Kympin hoidot

Tähtisilmä osanottoni kivuliaan siirron takia.. Voi itku jos on niin tuskaista. Onneksi itsellä ei tuntunu juuri mitään. Paitsi se kun ensin röörit pestään, se on inhottavaa, olo on kuin pullolla jota rassataan pulloharjalla...
Luget menee alapäähän ja niitä olikin eilen illalla ekaa kertaa mielenkiintoista tunkea. Mulla on joku poimu siinä suuaukolla ja eka jäi sinne jumiin ja liimautui kiinni, yökkis. Lopulta sain työnnettyä oikeaan paikkaan. ... :p

 
Stigu123: kiitos, ole onnellinen että et pidä sisälläsi ylimääräisiä mutkia :) vaikka tosiaankin kaikki rassaaminen tuntuu inhottavalta tuolla alakerrassa...ja kieltämättä melko pullon pesu olo välillä =)

Mä otan luget suun kautta, kun en luultavasti pääsis lähellekkään oikeaa paikkaa ton mutkan takia, viimeksi otin puolet suuhun puolet alakertaan, mutta nyt otan kaikki suun kautta...toivottavasti tehossa ei ole eroja otti miten otti...jotenki tuntuu että pitäs yrittää lähemmäks pienokaisia ne laittaa, jotta tehois paremmin, mutta toivottavasti ihan yhtä suuri apu on näin suun kautta...ja tosiaankin kun mitään toivoa ei ole saada niitä oikeaan kohtaan kuitenkaan...kyllä tää pitää olla mutkanen ja kivikkoinen tie... :eek:
 
Mut voi kyllä poistaa jo tuolta listalta. Veren määrä on niin suurta, ettei mun tarvitse odotella mitään verikokeen tuloksia. Elämäni eka plussa tuli ja samalla eka keskenmeno ja siinä meni vielä 2 pikkuista kerralla. Olo on aivan kauhea. Kaiken lisäksi mies lähti aamulla pelireissulle ja palannee vasta huomenna. Kiitos kaikille piinailussa mukana eläneille ja tsempanneille - pidän peukkuja, että jotkut teistä saavat elämäänsä sen kauan kaivatun pikkuisen! Mun mieli on ihan sekaisin, koska tämä oli meidän viimeinen yritys - jos pakkaseen olis jotain jäänyt niin sit ois tietty se mahdollisuus käytetty. Talous on ihan kuralla ja rahat meni taivaan tuuliin. En osaa ajatella tätä päivää pidemmälle - luin eilen adoptioasioista netistä ja 3-5 vuotta tuntuu kyllä lohduttoman pitkältä ajalta. Itse olen 37, mies 44. Kotimaiseen adoptiojonoon ei varmaan miehen iän takia edes päästäis...jossain ainakin luki, etteivät ota edes neuvontaan yli 40-vuotiaita...
Lisäksi tän menetyksen jälkeen ei pysty ajattelemaan järkevästi ja silti ei vois hukata yhtäkään päivää odotteluun, jos tuohon adoptiokeskusteluun haluaisi mennä.
En osaa sanoin kuvata tätä tunnetta nyt. Pelkkää surua ja tyhjää. :'(
 
Cateye: todella kurjaa :snotty: en osaa edes kuvitella mikä tunne teillä on, kun kortit vedetään vain kädestä...itsekkin olen adoptio asioita miettinyt vaihtoehtona ja todella kurjalta kuulostaa sielläkin se pitkä odotus ja ikärajat ja muut kriteerit...vaikeaa tämä lasten saanti on :ashamed: pelkään hirveästi itse myös sitä että epäonnistumisia vain tulee ja sitten tulee se hetki kun ei vain enään kannata hoitoja jatkaa ja se tyhjiö mikä siitä seuraa...oikein paljon jaksamisia teille, en osaa muuten lohduttaa :hug: toivottavasti asiat järjestyy vielä parhain päin ja elämänilo kasvaa/palautuu...

