Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SaaraX
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
irene oon itsekin katsonut noita gessleiniä ja teutonia merkkisiä niissä on niin ihanat värit :) nyt kun tässä selailin eilen niin gessleinit olis sellaset mitkä haluan,mutta mulla nyt mieli vaihtuu parin päivän välein :) en oo itsekään vielä ostanut mitään kun jotenkin haluan tietää kumpi tulee ettei sitten kaikki bodyt ole beigejä ja tai sitten harmaata mitä äitiyspakkauksessa on nyt tosi paljon jo valmiina...sain kyllä kaverilta siniset sukat,koska toivoo mulle poikaa :D
täällä päin on muutenkin tosi huonosti noita vaunuliikkeitä että täytyy tehdä ostosreissu tampereelle ja käydä samalla moikkaas kummityttöä :)eikös se ikeakin aukea tampereella tänään???

RP+eikka

No niin, eilen käyty ultrassa ja hyvältä näytti =) viikkoja lähes se mitä olin itse laskeskellutkin eli tänään 8+5 ultrankin mukaan.

Salvia aika samoissa mennään, kiva :wave: Mulla on parin huonovointisen viikon jälkeen siirtynyt pahoinvointiolo iltaan ja vain muutamaan tuntiin, kun se oli ensin vähän koko ajan ja aamusta iltaan. Joten hyvä näin. Päivisin ollut suht normaali olotila, mitä nyt väsymystä ilmassa.

Pikaiset omat kuulumiset neuvolasta : Pikkuinen siellä olla melskasi. Kuulemma harvinaisen vilkas yksilö :heart: :) Onkin potkinut koko päivän melko aktiivisesti :) Hassua kun ensin ei meinaa tuntea potkuja ollenkaan, ja nyt tuntuu että siellä melskataan koko ajan :)

Palaan myöhemmin kommentoimaan teijän juttuja :)

Annabell ja skorppari 18+3

Sannis kiva kun mielenrauhaultra oli nimensä mukainen!

Salvia kiitos monista hyvistä neuvoista! Mä yleensä hoidan kotihommat kun mies pyörittää pientä firmaa, no hän kyllä yleensä hoitaa kauppareissut ja joskus ruuanlaitot. Mä oon kyllä menny kodinhoidossa viime aikoina aidan matalimmalta kohdalta, ihan vaan välttämättömimmät alta pois sillon ku jaksaa. Kylppärin putsaus ottaa kovimmille kun tuntuu että puhdistusaineet haisee aivan kamalalle. No sit kun alkaa tulla kesälomavieraita on pakko ottaa luuttu kouraan kunnolla, se on sit hyvä motivaatio.

Rouva Papunen hyvä kun selkä parani mökkilomalla! Ja että neuvolakäynnillä oli kaikki kohdallaan. Huh mitä unia sulla ollu! Mä näin yks yö unta jostakusta joka sytytti toisia ihmisiä tuleen :o :x Mut sieltä hyvästä päästä unia on ollu edesmenneestä äidistäni joka on hyväillyt esittelemääni massua, ja että edesmenneet vanhempani ja appivanhempani ovat yhdessä tavallaan siunanneet tulokasta. Niiden unien jälkeen oli aivan ihanan rauhallinen ja luottavainen olo!

Duffy sulla onkin massussa kunnon monottaja :D

kirma mitkäs oli r-ultranäkymät? Kävitkö shoppailemassa? Mä pomppasin B-kupista D-hen ja ne rintsikat jotka tilasin ei taida kyl koko loppuaikaa mennä, aargh. Miestä melkein pelottaa mun rintavarustus :D

Irene mullakin on pomo kysellyt mammaloman pituutta ja tänään viimeks mietittiin mitä työtehtävistäni sijainen vois hoitaa. Täällon aika kinkkiset mammalomasäännöt mutta huomenna meen käymään henkilöstöosastolla, niin saan sieltä apua sääntöviidakon tulkitsemiseen.

Annabell jee sielläkin liikkeet alkanu tuntumaan! Mulla on töissä istuessaki alkanu liikkeet tuntumaan, vaikee keskittyä mihinkään muuhun ku junioriin mahassa silloin. Sulla on kunnon melskaaja siellä, täällä on kaveri vähän rauhallisempi, mutta onneksi kuitenkin antaa itsestään elonmerkkejä tarpeeksi usein etten pahemmin ehdi huolestumaan.

tiltalitti mitenkäs r-ultrassa meni?

pa-mi hienoa että nt-ultrassa oli kaikki hyvin! Lepäilehän vaan sen minkä pystyt.

