Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

AaVee Jee, kivaa :) :heart:

Salvialta Kuulisin mielelläni lisää välilevy ongelmista!!

Kirmalle ja muille olen edelleen kade vauvelin liikkeiden tuntemisesta. Itse en tunne mitään :( Tässä alkaa oikeasti jo huolestua, kun painokaan ei ole noussut pariin viikkoon yhtään. Toisaalta, se oli varsin kaivattua, kun alkuraskaudesta sitä tuli ihan riittävästi, eli nyt tasoittuu... Mutta silti pieni huoli nostaa päätään.. Pitää varmaan kuulostella taas dopplerilla :)

Ananbell ja "skorppari" 17+0 *poks*
 


Nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyt tö/poika

RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS..(la 2.11)
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS (la 30.11.)
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis..........40..luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika (la 27.10)
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Kirma..............32......3ivf.........................................KSK S (la 16.10)
Mullu...............41.....3.ICSIn 2. PAS............poika (la 21.10)
Annabell-77....33......1.ICSI/Väestöliitto.........TYKS (la 25.10)
stigu124........38.......2.ICSI/Gra...........................Jor (la 12.12.)
Irene.............29.......1. IVF/ICSI 2.PAS/Ovumia....Tays (la 01.11)
Nipsu.............36.......2 ICSI...................................Oys (la 3.12.)



 
terkut täältä möksältä kaikille :D olen ikävästi saikulla selän vuoksi ja mukavasti sattui aurinkoiset ilmat :) täällähän sitä selkää saa sitten parantaa rentoutumalla :)

enää kuukausi rakenneultraan toivottavasti silloin sais tietää kumpi tulee :)ja aika menee hitaasti...ens viikolla olis neuvola ja paastosokerin mittaus..

aavee hyviä kuulumisia sulla :)



kirmako siitä liikkumisesta puhui ja se on sellaista muljahtelua??mulla ehkä saattoi tuntui sellainen muljahdus kun olin mahallani hetken :) jee!!

riksu82 mulla oli vaan plussauksen jälkeen pelkät luget ja niitä laitettiin ekaan ultraan asti :) mulle lääkäri sanoi että se tukee sitä alkuraskautta koska se ei vielä ota istukan kautta niitä "hormooneja"

huomenna sitten poksuis 16 viikko :)

RP+villi-eikka 15+6
 
Nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyt tö/poika

RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS..(la 2.11)
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS (la 30.11.)
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis..........40..luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika (la 27.10)
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Kirma..............32......3ivf.........................................KSK S (la 16.10)
Mullu...............41.....3.ICSIn 2. PAS............poika (la 21.10)
Annabell-77....33......1.ICSI/Väestöliitto.........TYKS (la 25.10)
stigu124........38.......2.ICSI/Gra...........................Jor (la 12.12.)
Irene.............29.......1. IVF/ICSI 2.PAS/Ovumia....Tays (la 01.11)
Nipsu.............36.......2 ICSI...................................Oys (la 3.12.)
Maricce...........31.......3.IVF/TAYS............................TAYS (la 2.11)

 
No niin, jäinpäs sitten masuasukistani "kiinni" työpaikalla.. Kahvipöydässä yksi työkaveri yks kaks onnitteli.. häkellyin niin, etten hetkeen osannut sanoa mitään.. kiittelin sitten ja tuumasin, että joko nyt jo.. Sanoi arvanneensa kun rinnat :eek: ja maha on kasvaneet... No, eipähän enää tartte peitellä :LOL:

AaVeelle onnittelut ultranäkymistä :heart:
RouvaPapuselle tsemppiä selkäsärkyjen kanssa :hug:

Nipsu + muru 11+4 :heart:
 
Lomaterveisiä pikaisesti:

Olen siis "lomalla" siskon tykönä Helsingissä. Ja pitihän se arvata, että jouduin taas menenmään hermoultraan yksityiselle kun täällä päin maailmaa olen :snotty: Menin sitten kaatumaan, en pahasti enkä vatsalleni, mutta kuitenkin. Silloin ei sattunut mihinkään eikä tullut vuotoa. Hanat aukesi vasta yöllä. Onneksi vuoto ei kestänyt kauaa ja oli jo aamulla loppu. Ultraan oli silti pakko mennä seuraavana päivänä, sen verran säikähdin, eikä sattunut olemaan edes doppleria mukana. Onneksi kaikki oli hyvin ja Onni/Minni liikkui vinhaa vauhtia ja sydän sykytti tasaisesti :heart: Istukka oli kyllä jo siirtynyt takaseinään kokonaan, mutta jotkut kalvot olivat kuulema vielä kohdunsuulla ja niistä johtui vuoto. Taas määräys hissutella vähän aikaa, ei mitään nosteluja eikä urheilua...

