Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

Mulla ei ainakaan vielä ole poikaviivaa, vaikka muuten aika vahva poikaolo onkin :) Mulle on kuitenkin ihan sama kumpi tulee kunhan on terve :) Ja toiveissa kun on saada kuitenkin 2 lasta... 5 huurunenää jäi vielä pakkaseen odottelemaan :)

Täällä kärvistellään sit keuhkoputkentulehduksen kourissa. Tänään käyty lekurissa. Tulehdusarvot ok, Hb:kin noussut tosi hyvin, oli nyt 131, eli ilmeisesti noi raskaus multivitat on mulle riittäviä :) 3 pv kirjoitti saikkua, ja kurkkupastilleilla pitäis pärjätä, kun kuulemma mitäään sellaista yskänlääkettä ei saa käyttää mikä oikeesti auttais. :eek: Mut pääasia et skorpparilla on kaikki hyvin :)

Annabell ja skorppari 17+6
 
Haha, olin sitten laittanu synnytyssairaalan kohdalle Oulun vl :D Korjasin sen tuohon omaan listaan, mutta se joka ilmottautuu tänne seuraavaksi niin laita mun kohdalle synnytyssairaala kohtaan "Oys/Oas"

RvaPapunen, oonki käyny ton jutun lukemassa ja mullahan on tosiaan se viiva tossa mahassa, että saapa nähä :D Yks työkaveri sano, että näkeehän susta että poikaa ootat. Ei oo kuulemma koskaan arvannu väärin, mutta mistä tuota tietää vaikka vaan sanois niin :D

Täällä on kärvistelty allergian kourissa, mulle on näköjään puhjennu siitepölyallergia ja kurkussa on koko ajan liman tunne ja sellanen niin ku siellä ois jotakin. Hengittäminen on välillä tukkosen tuntosta, eli oisko keuhkoissakin jotain. Allergialääkettä oon popsinu, mutta ei vie kokonaan oireita pois. Aion huomenna soittaa neuvolalääkärille, että saisinko ventolinea käyttää lisäksi.
Vauva on alkanu mylläämään ihan mahottomasti! Viime yönä ku mies nukku selkä minuun päin ja mulla oli sitten maha hänen selkää vasten niin ajatelkaa, mies oli selässä tuntenu potkut! :D :D Minä en oo mihinkään potkuihin heränny ees, oon luullu että se vauva nukkuu sillon ku minäki, mut ei se vissiin ookkaan niin.
Tänä aamuna heräsin ihan hirveään pohje-kramppiin! Mies säikähti mun huutoa ja itekki heräsin siihen omaan huutoon. Onneksi oli diasporalia kaapissa, täytyy nyt sitä sitten syödä.
Ens viikon jälkeen alkaa loma, jee!

Duffy ja Oula 19+2
 
duffy, täällä kans ollut viikonloppu mahassa melkoista jytkettä :D Muru löysi hyvän paikan ja paukutti tuohon navan alle niin että sen paukutuksen ihan näki :heart: Ja aamulla kun heräsin, niin maha oli tosi hassun muotonen..kummallista miten se pieni, n.20cm:n tyypi, saa jo venytettyä mahanahan kummalliselle kohoumalle.
On tämä ihanaa..

Vaikkakin mä en vieläkään oikeen osaa rennosti nauttia, en pysty haaveilemaan pienestä sylissä tai mitään elämästä tämän raskauden jälkeen. Sitä vaan elää tätä päivää ja odottaa aina jotakin etappia mikä vie lähemmäksi määränpäätä. Nyt torstain rakenneultraa :/ Neuvolassa th jo muistutti mulle, kun mainitsin, että olo on aika tunteeton ja pelokas vieläkin, että mä menen jo puolivälissä, voi pian mennä koko raskaus ohi etten ehdi nauttimaan. Ja oikeessahan tuo on..mutta katotaan tuon ultran jälkeen..ehkä sitten :ashamed:

annabell-77, minusta tuo kuvaamasi painontunne voi olla harjoitussupistuksia. Jos joskus kun makaat selällään ja tunne alamahaan tulee, niin koita meneekö kohtu kovaksi, siitä sen tietää. Mulla niitä on melkein koko ajan, eivätkä tosiaankaan ole vaarallisia.

mullu, tosi mielenkiintosta kuulla noita sun juttuja sieltä maalimalta! Kerro vaan kaikki, musta on hauska verrata meikäläisten tapoihin :)
Ja loistohomma, että kaikki oli hyvin!

