Kympin hoidot

Risupesä Onneksi miehen kättä ei tarvinnut leikata, laittoivat kipsiin 4 viikoksi.. toivotaan, että paranee sillä. Leikkaus olisi ollut eri sairaalassa, n. 100 km päässä tästä missä tehdään punkio.

Meg Joo, on meillä yksi ivf- poika, syntyi helmikuussa 07. Muistelen, että silloin kun plussasin, oli ennen testiä n. pp 8 pientä vuotoa (luulin jo, että tulee nega). Pientä etovaa oloa oli ennen plussaa, mutta ei oikeastaan muuta.. Niin no, repäisykipuja munasarjoissa tai kohdun alueella silloin kun teki nopean käännöksen. Monesti yöllä kylkeä kääntäessä heräsin kun sattui :) Näin jälkeen päin ajatellen suklaa (olen melkoinen suklaasyöppö ) maistui ennen plussausta toosi pahalle :p
Aika vähä oikerinen olin plussauksen jälkeenkin, pientä etovaa oloa vaan välillä. Piti monta raskaustestiä tehdä ja senkin jälkeen olin aivan varma, ettei se voi olla totta :LOL:

AaVee Hienoa, että kaikki munasolut hedelmöittyivät :heart: Tsemppiä siirtoon ja oikein paljon tarrasukkia!

ON: Tänään on siis punktio.. Vähän alkaa jännittämään. Jännä, että silloin ekassa hoidossa olin tosi rauhallinen.. Nyt hermoilen kaikkea ja pelkään pahinta :headwall: Nyt tuntuu, että munasolut on varmasti ehtineet karata, vaikka todellisuudessa kai se on aika pieni mahdollisuus... mutta silti.

Tsemppiä meille kaikille! :heart:
 
Meg


AaVee Hieno saalis:) Onnea siirtoon.
Nipsu Nyt rentoudut, näit että kaikki järjestyy, ihanaa kun pääsette punktioon :heart:

Mulle ei ole mitään erikoista tapahtunut, oon yrittänyt kuulostella oireita mut ei ota oikein selvää.. Tosin vaikka tuntuis munasarjoissa niin voi olla ihan muuta kun sitä toivoo että se ois tätä. Onko lugeista tullut jollekin maha kipeeksi ja että ei oikein toimi vatsa välillä? Mulla on.. Milloin Isis meinasi tehdä testin? Mä ajattelin vasta pp14.. jos vaan maltan oottaa.
 
Pahoittelut kaikille neganneille :'( miksei vain voi onnistua.
Varovaiset onnittelut Hugsy plussasta.

Nyt vihdoin oma projekti pääsee alkuun, kun menkat alkoi. Vuoto alkoi tosi lievänä eilen illalla ja kunnolla yöllä, enkä oikein tiedä kuuluuko laskea niin, että vasta tänään on kp1? Varmaankin. Femarit alkavat huomenna, eli kp2, ja puregon 175 yksikköä perjantai-iltana. 1. ultra on keskiviikkoaamuna, mutta äsken puhelimessa hoitaja sanoi, että orgalutran jarrupiikit pitäisi aloittaa jo maanantaina, vaikkei ole ultrattukaan. Lupasi vielä tarkistaa lääkäriltä tätä mutta eikös se ole vähän outoa? vai onko? No joka tapuksessa, punktio on viikolla 12.

Tsemppiä kovasti kaikille omiin tilanteisiinsa.Terkuin Mimosah.

 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************10.3.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

AaVee..................1. IVF.....................pi.............8.3......10.3...OYS
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............10.3....12.3....OYS
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n 2.PAS................................12.3...OYS
Jennika78.............1.ICSI...................................15.3............TAYS
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Ovis......................2. IVF.....................pi............vko 11.........
Hoplop..................2.ICSI:n 2.PAS................................19.3..AVATre
pa-mi....................4. IVF.....................pi............vko 11........
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 12.........FER
Stigu123..............2.IVF.....................................vko 12.........
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS.........lä...................vko 13.AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................maaliskuu....TYKS
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä......................maalis..TAYS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu......................maalis..NKL
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................maalis..NKL
Toivorikas-72........3.ICSI:n 2.PAS..............................maalis..NKL
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Lumipuu................2.ICSI.................................maaliskuu.....AVATre
Inia.......................2.IVF:n 3.PAS................................maalis-huhti
Raitapaitainen.....3.IVF.....................................huhtikuu.....TAYS
Firefox.................3. IVF....................pi.............vko 15.........OYS
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16.
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Mansikkainen79...1.IVF:n 1.PAS..................................huhti..FEL
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä......................huhti..FEL
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 17.........TAYS
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
tytti-82....................................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju ......................................................................................
Nemi77...................................................................................
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
leiska ....................................................................................FEL