AaVee pikaista paranemista! Hienoa että sielläkin kaikki hyvin neuvolakäynnillä!

nonnii hienoa kun piiperoisilla on kaikki hyvin, mutta ikävää kun jouduit saikulle. Nyt vaan runsaasti lepoa! Mullakin istumatyö, mutta aina välillä voi vaihtaa seisomaan kun työpöydän korkeutta voi säätää.

katjuzka onnittelut hyvistä ultranäkymistä!

Linea negrasta: ei niin minkäänlaista viivaa näkyvissä. Paitsi yks päivä aloin kattomaan vessan peilistä että mikäs viiva massussa onkaan, ennen ku tajusin sen olevan mammahousujen sauman jättämä jälki :laugh:

Lonkka- ja selkävaivoista: Täällä on ollu ajottaista, selkävaivat on menny jumpalla ja levolla ohi. Lonkassa taitaa vanha juoksuvamma vihotella. Ja tänään crosstrainerilla kuntoillessa ei voinu revitellä ku nivusiin alko sattumaan. Joten kolotuksia on siellä täällä mutta ainakin toistaiseksi vaan silloin tällöin.

Pukamista: Ne on aikasemmin kiusannu mua paljonkin, mut nyt on vatsa toiminu ihmeen hyvin. Jotain voi kuitenkin olla, mut aattelin oottaa tilanteen tarkistamisen seuraavalle omalääkärikäynnille n. 1,5 kk:n päästä.

Vaunuista: Iso kiitos vinkeistä kaikille! Mä oon ollu kyl ihan sekasin mitä osais valita, no jotkut kombit joka tapauksessa. Mut niissä on sit se koppakoko ongelmana.

Oon alkanu tehdä tarvittavista hankinnoista listaa ja hintavertailuja - ja huhhuh kun ei taideta saada ku vaan jotain vaatteita, ni hankittavaa riittää. Ja kun mielellään ostais sellasta mikä sit menee pidemmän ajan ni ne sit kans maksaa. Hiukset harmaantuu... Muuten on ollu aika tasanen olo - ja töissä ne ei vaan huomaa tai kehtaa kommentoida mun massua vaikka jo mammavaatteissa pääasiassa kuljen. Tosin tällä viikolla on irtisanottu porukkaa joten ajatukset on tietysti ollu siinä eikä jonkun mahdollisesti paisuvassa vatsassa.

Tänään poksuu, ja maanantain r-ultra lähestyy... Mukavaa viikonloppua kaikille!
t. Mullu 19+0

No niin neuvolassa käyty, Töpselin syke jumpsutteli siellä kovasti 150-160. Pissa oli puhdas, hemppa 139 ja paineet ok. Painoa oli tullut viidessä viikossa 3 kiloa :o !

Annabelillakin hyvät neukkakuulumiset :heart: !

Mullu, onko sulla mahdollisuus pitää kuinka pitkä mammaloma? Ja tunnetaanko siellä hoitovapaata?

No eikun töihin, Irene ja Töpseli rv 17+4

moiks,

Ultrakuulumiset, meille nyt näyttäis tulevan tälläkertaa tyttö. isäntä vähän oli pettynyt kun ei kuulemma voi sit mennä crossiradalle ym tytön kanssa, et joutuu sit vaan pojan kans touhuaan. Mulle passaa tyttö hyvin, saa ostella niitä suloisia tytönvaatteita. Mut katotaan ny kuitenkin sit lokakuussa kumpi tuli;-)
Muuten likalla kaikki hyvin, potkii ja liikkuu vilkkaasti. Istukka mulla on etuseinässä ja alhaalla, joka tapauksessa joudun edellisen sektion takia synnytystapa arvioon ja silloin vielä katotaan istukan tila. toista sektioo en kyllä haluais, viimekerrasta tikit alkoi vuotamaan ja tulehtu, alaspäin kun mahaläskejään kattoo se näyttää persposkilta kun arpi tekee vaon läskiin :D
toipuminen muutenkin tuntui olevan paljon pidempi kun alateitse synnyttäneillä.

raskausviikoissakin olin hypänny yhden viikon yli, siis nyt mennään vasta 19+3 tänään, tuntuu että mä hukkaan muutenkin aikaa jotenkin koko ajan, mihinkään ei aikaa riitä tai sit menen jo pitkällä edessä....huoh.

Vaunuista sen verran et hartaneissahan on iso koppa, myös se pehmeä. mutta kesän tullen ei enää raattinu poikaa laittaa kuumassa kopissa nukkumaan ulos niin sen käyttö jäi aika lyhyeksi mulla. Eli kovin isoa merkitystä mun mielestä kopalla ei ole varsinkaan kun tulee syys/talvi vauva,, kesällä on kavereilla jo kokoa kaipaavat ilmavuutta vaunuissa ollessaan. Mut tää oli mun mielipide oman kokemuksen kautta. Muuten meillä 1,4v vieläkin vetää päivänokoset aika usein ulkona vaunuissaan. Nyt tietty se jää kun poju aloittaa päivähoidon.

