lääkkeillä tehtävä abortti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmästynyt

Vieras
Ihmettelen suuresti muksi joillekkin on tehty lääkkellinen raskauden keskeytys esim 5+2rv jne. Kaikki alle 7+0. Minulle on sanottu että sen saa tehdä vasta kun viikkoja on 7+0.

Ja sen pystyy varmistamaan vasta 7+0rv ? Itselläni otettiin HCG verestä ja olen raskaana mutta valitettavasti joudun abortin tekemään. Eli odotanko vielä n. 4vk ?

En tiedä miten nuo jutut menee, mut jos oikeesti on niin, että sitä ei jostain syystä voi tehdä aiemmin, niin sitten sun tosiaan pitää vaan odottaa, luulisin. Normaalistihan siinä pystyy elämään joka tapauksessa ja jos abortin olet tekemässä kuitenkin, niin ei tarvitse juurikaan varoa, että ei luulis haittaavan elämää. Aika outoa kyllä, jos noin olisi. Luulin, että abortit tehdään heti pikimmiten.

Kyllä se vaan niin on, että mitä aijemmin teet lääkkellisen keskeytyksen, sitä varmemmin keskeytys onnistuu (=sikiö, alkio ei jää eloon ja kohtu tyhjenee). Lääkkeellistä ei suurilla viikoilla mielellään anneta tehdä kotona, koska ulos tuleva alkio on sillon jo tunnistettavissa. Lääkkeellistä ei voida enää rv 12 jälkeen edes tehdä. Raskaushan voidaan alakautta ultraamalla todeta todella aikaisin, ei siis viikolla 7. Vaadi päästä lääkärin luo nopeasti, heidän on hoidettava asia "alta pois". Ystävällä yrittivät pitkittää ajan antoa, että mieli vielä kenties muuttuisi. Itse sain ajan heti, ja seuraavana päivänä toisen jolloin lääkkeet annettiin. Ensimmäinen otettiin heti siellä, toinen kotona. Sairaslomaa ei tipu, joten varaa pari lomapäivää jos meinaat ettei psyykkinen kunto ei kestä töihin menoa. Fyysisessä kunnossa ei ole yleensä mitään ongelmia. En ole ainakaan kuullut.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,570,646,807,4014,4017,5724
Tuossa linkissä on jotain, mutta tuossa on täysin eri käytäntö kuin missä minä olen ko. asian hoitanut. Kuitenkin suht suuri kaupunki.

Kyllä se vaan niin on, että mitä aijemmin teet lääkkellisen keskeytyksen, sitä varmemmin keskeytys onnistuu (=sikiö, alkio ei jää eloon ja kohtu tyhjenee). Lääkkeellistä ei suurilla viikoilla mielellään anneta tehdä kotona, koska ulos tuleva alkio on sillon jo tunnistettavissa. Lääkkeellistä ei voida enää rv 12 jälkeen edes tehdä. Raskaushan voidaan alakautta ultraamalla todeta todella aikaisin, ei siis viikolla 7. Vaadi päästä lääkärin luo nopeasti, heidän on hoidettava asia "alta pois". Ystävällä yrittivät pitkittää ajan antoa, että mieli vielä kenties muuttuisi. Itse sain ajan heti, ja seuraavana päivänä toisen jolloin lääkkeet annettiin. Ensimmäinen otettiin heti siellä, toinen kotona. Sairaslomaa ei tipu, joten varaa pari lomapäivää jos meinaat ettei psyykkinen kunto ei kestä töihin menoa. Fyysisessä kunnossa ei ole yleensä mitään ongelmia. En ole ainakaan kuullut.

Nimenomaan 12vk jälkeen ei kaavintaa tehvä vaan lääkkeillä sairaalassa !

Yhteistyössä