kysymys nonna-nimen omaaville ihmisille ja muille joilla erikoinen/erilainen nimi

• Viestiketjun aloittaja ikiliikku
  • Ensimmäinen viesti
ikiliikku
haluaisin näin mielenkiinnolla ihan kysellä että oletteko tyytyväisiä nonna-nimeenne tai yleensäkin nimeenne jos se on erikoinen? oletteko ikinä kuulleet arvosteluja tuosta nimestä tms.?

tiedättekö muita erikoisia nimiä,tässä vaan mietin nimeä tulavelle tytölle tai pojalle,haluttais mieheni kans ihan erilainen nimi tälläkertaa,ei mitään kovin arkista nimeä =)

miehen ehdotus olisi nonna wilmiina ja minä ehdotin nonna josefiinaa (tosin tuo josefiina ei ole niitä erikoisempia vaan vanhempia nimiä) =)

JOS meille joskus tulee toinen lapsi ja sattuu olemaan saman merkkinen ku tirppa niin hänestä sit tulee tod. näk. Ninni tai Nanna Lilja Kristiina.
Tirpalla on suht erikoinen nimi mut mitään negatiivista ei o kuultu. Nimen saa kyl pariin otteeseen toistaa ja usein "tavata" et ihmiset ymmärtää et se on kans nimi.

Boogyman
Mä en osaa sanoa nimi asioihin mitään. Minulle nimen merkitys ja tausta on se avaintekijä. Esim. Minun nimeni tarkoittaa mehiläistä joka syötti Zeus Jumala vauvaa Olymposvuoren uumenissa ja tyttäreni on taas se hunaja jota mehiläinen syötti :D

Mun tyttäreni, 5 v, on tosi tyytyväinen erikoiseen nimeensä. On sanonut, ettei haluaisi olla "mikään sellasen niminen joita on päiväkodissaki monta" =)

Eikä aikuisikään ehtinyt kaverinikaan ole kuulemma kärsinyt siitä, ettei ole koskaan tavannut toista samannimistä. Päinvastoin, on tykännyt olla lähes uniikki :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mun tyttäreni, 5 v, on tosi tyytyväinen erikoiseen nimeensä. On sanonut, ettei haluaisi olla "mikään sellasen niminen joita on päiväkodissaki monta" =)
Mun tyttäreni on kysellyt miksi hänen nimensä ei ole Peppi. Ja kun vastasin haluaisiko hän sellaisen nimen joita löytyisi koulussa tai peräti luokalla monia. Ja että opettaja joutuisi kutsumaan häntä sukunimellä. Niin tyttö vastasi että ei sen väliä, hän haluaa olla Peppi koska Peppi on maailman vahvin tyttö :D

vieras
Nonna, Ninni jne. eivät ole suosikkejani, mutta mikäs siinä jos tykkää.

Minulla on nimi, joka on erittäin harvinainen ikäisilläni. Koulussa siitä sai jonkin verran kuulla, 80-luvulla kun oli paljon massanimiä, joista oli helppo erottua millä tahansa muulla nimellä. Täysi-ikäisenä sillä ei ollut enää väliä, aikuisena se on jo osa identitettiä. On kiva erottua vähäsen joukosta ja pidän kovasti nimestäni.

Nykyään nimeni on jo jopa muodikas, ensimmäiset saman nimiset pikkulapset olen nähnyt viime vuosina.

Meidän tytön nimi on Tessa ja syntymän aikaan oli ainakin erikoinen, en tiedä nyt. Mä en edes tiedä mistä moinen nimi tuli mieleen, kun en edes ollut kuullut sitä ennen :xmas: . Mutta tykkään, nimestä sekä tytöstä =)

mulla on nimi joka on harvinainen, ei oo koskaan tullu vastaan. se ei myöskään oo muunos jostain tavallisemmasta nimestä vaan sellanen että sitä saa tavata niille jotka ekaa kertaa kuulee sen. mua ei tavaaminen haittaa, ja usein sen jälkeen ku saan selvitettyä etunimeni sitä ihastellaan kuinka erikoinen ja nätti nimi on. se on hauskaa, ku tietää että toista samannimistä ei ihan heti tule vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Meidän tytön nimi on Tessa ja syntymän aikaan oli ainakin erikoinen, en tiedä nyt. Mä en edes tiedä mistä moinen nimi tuli mieleen, kun en edes ollut kuullut sitä ennen :xmas: . Mutta tykkään, nimestä sekä tytöstä =)
mä muistan lapsuudesta kirjan jossa toinen tytöistä oli tessa. se oli mun lempikirja. :D

lily
mulla on nimi joka oli harvinainen siihen aikaan kun oli lapsi/nuori ja musta se oli hienoa. melkein säälin niitä joiden piti olla Johanna R., Johanna P. jne, kun luokassa oli monta samannimistä. ja siksipä haluan antaa myös lapsilleni vähän erikoisemmat nimet.

mulle tulee myös mieleen jos kuulen lapsella erikoisen nimen että sen vanhemmat arvostaa sitä lasta (tosin liiankin erikoinen nimi voi olla), että se on jotain erityistä ja erottuu massasta. tiedän kyllä että tämä on hölmö ajatus, mutta se mulle vaan tulee erikoisista nimistä mieleen.

Yhteistyössä