Kysynpä kerran minäkin: Mitä mieltä tästä talonpohjasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Isolle perheelle varmasti toimiva,tykkään.Olisiko yläkerrassa ikäänkuin pitkä käytävä jonka varrella huoneet,vai jäisikö aula sinne?Musta varsinkin tuo ns päämakkarin oma suihkutila olisi erittäin kiva.

Isolle perheelle varmasti toimiva,tykkään.Olisiko yläkerrassa ikäänkuin pitkä käytävä jonka varrella huoneet,vai jäisikö aula sinne?Musta varsinkin tuo ns päämakkarin oma suihkutila olisi erittäin kiva.

Tämä on silkkaa ajatusleikkiä, mutta yläkertaan jäisi tarkoituksella pitkä käytävä eli pitkä tila tuhansille kirjoille.

Itseä kiehtoo erityisesti alakerran askarteluhuone josta saisi hyvän leikkihuoneen (Tekninen tila autotallin puolelle) ja pikkuinen alakerran makkari toimisi hienosti päiväunihuoneena...

[QUOTE="vieras";25994765]Mäkin tykkäisin. Jäin vain miettimään, miksi sinne kylppäriin on kaksi ovea. Itse varmaan pistäisin umpeen vaatehuoneesta tulevan oven.[/QUOTE]

Minä huomasin saman. Pelkäisin itse kosteuden kulkeutuvan kylpyhuoneesta vaatehuoneeseen.
:)

Kysyit pohjasta etkä koko talosta, mutta vastaan kuitenkin:
Tuollaiset koko taloa kiertävät katetut terassit tekevät sisätiloista helposti hiukan pimeät, estävät niin voimakkaasti valon tulon.

[QUOTE="eee";25994786]Kysyit pohjasta etkä koko talosta, mutta vastaan kuitenkin:
Tuollaiset koko taloa kiertävät katetut terassit tekevät sisätiloista helposti hiukan pimeät, estävät niin voimakkaasti valon tulon.[/QUOTE]

Hyvä huomio.
Mutta toisaalta tekevät talosta ulkopäin kovin kutsuvan näköisen?

tää vois olla meillekin (4 henkinen perhe) kiva. Tosin elokuvahuoneesta tulis pukeutumishuone (no joo siis vaatehuone, jossa kampauspöytä+vesipiste), askarteluhuoneesta meidän makkari (käynti autotallista siirtyis vaatehuoneen kohdalle). Yläkerran pienistä makkareista kaksi isompaa, muuten yhtenäistä tilaa.

Niin ja tykkäisin jos alakerran terassi kiertäis koko talon.

tää vois olla meillekin (4 henkinen perhe) kiva. Tosin elokuvahuoneesta tulis pukeutumishuone (no joo siis vaatehuone, jossa kampauspöytä+vesipiste), askarteluhuoneesta meidän makkari (käynti autotallista siirtyis vaatehuoneen kohdalle). Yläkerran pienistä makkareista kaksi isompaa, muuten yhtenäistä tilaa.

Niin ja tykkäisin jos alakerran terassi kiertäis koko talon.

Minä tekisin televisohuoneesta kirjaston/työhuoneen.
Ja kaipaisin suanan yhteyteen veskiä.

Kaikenkaikkiaan kuitenkin paras valmistalomalleista minkä löytänyt...

Tosi kiva pohja! Ainoa asia, jonka ehkä rukkaisin toisin (jos itselle tätä ajattelisin), niin siirtäisin kodinhoitohuoneen alakertaan. Mulla kun pyörii pyykkikone ja rumpu monta kertaa päivässä, niin en jaksaisi ravata aina ylös laittaan pyykkejä. Plus kodinhoitohuoneen yhteydessä pitäisi olla sellainen kuraeteinen, johon pääsisi kuraisten lasten kanssa suoraan ja saisi vaatteet siellä riisuttua ja pestyä + mies saisi riisua sinne työvaatteensa :)

[QUOTE="vieras";25994832]Keittiön neliön komero on vähän outo. Onko se joku tekninen tila vai mikä?[/QUOTE]

Minä miellään sen "skafferietiksi" eli ruokakomeroksi jossa avohyllyillä tavarat esillä.
Pidän kovin käytännöllisenä - löytyy joistain vanhoista taloista täällä.