Onnellisia odotuksenhetkiä

tiltalitti ja hattivatti on vaihtunut mymmeliksi 19+3, vihdoin kärryillä taas viikoistansa :snotty:

VOI IHANUUS :heart: :heart: :heart: !!
Meikä on aivan onnessaan, pilvistä ei olla vieläkään eilisen jälkeen pudottu! Rakastuin siihen pieneen joka mun mahassa möyrii! Siltä erottu kaikki sormet ja varpaat, kasvonpiirteet erottui hyvin, silmäluomet, nenä ja huulet. Tärkein kaikista, eli rakenteet oli täydelliset :heart: Mun mahassa kasvaa ja kehittyy pieni ihminen ja me saadaan se vielä syliin :heart:
Itkeä tihrustin siinä maatessa koko ajan, en voinu sille mitään, olin niin onnessani. Olisin voinu maata siinä vaikka kuin kauan, selkäkipuakaan ei huomannu, joka selällään maatessa aina tulee.
Mies sanoi heti lääkärille, kun mentiin sisään, että sukupuolta ei saa sitten ilmottaa, ja hyvin lääkäri välttelikin sitten niitä kuvakulmia missä jalkojenväli olis näkynyt. Reisiluutkin mittaili kummallisesta kulmasta. Me halutaan pitää murun salaisuus loppuun asti.
Mun myoma ei ollut kasvanut np-ultrasta yhtään, onneks. Mutta vielä se saattaa yllättää. Supistelut ei olleet tehneet mitään, lääkäri ultralla mittasi synnytyskanavan ja normaalipitkälle näytti. Istukka on edessä, mikä tiedettiin, mutta nyt se onneton oli kasvaessaan venynyt osittain kohdunsuuspäälle, ihan pikkusen reunaa, ja jos se ei siitä liiku, on edessä sektio :/ Ei kiva. Mä niin toivoisin päästä synnyttämään normaalisti, siitä jäi ekakerran jälkeen hyvä mieli. Mutta istukan takia ultra rv30 polilla. Ja lääkäri piti hyvin todennäköisenä, että istukka tuosta vielä kasvaessaan nousee, se kun on niin pienestä kiinni!
Kuvia ei harmi vaan oikeestaan saatu, vaan semmonen epämääränä kuva kasvoista. Ja siks sitten miehen kanssa meinattiinkin, että jospas käytäis vielä 4d:ssä..Täytyy vielä tuumailla.

irene80, sullakin hyviä kuulumisia, onnittelut siitä :)
Mulla pelotti hurjasti eilinen, mielessä pyöri se kamala juttu meidän tuolta naapuripinosta rakenneultrasta. Toisia pinoja kun lukee, niin ei se kyllä helpota tätä muutenkin vaihtelevaa mielialaa, aina jollekin jossakin sattuu jotakin ikävää. Nyt on vaan yritettävä oppia uskomaan siihen, ettei omalle kohdalle tule mitään pahaa.

sannis-75, jep, samat brio kombit on meilläkin. Ja ihan olen ollut tyytyväinen niihin. Ainoastaan ötökkäverkko pitää sitten kesäksi uusia.

pa-mi oli käynyt ultrassa, onnea pienistä!

nonnii, hui kun sulla samankuuloinen kokemus kun mulla! Tiedän tunteen kuin sitä sitten pelottaa! Hyvä, että sait saikkua noinkin pitkästi. Varmaan kaksosraskauden kanssa otetaan alusta asti tosissaan kaikki mahdolliset riskit.
On muuten jännä, kun minulla seisomatyö tekee supisteluja, teillä toisilla taas istumatyö. Koskaan ei ole hyvä!

Olis muuten kiva nähdä kuvia tuplamassuista..

mullu, minullakaan ei tuo viva näy. Jännityksella odotan, että tuleeko sitä ollenkaan, esikosta kyllä tuli, mutten tiedä millä viikolla.
Shoppailu jäi sitten kumminkin melko vähäiseksi. Ostoslista oli pitkä, vauvahörsylöihin en ehtinyt keskittyä. Mutta ens kerralla sitten!
Mulla kans on melkein alkanut jo ahdistaa tuo kuppikoko, mä en ole tottunut siihen, että ilman liivejä tissit ja mahanahka ovat vastakkain. Saunan jälkeen olis kiva olla ilman liivejä, mutta on sitten kuitenkin tukittava jotakin kangasta väliin kun alkaa hiostaa.

tiltalitti, sullakin ihania kuulumisia! Paitsi tuo sektiokokemus..mä rupean nyt sitten ihan uudessa valossa lukemaan noita, kun oma tilanne pitää ottaa huomioon. Meillä muuten sitten sama tilanne tuon istukan kanssa.

katjuzka oli myös saanut hienoja uutisia, kovasti onnea! Melko hyvillä viikoillahan jo menet, kohta voi huokaista (ainakin vähäsen ;) )

rouvaPapunen, mulla kasvaa maha karvaa :D Mutta onneks ihan tosi vaaleaa, ei sitä huomaa kun ite täältä ylhäältäpäin katsottuna. Navasta nousee ylös tisseihin semmonen karvavana, jaiks!

