Kysymys, irroituspiikistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höpönenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

höpönenä

Jäsen
31.03.2014
157
0
16
Hei!
Saimme esikoisen 4:n vuoden yrittämisen jälkeen, inssillä. Lapsettomuuden syy ei selvinnyt. Toinen lapsi luomuna heti imetyksen loputtua ekoista menkoista. Nyt kolmas iltatähti haaveissa kuuden vuoden tauon jälkeen. Vuosi sitten yritimme jonkin aikaa, mutta tauotimme yrityksen huonon ajankohdan vuoksi.

mutta siis kysymykseen. Melkein jokaisella gynekäynnillä läpi elämäni on muniksissa ollut toiminnallinen kysta, joskus jopa 6cm. Jotka häviää aina kierron mukana ja tulee uudelleen. Mietinkin nyt että jos mulla ei ikinä munasolu irtoakaan normaalisti ja kehittää siitä aina tuon kystan. (poikkeuksena tuo luomu, mutta veikkaan et eka kierto synnytyksen jälkeen oli hormonaalisesti niin voimakas että ihme tapahtui.

ovisplussan siis saan, ja nyt tässä kierrossa olin tuntevinani oviksen... mutta oviskivut vaan jatkuvat välillä kovemmin, välillä helpottaen nyt seitsemättä päivää. Näin tapahtui viime kierrossakin (jolloin ei vielä raskautta yritetty, mutta seurasin oloja ja tikuttelin). Mietin siis että jos munis ei siis nytkään kuitenkaan irronnut ja kehittää sitä nesterakkulaa siellä joka kipuilee (ei siis kovaa kipua, vähän kuin menkkakipu ja oviskipu).

En siis vieläkään päässyt asiaan, sori pitkä teksti mut hankala tiivistää.

Onko kellään tai tietäisikö kukaan, voisiko esim. Yhden gynekäynnin, vaikka just ennen ovista, perusteella gyne kirjoittaa irroituspiikin? Ilman siis että sinänsä lähtisi lapsettomuushoitoihin tai uudelleen noihin perustutkimuksiin ym. ??? Mulla jotenkin niin vahvasti tunne että koko show johtuu vaan siitä et mun hormonit ei yksinkertasesti riitä irrottamaan munista..

kiitän ja kumarran, toivon että joku osaisi mulle jotain vastata. Lähinnä kuinka höllästi nuo lääkärit saattaisivat rohtoja kirjoittaa.

Paljon tsemppiä teille. <3 ja voimia. Itse neljän vuoden helvetin läpikäyneenä tiedän että raskasta on, toivon kuitenkin tämänkin tuovan jonkinlaista toivoa tulevaisuuteen, hanskoja ei kannata tiskiin lyödä. Siis että vuosien yrittämisien jälkeenkin toivoa on <3

Yhteistyössä