Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

Mullulle onnittelut hyvästä ultrasta :) Ihanaa kun tiedätte jo että pikkuinen poika tulossa :) Itse sitä joutuu jännittämään ainakin viikolle 20... :whistle:

Kirma Joo, luin sun tukivyö kokemukset, mutta sun "tarve" lienee hieman eri kuin omani. Mulla kun ongelmana on nimenomaan välilevyt, ei vielä lantion löystyminen. *kop kop*. Sitä en sitten tiedä mitä tapahtuu kun nuo molemmat alkaavat vaivaamaan :| Toistaiseksi olen pärjännyt käymällä hierojalla 2 viikon välein.

(.) Kysytääs taas onko täällä muita migreenistä kärsiviä? Itsellä on nyt viime viikot ollut 3-4 migreeniä viikossa... Lieviä sikäli että 1 g panadolia auttaa, mutta inhottaa silti syödä sitäkin. Sitten töissä ihan koomaolossa on tullut kökittyä. Neurologi aikanaan varoitti mun hormonaalisperäisestä migreenistä että raskausaika tulee olemaan vaikeaa, mutta toisaalta nyt on kyllä ollut niskatkin niin jumissa, että toiveikkaana toivon että johtuu vain siitä...

Niin, ja eilen ostettu ekat mammavaatteet :D HM:n farkkulegginssit ja sit tommonen ehkä hameestakin menevä vähän pidempi "paita" jossa leikkaus heti tissien alla. Nämä kun laittoi päälle, niin masu asukki tuli todella selkeästi esiin. :LOL:

Annabell ja skorppari 14+3
 
Heippa kaikille taas ja aurinkoista torstaita! Toivotaan, että Vapuksi ennusteet säästä menevät mönkään ja sää pysyisi näin kauniina.

irene80 kyselit vaunuista. Meillä oli esikoisella kolmipyöräiset X-landerit erillisillä adaptereilla ja kovalla kopalla. Ratasosa tuli sitten luonnollisesti erikseen. Tykättiin todella paljon. Oli erittäin kevyet työntää isoine ilmakumipyörineen. Paljon liikuttiinkin niin kesäisin kuin talvisinkin. Ratasosan selkänoja meni lähes täysin makaavaan asentoon ja se oli meillä erittäin käytännöllinen, sillä matkustellaan paljon ja lapsen piti saada nukkua kunnon päiväunia. Kotonakin hän makoili päikkärit ulkona lähes kolmevuotiaaksi ratasosassa. Erittäin tilavatkin siis, vaikka pienet. Matkarattaita ei erikseen tarvittu. Koppaosakin oli hyvä ja siinä hän makoilikin vuosikkaaksi saakka. Harmitti ihan myydä pois, mutta kun ajateltiin ettei enää lapsia meille tule. Onneksi luovuttiinkin, sillä nythän tarvitsemme kaksostenrattaat. =) Nyt olen ajatellut Koelstran flexxo twinejä. Kolmipyöräiset nekin tai ainakin melkein =) Jos haluatte käydä tutustumassa yksösrattaisiin niin tässä linkki.
http://www.koelstra.com/en/default.aspx Ovat lähes samanlaiset kuin meillä oli X-landerit.

Minulla oli esikkoa odottaessa tukipikkareita ja tukituubi Carriwelliltä. Eivät varmaan kyllä tue sellaisia, joilla todella on selkävaivoja, mutta hyviä isolle masulle. Synnytyksessä repesi häpyluunliitos, enkä voinut kuukauteen oikein kylkeä kääntää saati kävellä ja siihen sain sairaalasta kunnon tukivyön joka painoi lantiota kasaan, jottei liitos liikkuisi. Se oli hyvä. Kannattaa neuvolasta kysellä, mitä heillä on tarjolla lainata.