Mä olen meinannut ostaa murulle kaikkia iloisen räikeitä värejä, vihreää, keltasta, oranssia. Inhoan muutenkin niitä babypinkkejä ja vaaleansinisiä. Esikonkin ällövaaleanpunaiset, mitä lahjaksi silloin saatiin, niin meinasin värjätä. Mä en muutenkaan tykkää noista vaatejaotteluista, että pojille laitetaan tummansinistä ja raktorin kuva, tytölle hempeetä ja prinsessoja.
Mutta haluan silti, että vauvasta näkee kumpaa sukupuolta se on, en ole mikään hysteerikko tuon asian kanssa.

kirma+muru 19+6 (jihaa, huomenna poksuu pyöreät :D )

Kirma Mulla kasvaa kans sellasta karvaa mahassa. Mistäköhän se kertoo? Sitä tummaa viivaa (jonka hienoa nimeä en muista) ei oo näkyvissä mut karvaa on. Hitto mulla on kohta ihan karvanen maha! :laugh:

Flunssa alkaa helpottamaan. Kurkku on enää kipeä ja nenä tietysti tukossa mut se johtunee ihan vaan tästä allergiasta. Kuumetta ei oo ollu enää. Joten eiköhän se elämä ala taas voittamaan.

Saatiin tietää, et miehen veli vaimoineen (heillä LA kuukautta ennen meitä) saa pojan. :heart:

AaVee & Baby 13+3

Heips!

Piti tulla pikaseen poksumaan :D Lähetään miehen kanssa vknlopuksi reissuun, niin ei ehdi kirjotella enempää. Kesäloma alko tänään ja puoliväli saavutettu, jee! Toinen samanmoinen ja saattas jopa päästä synnyttämään :D

Duffy ja Oula 20+0 *poooooooks!!*

Salvia hengissä ollaan, eilen 8+3 oli eka virallinen neuvola ja kaikki oli hyvin. Tuittupää vastasi viikkoja 8+4 ja liikuskeli siel jonkun verran :heart: Oon kirjotellu vielä tonne lapsettomuus puolen "piinailijoista ekaan ultraan ja ehkä vähän ylikin" palstalle. Oon niin kauheen peloissaan ja epäluuloinen edelleen, että koen kotoisammaks olla vielä siellä puolen :headwall: Oon potenu kans järkyttävää pahoinvontia 24/7 ja nyt on alkanu alavatsaa jomottaa.

Heni ja tuittupää 8+4

Synttäripäivä alkaa olla ohi. Taas tuli täytettyä 20! :D

Maha on kasvanu ihan valtavasti. Pitäis hakee äitiysvaatteita mut täällä niitä ei myy muut ku H&M ja siellä valikoima oli ihan hanurista. Nyt pitää mennä sohvalle. On jotenki vetämätön olo.

AaVee ja Baby

Hei kaikki rakkaat kanssasisaret :heart:

täällä painajaiset jatkuu..tuntuu että pää on tärähtänyt :D nyt näin unta kuinka menin vessaan pissalle ja pikkareihin oli tullut vähän verta,pyyhin sitten alapään ja verta tuli koko paperin täydeltä ja sikiö tippui pönttöön!!siellä se pieni vauva kellui pöntössä ja olin ihan paniikissa!!huudin ja itkin..onneksi sitten heräsin kun koira hyppäs sänkyyn ja sai huokasta helpotuksesta että unta se vain oli :| huh! mistähän nää mun unet tulee....voi vaan ihmetellä...

eilen oltiin serkkutytön valmistujaisissa ja kaikki sukulaisethan siellä kyttäs mun mahaa..nooh osa luuli vaan että oon lihonut ja sitten kun sai tietää että odotan vauvaa niin alettiin kunnolla kyttäämään että missä mun maha on :D sanoin että se vauva majailee tuolla mun takapuolessa kun se on ainut mikä on levinny :laugh:

RP&eikka 17+5

Heippa vaan kaikille :wave:

Taas olen kyllä käynyt seuraamassa päivittäin kaikkien kuulumisia, mutta kirjoittelu aina jää kun olen NIIIIIIIn väsynyt. Mutta onneksi oksentelu on sentäs sen verran hellittänyt, ettei enää oksenneta kuin ehkä kerran viikkoon.

