Kympin hoidot

Uusi ilmoittautuu mukaan joukkoonne.

Kerron ensin pari sanaa hoitohistoriastamme. Vuonna 04 meille tehtiin 2 tuloksetonta inssiä. Syksyllä 05 hoitomuotona oli IVF, tuolloin emme päässeet alkion siirtoon asti, syynä oli hedelmöityshäiriö. Pari kuukautta tästä huomasin kuitenkin olevani raskaana ja rakas luomupoikamme syntyi 06/06.
09 alkuvuodesta hakeuduimme uudelleen hoitoihin, joita oli tarkoitus alkaa toteuttamaan syksymmällä. Sain kuitenkin keväällä luomuplussan raskaustestiin, joka meni kesken rv 10. Tämän jälkeen tehtiin vielä 1 tulokseton inseminaatio. Nyt sitten ensi viikolla meille on varattu aika tampereelle ICSIIN. Punktio on ehkä maanantaina, vähän täällä alkaa jo jännittämään.

Tsemppiä kaikille ja oikein hyvää naistenpäivää. :flower:

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************9.3.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

nehma....................2. ICSI................ly..............8.3......10.3...VL
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............10.3............OYS
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n 2.PAS................................12.3...OYS
AaVee..................1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Jennika78.............1.ICSI...................................15.3............TAYS
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Ovis......................2. IVF.....................pi............vko 11.........
pa-mi....................4. IVF.....................pi............vko 11........
Hoplop..................2.ICSI:n 2.PAS..............................11-12.AVATre
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 12.........FER
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS.........lä...................vko 13.AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................maaliskuu....TYKS
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä......................maalis..TAYS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu......................maalis..NKL
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Stigu123..............2.IVF.....................................maaliskuu
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................maalis..NKL
Toivorikas-72........3.ICSI:n 2.PAS..............................maalis..NKL
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Lumipuu................2.ICSI.................................maaliskuu.....AVATre
Inia.......................2.IVF:n 3.PAS................................maalis-huhti
Raitapaitainen.....3.IVF.....................................huhtikuu.....TAYS
Firefox.................3. IVF....................pi.............vko 15.........OYS
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16.
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Mansikkainen79...1.IVF:n 1.PAS..................................huhti..FEL
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä......................huhti..FEL
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 17.........TAYS
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
tytti-82....................................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju ......................................................................................
Nemi77...................................................................................
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
leiska ....................................................................................FEL

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Hugsy.................NKL................:heart:...............11.....10.3. (+ testattu)
Klivia.................TAYS..............:heart::heart:..............8.........
Isis...........................................:heart:.................6.........
Meg..........................................:heart:.................5..........
Tähtisilmä79.....OYS...............:heart::heart:.............4.........
Miimi78..............AVA............. :heart::heart:..............4........17.3.
Faith83.............FER..................:heart:................4.........19.3.

Plasebo..........OYS..................:heart::heart:.......................

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Utua81..............25.1............357/18...2. ICSI:n 1.PAS....:heart::heart:
Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Shenda...............8.2.................................2.IVF...................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:

Ensiksikin, Sannis MAHTAVA JUTTU! Paljon onnea! Juuri noin yllärinä sen toivoisi tulevankin ;)
toivorikas ja mansikkainen yrittääkäähän pitää toivoa yllä :hug:

HUI, katoin tuota listaa pitkästä aikaa ja oma nimi näkyy jo tosi ylhäällä :kieh: Alkaa jännittää.. Nyt clomeista viimenen päivä, oon ottanu 4kpl/ pvä....7.pvä sitten jatkuu Menopurilla ja Orgalutran ja Pregnyl kehiin myöhemmin.

Jotenkin tämä kevään tulo saa omankin mielen parempaan suuntaan, eikä koko aikaa päällimmäisenä ole se lisääntyminen.. helpottava olotila...ainakin toistaiseksi.

Tervetuloa uudet kanssasisaret! Täällä on tapahtunut paljon, joten oon ihan pihalla mitä kaikille kuuluu, mutta pääsen varmaan ajantasalle!!

Leiska ja Hugsy isot onnittelut tuoreille plussanneille!

Omaa napaa vaan pikaisesti..

