Kympin hoidot

Onnea plussanneille!! Mahtava juttu!! Ja tosi hieno punktiosaalis Kataka!

Meillä oli kans lääkärin kans puhe, että jos negaa napsahtaa niin yksi välikierto pitää olla ennen seuraavaa ivf:ää.

Mä oon tässä viime päivinä miettiny sitä, että auttaiskohan icsaaminen siihen ettei tulisi monitumaisia..?

Kiitos halauksista! :heart:

Toivorikas: Mulle on tehtynä nuo alkukierron testit, mutta haluavat ottaa ne uusiksi ja en ole varma, mutta saattavat ottaa jonkun kromosomikokeen - olin niin puulla päähän lyöty, etten muista mistä kokeista hoitaja puhui... Arvot mulla olleet hyvät aiemmissa kokeissa ja tuo FSH viimeeksi 7, ainoa arvo jossa ollut häikkää ja joka nyt hoidettu normaaliksi, oli prolaktiini.

pahoittelut pettymyksen kokeneille :hug: , se on kova paikka, kun henkisesti rankan hoidon jälkeen onnistumista ei tulekaan. Usko tulevaan löytyy sitten tämän surun jälkeen. Jaksamista teille!

Ja toisenlainen halaus teille viivan nähneille :hug: , oikein kovasti onnea :flower:
vadelmaunelma, voi ihanaa, pidän peukkuja sinulle!

Täällä oli puhetta hcg-lukemista. Mulla edellinen ivf syyskuussa, josta tuloksena kemiallinen (kahden alkion siirto) ja hcg oli pp14 89. Lääkäri sanoi heti, ettei raskaus ole normaali, lopetin luget ja vuoto alkoi pp16.
Silloin googletin tosi paljon tuosta alhaisesta lukemasta ja monella raskaus oli normaalisti lähtenyt ja päättynyt noinkin matalista lukemista, jotkut lääkärit pitivät sitä ihan normaalinakin.
Tiedä sitten missä mulla se oli korkeimmillaan käynyt, siksi on minun mielestäni hyvä, että hcg mitataan joillakin klinikoilla jo pp12.

Ja joku kyseli tuolla ed. sivulla tissikivusta, niin mulla esikoisen raskaudessa (luomu) se oli eka merkki raskaudesta, normaalisti tissit ei kipeytyneet missään vaiheessa.
Ku:ssa ei tisseihin tullut mitään muutosta, eivät edes aristaneet missään vaiheessa, vaikka hcg ehti nousta pitkästi päälle 2000.
Nyt tuossa kemiallisessa tissit tuli lugeista aroiksi,niinku aina, mutta vaikka hcg nousi, niin tissikipu hellitti piinapäivien loppua kohti.
Mun kokemus on, että mitä vaan voi olla odotettavissa, kaikki kierrot voi olla erilaisia. Peukkuja meille!

linnia ja shenda, onko olossa mitään mainittavaa?
Mulla vaimeaa jomottelua kohdun kohdalla, ei muuta.
Otankin kaikki jomotukset vastaan, mulla kun ei mitään menkkajuilintoja ole normaalisti, vuoto vaan alkaa yhtäkkiä ilman mitään varoituksia, että kaikki nippailut sun muut on mulle epänormaalia.

Onnittelut plussanneille :heart: :heart: ! Hienoa, että plussapino kasvaa.

Suuren suuri :hug: neganneille, sekä muille hoidoissa epäonnistuneille. On se vaan niin väärin, että tulosta ei tule raskailla hoidoilla. Kyllä me paljon saamme kestää ja aina vaan jaksamme nousta ylös ja yrittää uudelleen! Tsemiä ja jaksuja siis kaikille oikein paljon jatkossakin!