RouvaPapunen Täällä nähdään myös todella kummallisia unia :o Ei aina kauhua vaan myös todella OMITUISIA unia... Ja myös seksiunia :laugh: Mulla ei ole koskaan ollut näin vilkasta unielämää! Se mikä usein toistuu unissa on kohdun "valahtaminen" reiteen. Siellä se vauva muka tuntuu möykkynä reidessä ja liikkuu niin että näkyy ihan myös päälle päin :o Joskus unessa olen ihan kauhuissani tästä ja joskus se muka on ihan normaalia... Viime yönä tosin mulla oli vauvat molemmissa reisissä, eli kaksoset. Tosi elämässä ultrissa ei kyllä ole näkynyt kuin yksi...

Duffy Ihanaa, puolet raskaudesta takana :heart: Onnea :flower:

AaVee ja Kirma Täällä myös ilmestynyt paljon vaaleita, ohuita karvoja vatsaan ja rintoihin :o Musta tulee apina! Linea negraa ei näy ollenkaan, ainakaan vielä.
Kirma myös oot yli puolenvälin jo =) Onnea :flower:

Täällä myös EHKÄ ekat liikkeet tunnettu :heart: Ihan pientä "nykimistä" tai kuplintaa, tai ehkä elohiiri kuvaisi kaikista parhaiten. Tai sitten mun vatsassa kiertää vaan ilma :laugh: Toivottavasti ne tästä nyt sitten voimistuu.

Heitän kirveen kaivoon... Meidän lapselle ei tule vaunuja!!! Sellaista ydinfysiikkaa kyllä löytää hyvät ja saada selvää siitä mitkä olisivat kunnolliset. Huh huh. Netti pursuaa tietoa ja kaikilla on omat ja täysin toisistaan eriävät mielipiteet. Ota siitä sitten selvää! Tuntuu mitä enemmän luen nettiä, sitä sekaisemmaksi kaikki menee.
Aluksi ajattelin, että me kanssa tilataan Saksasta vaunut, mutta nyt kyllä tekis mieli vain marssia ihan mihin tahansa kauppaan ja laskea entten tentten ja ottaa ne vaunut mihin sormi sattuu osoittamaan. Pääsis paljon helpommalla!

Onko muita menossa 4D-utraan? Minä haluaisin kanssa, mutta en vielä tiedä minne. Kokemuksia ja mielipiteitä otetaan mielellään vastaan =) Niin, Tampereelle tai Hämeenlinnaan ollaan menossa. Helsinkiin ei viitsisi sen takia pelkästään ajella, kai :/

Oletteko muut muuten huomannut, että Ikean kesäkuun tarjouksena on Family-asiakkaille Hensvik valkoinen pinnasänky 49 e normi hinta muistaakseni 129 e? Me varmaan käydään hakemaan sellainen. Kummitytöllä oli sellainen ja olivat ihan tyytyväisiä ja juuri myivät sen eteen päin 80 eurolla.

Ihanaa, kesä tulee =) Tänään on jo näkynyt välillä aurinkokin, se saa kyllä minut niin hyvälle tuulelle ja tietty ne liikeetkin :heart:

Maricce ja Onni/Minni rv 17+5

Nyt ajan kanssa...

Katjuzka onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Helpotti varmaan kovasti :heart:

Henille myös onnittelut ja tervetuloa tänne sitten oikein kunnolla, kunhan siltä tuntuu! Paljon tarrasukkia ja -liimaa loppuun asti!

Annabell - ihanaa, että liikeet nyt tuntuvat jo noin hyvin ja masussa on vilkas kaveri.

Mullu tulethan sitten kertomaan rakenneultran kuulumiset, pidän täällä peukut pystyssä, että kaikki hyvin!

Irene sielläkin tuntuisi vilkas kaveri olevan masussa, ihanaa :)

tiltalitti onnittelut tytöstä :heart:

Kirma onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Tosi kiva, että lääkäri kunnioitti toiveitanne, eikä kertonut sukupuolta. Meillä on nyt jo esikoisella paljon punaista ja oranssia sekä keltaista jne. vaikka poika onkin. En myöskään tykkää tästä perinteisestä vaalenpunainen -sininen ajattelusta.

Duffy onnittelut puolen välin etapista ja hyvää lomaa!

AaVee onnittelut 20-vuotispäivistä :) Ja kiva kuulla, että flunssa alkaa jo helpottamaan.

