peesi
Periaate on että kaikkea maistetaan ja jos ei tykkää, ei tarvitse syödä. Kaikki eivät pidä kaikesta.[/quote]
PEESI - justiinsa niin!
PEESI - justiinsa niin!
En ole väittänyt että maidontuotanto olisi ok.Alkuperäinen kirjoittaja OHO:Teilläon siis kuitenkin eläinkunnan tuotteita, kun on kermaa? Maitoa ja juustoa on myös?Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:No meillä syötiin juuri äsken keittoa jossa oli perunaa, porkkanaa, broccolia, purjosipulia, soijaa ja kevytkermaa. Lisäksi syötiin ruisleipää. Päättele siitäAlkuperäinen kirjoittaja Siis:Eikö teillä syödä kasvisruualla perunaa, pastaa tai riisiä? Jos ei, niin en ihmettele yhtää, ettei vieraat lapset tykkää. Ja sillä lihalla/kasviksilla ei ole enää mitään tekemistä asian kanssa, jos ei edes lisäkettä voi syödä. Tarjoa vaikka leipää vieraille.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Ei vaan nämä lapset ovat lapsia joiden ei tarvitse syödä kasviksia jos eivät niin halua. Heidän ruokansa koostuu lähinnä lihatuotteista, perunasta, makaroonista jne.Alkuperäinen kirjoittaja ninni:Mä uskon kyllä, että ne lapset jotka teillä on nirsoillu, ei syö sen takia että siinä on jotain outoa. Siis ihan vain sellaista mihin eivät ole tottuneet, jokin mauste tms. Eipä lapset paljon mieti onko se kasvisruoka vai ei, vaan katsovat enemmän ulkonäköä ja hajua, sitten maistavat. Ja syövät jos pitävät.
Useinhan lapset nimenomaan haluavat syödä perunat ja lihat erikseen, tomaatit tomaattina jne. Tuskimpa jättäisivät niitä perunoita ja tomaatteja syömättä ihan vain sen takia että niitä lihapullia ei ole vieressä..
Meillä tuo olisi jäänyt syömättä.
Muksu on allerginen soijalle.
Minä inhoan sipulia ja purjoa.
Tyhmän kysymys: mitä on broccoli?
Toinen tyhmän kysymys: jos sinun mielestä lehmän maito, kerma ja juustot ovat OK, niin entäs sitten kun lehmän elinkaari on päättynyt eikä se enää tuota tarpeeksi tai ei tuota ollenkaan maitoa? Mitä sille sitten tehdään? Viedään lehmien vanhainkotiin?
Vai saako sen lehmän sitten laittaa lihoiksi?
Tuo asia ettei kasvisruoka pidä nälkää on kyllä mielestäni ihan puppua.Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Hmmm, kasviksia on kyllä tarjolla mutta ei meillä kyllä tarjoilla ruokaa pelkistä kasviksista tehtynä, syynä se että joutuisin tunnin kuluttua syömisestä kattaa uuden ruuan kun ei se pitäisi vajaa 7vuotiaan nälkää, eikä tuon vajaa 3kymppisenkään kyllä.
Enkä mä nyt sitten kyllä tiedä miten tämä on eri asia jos liharuokaan tottunut lapsi jättää syömättä kasvisruoan kun se että kasvisruokaan tottunut lapsi (jolla ei omia mielipiteitä/tietoa sinällään asiasta ole) jättää syömättä liharuuan?
Kyse on lähinnä tästä ilmiöstä.Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:Sitten on asia erikseen jos on tällaiset vanhemmat jotka sanovat ei esim. kesäkeitolle, ja hakevat lapselleen liharuokaa.. Tai jos vanhemmat eivät muutenkaan tarjoa sitä tomaattia tai kurkkua, silloinhan lapsi ei niitä ole tottunutkaan syömään..
mä nyt kommentoin tässä välissä että jos lapsi ei ole lihaa ikinä syönyt, voi tulla kipeäksi liharuoasta koska elimistö ei ole siihen tottunut. mä en ole yli kymmeneen vuoteen lihaa syönyt ja kerran erehdyksessä otin pitsaa jossa oli lihaa. oli muuten kipeä olo sen jälkeen.Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Siis minä en henk.koht. ymmärrä sitä miksi kasvissyöjien lapset sitten saisi jättää liharuuan (eli heille vieraan ruuan syömättä) syömättä jos samaa ei sallita "lihansyöjä"lapselle kasvisruuasta?
