(Lähes/ja) kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL6

Alkuperäinen kirjoittaja Katinka-82:
Missäs Cladokin muuten huitelee? Olenko missannut jotain.
Töissäpä minäkin. Hahaa... niin kauhea kiire, että vauvakanavallekaan ei meinaa ehtiä! :LOL:

Täällähän on meno hiljentynyt kummasti, kun Sharona on poissa. :( Kiva, että Siiris onnistuit listan päivityksessä, pysyy itsekin kärryillä mitä tapahtuu. :flower:

Oviksen metsästykseen ite suosittelisin yhdistelmää halpistestiä (itellä mammaksi) ja kun se alkaa näyttää jotain hailua, niin sitten CB:n digi, joka yksinään on kallis. SYlkitesti ei taida näyttää varsinaisesti ovulaatiota vaan hedelmällistä aikaa. Se, että kuinka eri, tai samoja nämä kaksi asiaa keskenään on, niin en osaa sanoa...

ON: clomikuuri on syöty ja öisin hikoillaan niin maan prkleesti. Valkkaria lorisee niin, että ihan harmittaa, ettei tullut phs:aa laitettua. Jos eka clomikierto antaa mitään osviittaa, niin ehkä ma-ti akselilla vois odotella jotain O-merkkejä. Huomenna aloitan tikutuksen mammakseilla. :)

Paljon tsemppiä kaikille. b:)d

Ja Kaapo mäkin tykkään kupista. Olen ehkä jopa riippuvainen. :heart:
 
Oooh, Siiriksellä jännät paikat! Tsemppiä ja kiva, että päivitit listan :)

Kuukupille annan myös ääneni! Se tekee tädin niin tylsästä vierailusta edes jollain alueella siedettävää. En kyllä vaihtais enää pois.

Ostin minäkin sitten greippimehua ja lisää monivitamiineja. En tosin yhtään tiedä miten (paljonko, milloin?) sitä mehua pitäis juoda, mutta hankinkin sen oikeastaan fiilistelyn vuoksi :D Kunpa osaiskin nyt ottaa tän kierron vähän rauhallisemmin, vaikka pupuilutkin on jo etukäteen aikataulutettu.

Aurinkoisia kevätpäiviä joka iikalle!
 
Moro naiset!

Enhän mä täältä oo kyennyt kamalan kauaa poissa olemaan sitten kuitenkaan, vähän väliä kurkkinu, mikä meininki :D
Töissä on helvettiä, mulla on muutama uus tyyppi ryhmässä, ja yksi niistä kysyy kysymyksen joka kolmas sekunti, en ehdi edesx henkeä vetää välissä.. :LOL:

Hyviä uutisia, testi meni ilmeisesti ihan hyvin, sillä tuli kutsu haastatteluun. Olisivat tehneet puhelimitse sen haastattelun, mutta mies sattuu olemaan Roomassa nyt sunnuntaihin asti (isoäitinsä menehtyi ma-iltana) niin päätin lennähtää sinne ihan paikan päälle grillattavaksi. Huomenna siis aamulla aikaisin lennän Roomaan ja sunnuntaina takaisin arkeen.

Outoja juttuja muuten meneillään, vaikka voisin vannoa, etten ole kytännyt itseäni samaan tahtiin kuin esim. edellisessä kierrossa... Lämmöt on edelleenkin olleet ihan liian korkealla, olen mittaillut aina välillä huvikseni, kun on tuntunut olo oudolta ja iltaisin ollaan siellä 37-asteen kulmilla. Tänään tuli yhtäkkiä kylmiä väreitä oikein huolella, ja olo on ihan kun olis just ollut ovulaatio. :eek:

No ainakin tulis hyvin stressivapaa kierto, kun en ole siittiöitä nähnytkään reiluun viikkoon. :p
 
Moikka!
Mä joudun kärvisteleen ainakin sunnuntaihin asti ellei siis täti tuu ennen sitä. Kun mulla ei oo hajuukaan millon ovis oli, mutta viimevkon alussa oli limoja joten jos se ois sillon ollu nin aikasintaan su vois testaa..tarkottaa kyl et taas ois kierto mitä satuu..nää on kyl rasittavia nää kierrot kun ei tiedä ovista.