Olen täällä päivät yksin kun sisko ja sen avovaimo ovat päivän töissä ja koulussa. Ajattelin sitten aikani kuluksi katsella aamulla tuon eilisen leffan Onnen Varjot. Juu ei olisi pitänyt! Täällä pillitin yksikseni ja nyt oon taas ihan siinä epäusko tilassa, että onko vatsassani sittenkään vauvaa ja jos on niin saanko sitä koskaan elävänä tähän maailmaan. Jos mun kohtalo onkin se, ettei minusta koskaan tule äitiä niin kuin siinä sillä Tiina Lymillä... Jotenkin vain tuntuu niin uskomattomalta, että minulle suotaisiin sellainen onni , että saan lapsen. Jotenkin siinä on niin kiinni siinä lapsettomuudessa, että on vaikea uskoa sen koskaan muuttuvan muuksi. Nyt kun ei ole ollut muutamaan päivään huonoa oloakaan eikä liikeet tunnu, niin ei ole ollenkaan sellainen "nyt ollaan raskaana" tunne ja se pelottaa. Ihan kuin olisin vain vähän lihonut ja siinä se... Onko kellään muilla tällaisia epäuskofiiliksiä?

Maricce ja Onni/Minni rv 16+0 POKS =)
 
Täällä kans yks, joka ei vielä tunne minkäänlaisia liikkeitä masusta vaikka kaksi siellä matkustelee.

Aamu täynnä kauhuntunteita taas. Paperiin tuli pyyhkiessä minun mielestäni ainakin rusehtavaa valkovuotoa. Heti tuli mieleen lähes kolmevuotta sitten tapahtunut: näillä viikoilla silloinkin alkoi vuoto, joka johti sitten lopulta siihen kohtutulehdukseen ja vauvan syntymään rv 20, huoh! Soittelin heti neuvolaan, josta ohjattiin äitipolille. Sain ajan heti ja samalla katsottiin varhaisrakenteet, jotka olisi ollut ensiviikolla. Kaikki oli kunnossa, ainakin tälläerää. Emättimestä ei edes sitä rusehtavaa valkovuotoa löytynyt. Otettiin kuitenkin varmuudelta viljely. Onneksi siellä kumpainenkin viipottaja oli hengissä ja vilkuttelivat tyytyväisenä :heart: :heart: Uskomatonta oli taas nähdä nämä piiperoiset kahdessa kerroksessa :) Kohdun koko mitattiin ja vastaa yksösraskaudessa jo 24 viikkoa, joten ei ihme, jos masu on niin iso jo. Kohdun korkein kohta navasta 3 cm ylöspäin. Kumpainenkin oli lähes 200 g painavia ja pääperämitta lähes 8 cm.

Onneksi uutiset olivat huojentavia! Mukavia uutisia ja ultrakäyntejä muillekkin! Minulla seuraava sitten rv 20 eli neljän viikon päästä.

nonnii ja piiperoiset rv 15 + 6
 
AaVee onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

RouvaPapunen tsemiä selkäsärkyjen kanssa, nauti aurinkoisista keleistä niin kauan kuin niitä vielä kestää :)

Nipsu taitaa vaan olla ajan kysymys, koska käy samoin. Sen verran on nuo katseet masun seudulle kohdistuneet, niin töissä kuin päiväkodillakin poikaa hakiessa :) Mutta eikös vaan ole kivaa, kun ei tarvitse enää peitellä!

Maricce onneksi selvisit säikähdyksellä ja pikkuisella on kaikki hyvin. Nyt sitten vaan maltat ottaa rauhallisesti!
Itse jätin ihan suosiolla leffan katsomatta, kun oon sen jo aiemmin nähnyt ja silloinkin itkin silmät päästäni. Taisi olla juuri niitä aikoja, kun esikosta oltiin hoidoissa.

(.) Täällä myös epäusko on vallannut mielialan ja tuntuu siltä, ettei kaikki voi mennä hyvin loppuun asti. Mahaa on vielä viillellyt ikävän tuntuisesti muutaman päivän ajan, joten luulen itsekin varaavani yhden mielenrauhaultran ennen kesäkuista rakenneultraa, jonne on kuitenkin vielä vähän reilu kuukausi aikaa. Mahan kasvusta huolimatta arveluttaa. Muut oireet alkavat vähitellen helpottamaan ja hampaiden langoitus sujuu jo lähes yökkäämättä.
Aurinkoisia päiviä kaikille ja jaksuja, kesä on tullut ja vaikka vähän viilenisikin, niin nautitaan tästä nyt :)

*MUOKS* nonnii onneksi sielläkin kaikki hyvin! Toivotaan parasta loppuun asti!

S&S 15+4
 
Heippa!

Rva Papunen, mulla kans alkanu selkää särkemään! Eilen oli vasen puoli alhaalta ihan hirveän kipeä :( Täytyypä seurailla, että jos pahenee niin haen kyllä myös saikkua.

Aavee, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Maricce, mulla kans pelkona tuo, että jos kaatuu :/ Mutta hyvä että vauvalla oli kaikki hyvin :)

Mites teillä muilla on paino noussu? Mulla ihan älyttömän vähän, ois sellaset 2kg, tuntuu että kyllä kai sitä nyt pitäs alkaa tulemaan enemmänki...töissä arvelivat, että mulla lumpsahtaa vaan pallo tuohon eteen ja muuten pysyn hoikkana :D Sanoinki miehelle, että voi ei jos mulla ei jalkoihin tuu yhtään painoa, niin näytän ihan perunalta tulitikkujen päällä :LOL:

Mulla on nyt ilmestyny linea negra tuosta palleasta alamahaan asti, aikasemmin on olul vaan alavatsalla viiva, mut nyt tosiaan ylhäältä asti näkyy viiva ja jännästi tekee navan kohdalla mutkan :D :D
2vk pitäs vielä kärvistellä ultraan, toissa yönä näin unta että mut ultrattiin ja nähtiin vauvan jalkojen välissä itekki pippeli :D Alussahan mulla oli selkeä tyttö-olo, mutta nyt on vähän sellanen ei mikään-olo, ihan voipi tulla kumpi vaan.