No nyt tiedät jo itsekin, että tokihan ko lapset tietävät, ettei teillä syödä lihaa, kun noin tuttuja ovat. Ei sitä enää tarvitse erikseen joka ruuasta sanoa. Sitä paitsi, etkö itse huomaisi, jos peruna-purjo-keitosta puuttuisi peruna tai purjo? Saattaisit kysyäkin, miksi? Jos lapsi on oppinut, että lasagnessa on jauhelihaa, se on outoa, jos ei siinä ole jauhelihaa.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Viimeksi tarjosin lasagnea. En sanonut että kyseessä on kasvisvaihtoehto. Hetken ronkkivat ruokaa ja kysyivät miksi tässä ei ole lihaa?Alkuperäinen kirjoittaja Kunhan kiukuttelevat:Ovat huomanneet, että teillä tekosyyksi syömättömyyteen riittää lihattomuuteen vetoaminen. Tai, ovat huomanneet, että sua ärsyttää... Ja luultavasti itse korostat ko ruokia KASVISruokina. Oletko varma, että eivät syö pinaattilettuja kotonakaan?Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Ei meillä tarjota tofua siihen tottumattomille =)Alkuperäinen kirjoittaja mie:Niin, no harva sekasyöjäperhe käyttää linssejä tai tofua, koska käytetään sen sijaan sitä lihaa. Tofu voi tuntua ekakerralla melko oudolta suussa. Voiskohan sitä ruokaa tehä ihan ilman mitään tofua? Vaikka pinaattilettuja, kasvissosekeittoa, makaronilaatikkoa tmv.... missä ei perinteisestikään ole lihaa.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Meillä ruoka käytännössä on samaa mitä muissakin perheissä, liha vaan on vaihdettu soijaan tai linsseihin.
Mitään eksoottisia pöperöitä ei tarjota vieraille. Silti vierailevat lapset ovat marisseet "miksi tässä ruuassa ei ole lihaa".
Tota en kyl ymmärrä et miten on lapset kasvatettu jos maristaa tuosta lihan puuttumisesta. Ymmärrän jos kummastellaan tofun koostumusta/makua, mutta lihan puuttumista ei pitäisi kummastella. Kuulostaa vähän niinku olis vanhemmat laittanu sanat suuhun.... :/
Soijarouhetta laitetaan ruokiin, jos on tulossa sekasyöjiä kylään. Se on sen verran miedon makuista ja "huomaamatonta".
Ongelmana on lähinnä olleet nämä lapset jotka eivät suostu syömään MITÄÄN kasvisruokaa, ei edes niitä pinaattilettuja tai kasvissosekeittoa koska niissä ei ole lihaa.
Ja tiedän tasan tarkkaan että eivät syö kotonaan kasvisruokia.
Nii-in, jos sulle ei tulis mieleen tarjota vegaaniystävän lapselle lihaa niin miksi siitä pitää tehdä hirveä numero jos lihansyöjä-äidin (ai että kun kuulosti koomiselta ) lapselle pitää tarjota kasvisruokia? Miksi toisen "näkemystä" kunnioitaan mutta toisen ei?Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:Musta olis aika kohtuutonta pakottaa esim 3v taapero syömään lihapullia jos hän ei ole koskaan elämäsnä aikana lihaa syönyt.Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Siis minä en henk.koht. ymmärrä sitä miksi kasvissyöjien lapset sitten saisi jättää liharuuan (eli heille vieraan ruuan syömättä) syömättä jos samaa ei sallita "lihansyöjä"lapselle kasvisruuasta?
Sensijaan jokainen 3v taapero on varmaan joskus jotakin kasvista syönyt elämänsä aikana, toivonmukaan.