Tuosta lasketunpäivän muutoksesta: jos vain mitenkään mahdollista, kannattaa yrittää, etteivät siirtäisi laskettua-päivää ainakaan aikaisemmaksi. Kysyin Kelalta isyysvapaista ja siinä yhteydessä tuli ilmi, että äitiysrahakausi alkaa määritellystä lasketustapäivästä ja jos lapsi/lapset syntyvät aiemmin, kautta pidennetään sen verran eli se ei sitten lopusta lyhene. Rahallisesti siis hyötyy senverran. Sitten taas jos synnytys venyy yli lasketunpäivän, ei lisä äitiysrahakautta kerry eli pelataan täysin lasketunpäivän varassa.

Itselläni vaan masu kasvaa kasvamistaan. Katsoin ihaillen Kirman pientä ja nättiä masua. Minulla on varmaan jo kolminkertainen tuohon verrattuna ja viikkoja vähemmän, nyt 13 + 1. Painoa ei onneksi vielä ole kertynyt kuin himpun verran, mutta ehtiihän sitäkin. Esikoisesta tuli 18 kg, mutta onneksi lähtivät pois ihan itsestään imetyksen aikana ja 2 kk:tta synnytyksestä olin omassa painossa. Nyt ei tarviisi niin paljon ylimääräistä tulla, kun vauvoista kertyy jo kaksinkertaisesti. Voi liikkuminen käydä melko hankalaksi muuten.

Minäkin olen taipuvainen migreeniin ja näköhäiriöihin sekä oksenteluun migreenin aikana. Esikoista odottaessa ja etenkin imettäessä oli pahoja kohtauksia koko raskauden ja imetyksen ajan. Alussa enemmän. Nyt on "vain" ollut tykytystä takaraivolla ja pari kohtausta. Muuten on mennyt paremmin. Huomasin imettäessä, että olisi pitänyt enemmän juoda, joten voihan se olla että siitä nestetasapainosta pitäisi pitää huolta myös raskauden aikana.

Mukavaa Vappua!
 
Mullu Jännä, että sun piti ostaa ne ultrakuvat! Mulle ainakin antoivat ihan ilmaiseksi keskussairaalasta jo varhaisultrassa...

Eilen menin nukkumaan kymmeneltä (herätys 6:30) ja nyt oon ihan poikki. Tää on ihan mahdotonta miten paljo tarvii unta. Mut ei siinä. Mä tykkään nukkua! :)

Hugsy Olihan ultrassa kaikki ok? :heart:
 
Moikka!

nonnii mikäs aurinko siellä paistaa kun täällä suunnalla sitä ei näytä edes pilkistävän vaan vettä sataa :) oikeat koiranilmat :) toivottavasti vappuna sitten paistaa :)

Meillä myös ultrat tehdään äitiyspolilla ei neuvolassa...sydänäänet kyllä kuunnellaan neuvolassa mutta kuten aaveekin sanoi tää on sitä "suurkaupungin" käytäntöä vishin :)niin ja ultrakuvat tuli automaattisesti mukaan keskussairaalasta :)

Rouva papunen&villi-eikka 13+2
 
kirma Sykettä eilen siis etsittiin ultralla ja näkyi sellaisena pienenä väpätyksenä ruudulla. Ei tosiaan vielä kuulohavainnot mahdollisiakaan :)
Tukivöistä: minullakin on ennestään Carriwellin tuki"tuubi", joka vain kevyehköä tukea tarvitsevalle on tosi mukava päällä, mutta keventää silti mahan painoa hyvin.
AaVee Minä menen lähes poikkeuksetta joka ilta nukkumaan kymmeneltä lasten kanssa ja herään yleensä puoli kahdeksan. Tämä siis ilman raskaana oloakin... kohta täytyy varmaan päästä nukkumaan jo iltakahdeksalta :kieh: tai sit päikkäreitä aina kun mahdollista!

Mahtaakohan näkyä, loin tuollaisen lilypie-laskuribannerin:
 
Heissan!

