KYSiin synnyttämään tammi-maaliskuussa 2013

Elikkäs facebookin puolelta olis tulossa Charlott, Vissyliini, Senna, Iloksi, mä ja Maggis vissiin kans :) Hyvän kokoinen mamma ryhmä siis tulossa paikalle. Näemmekö siinä Amarillon edessä ulkona?

Heidukka ja Mytty 30+6

Viimeksi muokattu:
Joo, siinä kai se järkevintä on treffata. Toivottavasti ei oo ihan hirmu pakkanen, ettei kukaan palellu sinne : /

Minun pitääki tulla nyt sitte isän kyyvillä, mut ei se mitään, tulossa oon kuitenki kovasti =) Ja jos nyt jotain tulee, etten jostain syystä pääsekään, niin ilmotan kyllä aamulla sit siitä tänne :)

Välipäiväterveiset...
Mitenkäs joulu on sujunut? Meikä siivos ensi ennen jouluna 5 päivää ja sitten löhösin ja söin ja löhösin laittamatta tikkua ristiin kolme päivää.. Nyt on pakko taas liikkua ettei ihan jumiudu. Lantionseutua pakottaa, nivuset ja häpyluu tulessa, lavat jumissa ja niin pahoja fasettilukkoja että oikein hengitystä salpaa... Muksu möyrii ja tunkee vissii varpaitaan kylkiluiden väliin ja jonnekkin palleaonteloon ja ihan ällölle tuntuu.... Hikka siellä on vissii viidesti päivässä..

Maanantaina ois seuraava neukka aika ja sitte kuullaan tuomio pääsenkö uuteen sokerirasitukseen vai en ja onko painonnousu rauhoittunu, kun edellisvälissä pomppas taas lähemmäks kilo/vk.
Pahempia turvotuksia en oo kyl raajoissa huomannu, mutta äiti sanoi hieroessaan mun selkää että siellä on melkoisesti nestettä nahkan alla... Että jospa tuosta painosta ois iso osa sitten nestettä. Pitää nyt täs vedellä mansikoita ja ananasta aina iltapalaks ja killittää vettä. Tuloksena on alkanu vessassa ravaaminen keskellä yötä, mutta pääasia että nesteet liikkuis.
Vyötärön ympäryksen mittasin tossa eilisen 32+0 poksumisen kunniaks ja 118cm navan kohdalta, että on tuossa vaan masussakin mittaa meikäläisen 163cm:n varressa. Ja painookin on tullu sen verran ettei tarviis enää neuvolassa punnita (yli 90kg) huhhuijaa.... just tuossa tuumasin että ens Jouluun mennessä pitäis 30kg pudottaa painoa...:stick:
Ai niin, viime yönä valvotti taas täysikuu. Kuuhulluus tuntuu vaan voimistuvan raskauden edetessä. Sitte katselin että mihinkäs kuun vaiheeseen sattuu LA ja näyttäis tuossa täysikuu olevan ihan tienoilla. Joten ennustan että menen synnyttämään 4 päivää yli lasketun eli 25.2. täydenkuun aikaan. Nähtäväksi jää, pitääkö ennustus paikkansa:whistle:

Tässä tärkeimpiä tänään.. Odotellaan uuttavuotta ja sitte poksahtaa alkoholiton kuohari...:LOL:

Vissyliini 32+1

Täällä meni joulu aika rauhallisesti. Oltiin lähinnä vaan kotona. Kinkku oli uunissa aattoyönä ja muut jouluruuat tein vasta aattona, niinpä se sit meni koko päivä keittiössä :) Siivosin siis aatonaattona, ni ei enää sitä sillon tarvinnu tehä. Olin niin huonomuistinenki, etten muistanu yhtään, minne tuli viime joulun jälkeen kuusen jalka ja koristeet laitettua, ni eipä sit laitettu kuusta ollenkaa. Äskenhän tuo mies tuolta sen jalan ainaki löys. No, pitää laitella sit ensvuonna vähän paremmin tuota joulua, kun on sitte se pieni ihme, jonka takia laittaa =) Perinteisesti myö on käyty aattoiltana anoppilassa, kun sinne menee pukki aina kuuelta, mut seki nyt jäi, kun meni tosiaan iltaan asti niitä ruokia tehessä, myö syötiin sillon vasta joskus seittemän jälkeen. Appiukko jo kyseli, että tulleekohan se pukki ensjouluna meille ihan sisälle asti. Saapa nähä, samahan tuo ois toisaalta mennä sinne sitä pukkia kattomaan, kun sinne se varmaan taas kuuelta kuitenki menee. Ihan liikaa on tullu syötyä karkkia, vähän pelottaa mennä maanantaina neuvolassa puntarille :ashamed:
Jospa ensvuos menee sitte vähän terveellisemmissä merkeissä ;)

minä vaan -84 + juniori 35 POKS! :heart:

Niin hiljaista tässä ketjussa että vajonnut jo kolmos sivulle....
Mä oon ommellu vanhoista parittomista pussilakanoista ja yksöissängyn lakanoista vauvalle petivaatteita. Meneepähän hyötykäyttöön.

