkään, että on vuodenajat, mutta syksyn tuoksu, varisevat lehdet, kirpakat syysaamut ja jopa syyssateet on niin ihania. Ja saa hyvällä syyllä käyttää kumppareita! :) Ja poltella kynttilöitä ja tunnelmoida!

Mä voisin tosiaan pyrkiä tutustumaan tuohon imetystyynyyn jossain paremmin ennen kuin ostan sellasen. Kellään tutulla ei moista ole, joten pitänee odottaa sinne synnärille sitten. :)

Täällä on ihan(an) leppoisat oltavat. Tänään ollaan täysiaikaisia, mutta toivon, että vauva pysyy masussa vielä ainakin sinne laskettuun aikaan, kun kaikki siivoukset sun muut on vielä ihan tekemättä. Mä oon niin mestari väistelemään siivoomista, aina keksin muka jotain tähdellisempää tekemistä, kuten nyt esim. aloitin vielä niiden ompelusten (grrrr ne ompelukset edelleen!) päälle neulomaan nuttua ja myssyä niillä Valkoliljan linkittämillä ohjeilla. :D Seuraavaksi vuorossa on äitiyslaatikon pehmusteiden teko. Mä siis haluan nukuttaa vauvan alkuun tuossa laatikossa, kun minä ja sisaruksetkin ollaan semmosessa nukuttu. :)

Äitiyspakkauksesta tuli mieleen, että joko meidän viikon 22 ylittäneet on sitä hakeneet ja ehkä jopa jo saaneet?

Rosehip ja pampula 37+0 *POKS*
 
Alkuperäinen kirjoittaja JoJo79:
Viime yona nain ihan ihme unta. Jotkut kun sanoo, etta ne nakee selvasti kaden tai jalan potkivan. No ma uneksin, etta vauvan naama tuli vatsasta lapi. Selvasti nakyi paa ja silmakuopat, huulet ja nena. :eek: :LOL:
Hitsi Jojo ja Rosehip, mä näin kans ihan samanlaista unta tossa vähän aikaa sitten! Maha oli kasvanut tosi nopeasti ja vauvan naama tuli tohon navan viereen niin että oikein näki minkä näköinen se on. Aika hullua että nähdään samoja unia!!

Mulla oli tänään se varhaisultra ja sellainen 13mm kokoinen pieni siellä näkyi ja sydän pamppaili kauheeta vauhtia. :heart: Nyt uskaltaa jo hengittää ja olla onnellinen, kaikki vaikuttaa ihan normaalilta. Arvioitu laskettu aika on 2.4. ja viikot nyt siis 7+6.
Paha olo jatkuu edelleen. Päivissä vähän eroja, välillä se on pahempana aamulla, välillä taas illalla. Ja väsymys on valtava.... Töihin yritän mennä takasin mutta jos yltyy taas pahemmaksi niin haen kyllä ilman tunnontuskia sairaslomaa...

Olen jotenkin sanaton...
 
Onnea Hallamalle hyvistä ultrakuulumisista! Saitteko kuvia pienestä papusesta mukaan? Siis meillä varmaan parhaat ultrakuvat tuli just tuosta varhaisultrasta. :D Muut on kaupungin kustantamista ultrista ja niissä näkyy lähinnä vaan niitä asioita, joita niissä nyt mittaillaan, eli jotain hämäriä sykkerömykkeröitä, jotka joku viisaampi tulkitsee esim. aivojen osasiksi. Eihän tuossa ekassa ultrassa nyt vielä mitään muuta näy kuin pieni katkarapu, mutta silti ne on kyllä mun suosikkiultrakuvat. :) Tsemppiä pahoinvointeihin ja koita levätä! Haet sitä saikkaria vaan, jos tuntuu, ettei töissä jaksa.

Hauska tuo unihomma, mullakaan ei nimittäin ole kovin kauaa, kun tuon unen näin! :D

 
Oiii! Hallama oikein paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Ihanaa!!! :flower: Ja saikulle vaan jos olo huonommaks tulee. :)

Olenkohan jo onnitellut päpsyä?? :eek: Jos en niin paljon onnea päpsy ja tervetuloa! :D

Ada kyllä tuo aika ahkeraan tuolla melskaa :D Toki niitä lepohetkiäkin on, mutta vähiin ne tuntuu jäävän. Nyt on keksiny jonku ihme venytyksen, jossa koko alamaha tuntuu räjähtävän.. ihan ku tunkis päätään mahan läpi :) Muuten täällä sama juttu noiden hiljaisten hetkien kanssa. Kun on hiljaista, alkaa heti miettimään, onko kaikki hyvin.... Mikään ei oo hyvä :D Jostain muistan lukeneeni, että viikosta 25 viikkoon 32 on pikkuisen elämä tosi aktiivista masussa ja melskais kovastikkin ja sitten alkaa tila loppumaan.