Mies on parhaillaan kätensä (murtui siis silloin vajaa pari viikkoa sitten) takia lääkärin luona keskussairaalassa... Käsi on kuvattu ja kuvat laitettu yliopistolliseen sairaalaan konsultoitavaksi.. Nyt sitten on sanottu miehelle, ettei saa syödä mitään.. ilmeisesti miettivät leikkausta.. Eli tää menee just niinkuin pelkäsinkin.. Huomenna olisi punktio, miten ihmeessä mies pääsee mihinkään jos käsi leikataan tänään!!!!!
Eipä enää voi olla huonompaa tuuria :(

Nipsu, onko leikkaus kuitenkin samassa sairaalassa kun missä ootte hoidossa? Kun mä ite olin endoleikkauksessa vuos sitten niin seuraavalle päivälle oli laitettu hammaslääkäriaika toiselle puolen sairaalaa. Sain saattajan mukaan sinne käynnille, olin tietysti vielä heikkona leikkauksesta mutta onnistu kuitenkin noin. Toinen juttu sitten tietysti on että pystyykö mies hoitaan homman toisella kädellä vai tarvisko sun mennä sinne mukaan.. Onko mies kertonu siellä käsilääkärissä ettei ainakaan huomisaamu (jos punktio siis on sillon) sovi leikkausajaks? Toivotaan että kaikki järjestyy!

Meg

Isis Mä kysyin lääkäriltä silloin siirron yhteydessä just että saako saunassa/uimassa käydä, niin sanoi että ensi viikolla, eli nyt tällä viikolla ja raskaampaa liikuntaa saa nyt harrastaa, eli normaalia elämää, siksi piti rauhallisesti olla se loppu viikko kun munasarjat on kovilla ollut.. Ja sain punktion jälkeen antibiootti kuurin tulehduksen varalle, tänään loppu se kuuri, joten kyllä minä uskallan uida, ja menen tosiaan vasta illemmalla uimaan, niin ei ole valumassa aamu luget pois. Hitsi kun ei tiedä että onko se kiinnittynyt vai ei.. Pettymys on kyllä kova jos ei ole :ashamed: Sullakaan ei ollut vissiin kummempia tuntemuksia? Mulla on ehkä rinnat nyt vähän kipeänä mut lugeista voi johtua, olen yrittänyt olla ajattelematta koko juttua. Eikä sitä kiinnittymistä aina voi tunteakaan..
Ja munkin pitää kotona tehdä raskaustesti sitten, eli eivät ole puhuneet veritestistä mitään.

Nipsu Sulla on jännät paikat kohta, tsemppiä! Toivottavasti kaikki menee hyvin. Oonko käsittänyt oikein että sulla on yksi lapsi IVF:stä? Jos niin oliko sulla oireita kun plussasit? (tai huomasitko kiinnittymistä tms..)

Neganneille :hug: Tulee itku melkein kun lukee surullisia uutisia, sitä toivoisi että kaikilla menisi hyvin.

Hei!

Ajattelin nostaa aiheeksi ikuisesti lapsettomia kiusaavan aiheen "yrittämisen lakkaamisesta". Uskotteko siihen? Olen aina pitänyt sitä paskapuheena, mutta kun yritystä meillä n.2 v, eikä yhtään mitään vikaa ole löydetty, pienintäkään. Olen jatkuvassa stressissä, ja haluaisin lopettaa stressaamisen, mutta kuten kaikki tiedätte, se on todella vaikeaa. Se on yhtä kuin luovuttamista. Nytkin menossa 1 IVF 2 PAS, ennen siirtoa onnistuin pitämään itseäni rauhallisena, mutta nyt taas pakonomaisesti etsin netistä tietoa, tarkkailen itseäni enkä pysty lopettaa.

Olemme kaikki kuulleet tarinoita näistä yrityksen lopettaneista naisista, joska onnistuvat pian sen jälkeen. Nehän on olemassa, mikähän on selitys siihen. En jaksaisi jotenkin syyllistää itseäni ja uskoa, että olen kadottanut 2v elämästäni tähän sekoiluun vain koska stressailin liikaa..!

Ai niin, mut voi päivittää listaan 1 IVF 2 PAS tehty 5.3., testi 19.3., eli nyt pp 4. Haluttiin siirtää 2, sulattivat 3, vain yksi selvisi joka siirrettiin, pakkaseen ei jäänyt mitään enää. Kun kuulin sen labralääkäriltä, tunteet tulivat pintaan ja rupesin itkemään. (Yksityis)lääkäri vähän hymyili ja katsoi silmät pyöritellen avustavaa kätilöä, että onpas hupsu nainen tässä. Ei enää Fertinovaa minulle, kiitos. Olen saanut kiireisen lääkärin, joka ei halunnut kuunnella minua eikä ymmärtää minua. Luulin, että yksityisellä saisin kunnioitusta tällä rahalla, mutta ei.