RouvaPapunen hurjia unia sulla! Huh! Itsellänikin unet vilkastuneet, mutta kauhua en ole vielä nähnyt. Mariccen tavoin seksiunia kylläkin :laugh:

(.) Tänään olisi neuvola, jossa saan rasitustestin tulokset. Painoa ei ainakaan oman vaa'an mukaan ole paljon tullut, mutta pianhan sen todellisuuden taas näkee. Vähän jännittää sydänäänien kuuntelu, mutta eiköhän kaikki ole ok. Pientä muljuamista on nyt viikonlopun aikana masussa tuntunut, joten suhteellisen luottavainen mieli on.
Eilen vietettiin ihana päivä Korkeasaaressa, ja illalla olinkin sitten aivan puhki päivän kävelystä. Onneksi keli oli hyvä ja kissaeläimetkin liikkeellä.

Aurinkoista viikon alkua kaikille ja nautinnollista odotusta!
S&S 17+3

Moi Kaikki!

Voisin tänne tulla mukaan jos kelpaan. Vauvamme sai alkunsa naistenpäivänä maaliskuussa inseminaatiolla ja menossa ekaa päivä rv.15 (14+0)..

Np ultra oli pari viikkoa sitten ja viime viikolla tuli vastaus että kaikki on ihan ok. Nyt odottelen torstain neuvola käyntiä ja rakenneultra varattiin heinäkuun puoliväliin jo nyt jotta ajan varmasti saa.

Laskettuaika on 28.11.

Raskausoireita ei ole kummoisesti ollu, mutta alavatsaa juilii ja jomottelee välillä vaihtelevista paikoista, uskon niiden tosin olevan kaikenmaailman venymiskipuja yms, koska ne ei tunnu itse kohdusta.

Sellasita olisin halunnu tietää että onko vauvan liikkeet mahdollista tuntea jo noin 13+1 rv:lla? Itse tunsin viikko sitten maanantaina hentoa kuplinnan oloista juuri kohdun kohdalta, kun olin ajamassa töihin. Tuli mieleen että joko se kuperkeikkaa tekee...
Sen jälkeen en ole tuntenut mitään ainakaan hereillä, mutta eipä tässä kiirettä vielä ole.

Minulla nuo painajaiset on onneksi jääny kokonaan, ekat kolme kuukautta näin niitä ainakin viikoittain, yksi keskenmeno takana niin ei todellakaan uskaltanu nauttia raskaudesta, ei oikein vieläkään..
olen lievistä peloista huolimatta hommaillut jo joitain vaatteita alennustangoista yms. Eihän niitä edes vielä kerry jos hommaan 2-3 vaatekappaletta kuussa kuin parisenkymmentä sitä paitsi osa vaatteista on isoja vastasyntyneelle ja vain osaa voi käyttää heti.

Vielä ei ole oikeastaan mahaakaan, vain muutamia senttejä olen pyöristynyt tuosta housujen kauluksen kohdalta, tarpeeksi kuitenkin ettei toiset housut mene enää kiinni tai ahdistavat niin paljon että olen haudannut ne kaapin taka-alalle...

T: Rusina ja Toukka 14+0

tervetuloa rusina joukkoon :) meillä on sellainen lista täällä jossain sivulla minne saa lisätä itsensä :)

noista unista vielä että itsekin oon nähnyt noita seksiuniakin mutta en omasta miehestä joten älkää vaan kertoko sille :D mä näen kyllä unia muutenkin mutta nyt on ollut kyllä aikamoinen kirjo noiden unien kanssa :D vaikka en kyllä mitään stressaakaan...paitsi että mä oon tosi kärsimätön nyt kun haluan tietää kumpiko siellä on :D

maricce mulla vähän sama tunne noiden vaunujen kanssa!aluksi en voinut edes katsoa niitä kun tuli huono olo ja nyt jos löytää jostain kivat vaunut ja alkaa lukemaan niistä kommentteja niin maku menee :D eli kaikissa vaunuissa näköjään on aina jonkun mielestä jotain vikaa :D mä oon nyt päättänyt että tuohon paikalliseen vaunuliikkeeseen vaan ja ensimmäiset mitkä on ihanat niin ne ne on vaikka olis kuinka "huonot" toisten mielestä :D

Hei gallup kysely!!paljonko teille on tullut jo painoa tähän mennessä??itsellä nousi ekan 10 viikon aikana tosi paljon paino 4,5kg mutta sen jälkeen tässä nyt 7 viikon aikana paino on noussut vain puoli kiloa...

