kysymys nonna-nimen omaaville ihmisille ja muille joilla erikoinen/erilainen nimi

  • Viestiketjun aloittaja ikiliikku
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja ROPÄ:
http://www.etunimet.net/nimipaiva.html

tuolta löytyy erikoisten nimien lista
Hyvä linkki....tosin mun pojalla on niin harvinainen ettei ollut tuolla listalla.
Ei löydy mun tytönkään nimeä sieltä, ei ekaa eikä tokaa nimeä.
Eikä pojan tokaa tai kolmatta nimeä.
eikä mun nimeä... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja ROPÄ:
http://www.etunimet.net/nimipaiva.html

tuolta löytyy erikoisten nimien lista
Hyvä linkki....tosin mun pojalla on niin harvinainen ettei ollut tuolla listalla.
Ei löydy mun tytönkään nimeä sieltä, ei ekaa eikä tokaa nimeä.
Eikä pojan tokaa tai kolmatta nimeä.
eikä mun nimeä... =)
Eikä mun

 
mul on erikoinen nimi ja mulle mun nimi on tärkeä osa identiteettiäni...en osaisi kuvitellakaan itselleni mitään tavallista nimeä ja ammatissanikin on ihan hyvä kun ei ole yleinen nimi

koskaan ei ole kiusattu nimen takia, vaikka muuten onkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Oma nimeni on aika harvinainen, lapsena ketutti ja aina on saanut ihmisille korjailla nimeä. Näin aikuisiällä kuitenkin jo tottunut nimeen ja on ihan kivaa olla suht "harvinainen".
Sama täällä :). Lapsena olisin halunnut olla Tiina, Johanna tai Anne, nyt olen ihan tyytyväinen :).
 
Kvääk
Minäkin muistelin, että ankka olisi ollut italiaksi anatra ja tarkastin sanakirjasta (Nuovo Dizionario Inglese-Italiano Italiano-Inglese) ja anitra oli kyllä ihan oikein.
 
TT
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Mä en osaa sanoa nimi asioihin mitään. Minulle nimen merkitys ja tausta on se avaintekijä. Esim. Minun nimeni tarkoittaa mehiläistä joka syötti Zeus Jumala vauvaa Olymposvuoren uumenissa ja tyttäreni on taas se hunaja jota mehiläinen syötti :D
Villi arvaus... ;) Sun nimi on Melissa ja tyttäres Melina?
 
ikiliikku
Alkuperäinen kirjoittaja Vinkuliina:
Nonna on kaunis nimi, sellainen pehmeä ja hellä. Tulee mieleen siskokset Unni ja Nan, jotka joskus tapasin... Oli niin ihanan pehmoiset nimet heillä.

kans eilen tuttavalta että hänen kaverinsa tytöt ovat nanna ja unna
=)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja ROPÄ:
http://www.etunimet.net/nimipaiva.html

tuolta löytyy erikoisten nimien lista
Hyvä linkki....tosin mun pojalla on niin harvinainen ettei ollut tuolla listalla.
Ei löydy mun tytönkään nimeä sieltä, ei ekaa eikä tokaa nimeä.
Eikä pojan tokaa tai kolmatta nimeä.
eikä mun nimeä... =)
Meidänkään tytön nimeä ei löydy sieltä. Välillä oon miettiny, et tulikohan valittua liian erikinen nimi, mut sit kun ajattelee niin en millään muullakaan nimellä osais tyttöö kutsua. :)
Välillä ihmiset kyselee, et mistä nimi on löydetty...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Chantilly:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mulle nonnasta tulee mieleen isoäiti =)
Eikös nonna ole isoäiti italiaksi. (Samoin kuin Anitra tarkoittaa ankkaa italiaksi.)
No sana on suomessakin käytössä. Mun ystävä käyttää sitä.
meiän isoäiti on nonna. ihan vaan kun haluaa olla erikoinen :LOL:
Mun äiti on myös lapsenlapsilleen nonna =)
 
Pööpö
jotka ovat aikuisina vaihtaneet nimensä koska ärsyyntyivät niin paljon ettei kukaan osannut kirjoittaa nimeä tavaamatta oikein. Nimet eivät olleet edes kovin hankalat: toinen tälläinen Harri/Harry-tyyppinen (ja yy:llä siis olisi ollut oikein) ja toinen Toivanen/Taivonen-tyyliä. Molemmat vaihtajat miehiä. Että voi siinä näinkin käydä, että nimi vaihtuu kun pinna ei kestä ainaista nimensä tavaamista...
 
mush
Minulla on erikoinen nimi ja olen tykannyt kovasti, ei haittaa vaikka se on sanottava aina kahteen kertaan ennenkuin menee perille :D

Kouluajoilta muistan yhden Nonnan ja mielestani sopi oikein hyvin silla tytto oli ihan nimensa "nakoinen", sellainen lempea ja hiljainen :)
 
tessa?
Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Meidän tytön nimi on Tessa ja syntymän aikaan oli ainakin erikoinen, en tiedä nyt. Mä en edes tiedä mistä moinen nimi tuli mieleen, kun en edes ollut kuullut sitä ennen :xmas: . Mutta tykkään, nimestä sekä tytöstä =)
Onko tämä Tessan antaja ollenkaan ottanut selvää nimen alkuperästä. Tai Nonnaa ihannoiva...
En antaisi nimeä, jolla on selkeä, vahva merkitys jollakin toisella kielellä, jota moni osaa. Varsinkin kun nimi on ns. keksitty, eikä perinteinen suomalainen nimi. Nonna on italiaksi isoäiti, joten mielestäni on hassua että ihmiset antavat sitä lapsilleen ja samat ihmiset sattavat haluta lapselleen kansainvälisen nimen... heh,heh.

Tessa ei sinänsä ole harvinainen, koska moni Teresa on lempinimeltään Tessa, enemmänkin ruotsinkielisten keskuudessa. Minustakin piti tulla Tessa 70-luvulla. Olisi mielestäni ollut ihan kiva nimi.
 

Yhteistyössä