(.) Olin perjantain sairaslomalla, kun meillä töissä reilusti yli +30 astetta ja suht raskas työ, niin alko nuo supistelut taas muuttua tuntuvimmiks. Iltavuorot oli jo melkosta tuskaa. Nyt oli sitten onneks viikonloppuvapaa, on saanut levättyä ja jihuu kelitkin viileni! Mun puolesta saa lämmetä vasta juhannukselta, jään sillon lomille..ihanaa B)
Puolivälin etappiultra sitten tosiaan loppuviikosta. On onneks jo ihan aamusta, jos kaikki hyvin, niin on sitten aikaa jäädä shoppailemaan kaupungille. Olen jo antanut itselleni luvan ostaa jotakin ihanaa murulle :heart:
Mulla tissejä jomottaa edelleen, kuppikoko on kasvanut 80 A:sta jo 80 C:hen :eek: Musta tulee hirveä tankki sitten kunhan maito nousee. Ei taida esikon aikaiset imetysliivit mahtua päälle, sillon en ollut kun vasta ihan loppuraskaudesta näissä tissimitoissa. Mutta mies tykkää :saint:
No juu, meikä lähtee vielä ottamaan jotakin iltapalasta ja sitten pehkuihin. Ilosta viikkoa kaikille :wave:
kirma 19+1
 
Hyvää maanantaiaamua kaikille :wave: !

Mä oon niin kade Kirma sulle, kun sulla on jo rakenneultra tällä viikolla ja Duffyllakin varmaan ihan kohta. Itsellä siihen olisi vielä tasan 4 viikkoa. No onneks neljä yötä enää niin pääsee sinne neuvolaan kuunteleen sydänääniä :heart: !

Mä oon varmaan pikkuhiljaa ruvennu tuntee liikkeitä, ehkä. Tuntuu kun Töpseli kutittas tuolta mahan sisältä tai sitten mä vaan kuvittelen ja toivon edes jotain elonmerkkejä :D !

Annabelille pikaista paranemista :heart: ! Mä olen nyt kolme viikkoa kärsinyt tästä yskästä ja ei ole kyllä yhtään kivaa :kieh: . Onneksi alkaa pikkuhiljaa mennä jo ohi.

Töissä rupesi taas viime viikolla ahdistaan, kun pomo kyseli, että millos mä oon jäämässä pois niin tietävät nimittää sijaisen mun tilalle. Mä olin ihan kauhuissani, että sijaista jo haetaan ja mä olen vielä ihan epäileväinen koko raskauden suhteen :headwall: !

Minä täällä kans mielenkiinnolla lueskelen Mullun juttuja maailmalta.

Mitäs muille odottajille kuuluu?


Irene ja Töpseli rv 17 *POKS*
 
voi kirma ja duffy kun te olettekin jo pitkällä!!oon ihan kade vaikka perässä tullaan :D

ylihuomenna olis sitten neuvola..ja paastosokerin mittaus...ja pääsee kuulemaan vaavin sykkeet taas vaikka kotidopplerilla tulee aina välillä tarkastettua :)

Onkos kenelläkään vaikuttanut noiden liitosten löystyminen lonkkiin??mulla pakkaa jotkin tietyt asennot laittamaan lonkat tosi kovaan kramppiin...toivottavasti sitten ei synnytyksessä vaikuta :D täytyy laittaa mies hieromaan peppua ei vamasti pistä pahaksi :LOL:

Huomenna poksuis rv 17 jee!

RP+eikka 16+6
 
Hei kaikille! olen hieman pitänyt taukoa, kun koetan päästä itseni kanssa yhteisymmärrykseen, siitä onko kaikki hyvin ja uskoisinko jo.. :ashamed: mielialat on ihan sekaisin.
Olen vähän kateellinen ystävilleni, joilla asiat onnistuivat ensiyrittämällä ja jotka pystyivät nauttimaan raskaudestaan kaikin siemauksin. Minä tuskailen epäuskon ja pelkoni kanssa, ja ahdistun toisten iloisista puheista siitä kuinka kaikki on nyt hienosti, koska olen taas "kuulumassa porukkaan" kun minäkin onnistun... ei tunnu yhtään siltä, ihan kuin nämä kuluneet vuodet voisi jotenkin pyyhkiä muistista. Lisäksi pelkään satuttavani liialla ylistämisellä toista ystävääni joka ei hoidoissa ole onnistunut. Iloitsen, mutta varovasti, hiljaa ja kotona :heart: en osaa vielä intoutua toisten höpinöihin mukaan, koska pelkään kuollakseni ettei kaikki olisikaan kunnossa.