Duffy ja Oula 18+4
 
Nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyt tö/poika

RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS..(la 2.11)
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS (la 30.11.)
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis..........40..luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika (la 27.10)
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Kirma..............32......3ivf.........................................KSK S (la 16.10)
Mullu...............41.....3.ICSIn 2. PAS............poika (la 21.10)
Annabell-77....33......1.ICSI/Väestöliitto.........TYKS (la 25.10)
stigu124........38.......2.ICSI/Gra...........................Jor (la 12.12.)
Irene.............29.......1. IVF/ICSI 2.PAS/Ovumia....Tays (la 01.11)
Nipsu.............36.......2 ICSI...................................Oys (la 3.12.)
Maricce...........31.......3.IVF/TAYS............................TAYS (la 2.11)
Duffy.............28.......2. ICSI/Väestöliitto...............Oys/Oas (la 16.10)
 
Heippa taas kaikille!

Tässä olis nyt sit mun ensimmäinen masukuva, viikkoja nyt siis16+1. Isohan se jo on ja turvotustakin saattaa näin iltapäivällä olla, mutta ei tätä enää mihinkään piilotella :D.



Töissä alkaa pikkuhiljaa kaikki huomaamaan ja hirvittää jotenkin, että mitäs jos kaikki ei sit kuitenkaan mee ok loppuun asti, mutta enhän mä sille tietty mitään mahda. Joten Sannis samat ajatukset täälläkin pyörii. Ens viikon perjantaina ois seuraava neuvola niin pääsee sydänääniä kuunteleen.

Aaveelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart: ! Ja nonnii ja Mariccekin oli päässyt pikkuista/pikkuisia moikkaamaan, onneksi kaikki oli hyvin.

Duffy, ei mullakaan paino ole noussut kun pari kiloa ja ei kyllä olis suotavaakaan, että nousis. On meinaan tuota painoa jo ennestään hieman liikaa.

No eipä taas muuta!

Irene ja töpseli 16+1
 
Hei vaan! Palailen tauon jälkeen taas pinoihin. Mahtava nähdä että täällä voidaan paksusti! Monta uuttakin mukana. Keskenmenon jälkeen nyt meillä on sitten seuraava siirto 2. IVF:n 4. PAS torstaina. Pitäkää peukkuja että pääsen takaisin tähän pinoon :)! Tuonne kympin hoitojen pinoon menin taas vanhasta tottumuksesta...
 
Nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyt tö/poika

RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS..(la 2.11)
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS (la 30.11.)
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks(la 15.11)
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis..........40..luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika (la 27.10)
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Kirma..............32......3ivf.........................................KSK S (la 16.10)
Mullu...............41.....3.ICSIn 2. PAS............poika (la 21.10)
Annabell-77....33......1.ICSI/Väestöliitto.........TYKS (la 25.10)
stigu124........38.......2.ICSI/Gra...........................Jor (la 12.12.)
Irene.............29.......1. IVF/ICSI 2.PAS/Ovumia....Tays (la 01.11)
Nipsu.............36.......2 ICSI...................................Oys (la 3.12.)
Maricce...........31.......3.IVF/TAYS............................TAYS (la 2.11)
Duffy.............28.......2. ICSI/Väestöliitto...............Oulun VL (la 16.10)[/quote]


Heippa kaikille!!
Tulin vaan poksumaan 14+0!!!=D


 
irene80, sä näytät ihanalle :D Näitä "tuttujen" kuvia kattelee niin mielellään, vauvamassut on tosi kauniita!
Ja sulla on muuten nätti tapetti!
Mulla on edelleen koko ajan mielessä, että mitäs sitten jos..tässä kun eläessä ja kelien lämmetessä maha paljastuu suuremmalle ja suuremmalle ihmismäärälle. Oon niin pieneltä paikkakunnalta missä kaikki tuntee kaikki, pelottaa kulkea kaupassakin että kun kaikki näkee. Että mitäs jos tässä kuitenkin vielä huonosti käy. Tämän takia esikollekaan ei olla vielä mitään kerrottu..äitillä vaan turvottaa ;)

annabell-77, tämä on turhaa..mutta koita olla huolehtimatta! Tiedätkö istukan paikkaa? Se kun vaikuttaa niin kauhean paljon noihin liikkeisiin. Ja minulle neuvolassa vasta eilen sanottiin, että monet toista odottavatkaan eivät tiedä liikkeistä mitään vielä puolessavälissäkään!
Miten muuten olet selkäsi kanssa pärjännyt?

duffy, mulla tullut painoa n.3kg. LähtöBMI oli muistaakseni 21, että saa tulla reilut toistakymmentä. Enkä kyllä kauheasti ole syömisiä vahtinut, nykyään kaikki maistuu ja mitä imelämpää -sen parempaa :D
Mulla tuli linea negra esikosta, en vaan muista missävaiheessa, mutta vielä nyt siitä ei näy edes aavistusta. Onkin jännä nähdä, että tuleeko nyt minkälainen -jos ollenkaan.

