Kysymys vanhoista kuriksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja retrou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

retrou

Vieras
Ei nyt ehkä oikein sovi tähän säähän tämä viesti :) Mutta katselin vanhoja valokuvia ja yhdessä itsellä on päällä sellaiset kurikset, joissa ei ole erillisiä henkseleitä, vaan se sama kurakangas jatkuu ikäänkuin henkselinä ja siinä on sitten nappi. Miten tällainen systeemi oikein toimi, kun eihän se jousta yhtään ja ei ole oiken säätövaraakaan (tai kai siinä on toinen nappi eri paikassa). Pysykö ne päällä ollenkaan?

Ja toinen ihmettelun aihe on se, että olen tuossa kuvassa oikeesti "iso", siis ehkä 10 vuotta! Tuskinpa tänä päivänä kukaan 10-vuotias käyttäisi kuriksia!

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Muistaa joo.Niissä oli tasan pari nappia säätövaraa.Ja kangas kuin peltiä.mutta kestivät kyllä sitten.Varmaan isältä pojalle

Hassua, että mulla ei ole itsellä mitään muistikuvaa, että miltä nuo "peltihousut" tuntuivat päällä. Ei kai ne sitten niin mahdottomat olleet, kun ei ole jäänyt mieleen. Kun luulisi, että 10-vuotiaalle olisi jäänyt tuollaiset asiat mieleen! :)

Oon töissä tarhassa ja meillä on varakurahousuina ollut joskus noita vanhoja. Ylipäätään materiaali on kamalan jäykkää, paksua. Ja eipä mielellään laita noita lapselle päälle, eivät jousta.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Oon töissä tarhassa ja meillä on varakurahousuina ollut joskus noita vanhoja. Ylipäätään materiaali on kamalan jäykkää, paksua. Ja eipä mielellään laita noita lapselle päälle, eivät jousta.

On se vaan nykyajan lapsilla helppoa, kun saavat käyttää ihan pehmoisia ja joustavia kurahousuja! :) Toista se oli silloin mun minä olin nuori...

Yhteistyössä