RP&eikka 17+6

RP Gallup vastaus: Mulla raskauden alussa tippui paino melkein 10 kg. Nyt paino pysynyt muistaakseni 4-5 viikoa jo samassa. Ei olla liikahdettu eteen eikä taakse päin. JEE :D Mut mulla onkin ihan sikana painoa jo ennestään, joten näin sen kuuluukin mennä minulla. Neuvolatäti oli tiukkana, että ennen puoltaväliä ei saa tulla grammakaan. Nyt pelottaa mennä perjantaina neuvolaan, jos on tullutkin lisää. Vatsasta kyllä sais sen käsityksen, että on tullut. Niin iso se jo on. Jos mut kadulla näkeen, niin vois olettaa että kyllä mä viimestään parin viikon päästä synnytän :laugh: Sitä se tekee kun on jo ennetään mahaa ja sit vielä vauvakin sinne sekaan... Hävettää aina myöntää kun vieraat kysyvät et milloin on laskettuaika, juu, marraskuussa vasta!!!

rusina tervetuloa joukkoon mukaan!

RP gallup: painoa tullut kaikkiaan noin 2,5kg, viimeisten 4vkon aikana 100g :) Eikä tarvitse hirmuisesti tullakaan lisää, kun omasta takaa on jo ihan riittävästi. Tosin en ainakaan toistaiseksi ole saanut huomautusta.

(.) Neuvolassa käyty: pienen sykkeet viuhui 148 ja muutenkin kaikki hyvin. Paastoarvot myös hyvät, mutta uuteen rasitukseen määräsi silti viikoilla 26-28 sukurasitteen vuoksi. Seuraava nla vasta 2.7. kun rv22 tulee täyteen. Esikoisen 3v nla ehtii siihen väliin sopivasti. Ei saatu 3v nlaa heinäkuulle, kun kunta säästää - heinäkuussa ns. sulkuaikoja, jolloin hoidetaan ainoastaan raskaana olevat ja alle 1v.

Mukavaa ma illan jatkoa!
Sannis & surprise 17+3

rusina tervetuloa joukkoon mukaan :wave: !

Voi kun kirma teillä oli ihania ultrakuulumisia :heart: ! Mekin haluamme pitää sukupuolen salassa loppuun asti, joten toivotaan, että pikkuinen ei läväytä kaikkea näkyville rakenneultrassa :laugh: !
Saitteko muuten sen hotelliasian järkättyä?

Onnea myös tiltalittille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta :heart: !

Maricce ja RP juu on aika ydinfysiikkaa täälläkin toi vaunujen valkkaaminen. Ja sitten kun lukee arvosteluja jostain merkistä niin tuntuu, että joku on aina periaatteesta vastaan ja mollaa. Mutta minä olen päättänyt, että ne on joko Hartanit tai Gessleinit ja niistä en enää luovu :D !

Gallup: Mulla on nyt painoa tullut kaiken kaikkiaan 4,5 kiloa. Neuvolantätillä ei ainakaan vielä ollut asiaan huomauttamista, mutta voisihan tuota vähemmänkin olla, koska ennestäänkin on jo liikaa kymmenisen kiloa :ashamed: !

unista: Tänne on kanssa rantautuneet seksiunet ja ei niissä kyllä koskaan omaa miestä näy, kumma juttu :D ! Tuollaisia RP painajaisia en ole onneksi nähnyt!

4D-ultrasta, me emme todennäköisesti mene, koska emme sukupuolta etukäteen halua selvittää. Jos rakenneultrassa kaikki ok, niin se saa riittää.

Aaveelle myöhästyneet synttärionnittelut :heart: !

Sannis, mitä korkeasaaren liput tätä nykyään maksaa? Ajateltiin tänä kesänä käydä paikka katsastamassa. Hyvät oli sullakin neukkakuulumiset.

ON: Jee, seuraavassa neuvolassa 28.6. saan laput raskaudesta niin sen jälkeen pääsee tilaileen äippäpakkausta ja hakeen äippärahaa :D! Ei malta odottaa!! Nyt tää aika jotenkin on alkanut meneen todella nopeasti, viikot vaan vierii ja ihanaa kun on kesä ja lämmintä.

Ai niin, Duffylle ja Kirmalle onnittelut puolivälin saavuttamisesta :heart:, täältä tullaan hyvää vauhtia perässä.

Huomasin tuolta lapsettomuuspuolelta Henin mainitsemasta ketjusta, että joukostamme poistunut Tytti olisikin edelleen raskaana (rv9), taisi keskenmeno olla sitten väärä hälytys...? :heart:

Eipä tällä kertaa muuta, Irene ja Töpseli rv 18+1

MUOKS. Mullun kuulumisia eilisestä r-ultrasta kaipaillaan :heart: !