Mullulle onnea ultrakuulumisista, ihanaa ku saitte tietää sukupuolenki :heart:

Annabell, mä en muista mun verisyhmää, mutta mies on A+ ja muistelisin että minä oon O- ja oon kans lukenu netistä kaikkia hurjia juttuja noista, mutta myös sen, että ekassa raskaudessa yleensä kaikki menee ihan hyvin :)

on: Ens viikolla ois neuvola taas, en malta odottaa sydänäänien kuuntelua, oon taas saanu päähäni, että jos se ei ookkaan elossa enää :/ Mutta toisaalta tosi tyhmää, koska mä oon tuntenu jo ensimmäisiä liikkeitä! :heart: Sellasia hauskoja muljahduksia, parhaiten tuntee iltasin selällään ku makaa, mutta joskus töissäki on muljunnu :D

Ai niin, tämä minun maha on ihan outo, yöllä ja aamulla se on ihan kivikova ja se kohtu jotenki tosi pinnassa, mutta näin päivällä sellanen pehmeä, eikä tunnu niin selvästi. Onkohan se normaalia :/? Ootteko muut huomannu, vaihteleeko se mahan kovuus/pehmeys? Voikohan se vauvan liikehdintä vaikuttaa siihen...

4 viikon päästä ois meillä sitten toinen ultra ja toivottavasti vauva näyttää sitten sukupuolensa meille :D Vois sitten ostaa jotain vaatteitakin hih.

Duffy ja Oula 15+6, huomenna poksutaan, taas! No nyt nämä viikot on alkanu vilisemään.
 
Onnittelut kaikille hienoista ultrista!! :heart:
ON: Koettiin tässä pelon hetkiä tiistai-iltana kun alkoi kova alavatsakipu. Olin ihan varma että nyt se oli siinä, vaikka vuotoa ei kyllä ollutkaan. Lopulta menin päivystykseen, jossa lääkäri vähän paineli kohtua ja sanoi, että kaikki näyttäisi olevan sikiöllä hyvin :$ . Miten sen pystyy sanomaan ilman ultraa???? Ei sentään kuunnellu stetoskoopilla sydänääniä niin kun jollain oli käynyt :LOL: . No, piti sitten odottaa aamuun ja mennä gynen polille ultraan. Siellä onneksi näkyi sikiö kasvaneen ihan normaalisti ja syke näkyi. Munasarjat oli 7cm turpeat ja oikeella 4cm kysta. Eli ilmesesti noi kivut johtuu munasarjoista... miten ihmeessä ne voi vieläkin olla noin isot, eikö ne palaudu koskaan ennalleen? Nyt oon sitten loppuviikon saikulla lepäilen. Kipua on edelleen, varsinkin liikkuessa, mutta ehkä helpottamaan päin. Säikäytti kyllä vaan tosi paljon ja tietysti huolettaa nytkin tuo munisten tilanne, on kuulemma riski että ne voi kiertyä :/ . Onko kellään muulla ollu vastaavanlaisia vaivoja??
Stigu miten tollasen laskurin saa liitettyä?

Ovis ja sitkeä sissi 8+5
 
Kirma, mikäs sulla nyt sitten muuten on laskettu aika? Sullahan viikot vilisee ihan silmissä :D !

Duffy, sä et ilmeisesti ole hommanut dobbleria? Just soitin neuvola-aikaa ja sain sen vasta neljän viikon päähän ja nyt jo ahdistaa vaikka pikkusen sydänäänet kuunneltiin vasta maanantaina. Kai se on vaan luotettava siihen, että kaikki on ok. Mietin jo tuota dobblerin hankintaakin, mutta en taida viitsiä.
Vaikka näitä neuvolakäyntejä onkin nyt kuukauden välein niin silti se aika matelee aina siihen seuraavaan :kieh:.


Aika masentavalta näyttää vappukeli, mutta kai sitä on jotenkin juhlistettava.
 
Ovis kysyi laskurin liittämisestä. Olen noita palstoilla nähnyt ja itsekin ihmetellyt, nyt sattumalta löysin kaverin facebook-sivun kautta www.lilypie.com sivulle, josta sen saa tosi helposti tehdyksi. Tähän palstan tekstiin se lisätään bannerin luomisen viimeisessä vaiheessa annettavana koodinpätkänä, joka kopioidaan vaihtoehtona "Forum signatures" / PseudoHTML ja sit vaan liittämällä tähän palstan vastauksen loppuun. Koodi kannattaa varmaan tallettaa tietokoneelle johonkin tekstitiedostoon, ettei aina tarvii hakea tuolta nettisivulta.
 
