Kysynpä kerran minäkin: Mitä mieltä tästä talonpohjasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä huomio.
Mutta toisaalta tekevät talosta ulkopäin kovin kutsuvan näköisen?

:)

Mun mielestäni kiertävä ja massiivinen terassi/parveke tekee talosta päämajamaisen. Mieleen tulee linnoitus, jonka muurin aukoista kytätään niitä, jotka rohkenevat lähestyä. Tai sitten etelävaltioiden malliin isäntä kiikkumaan keinuun katoksen varjoihin haulikko polvellaan... Kukin tulkitsee tavallaan:)

[QUOTE="jenni";25994878]Onpas suhteettoman pieni sauna noin isossa talossa. Isompi perhe saunokoon ilmeisesti kolmessa vuorossa suunnittelijan mielestä? Mua ahdisti tuon mallikuvan kolme tv-paikkaa. Ehkä se sitten on monilla todellisuutta, että medialeitteita pitää tunkea joka nurkkaan, mutta alakerran leffahuone oli kyllä vähän liikaa. Lisäksi mua kummastutti viherhuone. Mitäs sinne lykkäisi, jollei jaksa kasvatella rehuja?[/QUOTE]

Jos elokuvahuone olisi kirjastokäytössä tuon saunaa vasten olevan seinän voisi laittaa "suoraksi" ilman syvennystä , jolloin suana vähän kasvaisi.

Viherhuone varmasti makuasia.
Itse kasvatan mielelläni yrttejä kja mahdollisuus tehdä se noin kätevästi keitiön vieressä olisi iso plussa.

Kiva ja varmaan toimiva pohja
Tosiaan laittaisin mäkin kiinni oven vh:sta kylppäriin.
En ees tajua miks siinä on sellainen?

Yläkertaan jos tekee vielä 2 makkaria niin niistä taitaa tulla tosi pienet?
Riittäiskö yks sinne aulan perälle niin jäis vähän avointakin tilaa, vaikka telkku- tai työnurkkaus tms. sinne ylös.

Sen sijaan talon ulkonäkö ei viehätä mua yhtään.
Ne valtavat kuistit / parvekkeet / terassit tms. on mulle liian Bonanzaa ja raskaan näköiset.

Niistä makkareista yläkertaan tulisi noin 12 neliötä kummasakin eli mielestäni ihan ok kokoiset.

Ulkonäkö makuasia.
Minä pidän.

[QUOTE="lyyti";25994897]Meillä päin noita sanotaan kompukoiksi :) Ja kertakaikkisen käteviä kyllä ovat! Mä haluaisin ehdottomasti tuollaisen, jos rakennettaisiin. Sinne saa kätevästi kaikki mehumaijat, tyhjät tölkit, limpsapullot, isot kattilat, kanisterit jne säilöttyä. Siis kaikki sellaiset isot tavarat, joita on keittiössä vaikea saada minnekään. Mä vaan haluaisin sen verran isomman kompukan, että sinne saisi esim. toisen pakastinkaapin jemmaan...[/QUOTE]

Joku sähkölaitehan tuonne on piirretty, ei sinne sen lisäksi juuri muuta tilaa näyttäisi sitten jäävänkään, etenkin jos se laite pitää saada vielä avattua.Eli takaseinälle jotain hyllyjä saisi.

ai niin ja pyykinpesu alakertaan (siis mielellään asuisin silleen, ettei mun tarttis portaissa konkoilla), iso vaatehuone siihen pyykinpesutilan viereen (siis mun ai tarvis roudailla vaatteita edestakaisin vaan muu perhe hakis ne sieltä). Näin ei pieniin makkareihin tarttis vaatteita varten kaappeja.

Johonkin tarttis myös työhuoneen (nyt keittön pöydällä kaikki kirjat levällään, ja syödään kuin siat pellossa)

[QUOTE="jenni";25994906]Mun mielestäni kiertävä ja massiivinen terassi/parveke tekee talosta päämajamaisen. Mieleen tulee linnoitus, jonka muurin aukoista kytätään niitä, jotka rohkenevat lähestyä. Tai sitten etelävaltioiden malliin isäntä kiikkumaan keinuun katoksen varjoihin haulikko polvellaan... Kukin tulkitsee tavallaan:)[/QUOTE]

Joo. Makuasioitahan nuo aina ovat. Minä taas näen terassin ja parvekkeet oleskelutilojen luonnollisina jatkeina eli meillän että talo on "auki" ulos.

Niistä makkareista yläkertaan tulisi noin 12 neliötä kummasakin eli mielestäni ihan ok kokoiset.

Ulkonäkö makuasia.
Minä pidän.

12 neliöö on ihan normi, hyvin voi sit laittaa.