Mulle ei tulis mieleenkään edes tarjota ystävän lapselle mitään eläinkunnan tuotteita sisältävää koska hänen äitinsä vegaanina on tehnyt lapsensa puolesta valinnan että lapsikin syö kasvisruokaa (lapsi on toki syönyt esim. maitotuotteita jonkinverran), samoin kun me ollaan sekasyöjinä lapsen puolesta päätetty että hän syö lihaakin. Sen verran kunnioitan toisten valintoja että tietoisesti en niitä pyri sabotoimaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:mä nyt kommentoin tässä välissä että jos lapsi ei ole lihaa ikinä syönyt, voi tulla kipeäksi liharuoasta koska elimistö ei ole siihen tottunut. mä en ole yli kymmeneen vuoteen lihaa syönyt ja kerran erehdyksessä otin pitsaa jossa oli lihaa. oli muuten kipeä olo sen jälkeen.Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Siis minä en henk.koht. ymmärrä sitä miksi kasvissyöjien lapset sitten saisi jättää liharuuan (eli heille vieraan ruuan syömättä) syömättä jos samaa ei sallita "lihansyöjä"lapselle kasvisruuasta?
ja meillä on tuo esikoinen sen verran ronkeli syömistensä suhteen että välillä ei kelpaa sekaruoka ja välillä ei kasvisruoka. useimmiten meillä kuitenkin syödään kasvisruokaa ja jos se ei kelpaa niin seuraavalla aterialla kyllä kelpaa jo.
No mun mielestä noita ei voi verrata. Harva kun on eettisistä syistä sekasyöjä. Mä en pistä pahaksi vaikka meidän mukeloille tarjotaan kasvisruokaa, mutta itselleni ei tulisi mieleenikään tarjota kasvissyöjäperheen lapsille liharuokia.Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:mä nyt kommentoin tässä välissä että jos lapsi ei ole lihaa ikinä syönyt, voi tulla kipeäksi liharuoasta koska elimistö ei ole siihen tottunut. mä en ole yli kymmeneen vuoteen lihaa syönyt ja kerran erehdyksessä otin pitsaa jossa oli lihaa. oli muuten kipeä olo sen jälkeen.Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Siis minä en henk.koht. ymmärrä sitä miksi kasvissyöjien lapset sitten saisi jättää liharuuan (eli heille vieraan ruuan syömättä) syömättä jos samaa ei sallita "lihansyöjä"lapselle kasvisruuasta?
ja meillä on tuo esikoinen sen verran ronkeli syömistensä suhteen että välillä ei kelpaa sekaruoka ja välillä ei kasvisruoka. useimmiten meillä kuitenkin syödään kasvisruokaa ja jos se ei kelpaa niin seuraavalla aterialla kyllä kelpaa jo.
Kyllä minä sen tiedän että kipeäksi voi tulla ja tuleekin todennäköisesti, mutta tarkoitankin tässä sitä että miksei olla tasapuolisia, miksi kasvissyöjiä pitäs nostaa ns. jalustalle vain sen takia että he ovat kasvissyöjiä kun he eivät tee sitä samaa sitten "taviksille"?
Vai ei kasvikset pidä nälkää. Miten se on mahdollista, kun niissä on hitaasti liukenevia kuitujakin ja muutenkin ovat täyttä ravintoa, toisin kuin esim. makaroni. Tosin monillehan kasvisruoka tuo mieleen pelkästään ohuet sosekeitot ja tuoresalaatit, mikä tietysti on rajoittunutta ajattelua. On tosin mullakin se uskomus, ettei hampurilaisateria pidä nälkää kuin hetken, vaikka siinä on rasvaa, hiilareita ja proteiineja. Kuitu vaan puuttuu, joten onko se syy siihen, että kerran kun pieraisee niin taas nälättää?Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Hmmm, kasviksia on kyllä tarjolla mutta ei meillä kyllä tarjoilla ruokaa pelkistä kasviksista tehtynä, syynä se että joutuisin tunnin kuluttua syömisestä kattaa uuden ruuan kun ei se pitäisi vajaa 7vuotiaan nälkää, eikä tuon vajaa 3kymppisenkään kyllä.
Enkä mä nyt sitten kyllä tiedä miten tämä on eri asia jos liharuokaan tottunut lapsi jättää syömättä kasvisruoan kun se että kasvisruokaan tottunut lapsi (jolla ei omia mielipiteitä/tietoa sinällään asiasta ole) jättää syömättä liharuuan?