Ovis Myös mulla oli munasarjat isot, pahimmillaan yli 10 cm sen hyperin takia. Ja mulle vakuuteltiin että yleensä[/u] ne palautuu normaaliksi viikkoon 12 mennessä. Ja näin myös kävi :) Ja mulla myös pysyi liikuntarajoitukset kunnes ne olivat normaalit. Eli ei hyppyjä, kiertoja tärinöitä yms.

Ja arvatkaas mitä... Sorruin sitten ostamaan nyt jo turvaistuimen työkaverilta :ashamed: Se halus siitä nopeesti eroon, niin ostettavahan se oli... Eiks niin? :whistle:
 
Hei laittakaa kuvia :wave: Massut on niin ihania :heart:

sitgu123, no juu, nyt tajusin :D Mietinkin, että aikasin syke kuuluu!

annabell, mä sain nyt kuntoutuksesta semmosen tosi pienen ja siron vyön, siinä ei ole sitä mahapussia. Luultavasti kävis sinunkin välilevyvaivaan, kun eikös sekin kipuile tuolta ihan alhaalta ristiselästä?
Tämä vyö painaa pelkästään siihen yhteen kohtaan, fysioterapeutti sanoi sen nikaman nimenkin, mutta eipähän jäänyt mieleen. Kantsii soitella neuvolaan, ne tietää siellä onko lainausmahdollisuutta. Minä saan tuota vyötä pitää kotona lokakuun loppuun asti.

mullu :heart: , oot eka sukupuolen selville saanut :D Ihanaa! Ja onnea ultrasta, helpotti varmasti kun kaikki näytti hyvältä!

Me meinattiin pitää sukupuoli salassa, ei ruveta urkkimaan. Näin oli esikostakin, odotettiin aivan satavarmana poikaa omien luulojen ja kaikkien ihmisten kommenttien perusteella (minusta ei takaa päin nähnyt raskautta ollenkaan) ja synnytyksessä tuli sitten positiivinen järkytys kun sieltä ei pippeliä tullutkaan :D Se oli niin erikoinen tilanne, mä en ollut uskoa kätilöä ollenkaan kun ilmoitti tytöstä. Ja haluan kokea sen yllätyksen uudestaan :heart:

ovis, minulla oli munasarjat himpan vajaa 10cm vielä rv8. Että hitaasti ne siitä rääkistä palautuu. Raskaushormonit pitää hyperiä voimissaan. Minulle sanottiin, että n.rv12 hormonieritys alkaa tasoittua ja samalla sitten munasarjat normalisoitua.
Mähän olin sairaslomalla np-ultraan asti, ei haluttu ottaa mitään riskejä munasarjojen kanssa. Mutta mitään kipuja mulla ei missään vaiheessa ollut.

duffy
, me mennään sitten samoilla viikolla mun uuden laskun mukaan.
Minulla myös kohtu pullahtaa pintaan maatessa ja varsinkin aamulla kun ei ole turvotusta ja tyhjä maha, niin tuntuu terävästi tuossa pinnassa. Näin oli esikostakin. En usko, että olis mitään huolestuttavaa.
Mutta harjoitussupistuksetkin tekee tuon, että kohtu menee ihan kivikovaksi, eikä tule mitään tuntemuksia siitä. Mutta ne kyllä laukeaa sitten hetken päästä.
Minulla tuntuu möyrintä parhaiten kyljellään maatessa, mutta se varmaan johtuu siitä istukasta, kun on tuossa edessä vaimentamassa.

