kysymys nonna-nimen omaaville ihmisille ja muille joilla erikoinen/erilainen nimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikiliikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
JOS meille joskus tulee toinen lapsi ja sattuu olemaan saman merkkinen ku tirppa niin hänestä sit tulee tod. näk. Ninni tai Nanna Lilja Kristiina.
Tirpalla on suht erikoinen nimi mut mitään negatiivista ei o kuultu. Nimen saa kyl pariin otteeseen toistaa ja usein "tavata" et ihmiset ymmärtää et se on kans nimi.

Must Ninni on noist kahdest paljo kivempi. Nenna Lilja Kristiina ja Ninna Lilja Kristiina ois ihanii. :)

Mulla on semiharvinainen nimi, kaimoja tällä hetkellä kai noin 70 luokkaa. On kylläkin yhdysnimi ja sellaiseksi varmaan aika yleinenkin, kun kaimoja tosiaan riittää noinkin monta.

Henk.koht. rakastan harvinaisia nimiä, enkä osaa tällä hetkellä edes kuvitella, että voisin antaa lapselle jonkun ns. tusinanimen. Ei mulla sinänsä ole mitään yleisiä nimiä vastaan, mutta they're not just my cup of tea, niin sanotusti. Eli ei mun juttuni.

Tänä päivänä lapselle kaavaillut nimet kannattaa ehdottomasti googlettaa, ennen kuin ne annetaan tiedoksi maistraattiin tai papille.

Alkuperäinen kirjoittaja ikiliikku:
kun on niin moneen eri lähtöön,toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta nimestä :whistle:
No niinhän se on :)
Ja toisaalta, nimiin tottuu. Esim. mun ystävien lapsilla on nimiä, jotka mä aluksi oon tosi vahvasti mieltäny "koirien nimiksi", mut ajan kanssa kyllä tottunu niihin ja nyt ne tuntuvat ihan luonnollisiltä ja hyviltä nimiltä. (Ja itseasissa tiedän myös monta koiraa, joilla on sama nimi kun mulla :whistle: )

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Mä en osaa sanoa nimi asioihin mitään. Minulle nimen merkitys ja tausta on se avaintekijä. Esim. Minun nimeni tarkoittaa mehiläistä joka syötti Zeus Jumala vauvaa Olymposvuoren uumenissa ja tyttäreni on taas se hunaja jota mehiläinen syötti :D
Olis kiva tietää vielä nämä nimet :D

Heei, tyttäremme nyt 5 v. on kastettu Nonnaksi ja ainoa asia mikä pikkuistamme askarruttaa on nimipäivä..joita nimelle ei virallisesti ole. Mutta käytännössä vietämme Johannan -nimisten kanssa nimipäivää.
Suloinen nimi..ja niin pehmeä tytön nimeksi :-)

Moikka!
Oon 28-vuotias NONNA, enkä oo pahemmin ainakaan nimestä joutunut kärsimään... :) Tietty siitä saa väännettyä nunna-vitsejä ja usein kaikki kyselee, että mikä on mun oikea nimi! Vanhemmat oli ajatelleet ensin antaa nimekseni Nanna, mutta onneksi Nonna oli sitten lopullinen nimi! On se kivaa, kun ei oo ikinä ollut samannimistä tarhassa tai koulussa tai nyt myöhemmin työelämässä! Nonnahan tarkoittaa isoäitiä ja Nonno on isoisä.
Nonna-nimeä ei ole meidän kalenterissa, mutta ortodoksisessa löytyy oikeen nimipäiväkin!

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Chantilly:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mulle nonnasta tulee mieleen isoäiti =)

Eikös nonna ole isoäiti italiaksi. (Samoin kuin Anitra tarkoittaa ankkaa italiaksi.)

No sana on suomessakin käytössä. Mun ystävä käyttää sitä.

meiän isoäiti on nonna. ihan vaan kun haluaa olla erikoinen :laugh:

Hassu sattuma :whistle:

Minä olen Nonna ja erittäin tyytyväinen nimeeni. Yleensä ihmiset muistavat minut paremmin, kuin esim. "marit", "minnat" ja "liisat". Nonnan nimipäivä löytyy ortodoksisesta kalenterista ja on 5.8., joten nimi ei ole siis "ihan vain keksitty". Toki jokaisesta nimestä varmasti keksitään jossain vaiheessa jotain väännöksiä ja nunna-juttuja olen kuullut jonkun verran.

Oman poikani nimi on erittäin harvinainen. Pojan nimi löytyy vain 37:ltä (näköjään viime vuonna on tullut toinenkin saman niminen. Tyttäreni nimikin löytyy vain 297:ltä. Nonna nimi löytyy 123:lta.

Olen ollut erittäin tyytyväinen nimeeni. Olen itse jo kohta 40-v, eikä ikäisiäni kaimoja ole tullut vastaan. Nykyään olen kuullut Nonnia kastettavan jonkin verran. Nonna on italiaa ja tarkoittaa isoäitiä, mutta mitä sitten? kaikenlaisiin muunnoksiin nimestä saa kyllä tottua; Nanna, Jonna Hanna, Nenna Noona, vain muutamia mainitakseni. Suosittelen!!!

Minä en kans osaa tuota nonnaa ajatella nimenä, kun italiankieltä opiskelleena tulee heti isoäiti mieleen. Mutta kaikkeen tottuu ja jos tuntisin jonkun Nonnan niin kyllä sitä siihenkin sopeutuis :)
Mites ois Ninna Nanna (=tuutulaulu) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja tessa?:
Onko tämä Tessan antaja ollenkaan ottanut selvää nimen alkuperästä. Tai Nonnaa ihannoiva...
En antaisi nimeä, jolla on selkeä, vahva merkitys jollakin toisella kielellä, jota moni osaa. Varsinkin kun nimi on ns. keksitty, eikä perinteinen suomalainen nimi. Nonna on italiaksi isoäiti, joten mielestäni on hassua että ihmiset antavat sitä lapsilleen ja samat ihmiset sattavat haluta lapselleen kansainvälisen nimen... heh,heh.

Tämä kommentti on itseasiassa erittäin harhaanjohtava. Nonna on perinteinen ortodoksinen nimi ja tarkoittaa puhdasta ja pyhää. Perinteinen nimi se siis on, ei kyllä suomalainen eikä todellakaan keksitty. Nanna on alunperin johdettu Nonnasta, joten tällä perusteella Nanna on "keksitty nimi". ;)

Ja nimipäivänä kehoitan käyttämään tuota 5.8. (:

Yhteistyössä