Kympin hoidot

Meg Kaikenlaisia nippailuja ja nappailuja voi olla, niistä on paha sanoa, onko negaa vai plussaa. Ja sulle on vielä tehty punktiokin, joten munasarjat voi ilmoitella kaikenlaisin oirein, kun niitä on rääkätty kuitesekin melkoisesti. Ei mullakaan rinnat ole olleet kipeät ja silti on plussaa tullut ruutuun. Kiinnittyminen tapahtuu käsittääkseni 4-5 vrk siirrosta. Luget kait periaatteessa pitää vuodon pois, mutta ei kaikilla vaan menkat tulee läpi. Hoito-ohjeissa pitäisi kyllä olla maininta, saatko lopettaa luget vai ei. Itsellä seuraavat ohjeet: pp12 verikokeella hcg ja jos nega, niin luget saa lopettaa, mutta jos plussa, niin tuoresiirrossa luget jatkui rv 9+ ja tässä PAS -hoidossa rv 10+....Käsittääkseni lääkärit ja hoitopaikat on tässä vähän erilaisia sen mukaan, pitääkö lainkaan ottaa verikokeella hcg -arvoa vai riittääkö pelkkä virtsatesti ja miten lugejen kanssa menetellään, jos tulee plussa.

Munkkiniemi: Mulle tuli hirveän paha mieli tosta sun saamasta kohtelusta :hug: Endosta kärsivänä oikein ärsyttää itseänikin, miten sua on kohdeltu. Eikö joissakin paikoissa tuo sun hoito lasketa epäonnistuneeksi eli sulla olisikin vielä 2 hoitoa, koska siirtoon ei edes päästy ja koko hoito keskeytyi?!? :eek: Jos NKL on noin nihkeä, niin oisko teillä mahdollisuutta käydä edes yksi hoito yksityisellä puolella? Jospa siellä kärsivällisyys ja kiinnostus miettiä hoitoa ois toisella tasolla? Näin kuvittelisin. Ite ollaan yksityisen asiakkaita ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä.

Täällä valuu edelleen verta ja vaikka mitä, vaikka tyhjennyslääkkeet otettu maanantaina. Huomenna menen yksityiselle ultraan näyttämään paikkoja. Haluan vain saada varmistuksen, että kaikki suurempi on tullut ulos. Kun vaan pian pääsisi seuraavaa PAS:ia koittamaan. Ja jos se ei onnistu, niin sitten edessä on 2. IVF/ICSI.... :headwall:

Kopioin tännekin tuon tekstin tuolta eka ivf-ketjusta:

Eli: Miten nopeasti se Pregnyl poistuukaan kropasta? Kävin tänään ostamasssa 2-packin Clearbluen testejä apteekista ja tein testin nyt illalla. Pp 9 siis menossa ja edellisestä vessakäynnistä pari tuntia aikaa. Siinä testissähän näkyy + -merkki jos on raskaana.

Mulla tuli noin minuutissa siihen sellainen hailakkaakin hailakkaampi pystyviiva (siis sen vaakaviivan lisäksi), jos tiiätte testin niin siinä ohjeessahan on mallikuvat a, b, ja c, niin se c olis se mun testi. Se oli niin haalee, että jos oisin vaan nopeesti vilkassu, en ois sitä varmaan ees nähny. Mutta yhdessä sitä tutkittiin ja mieskin sen viivan näki. Mutta sit kun joku viis minsaa oli menny ja se testi "kuivu", se viiva haalistu vielä entisestään. Siinä vaiheessa piti käyttää jo vähän enemmän mielikuvitusta että sen viivan näki.

Ok, tiiän että testasin IHAN LIIAN aikasin ja tietty testaan ylihuomenna uudestaan jolloin asia selviää varmaankin, mutta nyt mietin että johtukohan tuo siitä irrotuspiikistä? Tänä iltana piikin pistämisestä on 13 vuorokautta

hugsy, oliko sulla 5000 vai 10000 iu pregnyliä? 5000 poistumisaika on 10 ja 10000 14 vrk.

Munkkiniemi ja muutkin joilla ei näytä nyt hyvältä :hug:

Mulla huomenna soitto polille ja sitten kai aletaan käynnistellä ne menkat ensviikolla kun ei oo näkyny.

mulla oli siis toi 5000 iu. eli periaatteessa ei pitäis sen ainakaan enää näkyä?