Niin se vain tuli viellä mieleen, että miten sijailapsi? Onko siihen yhtä tarkat kriteerit ja pitkät jonot? En ole itse siihen vielä paneutunut tarkemmin, mutta ajattelin sitäkin rueta tässä miettimään vaihtoehtona...
 
onni ja toivo ja Myyrä pahoittelut negoista :(

cateye :hug: sinne, meillä kans rahat alkaa olemaan loppu, mies just sano eilen että hän ei enää uuteen hoitoon lähe, jos ei tämä onnistu, ainakaan VL:ään. Ja adoptio myös meillä melkeinpä mahdoton, mies täyttää 40 tänä vuonna, eikä olla ees naimisissa.

on: tänään pp5 ja menkkajuilintoja on ollu jo parina iltana, päivällä ei mitään, mut illalla ja yöllä meinaa sitten juilia. Tissit on kipeet, mutta johtunee lugeista.
Aiheuttaako teillä muilla luget mielialassa muutoksia? Mulla ollu nyt ihan ahdistusta muutamana päivänä ja mietin, että voiko nuo luget aiheuttaa sellasta...tosin stressaan jotenki tätä hoitoa nyt tosi paljon, että sinällään ei ihmekkään että ahdistaa. Ja sitten stressaan siitä stressistä, että voiko se pieni tarttua jos stressaa ja ahdistaa :headwall:
Pr*le mitä hommaa taas...
 
~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

************30.1.2010.***********

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Helmiina78.........2. IVF......................ly...........1.2........3.2.....
Annabell-77.........1. IVF.....................ly............1.2......3.2....
Nonna78............1. IVF......................pi............1.2.......3.2...TYKS
Mandalay.............1. IVF.....................pi...........1.2................OYS
Nemi77................1. ICSI...................ly............1.2................VL
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......lä........................4.2.
kataka.................2. IVF.....................pi............2.2.
plasebo...............3.IVF......................pi..............Tammikuu
Cris......................4. ICSI ..................pi..............Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS.......................Tammi-Helmi
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi..............8.2...........OVU
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS........................vko 6.........OYS
Maricce.................3.IVF.....................ly.............vko 6
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 7
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 7..........NKL
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7-8.......FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............vko 8..........FEL
kolmisin.....................PAS..................lu.............vko 8...........
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................Helmikuu
Joppu................................2. PAS.......................Helmikuu
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
Ansku-82.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............Maaliskuu....FEL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.......................Maaliskuu.....VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS......................Maaliskuu.....
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Cateye

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Inia.......................................:heart::heart:..............11...............2.2.
SaaraX...................................:heart:................11...............2.2.
Paiju......................................:heart:.................11...............2.2.
Alina79.................................:heart:.................11................1.2.
Willow...................................:heart:................10...............1.2.
Sanasa...................................:heart:................10...............3.2.
Syssy...................................:heart::heart:...............8...............3.2.
Katjuzka........AVATre................:heart:..............8................3.2.
Vadelmaunelma...................:heart::heart:..............8..................3.2.
Duffy..............VLO..................:heart: ................5...............
fiia 69....................................:heart:.................3...............12.2.
Lumipuu.................................:heart:................3................
Shenda..........FEL..................:heart:.................2................
Linnia.............NKL..................:heart:................2................9.2.
Kirma.....................................:heart::heart:.........2...............13.2.
Hanuu............NKL..................:heart:................1...............10.2.
Stigu123................................:heart:................1...............12.2.
Tähtisilmä79...OYS..............:heart::heart:..............1.................
Raitapaitainen.GRA.................:heart:................1..............12.2.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki...........testipäivä............HCG / pp

Utua81................25.1.....................357/ 18[/quote]


 
Heipähei, lisäsin itteni listalle :wave:
Olen takaisin syksyn pinosta, silloisia tuttujakin täällä taitaa olla.
Nyt siis tehtiin meidän 3.ivf (historia profiilissa), edelliset lyhyellä, tämä pitkällä kaavalla. Lamautuksena oli procren. Kypsiä soluja punktioitiin 12, siirtopäivänä hyväkuntoisia alkioita oli 10, että kato oli tällä kertaa pieni. Nyt saatiin 8 toivoa pakkaseenkin!
Aikaisemmin raaka karsiutuminen on käynyt ja ekassa hyviä oli 3 -> ei passia, tokassa siirrettiin 2, ei mitään pakkaseen. Että procren tais olla mun juttu, ainakin tässä vaiheessa näyttää hyvälle. Mutta kokemuksesta tiedän, että viikon päästä tilanne voi jo olla ihan toinen.
Onko kellään tukihoitona lugejen lisäksi zumenon? Mulla kolme pilleriä/pv ja tänään piti pistää 1500iu pregnyliä. Kukaan tiedä tästä?