Pikaisesti omaa napaa: ovulaatio löytyi sitten tänä aamuna! Soittelin klinikalle, kerroin hoitsulle myös välitiputtelusta, mielipide oli se, että tarkempia tutkimuksia ei tarvita. =) Perjantaina meillä olisi sitten siirto, mikäli jompi kumpi sulatettavista selviää... b :) d

USL: onnittelut oviksen löytymisestä ja sulatusonnea :heart:. Faith: siirsin sut piinislistalle, hirmuisesti toivon plussaa sulle! En osaa sanoa tohon yrittämisen lopettamiseen mitään, koska meillä ei ole mitään mahiksia luomuplussaan. Tai ehkä 0,0001 % mahdollisuus....

Faith83: Ymmärrän kyllä tunteenpurkauksen ja ihmettelen lääkärin reaktiota. Toivotaan, että se ei ollut tahallinen :( Saanko kysyä kuka tämä lääkäri oli? Tsemppiä piinailuun, liimaa roppakaupalla ja pidetään peukut pystyssä!

Leiska: voimahalaus sinulle! Itsensä tsemppaaminen uuteen yriytkseen vaatii voimia. Aloittelimme yhtä aikaa tuolla "edessä ensimmäinen IVF" ja näköjään joudumme molemmat siirtymään seuraavalle piinailulistalle. Uskotaan, että tämä homma viedään vielä joskus onnistuneesti läpi, eikö niin!! Tsemppiä meille kaikille, rohkeat naiset!!!

T: Sadko, joka piakkoin aloittaa 2. IVF-kierroksen

meillä kävi punktion ja siirron välissä valtava kato, 29 munasolua kerättiin ja siirtoaamuna jäljellä oli 1, joka siirrettiin, eli pakastimeen meni 0. parin viikon päästä jälkitarkastukseen ja suunnittelemaan tulevaa... :'( , eli 2. ICSI joskus...

leiska :hug: tiiän että nyt tuntuu pahalle , kun oli noin kova kato, mutta ajattele kuitenkin sitä onnea joka siirrettiin. se ei ole herkkua kun teet kovan hoitorumpan ja punktion ja sitten tarina loppuu siihen puhtaaseen nollaan - ei siirtoa - se syö vahvemmankin naisen ja miehen. leiska nyt vaan tsemppiä sille sisukkalle siirretylle!
).( sumuttelu alkaa ensi viikon sunnuntaina. hoitopaikka oys. kolmas icsi alkamassa. paljon munasoluja aina punktoidaan, kato aina kova, yhteen siirtoon päästy vasta, josta nega.

Leiska :hug: Muistan miten ajattelin muniksistasi, että on tyttö saanut oikean jättipotin, mahtava saalis. Samaan lopputulokseen ikävä kyllä sitten päädyimme, yksi siirrettävä ja pakastin tyhjä. Mikä sinulla olikaan lääkitys? Antoivatko vinkkiä suureen katoon? Toivottavasti pääset pian eteenpäin.

Jennika & Faith :wave: TERVETULOA!
Faith, todellakin ainakin yksityisellä pitäisi lääkärin osata edes näytellä empaattista jos empatiakykyä ei ole. Pakastimen tyhjeneminen on niin ahdistavaa, kun tietää, että koko rumba alkaa taas alusta. Tervetuloa piinailemaan! Kuulutko Megin ja minun tavoin niihin, joilla ei erityisiä oireita?

Miten Mansikkainen jakselee? Mietin tuolla kirjoitustani aiemmin, eikä tarkoitukseni ole mitenkään vähätellä ensimmäistä hoitonegaa, silloin ainakin itse paruin silmät sammakoiksi. Olin nimittäin naiivisti uskonut, että hoito tuottaa heti tulosta. Lähipiiri tiesi ja se kysymyksiin vastaaminen siinä itkun seassa oli hirveää. Enää ei tee sitä virhettä, että testipäivän paljastaisi. Vähän sinne päin, niin saa edes päivän kerätä onnen sirpaleita jos tarpeen. Matkan varrella uusi nega on aina syönyt palan sisältä ja saanut tuntemaan pelkoa kokonaan lapsettomasta tulevaisuudesta. Jotenkin pelkää, että ne lääkärit joku päivä sanovat, että tapauksesi on toivoton. Voimia siis Mansikkainen, matkasi on vasta alussa ja mahdollisuuksia on!