nonnii, voi vitsi jos olet jo kolminkertanen!! Susta tulee mahtava ;) Tosi kiva kun on tuplien odottajia, kiva kuulla kuin kaikki menee :)
Joo neuvolassa sanoivat, että nyt mennään tuon np-ultran viikkojen mukaan, niitten antama la on se "virallinen". Eikä onneksi heitä kun 4pv klinikan antaman mukaan. Esikoinen syntyi 3pv ennen laskettua-aikaa, että sillä laskulla menis nyt ihan ok. Mutta voihan tämä mennä ihan erilaillakin..turha vielä miettiä niin pitkälle.

irene80, klinikan la oli 20.10, nyt uusi ja virallinen on 16.10. Aika hassu vaan, kun nyt viikot vaihtuu aina lauantaisin ja punktio oli tiistaina..että ei oikeen passaa. Mutta tällä mennään!
Muistelen muuten tuolta pitemmällä olevien pinosta, että vielä rakenneultrassakin vauvan koko oli kirinyt niin, että rv:t menis viikkoa pitemmällä. Mutta siinävaiheessa enää niitä ei aleta muuttamaan.

hygsyn ultrakuulumiset on vielä tässä bongailtava myöhemmin..

Täälläkin tosi synkkä keli, kohta sataa. Mutta mulla menee koko vappu tiiviisti töissä, että ei haittaa! Ompahan vähemmän känniläisiä;)

kirma& muru15+5
 
Irene, mulla oli tarkotus hankkia se doppleri, mutta sitten päätinki että en hanki, koska kuitenki olisin sillä kuuntelemassa harva se päivä :D Ja ei välttämättä kauheen hyväksi sille vauvalle, tai ainakaan se ei välttämättä tykkäis, jos koko ajan sillä ajelis tota mahaa :D Ja sitten jos ei joku kerta kuuluskaan niitä ääniä niin olisin ihan hermona. Täytyy nyt vaan luottaa, että kaikki on kunnossa ja kuunnella niitä ääniä neuvolassa. Mustaki aika hermoja raastavaa aina 4vk odotella, mut vissiin se kohta vaihtuu että on 3vkn välein...

kirma, hih kiva, että ollaan samoilla viikoilla :D Voidaan sitten jännätä kumpi synnyttää aiemmin! Joo aloinki miettiin tota turvotus-juttua, että oiskohan tosiaan ku aamulla sitä ei oo, niin siksi se kohtu tuntuu niin selvästi. Mä juon vissyä pitkin päivää, niin se varmaan kerääntyy tohon mahan kohdalle kivasti :/ Mulla on istukka takana niin siksi varmaan näin aikasessa vaiheessa tuntuuki nuo liikkeet ja ku tosiaan sillon nt-ultrassa huomattiin että kohtu pullahtanut eteenpäin vaikka aina ollu taaksepäin kallellaan.

Hei täällä tais olla uusiakin! Tervetuloa :flower:
Minä höyrypää en huomannu :p
Mietin, että sellanen kunnon uusi lista ois kiva tehä. JOS ehdin/jaksan/viitsin niin voisin värkätä sellasen tässä iltasella. Sitä ei kuitenkaan tarvi olla alvariinsa päivittelemässä, niin voisin ehkä jaksaakki tehä sen :D Mutta katotaan myöhemmin, teen vaikka sitten kokonaan uuden ketjun, niin saadaan alottaa "puhtaalta pöydältä". Nyt täytyy lähteä kauppaan, ennen ku sokerit taas heittää härän pyllyä.
 
Heippa vaan kaikille!!
Pahoinvointi vihdoinkin helpottenut, mut nyt onkin sitten iskenyt armoton väsymys. Onneksi työpäivä menee suhtkoht hereillä=), mutta illat onkin sitten yhtä tuskaa. Eilenkin sammutin makkarista valot 20.23 ja sammuin kuin saunalyhty. Aamuun asti mussutin kuin pieni possu. =D Ruskeaa tuhrua vuotelee taas, en tiedä johtuuko työpäivästä, vaiko siitä kun uskaltauduin pyörällä töihin. Oon yrittänyt ottaa rauhallisesti, alkaa vaan kyllästyyn tähän hengailuun. Sitä vaan aina vähän tressaantuu, kun tuhrua vuotelee ja miettii tietty heti onko kaikki ok. No mulla on np-ultra tiistaina, jossa varmaankin selviää.
Mahan koosta puheenollen, mulla on iltasin ihan kauheeton kumpu, joka alkaa heti rintojen alta ja tuntuu pinkeeltä ja ahdistavalta. Aamulla se on kadonnut ja vatta on aika normaalin kokonen. Mahtaiskos johtua aineenvaihdunnasata ja vatsan hitaasta tyhjenemisestä. Kerää vissiin koko päivän sapuskat ja sulattelee niitä sitten yön!!!=D
Oikein hauskaa vappua!! Paljon mukkeja ja simaa!!!
 