).( HCG oli vihdoin nega ja tätikin taisi tuossa jo vierailla, vuoto oli ainakin todella runsasta ja erilaista kuin aikaisemmin. Summa summarum - vuotoa 4,5 vkoa ja nyt siis vihdoin loppui :) Elämä alkaa parisuhteessakin palautumaan ennalleen, ihanaa! Hassua, miten sitä omaa miestään tulikin niin ikävä vaikka tuo tuossa vieressä koko ajan onkin ollut. Läheisyys se lämmittää :LOL:
Nyt sitten odotellaan, koska täti tulee seuraavan kerran kylään ja varataan aika niin uuden siirron suunitteluun kuin kontrolliinkin. Siihen saakka nautitaan elämästä ja elämisen pienistä iloista!

Tsemiä ja jaksuja piinailijoille & vielä hoidoissa oleville sekä ihanaa odotusta plussaneille! Plussatuulta :whistle: ja tarraliimaa!!!
Sannis

Annabell Tänään illalla laitan eka laastarin. Siirretäänkö teillä yksi vai kaksi alkiota?

Mandalay Täydet mahdollisuudet on munasolujen hedelmöittyä jne. Ennen ensimmäistä ivf:n tuoresiirtoa meillä oli samanlainen tilanne eli en ollut koskaan saanut yhtään plussaa ja yritystä oli tuolloin 2,5 vuotta. Kuitenkin meidän 10 kypsästä munasolusta hedelmöittyi silloin 9 ja 1 siirretttiin sekä 7 meni pakkaseen. Tästä tuoresiirrosta saimme myös elämämme ensimmäisen plussan =) Montakos teillä on tarkoitus siirtää?

Nonna78 meillä vähän samanlainen tilanne :hug: , eilen oli eka punktio, mikä meni hyvin, mut siihen tää hoitokierros jääkin :'( Saaliina vain yksi munis ja tänään sain tietää, et seki oli epäkypsä. Pelottaa, et onko muniksissa jotain vikaa, ku vaste oli niin huono lääkkeille... Mut clomeille taas vaste ihan ok. Lääkäri soittaa huomenna ja mietitään jatkoa. Eilen lääkäri sano, et seuraava hoito voitas ehkä alottaa seuraavien menkkojen jälkeen ja todnäk. pitkällä mentäis. Saa nyt sitte nähdä...
Onnea plussanneille ja hienon munissaaliin saaneille!

Kiitos kovasti kaikille onnittelijoille! Eilen alkoi sitten väsymyksen ja tehokkaan nenän (sanasa, eikös olekin aika outoa tuo supernenäisyys) lisäksi kolmas raskausoire: aamupahoinvointi! Jo päivää ennen veritestiä... hohhoijaa, ihanaa mutta kuitenkin aika rasittavaa kun yrjöttää jo nyt. Pahimmassa/parhaimmassa tapauksessa tätä kestää vielä 10 viikkoa... Tämän täytyy olla poika. Esikoistytön kanssa ei ollut lähes mitään pahoinvointia. Veritesti oli tänään, tulokset saan huomenna mutta kirjoittelen vasta perjantaina seuraavan kerran. Pidän peukkuja kaikille piinailijoille ja toivon että plussalista kasvaa!

Sanasa: Paljon Onnea! :flower:

Nonna78 ja Nemi77: :hug:

kirma: Mulla ei oo kyllä yhtään mitään oireita mihinkään suuntaan. Oon nukkunut viime yöt huonosti, heräillyt ja pyörinyt ja nähnyt ihme unia. Kai tää stressaava tilanne saa yötkin jo ihan levottomiksi ja pitäs muka olla stressaamatta, pah, ei onnistu :p

Nonna ja Nemi voi harmi! On tää sellaista arpapeliä, mistään ei oo takeita. Itselle yksi pääsi sentään kyytiin asti mut ei mitään pakkaseen.
Omassa navassa jotain paineen tunnetta ja nipistelyä on, mutta ei niitä voi tulkita suuntaan tai toiseen.

Täällä olis kysymys kaikille punktiossa nyt/joskus olleille... :wave: Saitteko oikeasti juotua sen suositellun 3-4 litraa päivässä? Pääsen hädintuskin 2 litraan ja sekin tekee tiukkaa... :x Eilinen rinnasta pistely syvään hengittäessä on onneksi hävinnyt. Turvotusta vatsassa kyllä on vaikka muille jakaa, samoin kipuja liikkuessa. Mites teillä muilla? Kauanko moista on odotettavissa?