Bitteri ja pikkuinen 15+3 LA19.11 (hoito-/sairaalatietoja en halua pinoon)
 
Salvia Järkytyin kun viime viikolla rankemman päivän jälkeen illalla suihkussa huomasin kohdunnipukan tai minkä lie pilkistävän melkein ulkona! Ja eilen sama juttu kun oli ollut paljon jalkeilla ja puuhannut kotihommia yms koko päivän. ÄLLÖVAROITUS Olen joskus kuullut urbaanilegendan (täytyi olla vai oisko totta..) mummosta, jolla oli lantionpohjalihakset niin löysyneet, että kohtua myöten kaikki oli luiskahtanut ulos :p ja kävi jo mielessä että käykö itselle vielä niin :( Aion ekassa neuvolassa tiedustella onko epänormaalia ja pitääkö ryhtyä toimenpiteisiin, jumppaa tms??

RouvaPapunen kyseli lonkista. Mulla on ollut aiemmissa raskauksissa lonkat viimeiset 3-4 kk niin löysät / kipeät, etten ole pystynyt sataa metriä enempää kävelemään. Ihan lonkkavikainen olo. Eikä painoa kumminkaan tullut lisää kuin 16kg ekassa ja 11kg tokassa raskaudessa. Nyt vähän pelottaa että mitenkähän kremppainen sitä tuleekaan olemaan kun ikää on taas edellistä kertaa enemmän...

stigu 11+0 POKS
 
Salvia ja Stigu pakko nopsaan kommentoida ennen täydellisten naisten grande finalea - ei ole pelkkä urbaanilegenda tuo paikkojen löystyminen. Entisessä elämässäni harjoittelin kovasti hoitotyön ammattilaiseksi ja kävin kiertämässä kotisairaanhoidon kenttää, jossa hoidettiin vanhempaa rouvaa, jolta oli "sisukset" pullahtaneet ulos :(
Sitä sitten rasvailtiin ja hoideltiin... Muistaakseni ei aiheuttanut erityisesti kipuja tms. mutta oli ilmeisesti sangen epämukava vaiva. Lantionpohjalihakset siis vaan koetukselle :)

*MUOKS* Tietääkseni vaivaa voi hoitaa hyvällä kirurgialla, jos lantionpohjan lihasten treeni ei auta.

S&S 16+3
 
Se potkii!!!! :heart: :heart: =) Vihdoinkin! Nyt on iltasilla tuntunut selkeää kuplintaa, ja eilen ku olin suihkussa myöskin intoutui melskaamaan :) Mutta mitäs tytöt sanotte siihen, voiko osa potkuista tuntua jo oikeasti potkuilta?? Eilen ja tänään tuntui alhaalla vasemmalla ihan selkeä *potks*, ja eilen kun pidin kättä mahan päällä, niin tuntui ihan kädelle se potku? Vai meinaako mun suolet tunkea mahasta ulos?? :ashamed:

Kirma Neuvolasta sanoivat kans, että supistuksia ne on olleet viime viikolla. Enkä mä edes tajunnut sitä :ashamed: Mut kuulemma kuuluvat asiaan, ja menevät ohi viikolle 20 mennessä kun tämä vaihe ligamenttien venymisessä lakkaa... No tiedä häntä, mut nyt ei ole ollut mitään tuntemuksia.

Lonkka-asioista, niin itsellä on lonkat jo valmiiks hieman löysät ja vaivaavat esim. siten että juostessa voivat muljahtaa "pois paikaltaan" ja sitten pitää muljauttaa takas. Eli tässä syy, etten oikeastaan enää juoksulenkkeile. Ja välillä ne on muutenkin särkeneet. Mutta nyt jostain syystä ei ole ollut mitään tuntemuksia.?!

Lantionpohjalihakset on täällä tiukassa kunnossa. Itsellä hevonen, ja olen ratsastanut viimeiset 20 vuotta... Joten niistä en ota stressiä.

Tukivyöstä: olen kattellut tukivöitä, ja miettinyt että kannattaako esim. nimellä Anita belt olevaa raskaustukivyötä hankkia kun on oikeeta vikaa, vai ostanko suosiolla tukivyö liikkeestä kunnollisen vyön. Niissäkin vaaan se kalliimpi malli maksoi 200 ? :'(

Nyt sairasloman kunniaksi on muuten ollut hyvää aikaa tutkailla vaunuja :) Itsellä fiilis että joko Emmaljungat tai Teutoniat olis kivat. Kääntyvällä heittoaisalla... Mutta kova vai pehmeä vaunukoppa?? Mitä itse meinaatte?


Annabell ja skorppari 18+1
 
annabell-77, jihuu :heart: Todellakin voit tuntea potkuttelut jo potkuina, varsinkin kun ei istukka ole vaimentimena siinä välissä! Minä tunsin myös esikolta kädelle rv19. Seuraava etappi onkin sitten se hikka :D
Mä en tiennytkään, että alle rv20 on supistusherkkää kautta, mulle ei neuvolassa semmosesta olla mainittu :eek: Mutta tosi kiva tietää! Ja eihän monet noita harjotussupistuksia huomaa ollenkaan, että ei ole yhtään kummallista jos et osannut semmoisiksi ajatella.