mullu, kuulostaa kivalle! Mä muistan kuin tykkäsin käydä synnytysvalmennuksessa, vieläkin nyt olis mukava käydä jossakin tuommosessa.
Parempaa vointia sulle!

jipsis, kyllä tuo doppler tarpeeseen tuli, olen kuunnellut sillä melkein joka päivä, välillä kandestikin :whistle: Ja jo siksi on niin jännää, kun noita liikkeitä tosiaan tuntuu niin hintsusti, niin on jännä kun sillä dopplerilla kuitenkin erottaa ne liikkeetkin. Kun syke väimenee ja voimistuu ja kuuluu ujelluksia ja rahinoita. Ihana laite!

saarax, voi onnea sinulle tulevaan koitokseen ja peukut pysyy pystyssä aivan varmasti!

sannis-75, minulla on myös välillä vieläkin melko kovia jomotteluja ja viiltelyjä. Joskus kestävät parikin päivää, sitten yhtäkkiä ovatkin huomaamatta helpottaneet. Että kait ne kuuluu asiaan :/

nonnii, huh, sinä elät siellä pelottavia muistoja tuovia aikoja :ashamed: Hieno homma, että pääsit näytille, sillä jaksaa sitten taas vähäaikaa!

(.) Neuvolassa eilen. Hb oli tippunut 120:een, rautaa käski alkaa nappailla. Muuten kaikki ok. Mä sitten tykkään noista neuvolareissusita, on ihana kun kysellään minun kuulumisia ja puhutaan minun voinnista, huolehditaan ja neuvotaan :saint:
Pienen sydän jumputti 148 :heart: , sf 15cm
Liikkeet on enimmäkseen sitä möyrimistä. Ja luulen, että muru on tuolla jalat alhaalla, vaimeita potkutuksia tuntuu tosi matalalla ja aamulla sängyssä huomaa, kuin tuossa heti navan alla saattaa olla kova kohouma joka sitten yhtäkkiä häviää. Se on pikkusen pää!! Tai sitten muru on selkä tänne päin ja se rääpii tuonne alas ja pynkää pikkusta pyllyä ylöspäin :heart: Aivan sama kumminpäin, ihanaa kuitenkin!
Rakenneultraan reilu viikko, alkaa olla ilmassa samaa pelottavaa odotusta kun np-ultraakin.

kirma 18+3 (kääks, mä olen selvinnyt jo melkein puoliväliin! Saman verran viikkoja eteenpäin niin mulla saattaa olla jo pikkumuru sylissä :heart: :heart: :heart: )
 
Kirma Kyllä mulla on istukka melkeist kokonaan takana. Osin "edessä". Sanoivat np ultrassa että oikein optimaalinen paikka. Tiedä sitten minkä kannalta? :eek: Mut liikkeitä ei vaan tunnu, vaikka kuinka mahaa tökkisi ja kuulostelisi... :'( Selän kanssa olen pärjännyt ihan ok, aamuisin kankeutta alaselässä jossa ne pullistumat on, ja iltapäivisin särkee yläselkä. Mut vielä ihan siedettävissä. :) Mut tuo aamukankeuskin on yleensä ollut eka varoitusmerkki että kohta präkää.. Mut johan sitä on odotettukkin!

Onks muilla ongelmana jalkojen särkyä? Kävin vielä viime viikon alussa ennen helteitä tunnin reippailla kävelylenkeillä, mut nyt tuntuu että jalat särkee vimmatusti jo puutarhatöiden seisomisen jälkeen?! Ei toivoakaan et jaksais vielä "kiduttaa" itseään kävelyllä?! :whistle:

Lisäks nyt on pari päivää mahaa turvottanut, ja ihan tuolta alhaalta kohdun kohdalta ollut kipuja, semmosta paineen ja turvotuksen tunnetta joka tuntuu etenkin kävellessä. Ilmavaivoja ei ole ;) Joten sitä se ei ole. Pelottaa vaan, ettei olis mikään huonosti... Olin jo niin hysteerinen, että oli pakko laittaa neuvolaan sähköpostia ( taas kerran) :ashamed: ja kysyä neuvoa... :ashamed: Tätä paniikkia ei yhtään helpota että tuolla lokakuun palstalla tapahtui taas yksi keskenmeno viikolla 18... Hysteria on valmis...

t. Annabell ja "skorppari" 17+3
 
Nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyt tö/poika

RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS..(la 2.11)
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS (la 30.11.)
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks(la 15.11)
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis..........40..luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika (la 27.10)
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Kirma..............32......3ivf.........................................KSK S (la 16.10)
Mullu...............41.....3.ICSIn 2. PAS............poika (la 21.10)
Annabell-77....33......1.ICSI/Väestöliitto.........TYKS (la 25.10)
stigu124........38.......2.ICSI/Gra...........................Jor (la 12.12.)
Irene.............29.......1. IVF/ICSI 2.PAS/Ovumia....Tays (la 01.11)
Nipsu.............36.......2 ICSI...................................Oys (la 3.12.)
Maricce...........31.......3.IVF/TAYS............................TAYS (la 2.11)
Duffy.............28.......2. ICSI/Väestöliitto...............Oulun VL (la 16.10)
Ovis...............35........2.ICSI/KYS................................(la 4.12.)