Yritän nyt ootella ihan rauhassa, vaikka jännittää kyllä kovasti. En oo ikinä näiden vuosien aikana saanu edes tuon vertaa näkyviin mihinkään testiin..

Johan taas stressitaso nousee! |O Mulla on kierto ollut yleensä n. 27-30 päivää, edellinen kierto oli 28 päivää. Nyt sit tossa muutamana päivänä tuli jotain pieniä hyytymiä, lauantaina ihan vuotoa ja menkkojenhan ei todellakaan nyt pitäis tulla. Tänään on menossa kp 15, olen torstaista lähtien koittanut bongata ovulaatioo, mut vielä ei ainakaan ole näkyny testissä... Mietin, että mikäli ovulaatioo ei tule vielä keskiviikkonakaan, niin pitäisiköhän ottaa yhteyttä klinikalle? Meillä olisi siis toinen PAS, tällä kertaa ei ole ollenkaan ultrassa käyntiä, koska tehdään suoraan edellisen PAS:n jälkeen. Tarkoitus on siis luomukiertoon tehdä.
Testitikkua tuijotellessa tuli elävästi mieleen erään lääkärin sanat muutaman vuoden takaa: "Et ovuloi joka kuukausi, et välttämättä edes joka toinen kuukausi... Raskautta toivoessa olisi hyvä ottaa käyttöön hormonit..." Hmm, oonkohan aivan täysin ylireagoiva, mikäli soittelen klinikalle, jos en vielä kp17 ole bongannut ovulaatioo?

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************8.3.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

nehma....................2. ICSI................ly..............8.3......10.3...VL
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............10.3............OYS
AaVee..................1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Ovis......................2. IVF.....................pi............vko 11.........
pa-mi....................4. IVF.....................pi............vko 11........
Hoplop..................2.ICSI:n 2.PAS..............................11-12.AVATre
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 12.........FER
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS.........lä...................vko 13.AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................maaliskuu....TYKS
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä......................maalis..TAYS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu......................maalis..NKL
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Stigu123..............2.IVF.....................................maaliskuu
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................maalis..NKL
Toivorikas-72........3.ICSI:n 2.PAS..............................maalis..NKL
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n 2.PAS...............................maalis..OYS
Lumipuu................2.ICSI.................................maaliskuu.....AVATre
Inia.......................2.IVF:n 3.PAS................................maalis-huhti
Raitapaitainen.....3.IVF.....................................huhtikuu.....TAYS
Firefox.................3. IVF....................pi.............vko 15.........OYS
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16.
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Mansikkainen79...1.IVF:n 1.PAS..................................huhti..FEL
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä......................huhti..FEL
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 17.........TAYS
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
tytti-82....................................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju ......................................................................................
Nemi77...................................................................................
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83..............................2.PAS...........................................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

leiska .............FEL.....................:heart:..............11............(+testattu)
Hugsy.................NKL................:heart:...............10.............10.3. (+ testattu)
Klivia.................TAYS..............:heart::heart:..............7.........
Isis...........................................:heart:.................5.........
Meg..........................................:heart:.................4..........
Tähtisilmä79.....OYS...............:heart::heart:.............3.........
Miimi78..............AVA............. :heart::heart:..............3........17.3.

Plasebo..........OYS..................:heart::heart:.......................

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Utua81..............25.1............357/18...2. ICSI:n 1.PAS....:heart::heart:
Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Shenda...............8.2.................................2.IVF...................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:

Voi Pirpana - toivottavasti et nyt enää tässä vaiheessa tarvitse mitään kaavintaa / ei tulisi kohtutulehdusta. Omasta kokemuksesta tiedän, ettei tulehdus ole kiva juttu. Tsemppiä kovasti ja toivottavasti uuden suunnittelun myötä tulee paljon positiivisia uutisia.
Vadelmaunelma :hug: - toivottavasti vuoto jo pian loppuu ja paikat ovat kunnossa.
risupesälle usutan tätin käymään ja pian.
USL - itse varmaan soittaisin ja kyselisin, varsinkin kun on tullut ihmeellistä välivuotoa. Tsempit oviksen metsästykselle!
leiskalle ja Hygsylle varovaiset onnittelut täältä, toivottavasti viiva vahvistuu :heart:

).( Kävin tänään aamusta vielä verikokeessa, jotta saadaan jonkinlaista varmistusta tälle meidän luomuyllärille. CB:n testi vahvisti la-aamuna perjantaisen ja näytti, että raskaana ollaan viikoilla 2-3. Laskuista en osaa sanoa mitään, kun ei mulla niitä menkkoja tuulimunan jälkeen koskaan tullut.
Hieman on täällä hämmentynyt olo, kun vuodesta 2003 ollaan ilman ehkäisyä oltu ja lukuisia oviksia testattu jne. Hoidoista meillä on siis 07/07 syntynyt IVF poika, jonka jälkeen jatkettiin edelleen ilman ehkäisyä. Jotenkin en oikein osaa uskoa tätä todeksi vaan kuvittelen kaiken olevan hyvää unta. Katsotaan sitten, kunhan verikokeen tulokset huomenna saadaan.