Valkoliljan masu alkaa olla jo aikamoinen! :eek: :D

Onnittelut poksuista citrus!! Enää viikko ja siellä ollaan täysiaikaisia! :heart:
Onko vielä ollut mitään tuntemuksia?

La Mer mennään aika samoissa... :D Viime neuvolakäynnillä rv22+jotain jos oikein muistan oli itelle kertyny 10½kg :ashamed: Eli et oo ainut. :D

JoJolla hauska uni :LOL: Noita tulee nähtyä.
Kysyit siitä remontista. Ostettiin tämä asunto (joka pian käy pieneks) 2h+k 3 vuotta sitten ja ollaan tässä pikkuhiljaa remontoitu tätä. Ihan kaikki uusiks katosta lattiaan. Keittiö ja kylppäri putkiremppoineen. Nyt kesällä oli enää eteinen ja sauna (tehtiin vaatekomerosta) jäljellä. Nyt on sauna valmis ja eteiseen pitäis vielä asentaa uusi lattia ja maalata seinät. Sitten ois urakka valmis! :D

rosehip voi kun on menny viikot hirveetä vauhtia! Siellä ollaan nyt siis täysiaikaisia! WOW! Onnea! :flower: :heart:
Täälläkin on suuniteltu, että vauva saa nukkua siinä äitiyslaatikossa ensialkuun. Meillä samoin kaikki omat sisarukset nukkunu siinä. :D

Tänne ei mitään uutta. Remonttikuulumisetkin tuli kerrottua. :D Huomenna neuvolalääkäri ja katsotaan paljonko niitä kiloja sitten on tullu :ashamed:

Mukavaa loppupäivää kaikille!!! :wave:
Delfis ja Vili vilkas
25+1 B)
 
Ada
:flower: Ihania uutisia Hallama! Paljon onnea 13 mm:stä rakkautta :D !

Kiitos kaikille vauvan liikesympatiasta :heart: ! Kirjoitin jotenkin heikolla hetkellä. Rupesin sitten oikein seuraamaan liikkeitä ja turhaa huoltahan se oli :snotty: . Tänään tapahtui jotakin aivan uutta - ajattelin asioita ensi kertaa äitinä! Se oli aivan yllättävää ja odottamatonta. Olin perhevalmennuksessa ja siellä oli oikea vauva näytillä. Ihastelin vauvaa ja kuuntelin puhetta pienen vauvan tarpeisiin vastaamisesta. Ja samalla mieleen tuli työasioita ja murrosikäisten äidit, joita huomasin ajattelevani ensimmäistä kertaa vähän uudesta näkökulmasta ja erilaisella myötätunnolla. Asiaa on vaikea selostaa, mutta ajattelun muutoksen huomaaminen oli todella yllättävää! Onko teille muille sattunut samaa?

:flower: :flower: Valtavat onnittelut Rosehipille täysaikaisuudesta!!! Mua rupeaa jo ihan jänskättämään teidän puolesta Rosehip ja Citrus! Tiesikö Citrus jo onko tulokas tyttö vai poika?
 
Hallama onnea ihanista ultrakuulumisista. Eka ultra on kylla kaikista ihanin. Nauti siita ihanasta tunteesta.

Onnea Rosehipille taysaikaisuudesta! Mut ma luulin, etta vasta rv 38 on taysaikanen?

Aika janna etta ollaan nahty samanalaisia unia Rosehip ja Hallama! =)

No johan on ollut Delfiksella remonttia. Loppu haamottaa jo.

Ada kai sita alkaa ajattelemaan asioita eri kannalta. Itse en ole viela niin huomannut. Varmaan enemman jos olet lasten parissa toissa. Kylla varmaan koko ajatusmaailma muuttuu vauvan myota.

Ma en mun sf-mitasta tieda. Kylla katilo jotain jo laittoi korttiin, mutta kertaakaan en ole sita mittanauhaa kadessa nahnyt. Ehka huomenna. Kertaakaan mua ei ole myos punnittu. Itse kayn vaa'alla melkein viikottain. Nyt on tullut n 3kg. Ihanaa huomenna kuulee taas sydanaanet. :heart:

Voi jessus mika paiva! Toivottavasti ei tule samanlaista. Kaikki meni pieleen, mikaan ei toiminut, hervoton kiire ja niin vahan porukkaa toissa. Pomo lomalla ja mina vastuulla. Siita innostuneena laskin, etta max 51 tyopaivaa jaljella. Voi olla, etta pari lomapaivaa tulee otettua.

JoJo
 

Yhteistyössä