Mulla on anitan tukivyö ja se ei kyllä ole mitenkään erikoinen. Lähinnä tukee mahaa, on saman veikkanen kun esim. tukevat mammahousut, semmoset missä tulee resori tuohon päälle. Että sinuna harkitsisin kyllä järeämpää.
Minä olen nyt pärjännyt ihan ilman, ilmeisesti oli aikaisemmin joku "lantionlöystymiskausi" menossa, kun jalat oli viedä alta, ja joka nyt on sitten onneksi ohitettu. Ainakin toistaiseksi.

Vaunuista..
minusta kääntyvä heittoaisa on tosi hyvä. Mulla oli tapana käydä paljon vaunulenkeillä ja auringon mukaan pystyi sitten kääntämään aisan niin, ettei porottanut suoraa vauvaan. Ja kun aisan korkeutta vielä pystyy säätämään niin ei ole ongelmaa jos mies on paljon pitempi ja työntää vaunuja myös.
Meidän Brioissa on kova koppa ja olen siihen tyytyväinen. On tilava, vauva mahtuu pitkään talvitamiseissakin nukkumaan pihalla. Se kannattakin ottaa huomioon, että missä vauvaa nukuttaa. Minä tamppasin murun pihalle yli -20C:n pakkasessakin (toivottavasti kukaan ei hypi tästä silmille ;) ), mutta kun nukkui vaan ja ainoastaan ulkona, ja mitä kylmempi sen makeemmat unet!

salvia, minulla oli tuo sama ongelma hyperin aikaan: turvotus painoi kohtua todella alas ja sisukset tuntui valuvan ulos, varsinkin työpäivän jälkeen. Mutta turvotuksen laskiessa ongelma hävisi.
Kiitti kun viitsit kertoa omista selkäkokemuksista!

bittersweet, jep, jep..saas nähdä millonka näistä peloista ja paineista oikeen pääsee eroon.. :/

irene80, minä myös tunnen välillä mahasta semmosta kutittelua tai rääpimistä ja hipelöintiä :D
Minulla tosiaan rakenneultra painaa päälle, odotan kovasti peläten sitä, toisaalta toivois että pääsee sinne just nyt, toisaalta haluaisin vielä hannata pari viikkoa :ashamed:


Onko kellään ilmennyt jo viheliäistä ongelmaa peräpukamista? Mä en odottanut tuota vielä tässä vaiheessa, mutta eipä auta, siellä ne pallukat tuntuu ja aristaa :ashamed: Kellään vinkkejä?
Ummellakaan en nyt ole pahemmin ollut, että kaippa se johtuu sitten vaan että kohtu painaa jo sen verran, että verisuonet menee tukkoon. Ärsyttävää. Ja inhottavaa.
 
Voi Annabell, onnittelut potkuista :D :heart: ! Helpottaa oloa varmaan kummasti. Mä en ole vielä ihan varma tunnenko vai en.

Me ollaan kans noita vaunuasioita pohdiskeltu ja varmaan päädytään joko Hartaniin tai Gessleiniin Saksasta tilattuna (Crescentitkin näytti ihan hyvältä). Heittoaisa täytyy olla, mutta en ole tuota koppa-asiaa vielä päättänyt. Hartanissa oli se hyvä puoli, että niissä oli isoin koppaosa (olikohan 95 cm).

Millos RP teillä on rakenneultra? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun mennään näin lähekkäin, että kumpi kerkeää ensiksi :D !

Mulla on varmaan tuntunut kans noita harkkasuppareita. Varsinkin kun töissä istuu koko päivän niin massu on illalla jotenkin epämiellyttävän oloinen ja pinkeä tai sit se on jotain muuta rasitusta :eek: ! Ota näistä nyt sit selvää. Muita vaivoja ei sitten ole ollutkaan, onneks.



Irene ja Töpseli rv 17+1



MUOKS. Kirma kerkesitkin väliin, kun täällä sepustin. Toi on niin tuttu tunne, että ensin sitä ultraa odottaa, mutta sitten kun sen aika on niin rupee hannaileen. Sama on täällä perjantain neuvolan kanssa, ensin odottaa kuin kuuta nousevaa ja sitten kun h-hetki koittaa niin rupee jänistään :D !
 
stigu vaikuttaako ne lonkat jotenkin synnytyksessä vai onkohan silloin vaan kivut jossain muualla ettei huomaa lonkkakipuja??ajattelin vaan että kiva jos kramppaa kesken synnytyksen ja joutuu kävellä sit länkkärinä takasin kotiin kun jalat jäi vääräksi :LOL:

annabell mä olen ihastunut teutonian spirit s3 joten meille tulee ehkä ne koska ajattelin että koiran kanssa olis helppo liikkua tuon käsijarrun kanssa :) mut mieli voi toki muuttua :) ja onnittelut ekoista potkuista :)

irene mulla on 17 päivä rakenneultra :) ja sen jälkeen ajattelin sitten ostaa ekat vaaleanpunaiset tai siniset bodyt :) toivottavasti vaan näkyy :D mun säkällä ei näy kumpi se on :) mahat meillä ei oikein taida mennä samaan tahtiin vaikka samoilla viikoilla mennään :D en tiedä missä se mun maha viipyy :D

RP+eikka poks 17!
 