Sitte oon tehny pari hyllytasoa, yöpöydän korvikkeiks, kun pinnis tulee sivuvaunuksi, niin on sitte yöpöytä siinä seinällä. Ja samalla tein tason myös hoitopöydän päälle, mihin saa kans purkkia ja purnukkaa kätevälle hollille. Mulla on kapea hoitotaso, niin ei mahdu siihen viereen.
Turvakaukalon ja telakan ihmeelliseen maailmaan tutustuin samoin vaunujen käyttöön...
Ekan satsin oon pessy ja viikannu jo vauvan vaatteitakii, isommat koot jätin vielä odottamaan.

Eli toisin sanoen pesää on rakennettu ;)

Vissyliini ja 33+5

Viimeksi muokattu:
Tää on kyllä menny nyt ihan tosi hiljaseks!

Minä laitoin vaan hoitoalusen tuonne khh:n pöyälle, saa nähä jääkö se siihen vai tuleeko sitte siirrettyä se muualle, mut olkoon nyt ainaki siellä oottamassa käyttäjää. Se on siis semmonen kovapohjanen, jonka voi laittaa vaikka pinnasängyn päälle tai melkeinpä minne vaan :) Laittelin nyt vaan ne kaikki jo olemassa olevat, pestyt pikkuvaatteet kans tuonne khh:n kaappiin samoin kun kaikki vaipat ja rasvat ym. tarvikkeet. Se tuntu nyt jotenki loogisimmalta paikalta niille, kun siitä ei oo sit vessaan, pyllynpesupaikalle matkaa kun muutama askel.

Kävin sillon viimevuon viimesenä päivänä viimeks siellä neuvolassa ja pääsinpä käymään sen jälkeen KYS:lläki. Terkkasrin kuunnellessa sydänääniä oli just aamujumppa menossa ja sykkeet tietysti vauvalla sen mukaset eli ne ei laskenu ollenkaa alle 150:n, niin sen piti sit laittaa lähete heti. Päästiinpähän sinne kattomaan puolekstuntia käyrää, joka oliki sitte oikein mallikas ja sen jälkeen päästiin vielä ultraanki, jossa painoarvio oli sillon 2830g ja rv oli tuollon 35+2. Antovat myös uuen ajan kasvukontrolliin sitte 39+2 viikolle, jos ei oo syntyny sitä ennen, niin saattaavat rueta käynnistämään. Vauva ei siis oo mitenkään iso vaan oli keskikäyrällä, mut ilmeisesti se lääkäri aatteli, että soppiipahan sit tulemaan ulos minusta tms., kun minä en mikkää iso immeinen oo :) Toivon kyllä, että syntys ihan ite ennen tuota, saa tulla vaikka ensviikollaki jo minun puolesta. Mielummin niin, kun että käynnistäävät. Ensviikon tiistaina ois seuraava neuvolakäyntiki ja sillon meen käymään sit myös lääkärillä ja sen jälkeen ois käynnit viikon välein, mut saa nähä tarviiko sitä sit vielä käyä. Minun tuurilla tässä käy kuitenki niin, ettei tämä vauva halua tulla täältä ulos millään ja menee yli reilusti :whistle: Jospa ei...

Me ei sitte "päästykään" siihen synnytysvalmennukseen viime lauantaina, oli kyllä aika ihme homma minun mielestä, kun sen piti olla siellä auditoriossa klo 12, mut kuultiin sit kaikki paikalle tulleet mammat + seuralaiset vasta puolyhen jälkeen, että se olis pitäny perua, kun siellä ei ollukaan pitäjää koko valmennukselle. Jotkut oli tullu sinne Varkauesta asti, niin jäivät sit oottamaan, että jos se asiasta ilmottanu nainen on saanu jonkun tulemaan sinne sit jossain vaiheessa. Myö ei kyllä jääty oottelemaan, kun se pitäjä ois tullu sinne paikalle aikasintaan sit joskus ehkä vartin yli yks, jos vielä sillonkaa. Otti päähän ihan jonkun verran, kun olin kuitenki saanu miehenki sinne lähtemään! Mut ehkäpä minä ossaan jotenki synnyttää sitte ilman sitä valmennustaki!

minä vaan -84 + juniori 36+4

Minä vaan -84 Onpa harmi et sen valmennuksen kans meni noin, aika huonosti ovat organiosoineet.

