Kysymyksiä mieliala-, rauhottava- yms. lääkkeitten käyttäjille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lääkitystä harkitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten ihmeessä te kestätte sen,että lääkitystä aloittaessa henkinen olo pahenee?? Itse olen yrittänyt aloittaa cipralexin pari kertaa, ahdistunhäiriöön ja keskivaikeaan masennukseen. Jo pienellä annoksella ja kolmen päivän käytön jälkeen, olen luovuttanut. Siis menin niin lamaantuneeksi, apaattiseksi, ja tunteettomaksi. Makasin vain sängyssä, välinpitämättömänä ja masennus tuntui syvemmältä kuin koskaan. en yksinkertaisesti uskaltanut jatkaa lääkitystä...

cipralex 20mg-masennukseen ja vitutukseen-määrättiin syöpädg jälkeen ja menee vieläkin,mulla ei ollut mitään alku vaikeuksia eikä sivuvaikutuksia

imovane/zopinox nukahtamiseen,uni ongelmat ovat taas seuranani-ne meinaan vaihtaa tenoxiin kun eivät meinaa enää auttaa

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys Sertralinin käyttäjille:
Voiko syödä rauhottavaa jos käyttää Sertralin?

Voi mutta ei kannata. Mä syön setralinin päälle psykoosilääkettä erittäin vaikean masennuksen hoitoon, jonka raskaus laukasi. Mua on lihottanut tasan kolmella kilolla, joka ei liiku suuntaan ei toiseen. Joitain sama lääke lihottaa helpost 10-20 klioa, mutta itse harrastan säännöllisesti liikuntaa, onneksi.

Toivottavasti joku kaunis päivä lman lääkkeitä =)

Alkuperäinen kirjoittaja yhden äiti:
seronil 20mg. ihan paskoja.

onko muillakin vastaavia kokemuksia serinilistä? Mihin vaivaa syöt? Muakaan eivät auttaneet. Halusin pakko-oireista eroon.
Kärsin siitä todella paljon.

Kuinka paljon täällä on meitä mielenterveys ongelmaisia äitejä?Mistä teillä muilla on alkanu mielenterveys ongelmat tulla,lapsen saamisen jälkeen vai ennen sitä jo?

Alkuperäinen kirjoittaja MIELENTERVEYS ONGELMAINEN:
Kuinka paljon täällä on meitä mielenterveys ongelmaisia äitejä?Mistä teillä muilla on alkanu mielenterveys ongelmat tulla,lapsen saamisen jälkeen vai ennen sitä jo?

Mulla alko 14 vuotta sitten paniikkihäiriöllä ja viat päässä on vaan lisääntynyt vuosien varrella..

Poika reilu 2-v, joten kauan ennen sitä

Ennen lapsen saamista.Silloin oli lievä eikä haitannut elämää.Viimeisinä vuosina paheni.Moni asia pielessä eikä helpotusta näy.

Ensimmäisen synnytyksen jälkeen, mistä onkin jo 12 vuotta. Siitä asti on aika ajoin ollut masennusta, mutta myös hyviä kausia..Luojan kiitos

Muita äitejä???
Heips, ajattelin kysellä, olisiko täällä palstoilla muita äitejä, jotka ovat kokeneet erittäin vakavan synnytyksen jälkeisen masennuksen?

Itsellä alkoi jo viimesellä raskauskuulla ennen laskettua aikaa, ja ahdistus ja paniikkihäiriö valtasi mieleni ja kehon äärimmäiseen hätätilaan!

Nyt kun tytön syntymästä on vuosi ja aikaa on kulunut ja edelleen pieni lääkitys yllä, niin olisin tiedustellut onko muita saman kokeneita , ja miten olette päässeet eteenpäin, ja ilman lääkitystä?

Itse jouduin sairaalahoitoon, kun olin niin toimintakyvytön, ja todella uupunut, univelkainen, ja elämä ei kiinnostanut enää sillä hetekkä ollenkaan =( Oli pakkoajatuksia lapsen vahingoittamisesta yms. ja niistä tietenkin sain slaageja; nyt mun pitää olla onnellinen kun on terve ihana lapsi, mutta en tuntenut yhtään mitään! Se oli kauhea tunne!

Nyt olen siis päässyt eteenpäin, ja rakastan tuota ihmislapsosta niin paljon, etten mitään ole rakastanut näin kovasti...

mutta miten tästä eteenpäin, koska säikäytti kovasti tuo kaikki masennusoireet, kun ei ennen tuollaista ollut kokenut, voikohan sitä uskaltaa ikinä toista pikkukakkosta toivoa?

Kiitos vaan =)

Mulla cipralex toista päivää käytössä, ja masennus tuntuu syvemmältä kuin aikaisemmin. Hui kamala sentään... Mitä jos tästä vielä huononee,kuka sitten hoitaa lapset..

Voiko masennus ensin pahentua, kun alkaa käyttämään lääkkeitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Uusi käyttäjä:
Mulla cipralex toista päivää käytössä, ja masennus tuntuu syvemmältä kuin aikaisemmin. Hui kamala sentään... Mitä jos tästä vielä huononee,kuka sitten hoitaa lapset..

Voih, kuule se vaihe että lääkkeet rupeaa tehoamaan menee kuukausia. Mä olin jo niin huonossa jamassa kun synnytin, ja sen synnytksen jälkeen vielä paheni, huoh niitä aikoja. Sain lääkityksen vaavelin ollessa viikon vanha, ja annoksia vaan lisättiin...sun täytyy olla vaan reipas eikä saa olla kärsimätön =)

Nyt on vuosi tuosta päivästä kun synnytin, ja elämä voittaa. Ajoittain vielä paniikkikohtauksia, mutta elämä on elämisen arvoista. Itsellä menee setralin 75 mg päivässä ja illalla seroquel 200 mg... ja sen voimalla nukun erittäin hyvin ja sikeästi, toivon kyllä että joskus eroon nstä pääsisi. VOIMIA SINULLE JA KYLLÄ SE HELPOTTAA, KOKEMUS SANOO JA KERTOO TÄSSÄ JA NYT =)

Alkuperäinen kirjoittaja SYKSYN AURINKO:
Alkuperäinen kirjoittaja Uusi käyttäjä:

Voih, kuule se vaihe että lääkkeet rupeaa tehoamaan menee kuukausia. Mä olin jo niin huonossa jamassa kun synnytin, ja sen synnytksen jälkeen vielä paheni, huoh niitä aikoja. Sain lääkityksen vaavelin ollessa viikon vanha, ja annoksia vaan lisättiin...sun täytyy olla vaan reipas eikä saa olla kärsimätön =)

Nyt on vuosi tuosta päivästä kun synnytin, ja elämä voittaa. Ajoittain vielä paniikkikohtauksia, mutta elämä on elämisen arvoista. Itsellä menee setralin 75 mg päivässä ja illalla seroquel 200 mg... ja sen voimalla nukun erittäin hyvin ja sikeästi, toivon kyllä että joskus eroon nstä pääsisi. VOIMIA SINULLE JA KYLLÄ SE HELPOTTAA, KOKEMUS SANOO JA KERTOO TÄSSÄ JA NYT =)

Kiitos, voimia tässä kysytyään! Ihana kuulla että sinulla on nyt elämässä kaikki hyvin :)

Onko kellään muuten kokemuksia cipralexista?

Yhteistyössä