Tsemppiä edelleen kaikille, haleja ja jaksuja!

e74
toivorikas-72: Onnea verikokeeseen :heart: . Ei saa luovuttaa! Voitko muuten vaihtaa mun ton alkioiden määrän kun yks niitä vaan laitettiin.. :) Sannis-75: Hienoa! Toivotan sullekkin onnea verikokeen kanssa :heart: !

Nyt vaan oma napa eli juuri sain soiton naikkarilta ja negahan se oli :'( . Eipä taida mun kohtuun mikään kiinnittyä.... Yhteen passiin on vielä alkiot pakkasessa, yritetään varmaankin heti seuraavaan kiertoon lääkkeetön pas. Onnittelut plussanneille ja halit neganneille (onko niitä edes muita kuin minä?) Aika jumalattoman masentunut fiilis just nyt.

Täällä elelläänkin jänniä aikoja! Tsemppiä kaikille verikokeeseen menijöille, raskaana olette kunnes toisin todistetaan :) Odottelen uutisia...

toivorikas: taisin pudota listalta (vai eikö vaan nimi osu silmiini...) eli voisitko lisätä mulle 1. IVF pitkällä kaavalla vko 17 TAYS, kiitos! Meitä onkin listalla monta, toivotaan että mahdollisimman moni saa nauttia plussasateesta.

toivorikas-72: suuren suuret :hug: täältä. Mulla itellä ihan sama fiilis ku neljä alkiota jo laitettu eikä edes kiinnitys yritystä, että miks muka nämä numerot 5 ja 6 sinne kiinnitys eli usko onnistumiseen myös pyöreä nolla :snotty: Jaksuja oikein paljon sinulle! :heart:

toivorikas :hug: tiedän niin ton tunteen, kun ei edes yritystä oo ollu.. mullakin samoin kun Tähtisilmällä, neljä laitettu eikä edes värin häivääkään testeissä.

Sannis Toivotaan parasta! :flower: Oliko sulla sen tm jälkeen jo välillä laskenu normaaliks hcg?
Varovaiset onnittelut hugsyllekin!

).( Soitto polille, eikä mitään uutta.. ODOTELLAAN vielä torstaille ja katotaan sitten taas alettasko asialle hiljalleen tekeenkin jotain |O :headwall: :headwall: :headwall: tästälähin osaa olla jopa ilonen menkoistakin (ei oo tapahtunu viimeseen neljään vuoteen) jos kierrot pysys edes jotakuinkin tasasina sillon kun ei niiden poisjäännille mitään oikeeta syytäkään oo!

Hugsy, ei näy Pregnyl enää pp9. Siis onnea! Ei ainakaan 5000 yksikköä, mutta tuskin myöskään 10000. Eikä noiden eri annostusten näkymisessä ole kuin reilun vuorokauden ero, koska Pregnylin puoliintumisaika on 33 tuntia.

Toivorikkaalle pahoittelut :hug:

).( Ylihuomenna lääkkeellisen pas:n eka (ja ainut) ultra. Kohta olisi taas aikataulut selvillä. Olen tutkinut kalenteria ihan hulluna ja laskeskellut, että halutaanko yksi kahden alkion siirto vai kaksi yhden siirtoa (jos nyt on mitään siirrettävää siis). Kun ollaan yksityisellä, niin saadaan valita itse. Mahdollisia äitiyspäivärahoja siis laskeskelen. Jos kierrot venähtää, niin kolmas pas menee niin pitkälle, että jos hoito onnistuu, niin jään minimiäitiyspäivärahalle. Ehkä sitten on parempi siirtää jo molemmat jäljellä olevat alkiot tässä kierrossa (pakko silti vielä täsmentää, että tottakai tahdotaan ja otettaisiin vastaan lapsi ihan koska tahansa, mutta tämä lasten tekeminen nyt on tämmöistä...)