 
Moikka pitkästä aikaa! Oon ollu niin pahoinvoiva ja väsynyt etten ole edes jaksanut palstoilla käydä. Tuntuu et on ihan pihalla kaikkien kuulumisista :| . Yritän päästä taas kärryille kun tuntuu että vointi alkaa vähitellen paranemaan. Tällä viikolla oon ollu töissäkin, viime viikko meni saikulla. Tänään oli np-ultra, jossa kaikki oli hyvin :heart: . Pikkuinen veti aamujumppaa ihan tosissaan. Oli ihanaa nähdä että se oli jo kovin vauvan näköinen käsineen ja jalkoineen :) .
Sori omanapaisuus, yritän perehtyä myöhemmin :wave:

Ovis 11+5
 
Jee tännekin on vihdoin tullu osa Suomen lämpöaallosta, pitkästä aikaa tarkeni ulkona T-paidassa :)

Irene ihqu massu sullakin! Muistuttaa aika paljon meikäläisen. Vielä ei oo töissä kukaan kommentoinu, sen verran väljiä vaatteita olen pystyny pitämään. Paitsi yks jolle olin raskaudesta kertonu, sanoi mahan nyt alkavan pikkuhiljaa näkymään. Vaunuja pitää vielä pähkäillä täällä, nyt ihastuin Bassonin yhteen malliin, mutta siinä ei oo kopan koko kuin 80 cm. Pitää jossain vaiheessa mennä jonnekin liikkeeseen kattelemaan ja vertailemaan malleja. Ja liikkeet: tosiaan ennemminkin "muljuamista"! Mullakin on se kirja missä puhutaan "perhosen siiven sipauksista", täkäläisissä mainitaan että tuntuu kuin pieniä ilmakuplia puhkottaisiin.

AaVee hienoja uutisia np-ultrasta, onnea! :flower:

Annabell kyllä ne liikkeet parin viikon sisään ainakin pitäisi alkaa tuntumaan. En itsekään ollut alussa varma, mutta tänään kätilö vahvisti että kyllä ne on varmasti oikeita tuntemuksia olleet, kun olivat kuulema oikeassa kohtaa mahaa. Onneksi sulla on se doppleri, niin pääset varmistumaan masuasukin hyvinvoinnista.

Rouva Papunen toivottavasti selkä paranee mökkeillessä!

Aha Nipsu nyt jäit töissä kiinni ;) En usko että minäkään enää kauaa "pälkähästä pääsen". Toivottavasti esikkosi allergiaoireet ovat helpottaneet!

Maricce huh onneksi selvisit kaatumisesta säikähdyksellä! Hyvä että sait tarkistettua tilanteen. Mä en ole kaatumisen pelossa uskaltanut pyöräillä työmatkoja, ja 12 km suuntaansa tuntuu myöskin vähän rankalta, kun en oo kovin hyvässä kunnossa. Kyllä muakin epäusko edelleen vaivaa, ja pelkään tehdä hankintoja ja suunnitelmia. Toisaalta taas tekee mieli yrittää heittää huolet sikseen ja yrittää nauttia tästä olotilasta. Ehkä rakenneultran jälkeen voisi ottaa rennommin?

nonnii onneksi vuoto oli harmitonta ja piiperoiset voivat hyvin!

Sannis varasitko "mielenrauhaultran"? Kyllä asukilla on varmasti kaikki hyvin!

Duffy mulla on paino noussu jotain 3 kg joka on ihan OK. Nyt tuntuu että maha on pumpsahtanu entistä enemmän eteenpäin.

SaaraX toivottavasti siirto meni hyvin, pitkää pinnaa piinailuun ja plussatuulia!

kirma kiitos, nuhaa on vielä mutta muuten on olo ihan OK. Hyviä uutisia sullakin neuvolasta - tai no joo lisärauta, mutta sitähän suositellaan muutenkin, ainakin täällä.

Annabell mulla alkoi jalkoja särkemään tänään, tosin sen jälkeen kun olin raahannut liiankin painavia kauppakasseja suht pitkän matkan. Manailin jo hölmöyttäni tarjouksiin höyrähtäessäni, olisin voinut ennemminkin säästellä voimiani. Minäkin luen lokakuun pinoa ja kyllä se myöhäinen keskenmeno pisti taas miettimään tuleeko tästä omalla kohdallakaan mitään. Mutta niin kuin Irene totesi, niin eihän sellaiselle mitään mahda. Täytyy vaan elää toivossa että kaikki menee hyvin!

Hienoa Ovis että sielläkin oli np-ultrassa kaikki hyvin! Toivottavasti väsymys ja pahoinvointi pian helpottaa.