Samoin, en pistä pahakseni, jos jossain on kasvisruokaa. Mutta ymmärrän, jos kaikki eivät siitä pidä. Mielestäni silloin, kun paikalla on sekä kasvis- että lihansyöjiä, ruoka voisi olla semmoista, että voi ottaa lihaa tai jättää ottamatta. Ei kasvissyöjänkään ravitsemus kärsi, jos ei joka ruualla ole papuja tai soijaa tilalle, vaan välillä voi vaan jättää lihan pois. Eli perinteinen peruna/pasta + kastike (ruskea- tai kerma- tai tomaatti-) + halukkaille liha tai kasvis"pihvi" tms ja salaatti ja/tai lämpimät kasvikset. Kaikki erikseen.Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:No mun mielestä noita ei voi verrata. Harva kun on eettisistä syistä sekasyöjä. Mä en pistä pahaksi vaikka meidän mukeloille tarjotaan kasvisruokaa, mutta itselleni ei tulisi mieleenikään tarjota kasvissyöjäperheen lapsille liharuokia.Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:mä nyt kommentoin tässä välissä että jos lapsi ei ole lihaa ikinä syönyt, voi tulla kipeäksi liharuoasta koska elimistö ei ole siihen tottunut. mä en ole yli kymmeneen vuoteen lihaa syönyt ja kerran erehdyksessä otin pitsaa jossa oli lihaa. oli muuten kipeä olo sen jälkeen.Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Siis minä en henk.koht. ymmärrä sitä miksi kasvissyöjien lapset sitten saisi jättää liharuuan (eli heille vieraan ruuan syömättä) syömättä jos samaa ei sallita "lihansyöjä"lapselle kasvisruuasta?
Kyllä minä sen tiedän että kipeäksi voi tulla ja tuleekin todennäköisesti, mutta tarkoitankin tässä sitä että miksei olla tasapuolisia, miksi kasvissyöjiä pitäs nostaa ns. jalustalle vain sen takia että he ovat kasvissyöjiä kun he eivät tee sitä samaa sitten "taviksille"?
No mä en ole tehnyt tästä meidän kasvissyönnistä mitään numeroa.Alkuperäinen kirjoittaja Kunhan kiukuttelevat:No nyt tiedät jo itsekin, että tokihan ko lapset tietävät, ettei teillä syödä lihaa, kun noin tuttuja ovat. Ei sitä enää tarvitse erikseen joka ruuasta sanoa. Sitä paitsi, etkö itse huomaisi, jos peruna-purjo-keitosta puuttuisi peruna tai purjo? Saattaisit kysyäkin, miksi? Jos lapsi on oppinut, että lasagnessa on jauhelihaa, se on outoa, jos ei siinä ole jauhelihaa.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Viimeksi tarjosin lasagnea. En sanonut että kyseessä on kasvisvaihtoehto. Hetken ronkkivat ruokaa ja kysyivät miksi tässä ei ole lihaa?Alkuperäinen kirjoittaja Kunhan kiukuttelevat:Ovat huomanneet, että teillä tekosyyksi syömättömyyteen riittää lihattomuuteen vetoaminen. Tai, ovat huomanneet, että sua ärsyttää... Ja luultavasti itse korostat ko ruokia KASVISruokina. Oletko varma, että eivät syö pinaattilettuja kotonakaan?Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Ei meillä tarjota tofua siihen tottumattomille =)Alkuperäinen kirjoittaja mie:Niin, no harva sekasyöjäperhe käyttää linssejä tai tofua, koska käytetään sen sijaan sitä lihaa. Tofu voi tuntua ekakerralla melko oudolta suussa. Voiskohan sitä ruokaa tehä ihan ilman mitään tofua? Vaikka pinaattilettuja, kasvissosekeittoa, makaronilaatikkoa tmv.... missä ei perinteisestikään ole lihaa.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Meillä ruoka käytännössä on samaa mitä muissakin perheissä, liha vaan on vaihdettu soijaan tai linsseihin.
Mitään eksoottisia pöperöitä ei tarjota vieraille. Silti vierailevat lapset ovat marisseet "miksi tässä ruuassa ei ole lihaa".