Katinka: Toivotaan tosiaan et limat ois ollu ovista ja on hyvä että on tutkittu kunnolla. Mulla on yleensä nännit kipeytyny heti oviksen jälkeen ja ollut tosi kovat ja kipeet. Nyt on vaan vaihetelevasti

Clado: tsemmppii ovistikutukseen :)

Sharona: Hienoo et pääset sinne Roomaan haastatteluun..tsemppiä kovasti!

ON: Kamala palelu, lämpöö 37 ja kurkku tuntuu ihan vähän karheelta :ashamed: ettei joku flunssanpoikanen yritä iskeä. Väsyttää myöskin ihan sikana (eli oon nukkunu ihan liian vähän heh). Rinnoissa ei tunnu mitään eikä oo näppyjäkään..eli tänään ei oo kyl mitään oireita..ei ees PMS oireita :LOL: sekin on varmaan jokin oire :LOL:

En tajuu miten jaksan odottaa su asti
 
Sharona, mahtavaa, onnea!!! Pidän peukkuja!

Siiris, nyt äkkiä testaamaan!! =)

Mä aloitin myös tuon greippimehukuurin, se on aivan kamalaa shaibaa.... :p Kaikki keinot käyttöön! Lasi päivässä, eikös se niin mene?? Ja ehkäpä kokeilen myös noilla halvoilla tikuilla siis, kiitos kaikille vinkeistä!
 
Jee Sharona!! Ihan Mahtavaa! Tsemppiä kovasti huomiselle :flower: Hyvin se menee, pidetään peukkuja.

Siiriksen tilannehan kuulostaa lupaavalta :saint: =)

ON: täällä on helvetti irti... Mun koira söi kuukupin TAAS!! Tämä sama kävi kolme vuotta sitten viimeksi ja kuppi oli lopulta 8 kk raasun suolessa. Silloin koko koira oli monta kertaa tuon 8 kk:n aikana älyttömän heikossa kunnossa, enkä tajunnut, mikä sen kaiken aiheutti... Nyt sitten työreissun jäljiltä oli vessan lattialla pesupussi tavaroineen auki ja tottahan se ovi oli jäänyt raolleen ja koira oli repinyt sieltä kupin itelleen... Nyt pelottaa ihan älyttömästi, että mitä tapahtuu. Koitin oksennuttaa sitä, mutta raasu meinas tukehtua siihen paksuun limaan mitä mahasta tuli... Kuppia ei näkynyt. :'( Annoin nyt parafiiniöljyä ja pakko vaan odottaa. ELL:kään ei voi mitään tehdä... Voi helvetti, että voi ihminen olla tyhmä! :$
 
Torstai 11.3.2010

[/url]

Agaetis..............29........kp 3/27-31.........................yk 5
Kaapo80............29........kp 5/25-37........................yk 11
Sharona.............29........kp 9/28-33.......................1v6kk
Cladoceran........30........kp 9/33-38........................yk 13
Manuliina.......................kp 10/25-31........................yk 7
Nosen................30........kp 11/28-35......................yk 3
Iitukka80...........30........kp 12/28............................yk 3
Hlemmur............27........kp 20/??............................yk 7
amelie29............29........kp 23/25-28......................yk 4
Katinka-82.........27........kp 29/35-42......................yk 8
Siiris80...............29........kp 32/32-34......................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Myrtle.................27
Sintti -79............30
Opal.................. 29






Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Vadelmaunelma
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk 11) 2/2010
Joyan (yk 7) 3/2010
Ritu82 (yk 2) 3/2010



[/quote]

[/quote]

 
Perjantai 12.3.2010

[/url]

Agaetis..............29........kp 4/27-31.........................yk 5
Kaapo80............29........kp 6/25-37........................yk 11
Sharona.............29........kp 10/28-33.......................1v6kk
Cladoceran........30........kp 10/33-38........................yk 13
Manuliina.......................kp 11/25-31........................yk 7
Nosen................30........kp 12/28-35......................yk 3
Iitukka80...........30........kp 13/28............................yk 3
Hlemmur............27........kp 21/??............................yk 7
amelie29............29........kp 24/25-28......................yk 4
Katinka-82.........27........kp 30/35-42......................yk 8
Siiris80...............29........kp 33/32-34......................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Myrtle.................27
Sintti -79............30
Opal.................. 29






Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Vadelmaunelma
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk 11) 2/2010
Joyan (yk 7) 3/2010
Ritu82 (yk 2) 3/2010



[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
Sharona : onnea haastatteluun ja tervetuloa takaisin ! Siiris: toivottavasti täti pysyy kaukana . Mullakin on nyt flunssa.Ja väsymystä. Vaikka olin nukkunut 7 tuntia, tuntui kun olisin valvonnut koko yön. Kumpa nyt ei tulisi mitään eitoivottuja vieraita lähipäivinä.
 