(.) Tänään oli ensimmäinen käynti kätilön luona. Papereita täytettiin, hassua kun tyttönimikin kysyttiin! Oikein mukava nainen, ja saman luona pääsee käymään ainakin periaatteessa koko raskauden ajan, synnytyksessä ei sitten voi varmaksi sanoa onko silloin paikalla. Saan ylimääräisiä käyntejä kroonisen sairauteni ja sen lääkityksen takia, kaikki otan mielelläni vastaan. Onneksi nyt on lääkitys ollut jo pidemmän aikaa kohdallaan, mutta senkin määrää pitää säädellä raskauden aikana - no siitä pitää toinen lääkäri huolen.
Toiveeni toteutui ja sydänäänet kuunneltiin, heti löytyi :heart: Sf mitta 16 cm ja ihan keskikäyrällä. Verenpaine on parempi (kohonnut normaaleihin lukemiin) ja pissanäyte puhdas. Kätilö kysyi jo nyt aionko imettää, kyllä vaan! Ja puhuttiin jo synnytyksestä ja kipupeloistani. Lukemista sain taas aimo kasan. Niin ja lisärauta piti aloittaa sen lisäksi mikä raskausmonivitamiinissa on, vaikkei veriprosenttia mitattukaan. Täällä suositellaan 40-50 mg 10. raskausviikosta lähtien. Sen sijaan kalaöljykapseleiden suhteen neuvottiin varomaan - enkä niitä otakaan pahemmin niillä viikoilla kun saan kalaa syötyä enemmän.

Seuraava etappi on rakenneultra 31.5. Vielä en arvaa hankintoja tehdä, mutta huomenna tai lauantaina aion mennä lastenvaatevarastomyyntiin katsomaan kummipojallemme synttärilahjaa, enkä ihmettelisi jos vauvanvaatteita tulisi sittenkin hankittua...

Hyvää oloa kaikille!
t. Mullu 18+0
 
Duffy tsemiä sulle selkäsärkyjen kanssa, toivottavasti ei kipeydy kovin pahasti. Täälläkään ei paino ole noussut kuin parisen kiloa, eikä tarvitse lisää ihan heti tullakaan. Esikoisesta jäi 10kg roikkumaan vyötärölle eli riittävästi on vararavintoa ympärillä.

Irene ihana massu :)

SaaraX - toivottavasti siirto meni hyvin! Jaksuja piinailuun ja paljon tarrasukkia matkaan mukaan.

Kirma ihanan pitkällä olet jo :heart: Saas nähdä joudunko itse ottamaan lisärautaa ollenkaan, kun viimeksi oli Hb vielä yli 140 :)

Annabell mulla puuduttaa käsiä ja jalkoja lähinnä öisin, päivisin on ihan ok. Masua turvottaa myös, joten mulla onkin jo aikamoinen pallo :LOL:

Ovis onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja jaksuja pahoinvoinnin kanssa! Toivottavasti jo pian helpottaa!

Mullu kuullostipa kivalta toi sun kätilöllä käynti ja kiva, että sama kätilö on koko raskauden ajan. Pidetään peukut pystyssä, että osuu vielä synnytykseenkin mukaan.

(.) Minä sitten kävin siellä mielenrauhaultrassa ja masussa kaikki hyvin. Siellä pötkötteli ja jumppasi sellainen 15cm pituinen kaveri. Ultrassa tarkistettiin myös molemmat munasarjat, kun mulla on erityisesti tuntunut kipua vasemmalla puolella. Mitään vikaa ei löytynyt, joten niiltä osin kaikki siis hyvin. Epäili, että liitoskivut on vaan sen verran kovemmat nyt, että tuntuu. Pää-perämitta vastasi tasan viikkoja. Nyt siis helpottunut ja onnellinen olo, kun pääsi pientä katselemaan. Neljän viikon päästä sitten seuraavan kerran rakenneultrassa.

Aurinkoista ja ihanaa viikonloppua kaikille!
S&S 16+0 *POKS*
 
Nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyt tö/poika

RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS..(la 2.11)
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS (la 30.11.)
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks(la 15.11)
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis..........40..luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika (la 27.10)
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Kirma..............32......3ivf.........................................KSK S (la 16.10)
Mullu...............41.....3.ICSIn 2. PAS............poika (la 21.10)
Annabell-77....33......1.ICSI/Väestöliitto.........TYKS (la 25.10)
stigu124........38.......2.ICSI/Gra...........................Jor (la 12.12.)
Irene.............29.......1. IVF/ICSI 2.PAS/Ovumia....Tays (la 01.11)
Nipsu.............36.......2 ICSI...................................Oys (la 3.12.)
Maricce...........31.......3.IVF/TAYS............................TAYS (la 2.11)
Duffy.............28.......2. ICSI/Väestöliitto...............Oulun VL (la 16.10)
Ovis...............35........2.ICSI/KYS................................(la 4.12.)
Salvia.............40........2.ICSI.......................................(la 31.12.)

Oon varovainen noiden tietojen kanssa, koska yksi ex-työkaveri "kärähti" palstakirjoittelusta, hänet siis tunnistettiin ja tarinat levisivät työmaalle. Todella surullista.
 
Aavee, mä NIIIN tarvitsisin edes hiukkasen sun siivousenergiasta! Mistä sitä saa? Just tänä aamuna otettiin miehen kanssa yhteen kotitöistä. Se on hyvä mies mutta kovin saamaton käytännön asioissa ja ite kun oon huonovointinen niin huusholli on ihan kaaos. Minkä verran teidän puolisot osallistuu kotitöihin ja ootteko antanut heidän kuulla kunniansa tavallista herkemmin nyt, kun ootte raskaana? Tuntuu, ettei meidän isäntä oikein tajua kuinka huono olo mulla on tällä kertaa, kun en viime raskaudessa juuri pahoinvointia kokenut.