duffy, mulla luget ei vaikuta mielialaan, mutta väsyttävät tosi paljon. Yleensä on uniongelmia, mutta lugejen aikaan nukun paremmin.
Mä muistan kans ed. hoidosta, että jomottelut mahalla alkoi aina iltaisin. En sitten tiedä, että oliko silloin vaan sitten enempi aikaa tarkastella itteensä..en tiedä.

catey, tosi paljon voimia ja jaksamista teille :hug:
Vaikka mä olen tässä tämän talven, lokakuun "melkein onnistumisen" jälkeen, elänyt että aivan sama, raskaaksi en tule-asenteella, niin kuitenkin jossakin taustalla on koko ajan ollut se pieni toivo, että jospas kuitenkin joskus.. En tiedä mille sinusta tuntuu, kun yhtään toivoa ei tunnu olevan.
Toivon, että saat asiasi järjestettyä ja uskon tulevaan.

tähtisilmä, jaiks..sulla on ollut hirvee siirto :x
 
Kirma kiva kun tulit myös tänne pinoilemaan! Mulla tässä PAS -hoidossa luget + zumenon. Lugen annostus 800mg/vrk eli aamulla 400mg ja illalla samat. Ja mulla kans zumenonia 3 tabua lisänä. Yställä oli tuoresiirrossa samalla tavalla kuin mulla nyt eli lugen lisänä zumenonit.

Kommentoin lisää muiden juttua myöhemmin...Nyt täytyy lähteä kaupungille!
 
Hoitoon liittyvä lääkitys ja alkoholi: Sanokaas ystävät, että voiko/kannattaako näiden lääkkeiden kanssa ottaa alkoholia? Tänään ystävät pyytävät mukaan ja vaativat että pitäis ihan juodakin... Eli onko tietoa/kokemuksia? Kiitos taas ystävät jos kommentoitte tätäkin..

Cateye: Rutistus
:hug:

Kaikille mukavaa viikonloppua!
 
Cateye: :hug:
Älä kulta masennu. Itse kyllä olen ollut pari päivää ihan maassa, eikä hymyäkään ole irronnut.
Tänään on jo vähän parempi olo.
Ettekö pääse julkiselle puolelle hoitoon? Tiedän ton rahajutun, meilläkin on hoitoihin uponnut jo pitkä penni, ja tuloksena on ollut vain itkua ja pettymystä.
Mutta vielä yritän, vaikka ikäkin alkaa jo painaa..

Duffy: itsekin olen hoidossa VL:ssa, eikö sun miehesi ole tyytyväinen?
 
onni ja toivo, on se siis vl:ään tyytyväinen, sitä vaan ottaa päähän se rahanmeno ja varsinkaan ku tuloksesta ei oo takeita. Mutta siis jos pakasteessakaan olevat alkiot ei tarraa kiinni, niin eiköhän tuo uuteen hoitoon lähde :) Voi olla, että hakeudutaan sitten julkiselle, juurikin kustannusten takia. Ei haluta enää ottaa lainaa lisää hoitoja varten.
 
Cateye Jaksamisia sinne päin.

Mulla ei ole mitään oireita..pitäiskö olla????Olo on loistava.
Ja välillä mä "unohdan" että mulla on mitään mahassa....eilenkin shoppiltiin ikesta kaikkea kivaa kun mä päätin että rupeen sisutaan meidän asuntoa ihan urakalla.

Rahaahan näihin hoitoihin palaa...mutta velka on pääomaa =)
Nega tulee jos tulee....mitäpä sitä ennalta suremaan.Mutta onneksi meillä on edes tuo yksi muru vaikka toisen lapsen kaipuu onkin suuri.

Kattelin muuten eilen huvikseni kansainvälistä adoptiota esim. kiinasta..Viranomasiset vaatii että puolisoiden yhteenlasketut vuosiansiot pitää olla 60 000?.Kiva.

Ja jos joskus adoptioon päädyttäis niin ehkä venäjä olisi se paikka....Mutta liian aikasta miettiä...Eletään päivä kerrallaan.
 
