G: Mammat & mammojen kännykät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ring ring
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ring ring

Vieras
- Millainen kännykkä sinulla on?
- Vaihdatko puhelinta usein?
- Mitä ominaisuuksia käytät?
- Ymmärrätkö "tekniikan päälle"?
- Minkä kokoisia puhelinlaskusi ovat?
- Oletko "koukussa" puhelimeesi eli osaatko olla ilman?
- Onko lapsellasi/muulla perheelläsi kännykkä?

Ja muuta mitä mieleen tulee, kiinnostaa!

LG 360
En vaihda puhelinta usein, ei kiinnosta.
Soitan, tekstaan ja harvoin pelaan tai otan kuvia.
Ymmärrän tekniikan päälle, puhelin on vain aika turha rutku.
10-15€/kk
Otan sen kyllä mukaan, aina se on jossain tallessa mutta se on aina piippauksella, joten usein vastaaminen jää.
Miesystävälläni on myös puhelin.

Nokian N900, vaihdan liian usein ja haluan aina hienoimman lelun vaikka en kaikkia niitä ihme ominaisuuksia käytäkkään :D :headwall: Nyt haluaisin N8.. En ymmärrä tekniikan päälle. Mies perii miun vanhat puhelimet, hyvin kelpaa. Pojalla on joku halpa perusmalli, sen eka puhelin ja pelkäsin että se hävittää sen. Hyvin on pysynyt tallessa, seuraava voi olla kalliimpikin =)

Nokia e72. Puhelin vaihtuu sitä mukkaa ko entinen hajoaa eli pari kertaa vuoteen :ashamed: Käytössä on puhelut ja tekstiviestit, netti, nassukirja, nassukirjan sätti, mese, pelit, kalenteri, herätyskello, musiikit, kamera ja kuvat... En ymmärrä mitenkään enempää ko normi-ihminen tekniikan päälle.
Puhelinlasku on 20-400e riippuen siitä oonko ollu ruottissa pitkiä aikoja :D En ole ennää vaivautunu ruottalaista liittymää pitämään. Ossaan olla ilmanki, ja olen joutunu olemaanki mut kyllähän se aika tärkeäksi on muodostunu.
Miehellä on känny, ja kaks työkännyä. Lapsella ei ole eikä tule vielä vuosikausiin olemaankaan.

- Nokia X3.
- En vaihda. Nykyisen sain mieheltä viime vuonna lahjaksi, muuten varmaan olisi vieläkin vanha kökkö käytössä. :D
- Puheluja, tekstareita, kameraa, joskus äänitystä, kalenteria, herätyskelloa, messengeriä jos tarve vaatii, samoin nettiä. Perusjuttuja.
- En kännyköitä ymmärrä niin hyvin, kuin esim. tietokoneita, mutta riittävästi varmaankin.
- 10-40e/kk.
- Pakko ottaa mukaan aina ulos lähtiessä, en osaa olla ilman.
- Miehellä ja esikoisella on känny.

-Nokia 3710 läppäpuhelin
-en kaipaa muuta ylimääräistä ominausiiuutta kuin kameran
-riippuen tapauksesta ymmärränko tekniikan päälle :)
-puhelinlaskut noin 25e (puhepaketti) ja jos jotain lisäkuluja joskus päälle latauksista
-en kauhean hyvin osaa olla ilman
-mulla,miehellä ja tytöllä 10v kännykkä.Kahdella pienemmällä ei vielä.

[QUOTE="vieras";23857793]-Nokia 3710 läppäpuhelin
-en kaipaa muuta ylimääräistä ominausiiuutta kuin kameran
-riippuen tapauksesta ymmärränko tekniikan päälle :)
-puhelinlaskut noin 25e (puhepaketti) ja jos jotain lisäkuluja joskus päälle latauksista
-en kauhean hyvin osaa olla ilman
-mulla,miehellä ja tytöllä 10v kännykkä.Kahdella pienemmällä ei vielä.[/QUOTE]

niin ja edellinen puhelin oli 5 vuotta. En vaihda kauhean usein ellei ole ihan pakko, eli puhelin hukkuu/hajoaa.