Heippa ladyt

Mä jäin tänään saikulle kun oli aamullakin lämpöö se 37,2 ja oli jo eilenkin koko pvän lämpöö ja olin töis tosi väsynyt. Paleli sairaasti jne. Kurkus tuntuu todella lievästi vaan karheus ja nenä on tukossa. Oon nukkunu koko päivän et sen verran ranaksti väsyttää. Hermostuin jo työterveydeskin et mikä mul on kun oon kyl oikeestikin ollut kipee viimesen vuoden TODELLA paljon..noh joudun tarkempaan syyniin jos tää jatkuu eikä löydy nyt mitään syytä.

Tein myös (malttamaton kun olen) aamulla testin vaik ihan tyhmäähän se oli kun mulla oli ne ainoat ovisoireet viimeviikolla jos siis mitään ovista on ollutkaan. Joten ois pitänyt malttaa mutkun ei malttanut. Negahan siel oli.

ON:
-Lämpöä 37,2 ollut nyt 3 päivää (mitannut ainakin 3 päivänä ja on tuntunut selkeesti)
-palelu -- tietty kun on lämpöö
-väsyttää tosi paljon --ehkä tää lomaltapaluu oli vaan niin rankaaa :LOL:
-nenä on tukossa -mut sielt ei tuu mitään...on vaan tukossa
-kun aivastaa niin vasemmaltapuolelta alavatsaa on vihlaissu tai repäissyt sillain oudosti ja äsken kun heräsin ni venyttelin sängys ni nyt vihlas oikeella puolela...apuva mulla on varmaan suolet solmus tai jotain :LOL:
-hajuaisti on herkistynyt entisestään

No näitä voin taas sit ens kierros tsekata jos täti pääsee yllättään. Mulla ei kuitenkaan oo rinnat yhtään arat..ja jotenkin en uskalla edes ajatella viel mitään. Täti on viel ainakin pysynyt pois, mutta mulla se aina kurvaa parin h varotusajalla paikalle eli ei tuu mitää tuhruja monta päivää.
 
Jännitellään yhdessä teidän kanssa Amelie ja Siiris! Siiris, ymmärrän hyvin ettet malttanu oottaa testin tekemistä. Ei oikein vaan auta muu kuin yrittää venyttää kärsivällisyyttä.

Ihanat aurinkoiset ilmat! Alkaa taas hormonitkin hyrrätä ihan uudella tavalla ;) Meillä alkaa huomenna "varmistelut", harmi vain, että sukulaisia tulossa kylään (ei kuitenkaan täti onneksi).. Jouluvauvat tilaukseen nyt koko pinolle, vielä ehtis!!! :xmas: :heart:
 
Siiris: pahoittelut negasta, toivottavasti täti pysyisi kuitenkin kaukana :hug: Mun oirelista jatkuu: rinnat kasvanneet (miehen mukaan), outoa vihlontaa vatsassa kun syke nousee, rasvoittuneet hiukset (johtuisikohan stressistä)
 
Lauantai 13.3.2010

[/url]

Agaetis..............29........kp 5/27-31.........................yk 5
Kaapo80............29........kp 7/25-37........................yk 11
Sharona.............29........kp 11/28-33.......................1v6kk
Cladoceran........30........kp 11/33-38........................yk 13
Manuliina.......................kp 12/25-31........................yk 7
Nosen................30........kp 13/28-35......................yk 3
Iitukka80...........30........kp 14/28............................yk 3
Hlemmur............27........kp 22/??............................yk 7
amelie29............29........kp 25/25-28......................yk 4
Katinka-82.........27........kp 31/35-42......................yk 8
Siiris80...............29........kp 34/32-34......................yk 5



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Myrtle.................27
Sintti -79............30
Opal.................. 29






Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Vadelmaunelma
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk 11) 2/2010
Joyan (yk 7) 3/2010
Ritu82 (yk 2) 3/2010



[/quote]

[/quote]

[/quote]


 
Onpas täällä keskustelu verkkaistunut. :)

Itse tunnustan olleeni liikaa töissä ja nyt nautin ihan 110 % täysillä auringonpaisteisesta vapaapäivästä. Melkeen jo siirryin aamukahvin kanssa ulos aurinkoon, mutta tajusin viime hetkessä, että se onkin liian kylmää hommaa...