ei tullu hyviä uutisia ultrasta. niskaturvotusta oli yli 6mm. :'( ens viikolla mennään pikaisesti helsinkiin istukkabiopsiaan josta tulokset tulee sitten parin viikon päästä. mutta ilmeisesti n. 15% mahdollisuus terveeseen lapseen. kyseessä voi olla kromosomihäiriö tai sydänvika. miehen kanssa on asiasta puhuttu ja itketty ja ollaan onneksi samoilla linjoilla, että jos jotain vikaa on niin haetaan raskauden keskeytys.

en tiiä oliko sitten joku aavistus se, kun koko ajan olin huolissani, enkä oikein uskaltanut nauttia tästä raskaana olemisesta. tai sitten ne alkuraskauden huonot hcg-arvot vaan kummitteli mielessä koko ajan. joka tapauksessa meillä on vielä kaksi hoitokertaa jäljellä, ja ensi kerralla on isommat lääkeannostukset että ehkä saadaan jotain pakkaseenkin.

luulen että poistun palstalta nyt joksikin aikaa. palailen myöhemmin kertomaan jatkotutkimusten tuloksista.

kaikkea hyvää teille muille :heart:
 
Voi hugsy, olen todella pahoillani :hug: ! Jospa teidän pikkuinen kuitenkin kuuluisi siihen 15 %:n. Jaksamista seuraaviin viikkoihin niin sinulle kuin miehellesikin :heart:. Muista, että olet ajatuksissamme.

Irene 13+4
 
Voi hugsy :'( . Niin toivon, että turvotus osoittautuisi vääräksi hälytykseksi. Oikein paljon voimia teille biopsian ja tulosten odottamiseen :hug: .

meriharakka, tylsää, että jaksaa tuhruilla. Armoton väsymys ja vatsan turpoilu iltaa kohti on tosi tuttua, päikkäreitä joudun ottamaan. Turvotus on ainakin itsellä johtunut paljolti vatsan toimimattomuudesta - normaalisti en siitä todellakaan kärsi, mutta nyt raskausaikana vatsa tuntuu toimivan enintään joka toinen päivä ja se näkyy niin vatsan koossa kuin puntarissakin. Onneksi nyt on helpottanut sen verran, ettei ole enää tukala olo, vaan oireet on lähinnä vaan esteettiset :) . Neuvolassa opastettiin käyttämään ummetusvalmisteita vatsan toiminnan ylläpitämiseen, kannattaa kuulemma pitää huoli, ettei tilanne pääse kovin pahaksi. Tsemppiä np-ultraan!

Duffy, minulle ainakin sanottiin neuvolassa, että nimenom. vissyä kannattaisi välttää, koska kerää juurikin sitä ilmaa ja aiheuttaa turvotusta ja tukalaa oloa. Voi että, kiva kun tuntuu liikkeet jo, sitä odotellessa... :heart: Ei vaan taida omalla kohdalla tuntua vielä vähään aikaan, kun kyseessä ensimmäinen ja istukka on kohdun etuseinässä. Täällä on ainakin 1 toinen, jolla massun kovuus/pehmeys vaihtelee - aamuisin ja esim. kävelylenkin jälkeen on aika kova, kun taas iltaa kohden pehmenee ja alkaa löytyä löllömakkaroita, olisko jotain turvotusta, nesteen kertymistä?