Onnittelut hygsylle :flower:

Toivorikas: On täällä toinenkin negannut, tänään taas negatesti tehty ja vuotokin pikkuhiljaa alkamassa. :(

Soittelin klinikalle ja kyselin saako luget jo jättää pois, mutta kuulemma pitää vielä tämä päivä jaksaa lugeja tonne vuodonsekaan tunkea :( ja jos vuoto vaan jatkuu/runsastuu niinkun siinä tulee käymään niin huomenna aamulla saa jättää ne pois. Mulla on olo kumma kyllä tänään hiukan parempi kun eilen, eilen jo itkin negaitkut ja toivoin että vuoto alkaisi äkkiä ja niin sentäs näytti käyvän. Harmittaahan tää epäonnistuminen, mutta ei auta kun toivoa että välikierron jälkeen pas onnistuisi.

Mut voi muuten jo poistaa tuolta piinailulistalta.
Muoks muoks.. 1.ICSI:n 1. PAS huhtikuu

Mansikkainen: :hug:. Tais tulla jotenkin väärin ulos toi onko täällä edes muita neganneita kuin minä, en ainakaan missään tapauksessa toivo kenenkään negaavan! Tuntuu vaan niin pahalta, niinkuin varmaan sullakin. Ei se merkkaa onko eka vai viidestoista kerta. Tsemppiä sulle siihen passiin. Mä sain luvan jättää luget pois heti kun veritesti oli puhdas nega. Kyllähän se vuoto sieltä taitaa pikkuhiljaa alkaakin eli ilmoittaudun heti sitten uuteen pas-kierrokseen.

Voi harmituksen harmitus, Toivorikas Olen pahoillani kun ei vieläkään onnannut :(
Nyt onnenpuhureita PAS:iin!!!
Sannis, mahtavaa! Pidän peukkuja että saat hyvät HCG-lukemat! :)
Hugsylle myös haamuiset onnittelut!!
Mansikkainen, :hug:

Täällä vähän positiivisemmalla mielellä. HCG oli alle 3 joten ei sillä perusteella ainakaan ole enää raskausmateriaalia kohdussa. Valkovuodon mukana on vielä tullut vähän rusehtavaa mutta onneksi ei ole enää varsinaista vuotoa tullut ja mahakivut ovat helpottaneet. :)
Nyt syödään vielä kymmenen päivää terolutteja ja sitten vuodon jälkeen aletaan suunnittelemaan uutta IVF:ää.
On se kumma, että aina kerta toisensa jälkeen pettymysten ja menetyksenkin jälkeen toivo nostaa päätään, kun uusi hoito on edessä. Ihmeellinen tämä ihmisluonto... Voikohan tätä epätoivon ja toivon vuoristorataa kestää vaikka loputtomiin??!!
Halauksia kaikille kohtalotovereille! :heart: :heart:

voi toivorikas ja mansikkainen iso :hug: kummallekin!

oman navan tilitystä: Pakko oli käydä ostamassa tänään toinen setti noita testejä ja testata. 3 tunnin vessatauon jälkeen tuli taas haamu. Musta se oli ihan samanlainen kun eilenkin, miehen mielestä näkyy paremmin. Mutta kyllä se niin haalee on ettei meidän rupukameralla ees oikein saanu siitä kuvaa.
Mullahan on keskiviikkona se veritesti ja perjantaina saan siitä sit tulokset, mutta meinasin huomenna testata vielä aamupissasta. Sit jää vielä yks testi vaikka torstai-aamuun. Jos tota veritestiä ei tehtäis, niin eikös se virallinen testipäivä ois sit vasta perjantai, kun kuulemma noi veritestit on herkempiä?

Mulla on ollu kyllä sellasia kuukautismaisia kramppeja jo perjantaista lähtien, luulin lauantai-iltana että ne loppu, mutta kyllä niitä eilenkin oli ja tänään myös. Viime yönä heräsin kun olin ihan varma että ne kuukautiset alkaa kun koski just sillä tavalla mahaan. Sen takia en oikein vielä usko tota haamuakaan..