No sullakin on sitten RP rakenneultra ennen meikäläistä. Meillä VASTA 21.6. Kyllä se sun maha sieltä varmaan vielä ilmestyy :D ! Mulla kun tuota vararavintoa on ollut jo ennestäänkin niin se on nyt työntynyt suoraan tuohon eteen :headwall:! Ja huomaahan sen tuolta masukuva-pinosta miten yksilöllistä se mahan kasvu on, aika isojakin eroja :)!

Irene ja Töpseli rv 17+1
 
hei pitkästä aikaa, tuolla alussa taisin kirjoitella...muistaakseni.

Annabell, emma-janella ja carriwellillä on ihan hyviä tukivöitä ja edukkaita ainakin www.anutar.fi , itsellä emma-jane ja auttoi ison mahan kans viimeraskaudessa, tuki hyvin selkää myös.

Vaunugalluppiin, mulla Hartanin topline x ja ollut tyytyväinen niihin, kääntyviä etupyöriä olisin niihin vielä kaivannu kuten oli cessleinin yhdessä mallissa mutta niissä ei ollu heittoaisaa. hartanit on menny lumessa ja sohjossa kevyesti eteenpäin ja poju nukkui ulkona kans pakkasella.

pukamacallub: niitä tuli kans viimeraskaudessa näihin aikoihin, eikä lähtenyt pois ees synnytyksen jälkeen, ja nyt taas alkaa kunnolla pullistelemaan. ite olen käyttäny ihan hädesalvaa mut hetken auttaa kutinaan, ei ole mun mielestä ees pienentäny niitä. Kylmä suihku vessakäynnin jälkeen auttaa ja kun hellästi yrittää tunkee ne takas sinne ettei ne ala maksottumaan ulkona lotkotellessaan.

lonkkakipuihin; mulla kans ottanut nyt isiaksen päälle kun lantion asento muuttuu, hierojalla olen käynyt ja vähän helpottaa, huomaa oman kävelytyylinsä muuttuneen vaikka ei ole maha ees kovin iso vielä... :) ajattelin taas kaivaa tukivyöt ja tukikalsongit kaivella samalla kun etsii myös äitiysvaatteet komeron kätkösitä.

rakenneultraan menossa torstana joten jänskättää vähn sekin.. ihana nähdä hattivatti taasen.

onnellista odotusta vaivoineen kaikkineen
tiltallitti ja hattivatti 20 tasan, kai... menee jo viikot sekasin.
 
Annabell onnittelut potkuista, varmasti ihana tunne. Itselläni tuntuu ajoittain pientä kuplintaa, mutta ei juuri muuta vielä.

bittersweet ei kait nämä pelot koskaan lakkaa ennen kuin pienokainen on saatu syliin. Ja vielähän sinä ehdit nauttimaan raskaudestasi :heart:

Kirma meilläkin esikoiselta Briot (kombi) tallella säädettävällä heittoaisalla ja kovalla kopalla. Ollaan tykätty niistä tosi paljon ja poika nukkui niissä pitkään päikät. Koppaankin mahtui ihan kunnon talvitamineissa vaikka heinäkuussa syntyikin. Halusin aikanaan hyvät ja tukevat vaunut, kun koiraakin piti (pitää) vauvan kanssa ulkoiluttaa.
Ja niistä peräpukamista, täällä myös sama vaiva vaikkei ummetusta ole ollut ollenkaan. Veikkaisin, että tämä kasvava maha ja istumatyö eivät ole paras mahdollinen yhdistelmä. Muistaakseni esikoisen aikaan minulle suositeltiin jotain peppurasvaa :LOL: mutta en muista sen lääkkeen nimeä, valko-vaaleanpunainen putkilo se taisi olla. Ja vettä pitää muistaa juoda.

Tsemppiä rakenneultraan menijöille! Meillä se on vasta 18.6. Onneksi seuraava neuvola on jo ensi maanantaina, sitten saan rasitustestin tuloksetkin. Saas nähdä, onko niissä mitään vai ei.

