Kysymys WC:n pesusta tai siitä rätistä/luutusta, jolla pyyhit istuimen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhakysymyskö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon varmaan kauhean epähygieeninen, huono äiti yms. mutta meillä ei ole minkäänlaista vessanpesurättiä. :O :xmas:

Pytyn pesen laittamalla ensin klooripuhdistusaineen (tms) hetkeksi pyttyyn vaikuttamaan. Sitten jynssään vessaharjalla pytyn kokonaisuudessaan ja huuhtelen käsisuihkulla kauttaaltaan. En ole edes ajatellut tarvitsevani rättiä.

Yleensä levitä pyttyyn klooripitoisen puhdistusaineen sienellä ja sitten huuhtelen sen suihkulla pois. joskus kun en viitsi koko vessaa kastella teen samoin,mutta pyyhin aineen pois luutulla. Huuhtelen luutun siitä kloorista ja laitan seinä koukkuun kuivumaan. en pese niitä koskaan koneessa vaan vaihdan n. kerran vuodessa sen uuteen. Väitän että mun pyttyluutuni on hygieenisempi kuin teidän keittiörätit.

Yleensä levitä pyttyyn klooripitoisen puhdistusaineen sienellä ja sitten huuhtelen sen suihkulla pois. joskus kun en viitsi koko vessaa kastella teen samoin,mutta pyyhin aineen pois luutulla. Huuhtelen luutun siitä kloorista ja laitan seinä koukkuun kuivumaan. en pese niitä koskaan koneessa vaan vaihdan n. kerran vuodessa sen uuteen. Väitän että mun pyttyluutuni on hygieenisempi kuin teidän keittiörätit.

Varmaankin on, mutta miksi pönttö pitää pestä rutiinisti kloorilla? Tai millään muullakaan desinfioivalla aineella?

Ei juma,en ole kuullutkaan aiemmin,että joku pyhkii pytyn paperilla,jotenkin hassua :)Itse pyyhin pytyn mikrokuitupyyhkeellä,huuhtelen,kuivatan ja silloin tällöin pesen koneessa.
Samoin desinfektioainetta en oikein ymmärrä kotisiivouksessa,ainoastaan vaikka vatsataudin yhteydessä..

domestos vessan pesussa, mikä ihana aine!!! rätin viristus käytön jälkeen ja pesu aina välistä. useasti kyllä vaihatan uuemphaan.

työissä tullee pestyä vessa päivittäin. domestos pullo kulkee mukana jota käytän joka paikassa :D vastaan on tullu jos minkänäköst ävessa tukkoa ja harjaa :D vaihtanu olen "uuempiin" ja neuvonu pesuaineen kans.

[QUOTE="vieras";25566937]Ei juma,en ole kuullutkaan aiemmin,että joku pyhkii pytyn paperilla,jotenkin hassua :)Itse pyyhin pytyn mikrokuitupyyhkeellä,huuhtelen,kuivatan ja silloin tällöin pesen koneessa.
Samoin desinfektioainetta en oikein ymmärrä kotisiivouksessa,ainoastaan vaikka vatsataudin yhteydessä..[/QUOTE]

Samoin ihmettelen tuota paperilla pyyhkimistä..

Mutta liekkö jälleen kerran hävinnyt tässäkin kohti se maalaisjärki??!??

just pesin vessan ja pyyhin ihan kangas pyyhkeellä ja laitoin sen suihkutangon päälle kuivamaan. nakkaan sen sitten koneeseen ihan muiden pyykkien mukaan. eihän se paskanen ole kun mähän pyyhin sillä vain jo pestyn vessanpöntön ulkopinnat....

Ihmiset saa varmaan slaagin, mutta meillä käytetään siivouksessa etikkaa, mäntysuopaa, ruokasoodaa, sokeripaloja tms tuotteita :snotty: Mua itseäni inhottaa kaikki tujut puhdistus/desinfiointiaineet.

etikka on hyvä aina kyllä :) mäntysuopa saa silmät turpoamaan ja hengen ahtaalle. paikat joissa siivous työn teen on välillä hieman.. yyh!

En käytä rättejä kuin wc:n kuivaukseen, ja siinä vaiheessa kaikki pinnat ovat jo puhtaat. Eli vessa tyhjäksi, sumutan pesuaineen kalusteisiin, harjaa perään ja lopuksi huuhtelu käsisuihkulla. Sitten lattia liippastaan kuivaimella, viimeistellään mikrokuituisella lattialiinalla. Hanan ja pöntön kuivaan jos ei ole aikaa antaa kuivua itsestään.

Kyllä mäkin käytän vessapaperia pöntönreunan ja vetonupin kuivaamiseen pesuaineesta. Käytän sitä suihkutettavaa Kiillon vessanpesuainetta, joka suihkutuksen jälkeen pyyhitään kuivalla rätillä ohjeen mukaan. Ei siihen montaa arkkia vessapaperia mene. Jos pesisin korkeissa asteissa pyykkikä useammin kuin kerran parissa kolmessa viikossa, käyttäisin varmaan jotain kangasliinaa, jonka pesisin aina käytön jälkeen.

Suihkutolua pytyn kanteen ja istuinosaan, talouspaperilla pyyhin. Ohuita kertakäyttörättejä (vähän samanlaisia kuin vauvan pyllyn pyyhkimiseen tarkoitetut) käytän mahdollisesti myös tähän tarkoitukseen.

Pyyhin pytyn kertakäyttöisillä desinfoivilla siivousliinoilla. Ja käytän niitä muutenkin paljon siivouksessa, ihanan epäekologista mutta ah niin helppoa.

tämän bongasin hyvänä ideana ja ajattelin ottaa meilläkin käytäntöön, mutta nyt koko ketjun luettuani en olekaan enää varma...
ehkä pitäisi kirjailla kiinalaiselle silkille pytyn kuva ja pyhittää yksi moinen luutu aina kunkin pöntön käyttöön?

i-am-not-a-paper-towel-dish-towel.jpg

Ajax Fresh Wipes yleispuhdistusliinat ovat kyllästettyjä tehokkaalla Ajax puhdistusaineella. Ne puhdistavat helposti ja hygieenisesti kaikki pestävät pinnat jättäen raikkaan tuoksun, joka kestää pitkään. Pyyhi pinta puhtaaksi ja heitä pois.

Mä suihkutan pesuainetta ja pyyhin paperilla. Mä en kyllä kammoksu sitä renkulaa, jossa naiset istuu, että olisi likainen ja pöpöinen eli sen voisin kyllä yksinomaan siihen käyttöön tarkoitetulla rätillä pestä myös, mutta toi paperi on jäänyt tavaksi. Mutta sitä renkulan alapuolta kyllä kammoksun ja tuntuisi kuvottavalta pyyhkiä sitä jollain rätillä, jota säilyttäis sen jälkeen.

[QUOTE="jaa";25565836]No minä kyllä huuhtelen hanan alla ja käytän uudelleen, on varmaan sen verran tujuja pesuaineet että pöpöt kuolee...

Ja pesenkin sen sitten välillä muiden luutujen kanssa.[/QUOTE]

Mä toimin samalla lailla ja ehkä kerran kuussa pesen kaikki pesurätit ja luutut erikseen koneessa. Nykyään käytän kyllä usein kertakäyttöisiä siivousliinoja just wc-pönttöön, Lidlistä saa halvalla.

Uusimmat

Yhteistyössä