Tää on kyllä menny nyt ihan tosi hiljaseks!
Minä laitoin vaan hoitoalusen tuonne khh:n pöyälle, saa nähä jääkö se siihen vai tuleeko sitte siirrettyä se muualle, mut olkoon nyt ainaki siellä oottamassa käyttäjää. Se on siis semmonen kovapohjanen, jonka voi laittaa vaikka pinnasängyn päälle tai melkeinpä minne vaan
Laittelin nyt vaan ne kaikki jo olemassa olevat, pestyt pikkuvaatteet kans tuonne khh:n kaappiin samoin kun kaikki vaipat ja rasvat ym. tarvikkeet. Se tuntu nyt jotenki loogisimmalta paikalta niille, kun siitä ei oo sit vessaan, pyllynpesupaikalle matkaa kun muutama askel.
Kävin sillon viimevuon viimesenä päivänä viimeks siellä neuvolassa ja pääsinpä käymään sen jälkeen KYS:lläki. Terkkasrin kuunnellessa sydänääniä oli just aamujumppa menossa ja sykkeet tietysti vauvalla sen mukaset eli ne ei laskenu ollenkaa alle 150:n, niin sen piti sit laittaa lähete heti. Päästiinpähän sinne kattomaan puolekstuntia käyrää, joka oliki sitte oikein mallikas ja sen jälkeen päästiin vielä ultraanki, jossa painoarvio oli sillon 2830g ja rv oli tuollon 35+2. Antovat myös uuen ajan kasvukontrolliin sitte 39+2 viikolle, jos ei oo syntyny sitä ennen, niin saattaavat rueta käynnistämään. Vauva ei siis oo mitenkään iso vaan oli keskikäyrällä, mut ilmeisesti se lääkäri aatteli, että soppiipahan sit tulemaan ulos minusta tms., kun minä en mikkää iso immeinen oo
Toivon kyllä, että syntys ihan ite ennen tuota, saa tulla vaikka ensviikollaki jo minun puolesta. Mielummin niin, kun että käynnistäävät. Ensviikon tiistaina ois seuraava neuvolakäyntiki ja sillon meen käymään sit myös lääkärillä ja sen jälkeen ois käynnit viikon välein, mut saa nähä tarviiko sitä sit vielä käyä. Minun tuurilla tässä käy kuitenki niin, ettei tämä vauva halua tulla täältä ulos millään ja menee yli reilusti
Jospa ei...
Me ei sitte "päästykään" siihen synnytysvalmennukseen viime lauantaina, oli kyllä aika ihme homma minun mielestä, kun sen piti olla siellä auditoriossa klo 12, mut kuultiin sit kaikki paikalle tulleet mammat + seuralaiset vasta puolyhen jälkeen, että se olis pitäny perua, kun siellä ei ollukaan pitäjää koko valmennukselle. Jotkut oli tullu sinne Varkauesta asti, niin jäivät sit oottamaan, että jos se asiasta ilmottanu nainen on saanu jonkun tulemaan sinne sit jossain vaiheessa. Myö ei kyllä jääty oottelemaan, kun se pitäjä ois tullu sinne paikalle aikasintaan sit joskus ehkä vartin yli yks, jos vielä sillonkaa. Otti päähän ihan jonkun verran, kun olin kuitenki saanu miehenki sinne lähtemään! Mut ehkäpä minä ossaan jotenki synnyttää sitte ilman sitä valmennustaki!
minä vaan -84 + juniori 36+4