Lohdutusta neganneille ja punktiossa pettyneille :hug:

Mandalay: Me myös epäiltiin ennen punktiota miehen kanssa, että meidän sukusolut eivät haluaisi yhdistyä keskenään. Se oli ehkä mun suurin pelko tähän koko prosessiin liittyen. Toisin kuitenkin kävi :) Toivottavasti myös teillä! Ja meilläkään ei ole siis ollut todellakaan tarvetta viimeisten kolmen vuoden aikana tehdä yhtäkään raskaustestiä...

kataka: Hyvältä kuulostaa teidän saalis! Pidän peukkuja hedelmöittymisen suhteen.

Annabell-77: Hyvällä prosentilla on teillä munasolut hedelmöittyneet! Toivotaan, että on yhtä hyvä onni jakautumisen suhteen.

Oikein isot onnittelut Sanasa ja Vadelmaunelma! :flower:

Ja SaaraX, sulla on jo oikein raskausoireitakin... Huonosta olosta huolimatta onnittelut selvistä merkeistä raskauden etenemisestä :)

Sannis-75: Ottakaapa ilo irti vuodon loppumisesta ;)

kirma:
Piinailen päivän sun perässä, mutta mulla myös lievää jomotusta kohdun seudulla. Ei mielestäni kuitenkaan ihan samanlaista kuin kuukautisjomotukset...

Linnia: Onneksi saitte sentään 3 alkiota pakkaseen, on edes jotakin varalla :) Mä oon kans nukkunu tosi levottomasti viime yöt. Ja kääntyillessä tuntuu aina ikävältä munasarjoissa :( Ei ne päivisin vaivaa, mutta taidan tosiaan öisin kääntyillä niin äkkinäisin liikkein, etteivät tykkää.

).( Mä voisin just nyt haluta jotakin selviä tuntemuksia esim. kiinnittymiseen liittyen. Tai edes selviä oireita lugeista. Tuntuu, ettei mitään muuta erityistä tapahdu kropassa kuin vatsan turvotus. Pistosten aikaan ei turvottanut oikeastaan yhtään, mutta tänään aamulla ei meinannu mennä farkkujen nappi kiinni :eek: Saattoiko tää turvotus johtua just noista lugeista..? Alkaa kyllä jännitys ja malttamattomuus nostaa päätään ja vielä olisi viikko piinailtavaa ennen testiä! Pistän nyt kaiken toivon siihen, ettei vuoto ainakaan alkaisi ennen testipäivää...

Annabell-77: Mä juon onneks muutenkin vettä kuin hevonen :LOL: eli ei ollu punktion jälkeenkään ongelmaa. Mulla vaan on aina jano... Onneksi sulla on sentään jo kipu hengittäessä poistunut! Yrität vaan pienissä erissä siemailla sitä vettä, jospa olo paranisi :)

Onnea plussista! Oireet, varsinkin haiseva mies, kuulostaa hyviltä ;) Kohta alkaa jääkaappikin haista :LOL:

Mä en edes muista onko meillä annettu mitään juomisohjeita punktion jälkeen. Ehkä mainittu, että juoda pitäisi, mutta määristä ei ole ollut puhetta. Ja en todellakaan ole juonut mitään 3-4 litraa päivässä.

Sorry nyt vaan omaa valitusta :ashamed:

Eli sieltähän ne kivut ja menkka jomotukset tuli kellon tarkasti niinkuin aina viimeisen reilun kolmen vuoden yrityksen aikana ja aina nämä on päättynyt veriseen lopputulokseen viikon päästä...eli paska fiilis, mut minkäs teet :snotty:

Muillekkin huonoja uutisia saaneille suuri :hug: jaksuja piinailijoille :heart:

mä tääl taustalla lueskelen teän juttuja..
voimia ja jaksamisia negan saaneilla ja onnea teillä plussalaisille..

mä en taida kuulua enää tähän kympin talvihoitoihin ku meill on suunnittelukäynti vasta maaliskuussa ja ICSI on huhti tai toukukuussa :/ mut voin mä täällä mukana roikkua jos ei haittaa :) blaah oon kyl vähän pettyny ku noin pitkälle menee nuo meidän hoidot mut parempi myöhään ku millonkaan..