Aurinkoista tiistain jatkoa kaikille!
S&S 16+4
 
Moi!
Käyn vain ilmoittautumassa että hengissä olemme kaikki kolme, ainakin viimeviikolla ultrassa riehuivat molemmat ja nt oli kunnossa kummalakin...on vain jotenkin niin saamaton olo...ei saa mitään aikaiseksi...ei edes kotna kuin pakolliset jutut ja saati että tännekään näpyttelis mitään....voisin vain nukkua....mutta tuo duracell pitää huolen ettei nukuta....
Pa-mi ja pallerot 12 poks.
En halua tietojani tonne listaan, kun heti tutut bongaa mut sieltä....
 
pakko pikaisesti kommentoida vaan tuota vaunu-asiaa omasta kokemuksesta.rouva papunen meillä oli noi spiritit esikoisella. ja oli kyllä tosi ihanat liikutella, tosin kamalan raskaat ja hankalat nostaa autoon. ja se etupyörän vanne keräs lumisohjon ja sit niillä ei liikuttukaan, onneksi niitä kelejä oli harvemmin. vaihdoin ne city crosseihin, jotka oli kevyemmät nostella, vaikkakaan ei kääntyvää pyörää, mut tykkäsin. ja minä menin ja myin ne pari kk sitten pois...ja kuinkas kävikään :LOL: no, taitaa iskeä jonkin sortin vaunukuume taas kun saa miettiä uusia menopelejä. mutsyja oon harkinnu, mut ehkä sitten enemmän kunhan tää etenee....

annabel ihana tunne kun potkut tuntuu!!onnea! voih, sitä odotellessa, mutta itsellä vielä piitkä siihen.
 
Mä oon maannu pari päivää kuumeen kourissa kotona. 38 asteen kuume, tukkoinen nenä, kipeä kurkku ja järjettömän kipeät nivelet ja lihakset. Lääkkeillähän tämän sais pois nopsaankin mutta eihän tässä nyt mitään lääkkeitä syödä. Noita hikisiä panadoleja jotka auttaa ehkä lapsilla. Huoh... No onneksi tänään on neuvolalääkärille aika niin se saa tehdä perusteellisemman tutkimuksen ku työtereyden terkkari.

Ai niin tänään poksuu!

AaVee & Baby 13+0
 
täällä taas yksi neuvola käynti takana ja kaikki sokeri,verenpaineet sun muut oli kohdallaan :) pikkuinen siellä taas villinä ui heti aamusta ja syke oli nyt 150-160 eli hieman on laskenut viime kerran 170 :heart: nauroin neuvolantädille ja kätilöharjoittelijalle mun mustista napakarvoista niin he sanoivat että joillakin niitä voi jopa kasvaa rintaankin tai sitten navasta tissien alapuolelle asti!!!APUA!!!apina tässä tulee :D

Tulkaa kaikki kenellä on rakenneultra huomenna niin kertomaan kuulumisia sitten meille kumpi on tulossa ;)

RP+eikka 17+1
 
Tsemppiä kirmalle tämän päiväiseen r-ultraan :heart: ! Ja tiltalittille myös!

(.) Veti mielen eilen matalaksi kun tuolla marraskuisissa oli taas keskenmeno, joka todettiin rv 16 :'( ! Onneks huomenna pääsee neuvolaan kuunteleen Töpseliä.

Aaveelle toivotan pikaista paranemista! On tainnu meistä melkein jokainen olla ton kevätflunssan kourissa.

RP:lla olikin hyviä neukkakuulumisia! Käytkös sä kuinka usein neuvolassa? Meillähän niitä on n. 4 viikon välein.

Irene ja Töpseli 17+3
 
Taisi kuume vähän sekoittaa päätä ku eilen kirjoitin, et poksuu viikot. No nehän siis poksu jo tiistaina. Tänään on siis jo 13+2.. Noloa.. :ashamed:

Eilen oli neuvola. Sydänäänet kuului heti selvästi 155 oli syke kun mitattiin. :heart:
 
irenemeillä on 4 viikon välein nyt aluksi ja sitten tihenee :) seuraava käynti on 1.7 ja silloin katsotaan kelan papereita :D jee saa laittaa äitiyspakkaushakemuksen vetämään :D mutta nyt kuitenkin rakenneultraa odottaessa :)enää 3 viikkoa :heart: ootko sä muuten ostanut jo vauvalle mitään??niin ja ootko katsellut vaunuja??

aavee hienoja kuulumisia neuvolasta :) ja pikaista paranemista :)

RP+eikka 17+2
 
RP, ei olla vielä itse ostettu vauvelille mitään. Siskolta tuli jonkin verran vauvanvaatteita, pitäs ne käydä läpi ja kattoo mitä mä kelpuutan :D ! Lindexillä olen tosin käynyt ihailemassa ja hiplailemassa niitä pikkupotkareita, ne on niin söpöjä :heart:! Alustavasti ollaan vaunuja katseltu ja kyllä ne rakenneultran jälkeen pitää laittaa tilaukseen, kun Saksasta meinattiin ostaa. Täytyy käydä tarkemmin koeajelemassa niitä Gessleinejä ja Hartaneita tuolla muksutallissa niin tietää sitten, että mitä mallia tilaa.
Pinnasänky meillä jo onkin, kun se on miehen äidin peruja. Se vaan on tällä hetkellä Vilppulan vankilassa maalattavana ja entisöitävänä :LOL:.