Tota en kyl ymmärrä et miten on lapset kasvatettu jos maristaa tuosta lihan puuttumisesta. Ymmärrän jos kummastellaan tofun koostumusta/makua, mutta lihan puuttumista ei pitäisi kummastella. Kuulostaa vähän niinku olis vanhemmat laittanu sanat suuhun.... :/
Soijarouhetta laitetaan ruokiin, jos on tulossa sekasyöjiä kylään. Se on sen verran miedon makuista ja "huomaamatonta".
Ongelmana on lähinnä olleet nämä lapset jotka eivät suostu syömään MITÄÄN kasvisruokaa, ei edes niitä pinaattilettuja tai kasvissosekeittoa koska niissä ei ole lihaa.
Ja tiedän tasan tarkkaan että eivät syö kotonaan kasvisruokia.
Itse tekisin sinuna vieraiden aikaa semmoista ruokaa, missä "liha" on selkeästi erillään. Vaikkapa muussia ja salaattia tai spaghettia ja ketsuppia porkkanaraasteen kanssa. Voisitte itse syödä tofupullia tai soijanakkoja, vaikkei vieraille kelpaa.
Mä olen lihansyöjä-äiti niinkuin joku kivasti asian ilmaisi, tosin välillä tuntuu, että kun on aivot narikassa niin olen ennemminkin lihansyöjä-kasvi - heh hehAlkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:mä nyt kommentoin tässä välissä että jos lapsi ei ole lihaa ikinä syönyt, voi tulla kipeäksi liharuoasta koska elimistö ei ole siihen tottunut. mä en ole yli kymmeneen vuoteen lihaa syönyt ja kerran erehdyksessä otin pitsaa jossa oli lihaa. oli muuten kipeä olo sen jälkeen.Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Siis minä en henk.koht. ymmärrä sitä miksi kasvissyöjien lapset sitten saisi jättää liharuuan (eli heille vieraan ruuan syömättä) syömättä jos samaa ei sallita "lihansyöjä"lapselle kasvisruuasta?
Kyllä minä ainakin henk.koht. tiedän kasvisruokavaliosta, kun ammatiltani kokki olen. Kasvisruoka on pirun paljon muutakin kuin kasvissosesoppaa ja keitettyä porkkanaa. En tiedä miksei vajaa 7v saa mahaansa täyteen kasvisruualla, enpä ole päässyt herran ruuansulatuskanavistoon asiaa tutkimaan. Ja sieltä se toinen ääripää tulikin, hampurilaisateriat. Jipii, sitähän ne lihansyöjät vain veteleekin pää punaisena kaikenpäivää :headwall: Olisi kiva tietää koska kasvissyöjien päähän mahtuu se että vaikka joku syökin lihaa, he syövät MYÖS kasviksia.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Vai ei kasvikset pidä nälkää. Miten se on mahdollista, kun niissä on hitaasti liukenevia kuitujakin ja muutenkin ovat täyttä ravintoa, toisin kuin esim. makaroni. Tosin monillehan kasvisruoka tuo mieleen pelkästään ohuet sosekeitot ja tuoresalaatit, mikä tietysti on rajoittunutta ajattelua. On tosin mullakin se uskomus, ettei hampurilaisateria pidä nälkää kuin hetken, vaikka siinä on rasvaa, hiilareita ja proteiineja. Kuitu vaan puuttuu, joten onko se syy siihen, että kerran kun pieraisee niin taas nälättää?Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Hmmm, kasviksia on kyllä tarjolla mutta ei meillä kyllä tarjoilla ruokaa pelkistä kasviksista tehtynä, syynä se että joutuisin tunnin kuluttua syömisestä kattaa uuden ruuan kun ei se pitäisi vajaa 7vuotiaan nälkää, eikä tuon vajaa 3kymppisenkään kyllä.