Huomenta kaikki! Siis mä en kyllä ymmärrä. Kaikki jauhaa sitä miten toinen kolmannes on sellanen jossa on paljon enemmän energiaa ku ekassa kolmanneksessa. Jep, voin sanoo että ei pidä paikkaansa mun kohdalla. Kokoajan vois vaan nukkua... Ja sit ku ei tee mitään mieli. Näkkäriä ja sitrushedelmiä menee ilman ongelmia mut kaikki muu sit tökkiikin. Mitään oikeeta ruokaa ei tee mieli syödä. Pakkohan sitä on jotain joka päivä syödä mut ku sain noottia neuvolassa viime viikolla siitä ku paino oli tippunu 400g niin ei nyt tekis kauheesti mieli laihtua tässä... Huoh.. Tulipas valitusvirsi!

Mulla tuli hoitojen ja alkuraskauden aikana n. 4kg ja siinä se on sit pysyny. Viime ultrassa oli vähän tippunu paino. Enpä mä paljo tuosta 4kgstä vielä paljo stressaa ku neuvolan täti oli niin tyytyväinen. :)

Kaikille oikein hauskaa kesäkuun ekaa!

AaVee ja Baby 14+0 **POKS**

Heippa pitkästä aikaa!

On mukamas aina niin kiire, ettei ehdi kommentoimaan, melkein joka päivä olen kuitenkin käynyt lukaisemassa kuulumisia... Illat menee tosi nopeaa työpäivän jälkeen, siitä pitää huolen tuo meidän esikko (3 v poika)..

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:
Ja AaVeelle myöhästyneet synttärionnittelut :flower:
Rusina Tervetuloa mukaan :)

ON: Minulle on tullut iskias-tyyppistä kipua toiseen pakaraan.. tietyssä asennossa vihloo, kuin puukkoa työntäisi.. auts :/
Viikon päästä on neuvolalääkärille meno, jospa tän kanssa pystyis sinne saakka kärvistelemään :(
Odotankin malttamattomana neuvolaa ja sydänäänten kuuntelua..

Mukavaa alkavaa kesäkuuta kaikille :heart:

Nipsu + Muru 13+4 :heart:

Irene me mentiin Korkeasaareen Mustikkamaan kautta ja liput oli aikuiselta 10e. Lapsista en tiedä, missä vaiheessa maksu menee. Meillä poika alle 3, joten oli vielä ilmainen. Lauttahinnoista en tiedä, luulisin maksavan saman verran.

Ihanaista ja aurinkoista kesäkuun alkua kaikille!
S&S 17+4

Heips pitkästä aikaa minunkin puolestani!

Nyt kun alkaa itsekin uskoa tähän odotukseen ja asiasta on kerrottukin jo aika monelle, niin reaalimaailman tukiverkosto alkaa olla todellisempi kuin nämä nettiympyrät. On kirjoittelu jäänyt nyt paljon vähemmälle, vaikka minäkin kyllä lukemassa olen silloin tällöin käynyt. Ja kuten Aaveella, minultakin on energiat ihan poissa - töistä kotiin, hetki pihalla lasten kanssa, ruokaa pöytää ja sit ei enää jaksakaan kuin ehkä vähän pyykkiä pestä ja maata sohvalla. Iltaisin maha turpoaa ja painaa ja alkaa yököttämään. Pitäisi -lista vaan kasvaa..... :headwall: Rikkaruohot vaan rehottaa pihassa, kun en ole yhtään jaksanut kitkeä ja puhtaiden pyykkien vuori kasvaa (pyykit jaksaa pestä mutta se kaappeihin vienti... :( )

Viime viikolla oli eka neuvola ja nt-ultra. Kaikki oli hyvin, ultrassa nähtiin pikkuisen möyrivän ja oikovan jalkojaan :heart: Kiltisti vaihtoi asentoa parempaan kun ultraaja vähän töytäisi. Neuvolassa hemoglobiini oli ihan ok ja verenpaine tosi hyvä. Pissatestiä ei vielä tehty. Kesäkuun lopussa on sitten vasta seuraava neuvola ja reilun kahden kuukauden päästä elokuussa rakenneultra. Niitä odotellessa...

Aavistuksista sukupuolesta: pahaolo tietyistä hajuista viittaisi omasta mielestäni tyttöön ja mies näki tyttöunen jokin aika sitten. Toisaalta tein tuossa sellaisen netistä tilaamani sukupuolitestin, pissanäytteeseen perustuvan, joka näytti poikaa. Saas nähdä mikä sitten toteutuu :D

stigu 12+1
(käytän viikkoina edelleen punktioon perustuvia viikkoja, ultran mukaan oli pari päivää enemmän, mutta sehän vain tarkoittaa että oli hyvin kasvanut. LA ei muuttunut ultrassa.)

Yhteistyössä