Ovis, huh, kun on sinullakin ollut jännät paikat, onneksi pääsit nopeasti ultraan ja kaikki oli hyvin. Taisi olla varsinainen selvännäkijä se päivystävä lääkäri :LOL: .

Annabell, minäkin kävin jo Bebesin liikkeessä hypistelemässä mammavaatteita ja sieltä löytyi kyllä kaikkea kivaa. Hankinnat saavat kuitenkin odottaa vielä vähän - kaapin perältä löytyi muutamat matalavyötäröiset kesäkauden housut ja väljiä paitiksia, joilla pärjää vielä vähän aikaa.

Mullu, onnittelut ihanista ultrakuulumisista ja voi että, sukupuolenkin saitte jo tietää, huoh... :heart: Eihän sillä tietenkään mitään merkitystä ole, kumpi tahansa on aivan yhtä tervetullut, mutta olen niin malttamattoman utelias. Oma seuraava ultra (rakenne) on viikolla 18+ eli vajaa neljä viikkoa pitäisi pinnistellä, toivottavasti siellä selviäisi :) . Mukavaa reissua!

bittersweet, stigu ja Irene , upeita ultrauutisia, onnea!

kirma, vähänkö kiusallinen tuo topsytikun haistelujuttu, yöks!

:LOL: . Sinullakin alkaa olla jo ihanasti viikkoja kasassa, toivottavasti tuhon selän ärhentelyyn löytyy aseet.

Sannis, sinnekin onnittelut ultrasta! Ties vaikka kävisimme samalla lääkärillä, itse myös F:ssa raskauden seurannassa.

Toinen neuvolakäynti oli keskiviikkona. Pikkuisen syke pyöri 150:n molemmin puolin, painoa oli itsellä kertynyt 4 viikossa 1 kg, tosin siitä on nyt tipahtanut vähän poiskin, nähtävästi vatsan toimimattomuus vaikuttaa. Verenpaineet huiteli hurjissa lukemissa, mutta onneksi osoittautui valkotakkiverenpaineeksi - sain mittarin lainaksi ja kotona tulokset ovat olleet normaalit. Neuvolaverinäytteet otettiin vasta nyt, joten niiden tuloksia nyt odotellaan.

Oikein mukavaa vappuviikonloppua kaikille, toivotaan, että sääkin tuosta vielä kirkastuu!

jipsis 14+2
 
Vielä tämänkin pinon kautta Hugsylle ja miehelle voimahalit. Toivottavasti kuitenkin kaikki olisi hyvin ja kuuluisitte siihen onnekkaaseen 15% joukkoon. :heart: Tuo on niin vaikea tilanne. Itse kallistuisin samaan kantaan kuin tekin. Vaikeita aikoja elätte. :hug:

Kukas täällä puhuikaan niistä munasarjoista? Mulla oli kans vieläki n. 6cm munasarjat. Jännä, et ne ei oo yhtään ollu kipeet. Mut selittää kyllä sen miksi maha on vieläkin niin turvoksissa. :D

Tuosta mahan toimimisesta josta joku kans puhu (huomaatteko miten dementia vaivaa.. ) mulla on kans toi joka toinen päivä ku mahan saan toimimaan. Tosin nyt on ollu pari päivää ku maha on toiminu suht ok. Ahdistaa tuo ummetus.. Pakko kuitenki syödä säännöllisesti ettei kuole nälkään ja siellähän ne kaikki ruoat sitten seisoo...

Vappuja kaikille!

AaVee 9+3
 
Moikka,

Tulin kyselemään vähän tukea, kun itsellä alkaa päässä sumenemaan...

Olen raskaana 5+2 2.ivf:n tuoresiirrosta. Kaksi alkiota siirrettiin TAYSin luokituksella 2,5 molemmat (6-soluinen ja 8-soluinen kolmantena päivänä punktiosta). Alkioissa oli frafmentaatiota, joten siksi ovat kohtalaisia (paras luokitus 3-3,5).