Minä laitoin kans vauvan vaatteet valmiiks ja pinnasänkyyn petivaatteet. Oon tämän viikon talvilomalla niin on aika touhuta. Meinasin tänään värjätä dylon-väreillä vanhat harsot kun ovat menneet pesussa niin tympeen näköseks.

Särö 32+5

Höh, no jospa siel sillo 19. päivä ois vetäjät.. Jännä kun mulla on tää kevätpuolen aikataulupaperi jus nenän edessä synnytysvalmennuksia koskien vuodelle 2013, niin tän mukaan toi 19. päivän valmennus ois tän vuoden ensimmäinen :p

Millos sinä sit oot saanu sen paperin? Kun minä sain sen joskus joulukuussa muistaakseni ja siinä oli tosiaan eka tuo 5. pvä. Kun aattelin vielä, että mennään siihen, että keretään ainaki käyä siellä ennen synnytystä : / Mut ei sitte!

Meilläkin on kaikki valmiina, ihan sit loppu metreillä kokoan vaunut ja autoon laitetaan noi telakat valmiiks... Nojatuoli pitäis makkariin hankkia vielä. Mun harras ajatus kun on imettää öisin siinä, ettei vauva tulis meidän sänkyyn ja jäis sit siihen nukkumaan :D Katotaan miten käy... Huomenna käydään varmaankin ostelemassa loput vauvan tavarat, vaipat ja sen semmoiset, kun alkaa tämä oma olotila olla sellainen että ei kohta varmaan kaupoissa hirveesti ravata :/ Sairaalakassin pakkasin vauvalle valmiiks, tutti ja tuttiketju puuttuu sieltä enää ja neuvoin miehelle mihin sen laitoin ja muista ottaa sit mukaan :D Omaa kassiakin pitäis varmaan pakata , kun sehän se pitää heti mukaan ottaa... Mutta onhan tässä aikaa vielä... Isyyspakkauksenkin tavaroita tilailin eilen ja loput käyn ostelemassa sit kunhan ne tavarat tulee :) Taidan antaa sen sit isännälle meidän kihlajaispäivänä 3.2 :heart: Katotaan joko isukki herkistyy ekan kerran :)

• Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Ooohh! Onnea minä vaan -84!! :heart: :flower:

Ketju tosiaan hiljentynyt melkoisesti - olen osasyyllinen, tunnustan :) Mieluummin kuitenkin kirjoittelen suljetussa FB-ryhmässä, pysyypä jutut poissa ei-toivottujen kurkkijoiden silmistä :)

Minäkin tulin onnittelemaan tänne : Eli oikein lämpimät ja vauvantuoksuiset onnittelut Minä vaan :heart:
Ihanaa, kun pääsette aloittelemaan elämää pienen pojanpalleroisen kanssa <3

Minä tunnustan myös kirjoittelevani mielummin tuolla facebookin puolella.. se on niin paljon helpompaa olevinaan. Koko tämä palsta on jäänyt hyvin vähälle käytölle sen jälkeen, kun liityin tuohon faceryhmään. Saa nähdä tuleeko sitä aktivoiduttua täällä enää ollenkaan samalla tavalla kuin aikoinaan..

Kiitos kovasti kaikille onnitteluista!

Niinhän se sitte tosiaan jäi se synnytysvalmennus kokonaan väliin, kun se seuraavahan olis ollu 19. pvä, mut eipä sit siihenkään tarvinnu enää mennä ;)

Hyvin meni kaikki siitä huolimatta ja pärjäsin kutakuinkin niinku olin ajatellukki, etten tarvinnu niitä epiduraalia tai spinaalia vaan pelkillä ilokaasulla ja pudendaalipuudutuksella pärjäsin. :heart:

Melkonen kokemushan se oli, mutta kaikki meni kuitenki hyvin ja melko nopeestiki onneks.

minä vaan -84 + juniori 12vrk

Meille syntyi 27.2. klo 1.11 pieni poika 3680g, 50cm, pipo 37cm. Synnytys meni todella hyvin ilman puudutteita melkein loppuun asti. Ihan lopussa epätoivon hetkellä lääkäri laittoi pudendaalin. Synnytyksen kesto 7h, ponnistus 11 min.

Särö ja "Jalo" 8vrk

• Tykkää
Reactions: minä vaan -84

Yhteistyössä