Onpas suhteettoman pieni sauna noin isossa talossa. Isompi perhe saunokoon ilmeisesti kolmessa vuorossa suunnittelijan mielestä? Mua ahdisti tuon mallikuvan kolme tv-paikkaa. Ehkä se sitten on monilla todellisuutta, että medialeitteita pitää tunkea joka nurkkaan, mutta alakerran leffahuone oli kyllä vähän liikaa. Lisäksi mua kummastutti viherhuone. Mitäs sinne lykkäisi, jollei jaksa kasvatella rehuja?

[QUOTE="lyyti";25994851]Tosi kiva pohja! Ainoa asia, jonka ehkä rukkaisin toisin (jos itselle tätä ajattelisin), niin siirtäisin kodinhoitohuoneen alakertaan. Mulla kun pyörii pyykkikone ja rumpu monta kertaa päivässä, niin en jaksaisi ravata aina ylös laittaan pyykkejä. Plus kodinhoitohuoneen yhteydessä pitäisi olla sellainen kuraeteinen, johon pääsisi kuraisten lasten kanssa suoraan ja saisi vaatteet siellä riisuttua ja pestyä + mies saisi riisua sinne työvaatteensa :)[/QUOTE]

Joo, jos työvaatteita niin niin päin olisi kätevämpää.
Itse ajattelin että makkareista kuitenkin tulee eniten niitä pestäviä vaatteita eli ei tarvitsisi kantaa alas pesua varten ja sitten takaisin ylös paikalleen.

Kiva ja varmaan toimiva pohja
Tosiaan laittaisin mäkin kiinni oven vh:sta kylppäriin.
En ees tajua miks siinä on sellainen?

Yläkertaan jos tekee vielä 2 makkaria niin niistä taitaa tulla tosi pienet?
Riittäiskö yks sinne aulan perälle niin jäis vähän avointakin tilaa, vaikka telkku- tai työnurkkaus tms. sinne ylös.

Sen sijaan talon ulkonäkö ei viehätä mua yhtään.
Ne valtavat kuistit / parvekkeet / terassit tms. on mulle liian Bonanzaa ja raskaan näköiset.

Itse mulla on aina lähtökohtaisesti puukiuas jolloin tuonne tarvitsisi kaksi hormia. Tai vaikka ottaisinkin sähkökiukaan niin haluaisin sen mahdollisuuden että kiuas ja takka olisi samassa hormissa.

Tuo mitä terasseista sanotaan on totta, pimentävät. En suosittele. Lisäksi vh-ph vierekkäin ovella on vähän outo. Aika paljon hukattu neliöitä turhaan ja yläkerran aulatila on melko pieni. Muuten kyllä :)

Minä miellään sen "skafferietiksi" eli ruokakomeroksi jossa avohyllyillä tavarat esillä.
Pidän kovin käytännöllisenä - löytyy joistain vanhoista taloista täällä.

Meillä päin noita sanotaan kompukoiksi :) Ja kertakaikkisen käteviä kyllä ovat! Mä haluaisin ehdottomasti tuollaisen, jos rakennettaisiin. Sinne saa kätevästi kaikki mehumaijat, tyhjät tölkit, limpsapullot, isot kattilat, kanisterit jne säilöttyä. Siis kaikki sellaiset isot tavarat, joita on keittiössä vaikea saada minnekään. Mä vaan haluaisin sen verran isomman kompukan, että sinne saisi esim. toisen pakastinkaapin jemmaan...

Pohja ihan mukava. Mutta kyllä minuakin häiritsee umpikatteella katetut syvät terassit, ja muutenkin tulee Amerikka ( ellei ihan Ankkalinna) mieleen talon ulkonäöstä. Mutta sitähän tässä ei kysytty :D

Yhteistyössä