Joku nokialainen. Sain sen äidiltäni, kun hänelle tuli liittymän mukana tuo puhelin ja omani hajosi.
Vaihdan puhelinta tarpeen vaatiessa. Perus puhelin riittää minulle, hinta on ollut aina alle 100e.
Puhelinlaskut vaihtelee 20-50e.
En ole koukussa ollenkaan. Puhelin on yleensä äänettömällä jossain. Silloin pidän puhelinta lähellä jos odotan tärkeää puhelua. Lähden useasti ulos ilman kännykkää. Tärkeät numerot muistaa ulkoa, jos tapahtuu jotain ja pitää saada soittaa.

Miulla on Nokia 6600 slide ja 6700 slide,puhelimen vaihtaminen vähän riippuu siitä,onko puhelin kunnossa ja muista asioista.Joskus oli sama kännykkä 5 -6 vuotta ja viimeksi sitten sain tuon nokia 6700 sliden vaikka 6600 onkin kunnossa ja hyvä puhelin.
Kyllä mie paljon käytän kännykän ominaisuuksia,otan kuvia,kuvaan videoita,kuuntelen musiikkia, joskus pelaan pelejä,käyn netissä,käytän nettipankkia joskus,käytän Bluetooth-toimintaa ja kalenteria,muistiinpanoja,kelloa ja tärkeimmät käyttämäni ominaisuudet on tuossa lueteltu.Tekstareiden ja puheluiden ohella. :D
Kaikkea ei jaksa luetella.No kai sitä jotain " tekniikasta" ymmärtää,ainakin sen verran että osaa käyttää laitetta.:D
Puh.lasku vaihtelee 15-28e.En ehkä koukussa ole,voin jättää puhelimen kotiin kaupungilla käydessä tai en koko ajan vahtaa tai näperrä puhelinta.Miehellä on myös 2 kännyä,lapsia ei ole.

Viimeksi muokattu:
Apple iphone 3 gs.

Oman kännykän olen viimeksi itse ostanut rahalla maksaen joskus vuonna olisko 1998? jolloin ostin Nokian 1611. Sen jälkeen on aina ollut jonkunlainen työsuhdepuhelin.

Vaihdan puhelinta 2-3 vuoden välein.

Nexus One
Aikaisemmin vaihdoin harvemmin. Nykyään ei tekniikka kestä ja joutuu vaihtamaan melkein vuoden-kahden välein.

Ominaisuuksista käytän tietty puheluja ja viestejä, kameraa, kelloa, kalenteria, navigaattoria ja gps:ää, pelejä, nettiä ja kaikenmaailman appseja. Musaa en siihen ole ladannut tai siitä kuuntele, kun en siedä noita korvakuulokenappeja eikä ole tullut haettua parempia. GeoBeagle, GoogleSkyMap ja HandCent ovat lemppariaplikaatiot.

Tekniikan päälle ymmärrän vähän.

Laskut 15-20€/kk

Pärjään ilman puhelinta. Nytkin jouduin etsimään kämpän läpi puhelinta etsiessä, kun aloin vastaamaan tähän. :)

Miehellä on kännykkä. Lapsella on kai kolme - ne eivät tosin toimi yksikään. Silloin kun lapsi soittelee esim mummeille, niin käyttää joko meidän puhelimia tai skypeä.

Iphone 3GS löytyy, aiemmin vaihtelin puhelinta melko usein, kun en ollut loppupeleissä yhteenkään tyytyväinen. Tähän yksilöön olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, niin on ollut käytössä kohta 2v. Mietin kyllä viime kesänä vaihtoa Iphone 4 puhelimeen, mutta eipä niin ihmeellisiä päivityksiä ollut tullut että olisin siihen vaihtanut, ja muutenkin kuullut että huonompi kuin 3GS. Tämä puhelin saa palvella niin kauan ennenkuin applelta tulee kunnon päivitystä/niin kauan kun kestää.

Eniten tulee käytettyä puhelimen Ipodia, sää- palvelua ja internettiä (kiinteä kk-maksu). Ja kyllä, tiedän tekniikasta suhteellisen paljon naiseksi ja nuorempana sainkin olla korjailemassa muiden tietokoneita ym. Puhelinlaskut ovat vaihtelevasti 60-100e. Myönnän myös olevani hieman koukussa puhelimeeni, tosin nyt kun on vauva se on usein äänettömällä, mutta katsastan sen kyllä melko usein päivän aikana :D Mutta tarvittaessa osaan kyllä olla ilman