USL, muistan, että vuoto ovulointivaiheessa voi olla normaalia ja olin sinulle eilen kirjoittamassa, että ei vielä ole myöhäistä (jäi kauniiksi ajatukseksi tuo kirjoittaminen). Ovis siis bongattu. Nyt vain sulamissäteitä hippusille ja kärsivällisyyttä äiteelle :saint:

Toivorikas, sinulle ihan vain :wave: päivääsi piristämään.

MEG, näin ajattelin. Sain antibiootit silloin suoraan punktion jälkeen tiputuksessa. Toisaalta iloinen, että ei oireita, toisaalta odottaisi pientä viestiä, jolla soturi ilmoittaisi kotiutuneensa maisemiin. Ajatuksissa asia on useasti, ei voi mitään.

Varmaan tuo stressaamattomuus voi vaikuttaa varsinkin jos on jokin luomumahdollisuus, mutta meillä sitä ei ole. Endo on hoitanut tilanvaltauksensa kiitettävästi. Onhan se stressaamattomuus varmaan hyväksi hoidoissakin, mutta helpommin sanottu kuin tehty.

Sadkolle kärsivällisyyttä odotella uutta kierrosta!

Isis&soturi

Pikaisesti ilmoittaudun....eilen ultrattiin. noin 13 munista ja tasakokoisia, sellaista 7-8mm luokkaa....hitaasti lämpeäviä. pe uusinta ultra ja sitten taas tiedetään lisää....aina tarvinnut aikaa kasvatukseen, mutta nyt taas todellisuus kutsuu, pieni kiukkuinen kuumepakkaus....joten tulen taas jossaa vaiheessa ilmoitteleen kun kerkiän....

äidiksikkö olin kyllä onnellinen siintä ainokaisesta joka siirrettiin ja ajattelin että kyllä se on sisukas kun moisesta kadosta kohtuuni selvisi ja kyllä se siellä pärjää, toisin kävi ja nyt odottelen tyhjennysvuodon alkamista..
isis miun lääkitys alkoi 150 puregonia, mikä tiputettiin 125 ja aloitettiin rinnalle orgalutran, puregonia laskettiin vielä 100 ja sit pregnyl, puregonia laskettiin juuri tuon valtavan munasolu määrän ja koon vuoksi, ne oli jättiläisiä. kaikesta tästähän kehkeytyi kaupanpäälliseksi hyperi ja kahden viikon sairasloma. lääkäri arveli simojen dna:ssa olevan vielä sanomista, tällä hetkellä tiedämme että määrällisesti niitä on normaalisti, liikkuvuus on kovin heikkoa ja normaali muotoisia 1%, eli siellä viuhtoo kaksipäisiä, kaksihäntäisiä, hännättömiä ja päättömiä valtavan paljon.

Tervetuloa uudet pinoon!
Leiska - oon tosi pahoillani sun puolesta, toivoin niin että olisit onnistunu. :hug:

Mä en vielä riemuitse tuosta haamusta. Musta on tullu viimepäivinä oikein testien suurkuluttaja, mutta en tuu hullua hurskaammaksi. Voisko joku valaa muhun vähän toivoa?

Sunnuntaina siis pp 9 testasin illalla parin tunnin vessakäynnin jälkeen Clearbluen herkällä testillä varmaan maailman himmeimmän haamun, kyllä sen siinä näki mieskin, mutta parin tunnin päästä oli jo haalistunu huomaamattomaks.

Maanantaina pp10 testasin uudestaan, sama testi, nyt iltapäivällä taas parin tunnin vessatauon jälkeen, edelleen haamu. Mun mielestä samanlainen, miehen mielestä muka vähän selvempi. Taas muutaman tunnin päästä haalistunu melkein näkymättömäks.

Tänä aamuna pp11 aattelin että nyt aamupissasta testaan, testi siis edelleen sama, ja taas haamu. Oli kyllä munkin mielestä nyt ehkä hiukan selkeempi, mutta jotenkin aattelin että ois ollu ihan selvä ero edellisiin. Parin tunnin jälkeen oli haalistunu niin, että jäi kapee sininen viiva.