Aavee , mutta eikös se ole kiva välillä huomata, että on viikoissa tai päivissä pitemmällä kuin luulikaan :D ! Menee aika nopeemmin!


Noh kai se on taas jatkettava töitä :wave: !
 
Sairaslomalta kirjoittelen. Viimeviikolla alkoivat kovat supistukset iltapäivisin työpäivän aikana ja jälkeen. Perjantaina soittelin polille ja neuvoivat lepäämään viikonlopun täysin ja katsastamaan maanantaina tilanteen uudelleen. No, tilannehan rauhoittui levolla ja menin maanantaina töihin. Eipäs olisi kannattanut. Supistelut voimistuivat ja liitos- sekä nivuskivut oli kovat. Tiistaiksi sain lääkärinajan, joka tarkisti, että kaikki oli ihan ok masussa ja kumpainenkin polskutteli innossaan masussa. Kohdunsuu oli kiinni, huoh! Itkuhan siinä pääsi, kun tuli huojennus, niin hätä piiperoisista oli. Määräsi sairaslomaa rakenneultraan saakka eli 17.6 asti. Liikkuminen ei ole kiellettyä, mutta pitkä istuminen on. Nostelu yms. ylimääräinen tietenkin pois. Teen istumatyötä ja 8 tuntia on päivässä tässä vaiheessa nähtävästi liikaa. Lääkäri oli sitä mieltä, että istuminen on tässä vaiheessa raskautta juuri se vihonviimeinen ja huonoin juttu. Häntäluukin minulla kipeytyi sekä nivuset ja alavatsa tuosta istumisesta. Voi olla, että menee ohi, kun kohdun kasvu rauhoittuu. Kasvaa kuulema tässä vaiheessa suhteessa eniten kuin muun raskauden aikana ja tietenkin kaksi lasta kasvattaa sitä kaksinkertaisesti. Nyt sitten rauhallista eloa!

Rattaista: me päätettiin hankkia Koelstran Flexxo twinit kovilla kopilla. Esikoisella oli samantyyliset ja tykättiin niin. Kaksosten kopat ovat hieman pienemmät, mutta ei se esikoisenkaan koppa kovin tilava ollut ja hän kuitenkin koisi siinä yli vuosikkaaksi ihan tyytyväisenä. Meille rattaiden koko on avainasemassa, eli täytyisi olla suht pienet ja kevyet, kun matkustellaan ja liikutaan muutenkin tosi paljon sekä ollaan molemmat melkoisen pienikokoisia. Lapsetkaan ei näemmä kovin järkäleitä ole, joten pienet rattaat käy. Ei tarviis monia hankkia eritarkoituksiin. Jos ei olisi täällä niin paljon talvisin lunta ja siksi tarviis isoilla pyörillä olevia vaunuja, hankkisin Britaxin uudet B-dualit, joihin voi laittaa kaksoset kantopusseissa jo heti vastasyntyneestä. Näppärät vehkeet, muttei käy näihin oloihin.

Nyt taas makuulle :)

nonnii ja piiperoiset rv 17 + 1
 
Katjuzka, mitäs klinikalla eilen sanottiin, olihan kaikki ok?

Annabell, hyvä että pienellä oli kaikki hyvin ja onnittelut potkuista! =) Anita belt oli yksi niistä joita sain terkkarista lainata, mulle ihan turha.

Duffy , tiiet varmaan että jos noita kramppeja rupee tulemaan lisää, niin voi olla ettet saa tarpeeksi vettä. Kaverille, joilla oli kramppeja jatkuvasti, sanottiin että tarvii lisää magnesiumia.

Kirmalle ja Tiltalitille, lykkyä pyttyyn ultraan! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Aaveelle, pikaista paranemista ja onneksi pienellä oli kaikki hyvin!

Pa-mille voimia! Sulla on siellä kaks, mä oon ihan puhki ja kuvotuksen kuningatar ja mulla on vaan yks masussa. Lepää hyvällä omallatunnolla aina, kun vaan voit!