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Hugsy.................NKL................:heart:...............12.....10.3. (+ testattu)
Klivia.................TAYS..............:heart::heart:..............9.........
Isis...........................................:heart:.................7..........
Meg..........................................:heart:.................6..........
Tähtisilmä79.....OYS...............:heart::heart:.............5.........
Miimi78..............AVA............. :heart::heart:..............5........17.3.
Faith83.............FER..................:heart:................5.........19.3.

Plasebo..........OYS..................:heart::heart:.......................

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Utua81..............25.1............357/18...2. ICSI:n 1.PAS....:heart::heart:
Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Shenda...............8.2.................................2.IVF...................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
 
Sadko, meillä on Fertinovassa lääkärinä Annika T-S. Periaatteessa ystävällinen, mutta musta tuntuu ettei välitä pätkääkään potilaistaan. Kerran kun tulimme PAS:iin ja täynnä oleva rakko muistuttaen itsestään odotettiin odotushuoneessa, hän tulee 20min myöhässä kahvihuoneesta ja kysyy kollegoiltaan kuiskaten "mitä, onko mulla nyt siirto..."

Tähtisilmä ja Miimi, samoilla päivillä mennään, onko mitään oireita:)? Mulla ei oikeastaan mitään, Luget väsyttää. Ja tuntuu, että kortisoni turvottaa ( tai sitten vaan on tällainen naama muuten)

Aurinkoista päivää kaikille!! Eilen kun mua masensi kovasti, kollegani lähetti tällaisen naistenpäivätervehdyksen, joka piristi hetkellisesti:

Muista motto, jonka mukaan pitäisi elää: Elämän ei pidä olla turvallinen matka hautaan hyvin säilyneessä kropassa, vaan sivuliitoa, suklaa toisessa ja viini toisessa kädessä, ruumis täysin kulutettuna ja huutaen "JahHoo, mikä matka!"
 
Isis, joo, taidan kuulua sinun ja Megin joukkoon. Oireita ei ole, ei mitään. Vähän väsyttää, mutta niin aina Lugesteronin kanssa. Mulla ei koskaan tullut näistä hormoneista mitään sivuvaikutuksia, joten nyt jos tulisi yhtään mitään, olisi tervetullut raskausoireena:)
 
Faith Eipä ole oireita täälläkään... välillä vihloo, mutta varmaan munasarjoista johtuvaa. Mulla lugeista vatsa toimii liiankin hyvin ( kun muutenkin on hyvin toimivaa sorttia ) ja sitten rinnat on kipeet. Mä ajattelin testata PP9, koska sillon ku tulin raskaaksi ( km rv 10 ), testi näytti plussaa PP9. Eihän se tietänkään ole sama juttu joka kerta, mutta pidempään en kyllä jaksa odottaa... Muistaakseni mulla ei ollut paljoo oireita sillon viimeksikään ennen testiä. Ummetus tuli kyllä aika nopeasti kehiin, mutta taisi kyllä tulla lugejen lopettamisen jälkeen. Jaksamista piinapäiviin!! =)
 
Faith83: niistä oireista kyselit eli mulla alko eilen se sama kramppaus/vihlonta ylös noustessa taikka nopeita liikkeitä tehdessä mikä mulla on aina n. viikkoa ennen menkkoja ja näin on ollut jokaisessa hoitokierrossakin, joten eiköhän se piina ollut sitten taas tässä. Toisaalta harmi, mutta toisaalta helpotus että tän jännäämisen voi aina lopettaa näin varhasessa vaiheessa...no niin kauan on toivoa ku toisin todistetaan, mut se toivo on jotain luokkaa 0,05% jälleen kerran...

Toivon teille muille oikein paljon tsemppiä :heart:
 
Sannis Onnea ihmeplussan varmistumisesta! :flower:

Mimosah, varmaankin kp1 lasketaan vasta seuraavasta päivästä, kun vuoto alkaa kunnolla ja siinäkin tapauksessa jos on alkanu vasta klo 18 jälkeen illalla.