Jos tykkää ettei tarvi yläkertaan mitään muuta tilaa ku makkarit niin ok.
Isolle perheelle luulis kumminkin tarvitsevan muutaman rauhallisen sopen oman huoneen lisäksi.
Mutta jos ja kun kyse on teidän perheestä niin siellä ei taida kukaan omaa rauhaa kaivatakaan

12 neliöö on ihan normi, hyvin voi sit laittaa.

Jos tykkää ettei tarvi yläkertaan mitään muuta tilaa ku makkarit niin ok.
Isolle perheelle luulis kumminkin tarvitsevan muutaman rauhallisen sopen oman huoneen lisäksi.
Mutta jos ja kun kyse on teidän perheestä niin siellä ei taida kukaan omaa rauhaa kaivatakaan

Se työhuone tarvitaan kyllä, kun tehdään kotoa käsin töitä.
Muita omia soppeja omien makkareiden lisäksi ei tarvita.

Joo. Makuasioitahan nuo aina ovat. Minä taas näen terassin ja parvekkeet oleskelutilojen luonnollisina jatkeina eli meillän että talo on "auki" ulos.

Tuttavillani on samantyyppinen taloa kiertävä terassi. Ulkonäöllisesti ei ehkä kaikkein kaunein, mutta tosiaan kesäisin sisällä viileää kun aurinko ei paahda sisään. Yhdeltä sivulta tuttavani ovat lasittaneet terassin. Todella suojaista tilaa siis esimerkiksi vauvan nukuttamiseen tms. Ja isona plussana vielä tuollaisessa isossa terassissa, että pikku sateetkaan ei haittaa kun aina on tilaa kunnolla mihin siirtyä.

Sisareni asuu tämän tapaisessa talossa. Noiden kuistien ja terassien vuoksi pimeä talo, aina on oltava valot päällä. Terassit/kuistit melko ahtaat. Viherhuone kiva. Liian ahdas olohuone. Saako seinän kaadettua sen ja elokuvahuoneen väliltä?

Mulla osui heti silmiin ne "avoin ylös" kohdat. Toinen ilmeisesti menisikin tukkoon ja huone tilalle, mutta mä laittaisin sen toisenkin kohdan katoks / lattiaks. Noi avoimet tilat tekee sen että ei saa olla rauhassa ylhäällä eikä alhaalla, äänet ja tuoksut kantautuu.

[QUOTE="huh";25994920]Onpas halpa -150 000... ei silla saisi edes Helsingista yksiota[/QUOTE]

No toi on paketin (osa rakennusmateriaaleista) hinta. Kerro se kolmella tai neljällä materiaaleista riippuen + lisää tontin, pohja- ja pihatöiden, liittymäkulujen, jne hinnat, niin saat todelliset kulut selville :) Ethän sä saa tuolla hinnalla kuin rungon pystyyn (tontille jota ei ole).

• Tykkää
Reactions: Miili

Mnjoo, toimii tietty Suomen 2 - 3 kesäksi kutsuttavan kuukauden aikana. Talvella tuuli tuiskuttaa sinne lumikinokset.

Talvella sisäävedetyt parvekkeet tekee huoneista pahuksen pimeitä, kun kattorakenteet estää sen vähänkin päivänvalon - toki ilmansuunnat ja mahd. pihapuut vaikuttaa myös.

[QUOTE="vieras";25995031]Mnjoo, toimii tietty Suomen 2 - 3 kesäksi kutsuttavan kuukauden aikana. Talvella tuuli tuiskuttaa sinne lumikinokset.

Talvella sisäävedetyt parvekkeet tekee huoneista pahuksen pimeitä, kun kattorakenteet estää sen vähänkin päivänvalon - toki ilmansuunnat ja mahd. pihapuut vaikuttaa myös.[/QUOTE]

Meillä on nykyisessä talossa noin 70 neliötä terassia josta osa kaettu eli osaan luullakseni aika hyvin arvoida käyttöasteen.

En kyllä tykkää yhtään. Olohuone on tosi pieni, varsinkin suhteutettuna keittiöön, vaikka toki tuon tv- huoneen voisi yhdistää olohuoneeseen (en ymmärrä mihin tarvitaan erillinen tv- huone). En myöskään ymmärrä mitä tehdä askarteluhuoneella missä on neljä ovea. Vaikuttaa läpikulkutilalta, johon en ainakaan leikkihuonetta laittaisi ja askartelutilan tulisi minusta olla paikka jossa voi keskittyä rauhassa tekemisiinsä. Sauna on omituisen pieni noin isoon taloon. Yläkerran makuuhuoneet ovat pikkuriikkisiä ja sitten käytetään neliöitä eteisen täyskorkeaan kattoon. Aukot pois, kunnollisen kokoisia makuuhuoneita ja toinen kylpyhuone myös pois.

Yhteistyössä