Toivorikas ja Mansikkainen :hug: Jaksamista kummallekkin!
Hugsy ja leiska: onnea! Mikä päivä te ootte aloittaneet testailut, ja koska saitte haamua?
Onko teillä kaikilla yleensä sovittu veritestipäivä? Mua on ohjeistettu tekeen vain virtsatesti. Kerran oon käynyt veritestissä, kun sain inssin jälkeen haamuja, jahcg oli muistaakseni 20luokkaa, ja vuoto alkoikin spontaanisti.
).( Mieli tekisi niin vähän kokeilla, mut sit tiedän et vatvon ja väännän testiä eri valoissa, kuvittelen haamuja, toivon plussia ja lopulta puskee kauhee suru. Mua pelottaa tehdä testi, todella. Jos nyt paripäivää saan pidettyä itseni testaamatta.

Toivorikas ja Mansikkainen :hug:
Onnittelut Hugsylle haamusta :flower:

).( Ultrassa käyty ja 11 follikkelia löyty kokoa 8-11mm ja joitain pienempiä. Olivat suurin osa aikalailla samankokoisia, mikä lienee hyvä juttu. Viimeksi oli enemmän kokoeroja. Samalla kaavalla jatketaan sitten perjantain ultraan. Kovasti jo mahaa turvottaa ja kipujakin on. Mites Pa-mi, kävitkö ultrassa tänään? Ollaan vissiin aikalailla samalla aikataululla menossa. Toivotaan munarikasta viikkoa =)
Ja tsemppiä kaikille piinailijoille!

toivorikas ja mansikkainen oon niin pahoillani :hug:

ite en kyllä uskalla paljon laskea tuon yhden haamun varaan, tänään kävin veritestissä ja huomenna kuulen vastaukset, pelottaa niin maan perk***esti!! ahistaa et pakastinkin on tyhjä.. :/

Toivorikas ja mansikkainen: :hug: Tsemppiä ja voimia jatkoon!

Meillä selvisi nyt, että kaavinta on ke eli tämän viikon loppuun mennessä pitäisi tämä ikävä projekti saada loppuun, sisällä on vielä ainakin ruskuaispussi ja istukka, alkio on saattanut tulla ulos jo alkaneen verivuodon mukana. Dramaattista kun yhtäkkiä eilen kotona nousin tuolilta ja samassa hulahti litrakaupalla verta ulos ja vaatteet veressä ja lätäkkö jalkojen juuressa. Onneksi mies oli kotona ja apuna. Kaavinnasta sitten 3-4 viikkoa jälkitarkastukseen ja yksi välivuoto ja sitten pääsee siihen seuraavaan PASsiin eli taitaapi mennä toukokuun lopulle aikaisintaan. Minut voi siis laittaa tuohon hoitopinoon uudestaan eli 2. IVF:n 4. PAS. Pakkasessa on yhdessä oljessa vielä kaksi alkiota, toivon mukaan niistä jompi kumpi kestää sulatuksen...

Toivorikas :hug: Kyllä useampi pettymys on vaikeampi kestää. Jotenkin tuntuu niin käsittämättömän toivottomalta. Yhden negan voisi vielä ajatella tilastolliseksi. Mutta voimia uuteen nousuun kamu!

Muillakin epätoivon hetkiä, vielä ei kuitenkaan varmoja tuloksia, joten odotellaan..Ai niin, Mansikkainen :hug: myös sinulle! Onneksi voit olla juuri se tilastollinen..josko se sitten negaa katsoessa yhtään lohduttaa. Tyhjä mikä tyhjä. Karsea fiilis. Sen verran useasti koettu, että hyvin mielessä.

MEG, uiminen ei varmaan hyvä ajatus, jos luget ulostautumassa. Toisaalta, jos rauhallisempaa, miksei. Tulehdusvaaran vuoksi miettisin kuitenkin, jos ei ihan pakko.

Mitään tuntemuksia ei ole. Yökaudet näen unia, joissa olisi ainekset pahimmanlaatuiseen actioniin. Sen verran kriminaaleja olen kohdannut niissä. Tiedä sitten mitä alitajunta työstää. Haluaisin niin ajatella positiivisesti, mutta pelontunne on kyllä takaraivossa.

Oikein hyvää naistenpäivää kymppinaisille!
Isis

Toivorikas ja Mansikkainen :hug:
Hugsy Onnittelut :heart:

Mitähän AaVeelle kuuluu? Toivottavasti punktiossa on kaikki menny hyvin :heart:

ON: tänään pitäisi laittaa klo 23 pregnyl. Vähän jo jännittää, miten aineen sekoitus onnistuu. Saapa nähdä, kuinka jaksan valvoa noin myöhään, kun yleensä olen jo klo 22 untenmailla :whistle:

Yhteistyössä