*ällövaroitus* ).( Mulla tullu jo yli pari viikkoo eli sen ajan kun menkat on viipyny kauheesti limaa, ihan sellasta tosi venyvää mitä vaan yleensä tulee ovulaation aikoihin.. mikä ihme tässä nyt on vikana? :( osaako kukaan arvella mitä tää vois olla / kokemuksia?? Hormonaalinen kystako? Miksei ne vois ottaa mua jo tarkistukseen.... :headwall:
 
minut voi poistaa listoilta. Tähän en osannut varautua, ei mitään siirrettävää. Neljästä kaksi kuoli ja kaksi jäljelle jäänyttä ei hedelmöittynyt ollenkaan. Pettymys on suuri, nyt ei jaksa ajatella edes jatkoa.
 
Risupesä: Piti kommentoida ällöyttä kun mulla on samanlaista oiretta varmaan viikon. Tosin mullahan ei ole "luomumenkkoja" ollut kohta pariin vuoteen vaan saatu vain primolutilla tai femarilla aikaiseksi, jolloin kierto ollut jotakin 25 päivän luokkaa. Eli ns. oikeasta kierron pituudesta ei ole mitään hajua niin odottele siinä sitten. ICSIn jälkeen alkoi vuoto jo lugejen aikana ja nyt venailen että alkaako normaalia vuotoa ikinä. AVAlta sanottiin että IVF-hoidot tavallisesti stimuloi kierron pariksi kuukaudeksi normaaliksi, jos on ollut ongelmia. Kuulemma ultrataan kp 35 jälkeen että miltä sisuskalut näyttää ja sitten harkitaan käynnistämistä. Eivät mielellään käynnistä jos ei ole ihan pakko, koska heikentää jotenkin hoitovastetta... nice. Muutenhan onnistumistodennäköisyys olisikin IHAN liian suuri |O Siis uusi ICSI olis edessä jos vaan pääsis aloittaan. Limaisuudesta oon toiveikkaasti ajatellut että jotakin sentään tapahtuu :ashamed: mutta nyt pisti vähän masentamaan kun sullakin on ollut sitä jo pari viikkoa.

Piinaileville kanssasiskoille annan onnenpotkuja persauksille, tumps, tumps :D ja niitä joita on taas potkittu päähän otan kädestä.

muoks. Nehmalle vielä tiukka :hug: Varmaan kaikkien pahin pelko. Ei ole reilua!
 
Hei! Olen viime viikot taustaillut ja lomaillut ja paljon täällä on tapahtunut. Ihan kaikkea en ole pystynyt seuraamaan, kun joka päivä ei ole tullut luettua. Heti kärkeen Nehma :hug: , samoin kaikki muut epäonniset :hug: SaaraX perustamallasi odotusketjussa kävin välillä vilkuilemassa, onpa ikävää ettet päässyt odottajissa itse sitten jatkamaan...

Toisaalta Sannis mahtava uutinen tuollainen luomuylläri, antaa tosiaan toivoa, että kaikki on mahdollista.

ON: Listapäivitys minulle, kierto alkoi eilen, tänään 0-ultra ja illalla alkaa Puregon annoksella 125. Kyseessä 2.IVF ja punktio tod.näk. vk 12 alussa. Taas mennään!
 
Nehmalle pahoittelut :hug: Toi, että ei päästä edes siirtoon on varmaan ihan järkyttävää.

Risupesä, etkös sä ole menossa lääkkeelliseen pas:iin ja olet aloittanut siihen jotkut lääkkeet? Mulla ainakin zumenon saa aikaan koko kierron ajaksi ihan järkyttävät limat. Tai sitten kun alkaa luget, sitä ei enää huomaa.. :x

).( Kävin tänään kp 10 ultrassa pas:ia varten. Limis 12 mm!!! :x Ja tasainen ja nätti. Tää on vissiin sitä sisäistä kauneutta parhaimmillaan :LOL: . Vielä kun joku alkio tajuaisin sen... :wave: Siirto 19.3. eli kp 19.
 