Huomenna mulla on verikoe, mutta sen tuloksen saan tietää vasta perjantaina iltapäivällä. Eli piinaavat pari päivää edessä! Pelkään niin kovasti että tää on joku kemiallinen, kun tuo clearbluen testi pitäis olla kuitenkin tosi herkkä. Ostin tänään predictorin testin kun aattelin huomenna aamulla kokeilla sitä vielä, mutta luinkin nyt netistä että se on tosi EPÄherkkä. Kannattaiskohan vaan kokeilla huomenna aamulla vielä yhdellä CB:n testillä, että voi verrata niitä vahvuuksia paremmin?

Ja sit vielä yks kysymys viisaammille: Onko mahdollista että kiinnittyminen olis tapahtunu vasta pp7? Kun joka paikassa sanotaan että ovulaatiosta n. viikko, alkionsiirrosta noin 5 pv. Mutta mullahan oli sellasia polttavia, aaltomaisia alavatsakipuja just pp7 ja vielä pp8 ja mietin että jos ne ois ollu niitä kiinnittymiskipuja. Silloinhan kiinnittymisestä vois olla vasta 4 päivää, joka vois taas selittää nuo haamut... :ashamed:

T. Hugsy, joka takertuu jokaiseen mahdolliseen oljenkorteen ja aikoo ilmeisesti käyttää testeihin yhtä paljon rahaa kuin lääkkeisiin yhteensä..

hugsy - Vastaan sulle täällä vaikka tuolla "edessä ensimmäinen IVF" ollaan yhdessä kirjoiteltu. Oon kuitenkin käynyt täälläkin kurkkimassa :)

Mitä jos ostaisit Clearbluen digitaalisen testin, siihen tulee joko teksti "raskaana" tai "ei raskaana". Siinä ei siis tarvitse vertailla viivojen paksuuksien kanssa :)

Mun kaverilla kävi niin, että hän alkoi testailemaan alkion siirron jälkeen pp 9 ja sai pp 12 asti pelkkiä haamuja tai negoja. pp 13 hän meni veritestiin, jonka arvo oli 44, eli alkio oli kiinnittynyt noin 4 pv normaalia myöhemmin. Tällä hetkellä ystäväni on viikolla 14 raskaana, eli myöhäinen kiinnittyminen on hyvin mahdollista! Älä siis menetä vielä toivoasi :heart:

Onnea haamun/plussan saaneille.
Iso hali neganneille.

Nipsu Miten sulla meni siirto?

Täällä punktio on ohi. Seitsemässä follissa oli solu sisällä. Malttamattomana soitin tänään OYSiin ja kaikki oli hedelmöittyny ja lähteny jakautumaan! Huomenna siirtoon! :heart:

Pikaisesti vain omaa napaa vatsataudin kurjimuksesta, hcg oli 2735 (esikon syntymäpaino) eli vissiin ihan ok. PAS arvo oli silloin pp14 134 ja meni siis miinuksille ennen tätä. Nyt taas lepoasentoon, kun kaikki tulee ylös/ulos.

Tsemiä kaikille ja halit!

Isis: Huonosti täällä jaksellaan. Töiden jälkeen on vaan itkettänyt. Tänään, kun joka välissä töissä yritin pommittaa soitoilla omaa sairaalaa kertoakseni negasta, sain kuulla että en ehkä pääsekään vielä välikierron jälkeen siirtoon, kun on kuulemma niin ruuhkaista. Olo tuntuu taas entistä kurjemmalta. Sen puhelun jälkeen tosin minulle oli vielä yritetty soittaa sairaalasta, mutta pommituksesta huolimatta en enää saanut sinne yhteyttä ja mieltä jäi painamaan että koskakohan se seuraava yritys sitten mahdollisesti on. Huominen työpäivä menee taas puhelin korvalla.

Leiska pahoittelut negasta, tiedän niin miltä susta tuntuu. Meillä myös miehen siittiötilanne on todella heikko, samat ongelmat kun teillä mutta lisäksi vielä määrällisesti niitä on tosi tosi vähän, ensimmäisessä näytteessä ei ollut siittiöitä yhtään. Sen jälkeen seuraavissa onneksi on ollut ja omilla aineksilla sentäs ICSI hoito pystyttiin tekemään. Mutta silti pelottaa, onko meillä mahdollista yhteistä lasta saada ollenkaan.

Yhteistyössä