- Nokian 6303
- vaihdan kun edellinen ei toimi enää, 14 vuoden aikana mulla on ollu 4 puhelinta
- soitan, lähetän tekstareita, otan kuvia, käytän puhelinta herätyskellona ja muistivälineenä, joskun kuuntelen radiota ja nauhotan lasten esittämiä lauluja
- en ymmärrä kovasti tekniikan päälle
- puhelinlaskut on n. 30 € kahdessa kuukaudessa
- osaan olla myös ilman puhelinta, mutta täytyy myöntää että onhan siitä tullu aika tärkeä, mutta välillä jätän puhelimen kotiin, aina sen ei tartte olla mukana
- miehellä on n. 12 vuotta vanha kännykkä ja esikoiselle ostettiin oma talvella kun alottaa nyt syksyllä koulun

- Millainen kännykkä sinulla on? joku Nokia, simpukkamalli.. en muista tunnusta, kun otin suunnilleen vain sen halvimman simpukkamallin, mikä löytyi.. Tais olla joku 70€..

- Vaihdatko puhelinta usein? Silloin, kun edellinen hajoaa. Tuntuu, että n.2 vuotta kestää aina yksi puhelin..

- Mitä ominaisuuksia käytät? Soittelen puheluita ja tekstaan. Joskus juna- /bussimatkoilla saatan pelata matopeliä, jos ei kirjaa sattunut mukaan... Todella harvoin otan valokuvia; Viimeksi puoli vuotta sitten, ku poju syntyi ja tuore mummo halus nythetiäkkiä kuvan..:D Sitä Bluetooth juttua olen käyttänyt siihen, että otin veljen kännystä vastaan maailman huipuimman soittoäänen..:D

- Ymmärrätkö "tekniikan päälle"? En nii yhtään..:D

- Minkä kokoisia puhelinlaskusi ovat? 7-8euroa.. Siitäki vielä vähän pienenis, jos ottais tekstaripaketin pois ja antais laskuttaa todellisen viestimäärän mukaan..

- Oletko "koukussa" puhelimeesi eli osaatko olla ilman? Osaan olla ilman..

- Onko lapsellasi/muulla perheelläsi kännykkä? Ukolla on..

Muoks.: Nii tuli mieleen, että käytänhän mie tosiaan herätyskelloa kans! Ja jos leivon, kännyä käyttän ajastimena.. Toi ajastin on mun mielestä hyvinki hyödyllinen!

Viimeksi muokattu:
- Millainen kännykkä sinulla on? Nokia, fuksianvärinen :D Muuta en osaa sanoa..

- Vaihdatko puhelinta usein? En

- Mitä ominaisuuksia käytät? Soitan ja kirjoitan tekstiviestejä

- Ymmärrätkö "tekniikan päälle"? Kyllä

- Minkä kokoisia puhelinlaskusi ovat? 12-30e/kk

- Oletko "koukussa" puhelimeesi eli osaatko olla ilman? En ole koukussa. Ennemminkin ahdistun jos puhelin on aina mukana.

- Onko lapsellasi/muulla perheelläsi kännykkä? Miehellä joo

- Nokia 5230 kosketusnäyttöpuhelin
- Kerran parissa vuodessa ku edellinen hajoaa
- Puhelut, tekstarit, navigaattori, kalenterin muistutukset ja herätyskello
- No en! :D
- Prepaid- kaudella oli noin 60-80e/kk, nykyään pakettihinta 40e/kk + lisälaskut palvelunumeroista max. 10e/kk
- Olen, lasten takia.
- Pojalla Nokian simpukka (mun vanha, ei toimi kunnolla) ja tytöllä Samsungin perusluuri

Joku Nokia. :D Ei mikään superhieno.

En. Silloin, kun hajoaa. Eipä nuo yli paria vuotta tunnu kestävän.

Soitan, tekstaan, otan joskus kuvia.

En.

20 €

Olen koukussa.

Miehellä on. Lapset on vielä niin pieniä, että ei ole.

- Millainen kännykkä sinulla on? HTC Legend
- Vaihdatko puhelinta usein? Muutaman vuoden välein.
- Mitä ominaisuuksia käytät? Puhelut, tekstaus, netti, valokuvaus, spotifyn kuuntelu
- Ymmärrätkö "tekniikan päälle"? Enpä juuri, jonkun verran.
- Minkä kokoisia puhelinlaskusi ovat? 15-30 e
- Oletko "koukussa" puhelimeesi eli osaatko olla ilman? Olen koukussa.
- Onko lapsellasi/muulla perheelläsi kännykkä? Miehellä on, poika on vielä niin pieni, että hänellä ei ole.