Pahoinvoinnista muuten, ISO KIITOS mehujäävinkistä, pelasti osittain tämän viikon. Sunnuntaina olen viimeksi saanut lämpimän ruoan alas. Lisää vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan! Pahoinvoinnin syy varmaan osittain selvisi, kun kaivoin vanhan verenpainemittarin esiin. Paineet oli 111/54. Ei uskois, että olin viimeksi loppuraskaudessa sairaalassa juuri korkean verenpaineen takia viikkoja 170/120 (ei raskausmyrkytystä ) . Noh, kaipa nuo paineet lähtee nousemaan, kun istukka on valmis ja homma alkaa pelittämään (toivottavasti!).

Välilevystä, mulla siis yksi pullistuma ja siihen lisäksi tuli noin 3 kk ennen laskettua aikaa kovat liitoskivut. Pahimpina päivinä liikuin kotona kontaten. Sairaalassa näin naisia, jotka joutui liitoskipujen takia kävelemään kepeillä monta kuukautta. :( Kävelemään esim. ulkona kykenin vain joka toinen päivä, yksi päivä piti aina levätä välissä. Alkuraskaudessa mulla ei juurikaan ollut selkävaivoja mutta alkoi noin raskauden puolessa välissä. Mulla siis takapuolella alaselässä selkäkipu, joka veti S1-hermoo pitkin alas kantapäähän asti mutta sen kestää, jos on selkäkipuihin tottunut. Etupuolella taas liitoskipu häpyluun kohdalla, joka siis johtuu raskausajan hormoneista ja jolle ei voi mitään. Kipu helvetinmoinen, tuntuu että häpyluun kohdalta on hitaasti halkeamassa kahtia. Kävin terkkarin fysioterapiassa saamassa neuvoja ja oppimassa sopivia vahvistusliikkeitä mutta kun ne oli tutkinut mut, niin ne kielsi multa kaikki liikkeet ja lepoa vaan. Olin liian myöhään liikenteessä, kivut oli jo päällä. Sain myös kokeilla heidän tukivöitään, mutta sanoi jo etukäteen, että näistä ei oo kyllä sulle apua. Mutta sanoivat että Helsingin Itäkeskuksessa on erikoisliike (nimeä en muista, anteeksi), jos sieltä et saa apua esim. sopivaa tukea, niin sitten et saa mistään. En koskaan mennyt sinne, koska mies oli kyllästynyt katsomaan mun konttailua ja tuli yks päivä töistä kotiin mukanaan apteekista ostamansa lämpövyö. En löydä siitäkään nimeä mistään mutta on selästä noin 20 cm leveä kankainen musta vyö, jossa edessä tarrakiinnitys. Takana selkäpuolella kaksi taskua ja niissä mikrossa lämmitettävät geelityynyt. Näiden lämmön avulla sain unen päästä kiinni ja nukuttuakin. Toivottavasti en nyt peloitellut mutta on ehkä hyvä tietää että harvalla ne selkäkivut paremmaksi tulee raskauden aikana. Liitoskivuista sen verran, että loppuivat noin 3 vkoa ennen synnytystä ja synnytyksen jlk. selkäkin oli ok useamman kuukauden, johtui varmaan synnytyshormoneista ;) . Ei nää nyt kummoisia vinkkejä ollut: joku Itäkeskuksen erikoisliike, ajoissa fysioterapiaan saamaan neuvoja ja apteekin lämpövyö, heh.

Sairaslomista, vinkkinä että varmaan selkävaivaiset (ainakin osa) joutuu lopussa olemaan pitkäänkin sairaslomalla, kannattaa varautua että saakin enää vain sen ns. perusosan kun tulee kaikki rajat täyteen. Mulle kävi näin ja tuli pienenä yllätyksenä, kun en ollut etukäteen ajatellut asiaa. Olikin sitten aika tiukkaa rahallisesti.

Paljon hienoja ultrauutisia, onnea niistä! Varmasti taas helpotti nähdä pikkuiset hyvissä voimissa!

Mullu ja Irene, joo muljuaminen kuvaa just eikä melkein sitä liikettä. Ekassa raskaudessa ootin ja ootin sitä paljon mainostettua perhosten siipien havinaa, kunnes tajusin että vauvan liike oli jo jonkin aikaa tuntunut sellaisena ökkömönkiäisen möyrinänä ja muljuamisena.

Täällä on ollut puhetta tarjousdopplerista. Laskeeko myös sykkeen (viimeksi hankaluuksia sykkeen kanssa, kun napanuora oli kaulan ympärilla), kysyy blondi?

Annabell,uskon, että on kyse just tosta painon tasottumisesta. Katsoin vanhasta äitiyskortista niin mulla ollu just noilla viikoilla: 3 vkoa ja paino noussu 200 g. Kaikki on varmaan hyvin. Tän keinon oot varmaan kuullut mutta mä käytin tätä: iso lasi tuoremehua, sänkyyn selälleni, polvet koukkuun ja sitten heiluttelin ja taputtelin vatsaa (useamman minuutin myönnetään :ashamed: ) ja sitten tunsin ekat muljuamisliikkeet. Mutta tää oli vasta rv 21.