Kiitokset tsempeistä Meg ja Ragdoll :heart:
Punktiosta kotiuduttu, 9 rakkulaa joissa 7:ssä solu. Nyt sitten odotellaan huomista ja toivotaan, ettei puoleenpäivään mennessä tule puhelua. Perjantaina olisi sitten siirto, jos kaikki menee hyvin :heart:

Nehma :hug:

AaVee Miten siirto meni? :heart:
 
Moi,

Mulla on toinen sumuttelupäivä menossa ja munasarjoissa tuntuu vähän kipua / painetta. Onkohan normaalia vai mistäköhän johtuu?

Mua arveluttaa myös Synarela. Se tulee mulla välillä melko isoina pisaroina ja mietin, että imeytyykö se silloin. Mulla ei ole kuin kerran tuntutnut pahaa makua suussa, otankohan sen jotenkin väärin, kun monet ovat valittaneet pahasta mausta...

Nehma: olen todella pahoillani puolestasi. Jaksamista!
 
Nipsulle onnittelut hyvin sujuneesta punktiosta ja kasvuvoimaa alkioille. Hoplopille onnittelut upeesta limiksestä :). ON: soitin naikkarille alkaneesta vuodosta kun se PAS piti heti seuraavaan kiertoon tehdä. No, hoitaja alkoi laskemaan päiviä ja sanoi että viikoilla 13 ja 14 EI TEHDÄ SIIRTOJA EIKÄ PUNKTIOITA koska heillä on joku huolto tai jotain. Että tiedoksi vaan muillekin naikkarilaisille jotka niihin aikoihin ovat kuvitelleet hoitoja saavansa. Hoitaja soittaa mulle vielä takaisin että josko pääsen vielä viikon 12 lopussa, mä en ihan ymmärrä, eikös se riipu mun oviksesta? Jos ovis tulee viikon 12 alkuun mennessä niin sitten kait ehdin???
 
toivorikas-72: Mä oon täällä vaan taustalla ollut enkä oo kirjoitellut mitään. Mut nyt on pakko kyllä ihmetellä et miten naikkarilla voi olla joku huolto kaks viikkoa! Nyt alkaa jo stressaamaan ku menkat ei oo viel alkaneet ja nyt on kp28. Ja jos huonosti käy ni mulla ainakin osuu sit just viikolle 13 tai 14 1.IVF 1.PAS :/ Toivottavasti nyt menis meillä niin hyvin että siirto ehtis ennen tuota huoltoa...
 
LEISKA Hyvin sinulla sitten oma kroppa reagoi lääkkeeseen. Ehkäpä seuraavaan kertaan löydetään parempi annostus ja saadaan vähemmän ja laadukkaampia. Simojutuista en osaa sanoa mitään, mutta eikös icsi sitten ainakin ole ok? Meillä icsi siksi, kun munikseni ovat kovakuorisia ja simoilla sitten parempi mahdollisuus hedelmöittyä.
MANSIKKAINEN Eikö ole olemassa mitään muuta puh nroa? Jonne voisi jättää soittopyynnön? Sinä pieni urhea nainen, älä lyö hanskoja naulaan vielä. Vielä on toivoa, vielä on valoa. :hug:
NIPSU Mainio saalis! Onnitteluja! Ja hyvä, että miehenkin tilanne selvisi parhaimmiten.
MEG Sama testaushaave jos vaan pinna kestää.. Vatsa vähän juntturassa myös. Muuta oiretta sitten ei tuntoaistien tavoitettavissa.
MIMOSAH Hyvä, että pääset mukaan toimintaan!
TÄHTIS Jos se oire nyt kerrankin olisi jotain muuta!
NEHMA Voi ei. Se latautuminen tyhjään on se kaikkein raskain pettymys. Kun ei saa edes mielikuvissaan toivoa. :hug:
Lumipuu Aih! Kiitos potkuista kuitenkin! Mielelläni vastaanotin! Tunnelma sellainen, että kaikki keinot käytössä :kieh:
HOPLOP Sait hymyilemään tuolla sisäinen kauneus-jutulla. Mahtava kommentti. Sekin on asia, jota aina ultrassa saa jännittää, onko kasvanut ja onko riittävän paksu. Hyvä, että yksi vaihe jo suoritettu!
RISIS Tulkoon se täti nyt jo, että pääset tositoimiin!

Isis, joka soturin kanssa harjoittelee tummennoksia :p
 

Yhteistyössä