Amelie ja Siiris piinailee nyt plussan sieltä vaan jossain vaiheessa... ei pidä luovuttaa. :) :flower:

ON: eilen aloitin O-testailun ja hailua haamua näytti. Jumppatuokiot miehen kanssa on kuitenkin aloitettu torstai-illalla ja jatkettu tänään aamulla. Ajattelin, että ehkä tällainen 1,5 vuorokauden väli vois olla hyvä ;) Huomenna illalla sitten taas.

Mietiskelin sitä, että onko teilä muilla ollut niin, että stressi pitäisi lämpöjä tavallista korkeammalla? Aloitin eilen lämpömittailut ja mulla nimittäin oli lämmöt eilen 36,6 ja tänään 36,7, vaikka alkukiertoa vielä mennään... :/ En ainakaan muista, että tän vuoden aikana mitä oon lämpöjä seurannut niin olis moista ollut...

Ajattelin, että joko tämä toinen clomikierto on saanut oviksen aikaan jo kp 9-10 (epätodennäköistä??) tai sitten stressi ja väsymys yhdistettynä clomeihin nostaa kehon lämpöä. Töissä on ollut ihan superkiirusta ja töitä on triplasti siihen verrattuna mitä normaalisti ja koko ajan joutuu tekemään asioita vähän huonommin kun haluaisi. Toisaalta tuo koiran kupin syöminen aiheuttaa vatsanväänteitä ja harmaita hiuksia. Kuppi ei ole tullut vieläkään luontaista tietä ulos ja jamppa kiikutetaan ensi torstaina leikkauspöydälle, jos sitä ei siihen mennessä kuulu... Tietoisuus siitä, että suoli voi tukkeutua minä hetkenä hyvänsä ei lainkaan helpota oloa... aargh.

Onneksi sentään aurinko paistaa! Ja on vapaapäivä! :)
 
No voihan hitsin pimpulat sen teidän koiruuden kanssa. Toivottavasti selviätte säikähdyksellä, tiedän kyllä itsekin miten kamalaa on olla huolissaan omasta lemmikistä.

Täälläkin on nautittu aurinkoisesta kevätpäivästä, retkiluistelun merkeissä tällä kertaa. Tuli pyyhkäistyä semmoiset 28 km. Nyt pitäisi alkaa etsiä tietoa kuinka noita luumu ja kirsikkapuita oikein pitäisi leikata.

Noista lämmöistä sen verran, että miulla ne on ainakin ollut ihan mitä sattuu tässä kierrossa. Alkukierrosta mittailin kans semmoisia 36.7 aamulämpöjä eikä ne oo oikeestaan siitä hirveesti muuttunut loppukiertoonkaan. Ehkä pari kymmenystä noussut. Eli kai ne voi vaihdella erinäisistä syistä joskus. Ja nuo clomit saattaa kyllä vaikuttaa semmoiseenkin, tai voisi ainakin kuvitella niin.
 
Oi Katinka, mistä löysit tuollaisen pätkän retkiluisteltavaa näillä lumimäärillä? hiukan kade... Suunnittelin tässä jos ottaisi sukset alle ja lähtisi hiihtelemään tohon lähisuolle. Koiria en voi ottaa mukaan, kun siellä ei taida hanki kantaa niitä ja ei siksi päästä eteenpäin.

On tää kyllä perseestä ton elukan kanssa... Pahinta on tämä oma syyllisyys, kun en tajunnut laittaa sitä taas kauas ylähyllylle ja vessan ovikin jäi auki. Nyt on vaan pakko koko ajan tarkkailla tota ressukkaa, että koska se alkaa kouristella tms.

Katinka jos löydät jotain tietoa leikkaamisista, niin laita linkit esiin! Munkin pitäis jossain vaiheessa hyökätä parin terijoensalavan, syreenin (vai sireenin? mitähän noi nyt onkaan) ja viinimarjapensaiden kimppuun... Onni on ok-talo ja helvetinmoinen puutarha yhdistettynä viherpeukaloon keskellä kämmentä. :eek:
 