Raitapaitainen, en tiedä miten yleensä..mutta meillä menty nyt ICSIllä ja molemmilla kerroilla tullut useita monitumaisia...
Tähtisilmä, jaan tällä hetkellä niin tuon sun fiiliksen...Jaksuja sinnekin :hug:
Sannis sä oot jotenin ihanan positiivinen! vaikka sulla on kurja kokemus just takana. Mut niinkuin sanoit, muistetaan nauttia niistä elämän pienistä iloista!
Kauhean huono omatunto välillä iskee, kun meinaa niin uppoutua tähän että herää maailmastaan kun meidän ihana 2 vuotias ihmetellen kyselee "äittää"... Voi rakkaus :heart: ei mulla oo mitään syytä valittaa, vaan olla vaan tosi kiitollinen tuosta pienestä ihmisestä :saint:

Nemi77 Mullakin on clomeilla ollut vaste OK, siks ihmettelinkin miks mulle määrättiin (omasta mielestä) suuri puregon määrä piikitettäväksi...no, tohtorit tiesi tällä kertaa paremmin.

Mä toivon lujasti, että teidän(kin) kyytiläinen tarraa kovasti kiinni ja saatte nyytin kotio. =) Jos ei, niin toivotaan, että seuraavalla kerralla onnistutaan follien kasvattelussa, saadaan hyviä soluja siirtoon sekä hiukan pakkaseenkin... =) Illan surtuani ja ryvettyäni pohja mudassa, alan uskoa parempaan huomiseen. Tässä on vielä 2 punktiota jäljellä julkisella ja ysävieni muksuja hoivatessa olen myös huomannut, että hyvin voin menettää sydämeni ei-biologiselle lapselle....Vielä tänäänkin tunnen yhteyttä 10v, tyttöseen ja hänkin minuun...vieläkin hypähtää syliin halittavaksi kuin pari vuotiaana. :heart: =) Eli..ellei hoidot meille nyyttiä tuo, on adoptio tai lahjasolu yhtä hyvä lopputulos - jälkimmäiseen vain tarvitaan meidän kohdalla vanhempien ja pankinjohtajan myötävaikutusta. Hups...muuttuikin omanapaiseksi höpöttämiseksi...

Toivorikas....laitatko mut listalle vielä kuitenkin? Maaliskuun loppupuolella selviää hoitojen jatko. Mieheni ainakin uskoo kovasti mun munasarjoihin ja hoitoihin, et miksen itsekin koettaisi tsempata.

Iso :hug: Teille kaikille ihanille tukijoille, niin täällä palstalla kuin taustalla piipahtaville ystävillekin. =)

Kovasti voimia kaikille pettymyksiä kokeneille.. Jos olisi sanoja millä lohduttaa, niin kirjoittaisin niitä.. :hug:

Katjuzka: Kiitos tiedosta! Onhan niitä muitakin syitä monitumaisiin kuin kahden siittön yhtäaikainen sisäänpääsy. Että se siitä toiveesta sitten, et icsaus auttaisi tumaongelmaan..

Annabell: Sun oireet kuulostaa mun mielestä lievältä hyperiltä. Juot ja makaat, parissa päivässä toivottavasti helpottaa. Mä olin ihan varma perjantaina, että Taysiin tulee kohta lähtö mutta niin se olo vaan helpotti pikku hiljaa. Mut oli se kurjaa..

ON: Ei niin oireen oiretta mutta toisaalta olisin huolestunut jos niitä olisi, koska se olisi tässä vaiheessa vielä luulosairautta.. :D
Tosin miehen mielestä mä oon raskaana koska siivosin eilen jääkaapin taustaa, tänään koiran ruokalautanen haisi pahalta ja ramppaan kuulemma pissalla.. Taitaa vaan mies niin kovasti toivoa plussaa!