No mä en kyllä odota että kasvissyöjäperheen jääkaapista löytyy jauhelihapakettia ihan vaan sitä varten että me ollaan menossa sielä käymään ja ehkä jopa puhuttu että syödään heidän luonaan vaa oletan että sillon syödään sellasta ruokaa mitä heidän normaaleista ruoka-aineistaan saa tehtyä, ihan koska me ollaan kyllä totuttu syömään myös nitä kasviksia lihan lisäksi. Meiltä sensijaan kyllä löytyy yleensä aina kaapista perunaa, porkkanaa, linssiä, papua, sipulia ja soijaa (normaaleja ruoa-aineita meidän taloudessa) ja niistä väsää jo jonkinmoisen pöperön kasvissyöjillekin vaikka sitä jauhenlihaakin olis kaapissa.Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Nii-in, jos sulle ei tulis mieleen tarjota vegaaniystävän lapselle lihaa niin miksi siitä pitää tehdä hirveä numero jos lihansyöjä-äidin (ai että kun kuulosti koomiselta ) lapselle pitää tarjota kasvisruokia? Miksi toisen "näkemystä" kunnioitaan mutta toisen ei?Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:Musta olis aika kohtuutonta pakottaa esim 3v taapero syömään lihapullia jos hän ei ole koskaan elämäsnä aikana lihaa syönyt.Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Siis minä en henk.koht. ymmärrä sitä miksi kasvissyöjien lapset sitten saisi jättää liharuuan (eli heille vieraan ruuan syömättä) syömättä jos samaa ei sallita "lihansyöjä"lapselle kasvisruuasta?
Sensijaan jokainen 3v taapero on varmaan joskus jotakin kasvista syönyt elämänsä aikana, toivonmukaan.
Mulle ei tulis mieleenkään edes tarjota ystävän lapselle mitään eläinkunnan tuotteita sisältävää koska hänen äitinsä vegaanina on tehnyt lapsensa puolesta valinnan että lapsikin syö kasvisruokaa (lapsi on toki syönyt esim. maitotuotteita jonkinverran), samoin kun me ollaan sekasyöjinä lapsen puolesta päätetty että hän syö lihaakin. Sen verran kunnioitan toisten valintoja että tietoisesti en niitä pyri sabotoimaan.
Eiköhän jokainen terveellä järjellä varustettu aikuinen kysy aina vierailta etukäteen tai viimeistään vieraiden saavuttua (jos on yllätysvieraita) voivatko he syödä sitä ja sitä.Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:Mä en kanssa ymmärrä miksi kasvissyöjät tekee hirveän numeron kasvissyönnistään. Jos et syö lihaa niin et syö, mutta ei sitten nurista jos meillä on lihaa tarjolla. En mäkään nurise kasvisruuista ja soittele etukäteen kyläpaikkaan että muistakaa sitten laittaa vähän possua tarjolle, mulle kun toi tofu ei kelpaa!
Ihan vinkkinä teille jotka tykkäätte tehdä näitä pikku "ylläreitä" lihansyöjille, eli piilotella soijaa ruokiin ja katsella kuinka toiset luulee sitä jauhelihaksi. ÄLKÄÄ!! Soijalle on moni allerginen, ja moni tosi pahastikin. Ei oo kiva soittaa ambulanssia hätiin vaan sen takia että toinen ei "muistanut" kertoa että jauheliha onkin soijarouhetta.... :/
Niinhän sitä luulis että kysyy.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Eiköhän jokainen terveellä järjellä varustettu aikuinen kysy aina vierailta etukäteen tai viimeistään vieraiden saavuttua (jos on yllätysvieraita) voivatko he syödä sitä ja sitä.Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:Mä en kanssa ymmärrä miksi kasvissyöjät tekee hirveän numeron kasvissyönnistään. Jos et syö lihaa niin et syö, mutta ei sitten nurista jos meillä on lihaa tarjolla. En mäkään nurise kasvisruuista ja soittele etukäteen kyläpaikkaan että muistakaa sitten laittaa vähän possua tarjolle, mulle kun toi tofu ei kelpaa!
Ihan vinkkinä teille jotka tykkäätte tehdä näitä pikku "ylläreitä" lihansyöjille, eli piilotella soijaa ruokiin ja katsella kuinka toiset luulee sitä jauhelihaksi. ÄLKÄÄ!! Soijalle on moni allerginen, ja moni tosi pahastikin. Ei oo kiva soittaa ambulanssia hätiin vaan sen takia että toinen ei "muistanut" kertoa että jauheliha onkin soijarouhetta.... :/
Kyllä mä olen aina kysynnyt onku ihmiset jollekin ruoka-aineelle allergisia.
Itse en ole tehnyt mitään numeroa kasvissyönnistämme, koska se on jokapäiväinen asia meille.
Lihansyöjät sen sijaan tekevät siitä suuren numeron :/