Clado: Kyllä stressi voi vaikuttaa lämpöön..mulla on ainakin ollut stressilämpöä usein esim. ennen häitä tai jotain matkallelähtöö ja nyt kun on tää vauvaprojekti niin en ees mittaile lämpöjä kun mulla ne heittelee miten sattuu..paitis nyt viimepäivinä oon kyl mitannut kun tuntui niin selkeesti että lämpö/ kuume nousee ja luulin jo että oon tulos kipeeks..olin siis eilen saikullakin ja lepäsin koko päivän. Mut tänään kurkku ei tunnu enää niin karheelta ja nyt on lämpöö tasan 37..eli en sitä tiiä mitä tää oikeen oli. Toivottavasti Clado teillä nyt bongahtaa se ovis ruutuun :D
Niin ja tsemppii sen koiran kanssa..toivotaan että se kuppi tulis ulos ja pian :hug:

Katinka: Sullakin alkaa päivät pian paukkumaan :D

ON: Päivitän taas tätä mun oire listaa :D

-tänään on lämmöt 37..eli vähän laskenu
-kurkus ei tunnu enää niin karheelta
-väsyttää tosin sain nukkuu pitkät unet mutta on kyl väsy
-nenä on edelleen tukkosen olonen mutta mitään ei tuu
-hajuaisti on herkistynyt
-rinnat on täyteläisemmät
-valkovuoto lisääntynyt
-muut tyypilliset pms oireet loistaa poissaolollaan (rintojen arkuus, näppylät naamassa jne)

Mun pitäis jaksaa odotella ainakin alkuviikkoon niin sitten ois mennyt 12 päivää mahdollisestqa ovulatiosta..ellei täti siis tuu kylään ennen sitä

Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille. Onneksi kesä on tulossa =)
 
Hei ja ihanaa lauantai-iltaa teille kaikille! Onnea Cladolle ovis-bongailuun :) Siiris: sulla on kyllä lupaava oirelista :) Mun oudot pistävät vatsakivut ovat jatkuneet. Tulee välillä sellainen olo et on pakko mennä kippuraan.Kuumeinen olo on poissa.
 
No ei tuolta netistä kyllä kovin kummoisia ohjeita niiden puiden leikkaamiseen löytynyt, kirsikka ja luumu pitää vain leikellä ennen oikeaa kevättä kun silloin ne alkaa kuulemma työntää jotain töhkää itsestään ulos. Eli kai sitä on vaan jotenkin saksittava vähän pienemmänksi tai ainakin osa oksista pois.

Niin ja siitä retkiluistelusta, jotakin hyötyä on kerrankin Itä-Suomessa asumisesta. Meillä on tossa lähistöllä tuo Oravin ja Rantasalmen välinen 18 km suuntaansa reitti + monia muita lyhkäsempiä mm. Rantasalmella ja Punkaharjulla. Nyt oli vielä käynyt niin upeasti, että vesisade oli tasoittanut jään unelmakuntoon! No ehkä ei tosiaan kuitenkaan voi puhua retkiluistelusta vaan matkaluistelusta vaikka temistö onkin hiukan häilyvä, kun kyllä porukka on varsinkin tuolla pitkällä reitillä retkeilemässä Linnansaaressa.

Ja kyllä minä pistän tämän kuun plussatoiveet nyt kyllä ihan jonkun muun harteille, Siiris, Amelie ja ehkäpä Cladokin vielä ehdit maaliskuulle jos se ovista kohta puskee. Itsellä ei uskoa. Tänään olisi viimeinen tero-päivä ja sit jäädään vaan odottelemaan tätiä. En usko että ovuloin kunnolla tässä kierrossa. Ei muuten näytä täysin pitävän nuo terotkaan tuota tiputtelua aisoissa vaan eilen kyllä hiukan väriä paperiin jäi. Katsotaan kuin käy kun kuuri loppuu, montako päivää menee tätiin ja alkaako tiputella heti pillereiden lopettamisen jälkeen.

Sain muuten sieltä gyneltä koosteen mitä oli minusta ja oireistani kirjoittanut, olipahan kunnon salakieltä. :LOL: No sen verran ymmärsin, että oikeaa munista ei tosiaan oikein eden tunnu saati näy ja vasemmalla on ulkoreunalla onteloita helminauhamaisesti. Eli oikein hienosti menee sen suhteen. Parin kuukauden päästä sit mahdolisesti ne clomit käyttöön. SItä ennen varmaan simppatesti ja pitäisikö siltä gyneltä vaatia lähete myös aukiolotutkimukseen? Sitä se ei itse ehdottanut lainkaan.

No tulipa taas tekstiä, nyt pitää lähteä ulos nauttimaan auringonpaisteesta, while it still lasts.
 

Yhteistyössä