Katjuzkan tavoin menen nyt nauttimaan pinnasängystä kuuluvasta tuhinasta ja olen kiitollinen siitä mitä olen jo saanut.. Ja toivottavasti näen unia positiivisesta tulevaisuudesta. :heart:

Hoksasin tuossa, että mitenkäs se sumuttelu nyt olikaan, jaksaisko joku kertoa? En muista enää miten silloin aikoinaan sumuttelin...
Eli siis kun sumutetaan 4 krt päivässä, pitääkö olla just se 6 tuntia sumujen välillä, vai jaanko sen 4 kertaa aamun ja illan välille (silloin tulisi sumut n. 4,5 tunnin välein....)?

Kyselee huonomuistinen Nipsu :wave:

Sumuttelut alkanu! Jes! Mä en uskonut, että tämä päivä koittaa... Nyt pitäisi jaksaa odottaa ekaan ultraan, tokaan ja kolmanteen... ja siihen punktioon ja siirtoon! No mut onneksi nyt on jotain joka vie kokoajan eteenpäin ku säännöllisin välein pitää suihkautella. :) Näin jo unta, että olin unohtanut ottaa tarvittavan määrän suihkeita ja et mun mahaa nippaili... Voi voi mua..

Heidih Kyllä sä mun mielestä kuulut ihan täysin Kympin talvihoitoihin! Me kuitenkin täällä piinaillaan vaikka kevät tuleekin! Joten pysy remmissä vain! :)

Nipsu, olen ottanut 12 tunnin välein, siis aamulla ja illalla samoihin aikoihin yks suihke molempiiin sieraimiin.

Hiukan masennusta ilmassa kun lueskelin klinikan onnistumisprosenttitietoja, että passeissa kiinnittyminen on vielä puolet huonompaa kun tuoresiirroissa.. hohhoijjaa. Ne on mulle varmaan sitte ihan yhtä tyhjän kanssa jos ikinä sulatuksesta selviääkään. Näin jo untakin ettei selvinny.

Kovasti :hug:ja negoista ja niille jotka ei päässy edes piinaileen.. julmaa ja rankkaa! :(

Onnea onnistuneille!

Kiitos tsempityksistä! Sain juuri kuulla iloisia uutisia klinikalta. Meidän munasoluista 14 oli ollut kypsää ja niistä 13 oli hedelmöittynyt =) Tokihan vielä jakautumisessa varmaan karsiutuu munasoluja, mutta tällä hetkellä näyttää hyvältä.

Annabell Sulla saattaa kyllä olla lievää hyperiä. Mulla oli ekassa hoidossa just pitkään kipuja ja sit ne paheni uudelleen raskautumisen jälkeen. Tässä hoidossa ei ole enää kipuja juurikaan, vaikka eilen oli punktio. Nyt tosiaan kannattaa juoda paljon ja ottaa rennosti =)

Sanasa ja Vadelmaunelma: Teillähän on tänään virallinen testipäivä? Käyttekö veritestissä vai teettekö kotona? Toivottavasti saatte plussiinne vahvistukset!
Alina ja Syssy: Oletteko testanneet? Miten menee?

Itellä on tänään alkionsiirto. Oli mahtavaa kun eivät Oysista soittaneetkaan. :D Kiitos tsempistä Hanuu. Ei oo vielä mitään tietoa montako alkiota saatiin neljästä munasolusta ja minkälaatuisia ovat. Ei siis tiedetä siirretäänkö yksi vai kaksi, siitä ei ole ollut mitään puhetta edes. Ollaan menty niin vaihe kerrallaan että edes lääkäri ei ole maininnut asiaa.Kataka, oletko jo äiti? Saitte mielettömän hyvän saaliin viimeksi. Miten ne selvisivät sulatuksesta?
Nipsu:Mulla oli käytössä Suprecur ja sumuttelin hereillä ollessani eli klo 7, klo 12, klo 16 ja klo 21. Nukun pitkät yöunet (noin 9 h).
Tsemppiä piinailijoille, Duffylle etunenässä, olethan pisimmällä tämän päivän testaajien jälkeen! Noin neljän tunnin päästä liityn joukkoonne! Jei! :wave:

Yhteistyössä