Käsien puutumisesta. Neuvoivat silloin viimeksi fysioterapiassa, että kannattaa välttää kaarituellisia liivejä, kun rinnat ja maha kasvaa, kaaret saattaa painaa ja vaikuttaa verenkiertooon ja käsien puutumiseen. Sattumaa tai ei, mutta kun luovuin kaarituellisista liiveistä, loppui myös käsien puutuminen.

Vaunuista. Suosittelen mahdollisimman pitkää koppaa, etenkin jos lapsi nukkuu niissä päikkäreitä ulkona. Meidän yli vuotias nukkuu vieläkin päikkärit vaunun kopassa ja lapsi on pituusmitoissa ihan yläkäyrillä. Pienet kääntyvät etupyörät on kätevät myös esim. busseissa ja kaupoissa mutta on hyvä olla myös vaihdettavat isot pyörät sillä pikkupyörillä ei olisi viime talvena liikkunut mihinkään. Ja jos vähäänkään joudutte autoilemaan on hyvä olla sellaiset vaunut, josta voi irrottaa kopan ja kytkeä suoraan vaunun ratasosan päälle auton turvakaukalon. Kätevää, kun ei tarvitse vauvaa herättää ja siirtää kaukalosta koppaan.

Onko vinkkejä hyvistä sisarusvaunuista? JOS siis JOS kaikki sujuu hyvin, ikäeroa tulisi noin 2 vuotta. Vierekkäin vai kahteen kerrokseen? Käytetään sekä maalla että kaupungissa.

Onko kukaan huomannut vastaavaa?!?!? Anteeksi etukäteen yksityiskohdat. Tänään suihkussa huomasin alapäätä pestessäni, että itse värkki on melkein tullut ulos. Kohdunnipukka on kova ja kiinni MUTTA ihan emättimen ulkosuulla. Onkohan tämä normaalia vai onkohan mulla kohtu jotenkin laskeutunut? Lekuri sanoi rv 6 että mun paikat on verevät ja turpeat, että siksi voi tulla vähän vuotoja mutta ei sanonut mitään siitä, että paikat saattaisi pullahtaa ulos.... :eek:

Huh, tulihan romaani, anteeksi! Hyviä vointeja ja luottavaisia ajatuksia kaikille!

Salvia 8+1
 
Heippa kaikille!mökiltä palauduttu :)selkäkin on kunnossa saunan ja uimisen avulla :)

duffy luin netistä sellaisen jutun missä oulun sairaalassa oli tehty "tutkimus" kumpi tulee :) sun kannattaa lukea tää :) http://yle.fi/akuutti/arkisto2006/140306_a.htm

omaa napaa sitten hieman vielä lisää :LOL: tunteet on ollut tän viikon kyllä tosi herkässä :) pienikin asia itkettää...mies lähti kalaan kaverinsa kanssa tänä aamuna ja itku tuli kun mut jätettiin :D sitten olen nähnyt ihan kamalia painajaisia joka yö...yhdessä unessa olin vaateostoksilla ja sinne tuli joku ryöstäjä joka ruoski mun mahan pitkällä ruoskalla :( jotenkin vaan nää unet jä sitten mieleen kun herää ihan paniikissa..no toivottavasti ei tarkoita mitään pahaa..

nyt tais siten viilentyä ilmat :) no ei se haittaa vielä on kesää jäljellä :D

RP+villi-eikka 16+4
 
Moi!!
Voi tätä suomen suvea!!! Ihanaa!!! Olossa ollaan päästy vissiin siihen seesteiseen vaiheeseen, toki väsyttää, mut hb taas matala.
Toi Papusen linkki oli tosi mielenkiintoinen!! Miten olisi tytöt tehdäänkö testi??? Kenelle tulee toi kuuluisa viiva ja kenelle ei ja kumpi syntyy!! Itsellä ei viivasta tietoakaan, ainakaan vielä, vai millä viikoilla se yleensä ilmestyy, jos ilmestyy??
Meriharakka 14+4
 
Hei vaan, hetkeen ei oo tullu täällä käytyä.
Olo on ollut enemmän ja vähemmän epäuskoinen kun reilun viikon kuvotusputken jälkeen yhtäkkiä oli pari niin hyvää päivää, että aloin jo epäillä koko hommaa :) Epäilyille tietty antaa vauhtia se gynen kommentti siellä ar-ultrassa, että tää ei nyt ihan vastaa viikkoja... No joo, pahointi/ kuvotus palailee sit silloin tällöin, välil aamuisin väliin iltaisin...ei mitään suurta mut ainakin kuvittelisin olevani edelleen raskaana. tosin mitään muuta, alavatsan nippailuja, tuntemuksia nivusissa ei ole niinku esikoisen aikana oli joka välissä.

Keskiviikkona käyn tampereen klinikalla ihan mielenrauhan takia katsomassa ultrakuulumisia, josko näkymät olis jo paremmat. Viikkoja olis silloin 8+6 omien laskujen mukaan ( ja tuon gynen mukaan viikkoa vähemmän) joten jännä nähdä mitä näkyy!!

Tällä hetkellä niin heikotus olo, että jätän kuulumiset tähän ja luen paremmalla kertaa teidän kuulumisia lisää!
 

Yhteistyössä