HCG oli 14 päivää siirrosta 810 eli melkoisen korkea. Ja edelleen korkeana jatkuu eli oli viime mittauksessa 5+0 5310. Tässä siis vähän taustoja. Meillä takana kaksi tuulimunaraskaustta.

Nyt mun pää ei kestä enää yhtään. Mietin vaan keskenmenon mahdollisuutta ja tuota alkioiden fragmentaatiota. Onko sillä yhteyttä keskenmenoihin? Tietääkö joku? Onko meillä nyt siis fragmentoitumisen takia suri riski keskenmenoon tai tuulimunaan? Ja onkohan siitä jotain haittaa, että tuo hcg huitelee yläkäyrillä?

Kaikki huolestuttaa. Miten hitossa kasaan itseni ja saan uskoa, että me voidaan kahden tuulimunan jälkeen vielä onnistua. Olen koko ajan ihan paniikissa. Miten te jaksoitte?

epätoivoinen Tytti
 
tytti: voi kun voisit olla miettimättä tuota Hcg:tä. Sehän antaa vain suuntaa. Joillakin korkeahko Hcg on merkinnyt kaksosraskautta, toisilla taas ollut korkeana ihan vain yksilöllisistä syistä ja toisilla merkannut noita mainitsemasia. Ei siis oikein voi siitä vielä päätellä mitään, ennen kuin tulet viikoille, joilla sikiö/sikiöt jo näkyvät ultrassa.

Tiedän, että se on vaikeaa. Itse olen googlettanut aikoinani kaikki mahdolliset vaihtoehdot kaikista mahdollisista linkeistä. Välillä ahdistunut, välillä huojentunut, kunnes taas on epätoivo iskenyt. Minulla on ollut viisi raskautta, joista ensimmäinen onnistui täysin. Hcg oli siinä pp14 päälle 300. Toinen raskaus lähti käyntiin ja Hcg oli pp14 306, mutta meille syntyi rv 20 kohtutulehduksen siivittämänä terve poika vauva, joka menehtyi synnytyksessä. Kolmannessa raskaudessa pp 14 Hcg vain 47 ja meni kesken rv 5. Neljännessä Hcg pp 14 147 ja nousi normaalisti, mutta sikiö oli kuollut rv 8 ja huomattiin rv 9 ultrassa. Nyt odotan kaksosia ja Hcg oli pp 13 216. Ainakin tuosta vauvan ennenaikaisesta syntymästä voi päätellä, että missä vaiheessa raskautta vain, voi tulla esteitä tielle, kuten voi myös jo syntyneille lapsillekkin. Emmehän koskaan voi tietää, mihin lapsemme sairastuu, mitä hänestä vanhempana tulee eli mihin hän sotkeutuu elämässään tai joutuuko vaikka onnettomuuteen. On vain yritettävä elää asioiden kanssa, vaikka kuinka se tuntuisi vaikealta.

Tsemppiä sinulle ja toivotaan kovasti, että kaikki meneen kohdallasi hyvin :hug: ja pahoitteluni Hugsylle, toivotaan myös onnentuulia teidän elämäänne :hug:
 
Ennen töihin lähtö pakko tulla pikana lohduttamaan hugsya :hug: :hug:
Olet todellakin mielessä, itku tuli silmään kun luin viestisi. Toivon kovasti, että jatkotutkimukset helpottavat huolta ja saatte pitää pienen matkassa loppuun asti.
Voin vain toivottaa kovasti voimia tuleville viikoille.
 
tytti82, voi sinä kurkit tänne :D :D Hitsit kuin piristää mieltä, onnea ihan hurjasti sinulle! Ja voi kun voisin keventää mieltäsi, tuo alku on niin raskasta ja itselläni ainakin oli erittäin vaikeaa aikaa. Huoli, murhe ja masennuskin oli matkassa pitkään.
Minulla hcg oli samaa luokkaa kun sinulla, pp14 866. Ultrassa 6+2 näkyi yksi syke ja toinen oli tuulimuna.
Onnea matkaan, toivon, että elämä kohdussa pitää kiinni ja voi hyvin. Joko yksi tai kaksi :heart:
 

Yhteistyössä