Rva Papunen (kääk, mitä painajaisia!), Bittersweet ja muut epäilevät ja epäuskoiset. Musta se pelko lapsen hyvinvoinnista ja epäusko raskauden kestosta, että päästäänkö loppuun asti, on ihan normaalia meille lapsettomuutta kokeneille ja hoitojen avulla raskautuneille. Meinasin ekassa raskaudessa menettää ihan hermoni anoppiini joka hoki koko ajan, että kyllä sun nyt pitäis nauttia raskaudestasi vaikka tiesi meidän tilanteen. Joo, pitäis olla armeliaampi itselleen ja pienelle mutta ihminen mäkin vaan olen. Jos vuosia hoetaan, että on erittäin epätodennäköistä että saatte lapsen ja sitten kun raskautuu niin joka puolelta hoetaan, että tämä on riskiraskauksien riskiraskaus niin luota siinä sitten siihen raskauteen ja nauti siitä. Toki yritän taas tällä kertaa olla luottavaisempi jo pienenkin takia mutta vielä ei ole onnistunut. Viimeksi en loppuraskaudessa osannut enää nukkua, olin niin huolissani että onko pienellä kaikki hyvin. Luultavasti just tää unettomuus oli yksi syy, joka nosti mun verenpaineen ja jouduin sairaalaan. Muistan, että vielä synnytyssalissa olin epäuskoinen ja pelkäsin, että kuinkahan tässä käy. Synnytettyäni sain lapsen siihen vatsalleni ja olin ihan että vai niin. Sitten se lapsi kakkasi mun päälle, aattelin että on tää meidän, kun heti alkaa pottuilemaan. :LOL: Silloin vasta pääsin epävarmuudestani, annoin lapsen isälleen, mut putsattiin ja nukahdin sillä sekunnilla ekan kerran kuukausiin kunnon uneen siellä synnytyssalissa. Helpotus oli niin valtava! Mut jouduttiin herättämään, että saivat salin seuraaville, vähänkö nolotti! :ashamed:

Stigu123, Sannis-75 ja Kirma taisitte kaikki osua oikeaan. Ja kiitos :flower: , oli helpottavaa kuulla etten ole ainoa! Luulin jo, että nyt tuli keskenmeno. Meni ainakin toistaiseksi päivässä ohi. Etsiskelin palstoilta ja osalla oli tullut ovulaation aikaan ylimääräisiä vuotoja. Ajattelin, että jos mun ulosturpoaminen johtuis siitä, mutta osui mulla just kuukautisten alkamispäivään. Noh, kysyin asiaa tänään neuvolassa ja tultiin siihen lopputulokseen että voi A. liittyä pumpattuihin hormoneihin ja kuukautisten alkamispäivään, B. mulla munasarjat hoitojen lopputarkastuksessa erittäin turvonneet vaikkei hyperiä, C. synnytyksessä repes paikat sen verran, että kuukauden ajan valu pissakin milloin sitä huvitti vaikka yritin pidätellä, D. vain reilu vuosi synnytyksestä, paikat vielä löysänä, eikä oo palautunut, koska niitä emättimen sukkapuikkokipujakin on jo nyt eikä loppuraskaudessa. Eli kovasti vaan lantionpohjalihasjumppaa ja jos jää päiviksi emättimen ulkosuulle niin sitten lääkäriin.

Vaunuista vielä, en ikinä muista nimiä, piti ihan katsoa. Meillä Gessleinit heittoaisalla, eteen sekä kääntyvät pikkupyörät että vaihdettavat isot pyörät, pehmeällä kopalla n.90-95 cm (saa myöhemmin jalkapussiksi istumavaiheessa), Maxi-Cosin turvakaukalo käy ratasosaan, käsijarru (ihan huippu!). Ostettiin lopulta Suomesta, kun isäntä laski ja arvioi ettei tuu niin paljon kalliimmaksi ja halvempi huoltaa. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä (pitkiä ihmisiä) muuten mutta työntökahva meinaa välillä pettää siitä ylimmästä taittokohdasta, jos ei nupit oo tarpeeksi kireellä. Kalliit, mutta kun suku on oottanut lasta pitkään niin ollaan saatu vaikka mitä. Vain vaunut ja turvakaukalo ostettiin ite. Kaverilla Teutoniat ja myös erittäin tyytyväinen mutta harmittelee, kun ei oo käsijarrua.

Heni, ootko palstoilla? Mitä kuuluu? Plussasit Kympin Hoidoista melkein samoihin aikoihin. Sinusta puhutaan siellä vieläkin, koska olit pinon eka pas-plussa. Toivottavasti lisää tulossa!

Voikaa paremmin kuin minä! ;)

Salvia, the kuvotuksen kuningatar ja 8+6
 

Yhteistyössä