Marjaane:Tietääkö sun ystävät että olet hoidoissa? Luin tutkimuksen jonka mukaan on 18-25 % paremmat mahkut onnistua, jos on tipaton IVF-hoitojen ajan. Oon ite ollu ihan ilman alkoholia, vaikka normaalisti juon viiniä viikottain.
 
Kovasti pahoittelujani kaikille neganneille!

Toivottavasti en nyt pahoita teidän mieltänne ennestäänkin, mutta minulla on hyviä uutisia, ainakin nyt toistaiseksi: TÄNÄ AAMUNA TULI HAAMUPLUSSA! Sain sen pp 11 herkällä 10 IU testillä ja varmuuden vuoksi vielä testasin 25 IU tavallisella testillä ja silläkin tuli haamujen haamu. Mikään ei ole vielä varmaan mutta kovasti odotan tiistaista veritestiä. Jotenkin en uskalla luottaa tähän vielä. Meillä oli siis 2. IVF:n 3. PAS, joten kolmas kerta toden sanoi. Pitkää pinnaa siis kaikille hoidoissa kävijöille. Esikoistytär tuli 1. IVF:n 2. PASista. Ikää on meikäläisellä 43 v joten saan olla kovasti kiitollinen tästä plussasta ja vielä ei mikään ole varmaa eli jäitä pistän hattuuni, mutta iloitsen nyt edes tästä vähästä! Hoidossa tällä kertaa avitti jälleen alkion kuoren avaus ja Litalginia söin noihin kramppeihin kuten jo aiemmin olen kertonut. Litalgin ei siis ainakaan minulla estänyt tarttumista, mutta toisaalta minulla on aspiriinihoito päällä joka tapauksessa. Piinailun ajan minulla ei ole ollut muita oireita kuin ankea väsymys ja taas aika hyvä nenä eli kaikki tuntuu haisevan. Hajuvedet etenkin pistää nenään. En vain uskaltanut näistä hajuista puhua etukäteen kun halunut itsellenikään herätellä turhia toiveita. Lisäksi on ollut vähän menkkatyylisiä kipuja, mutta tuo lääke on pitänyt nekin vähäisinä. Muuten ei yhtään mitään erityistä.

Toivon hartaasti että nyt meillä on oikea plussatuulipuhuri!

 
Hoitojen onnistumisesta vielä sen verran että olen käyttänyt hoitojen ajan ihan normaalisti alkoholia eli silloin tällöin pari lasillista viiniä, viimeeksi toissa päivänä! Nyt toki alkoi tipaton aika! Istukka ei ole vielä kehittynyt, joten mitään huonoa omaatuntoa en tuosta tissuttelusta ota. Lisäksi työpaineet on olleet aivan hurjat eli stressikään ei näköjään haittaa tarttumista jos on tarttuakseen. Samoin oli esikoiseni kohdalla, terve tyttö tuli stressistä huolimatta.
 
Mandalay: Ei tiedä ystävät hoidoista.. Ja tosi paljon kiitos kommentista ton alkoholin suhteen!

SaaraX: Oikein hirmuisen älyttömän paljon onnea sulle! Haamuplussakin on ihan selvä plussa ja totta on, ettei jatkosta tiedä kukaan, mutta juuri nyt ainakin OOT RASKAANA:) :heart:
 
Cateye: voihan paska. mitään lohdutusta ei tuohon ole. :hug: . Itellä voi olla sama edessä jos näistä 4 pakkasessa olevasta ei mitään synny. Meillä kanssa minä kohta 38 ja mies kohta 47 joten adoptio taitaa olla pois suljettu. Jaksamista sulle.

Ja sitten taas toisaalta SaaraX: superonnittelut jo tässä vaiheessa, toivottavasti plussa vahvistuu verikokeessa ja saadaan plussajunaan enemmän vaunuja! Tervetuloa mukaan kirma! Onnittelut hyvästä saaliista, toi on niin sattumankauppaa että löytyy juuri se oikea lääkitys. Kun ei aina ole mahdollista kokeilla niinkun 20 erilaista yhdistelmää.... Alkoholista Marjaane: olen aika samoilla linjoilla kuin SaaraX, en usko että kohtuullinen alkoholin käyttö vaikuttaa suuntaan tai toiseen. Kahdessa ekassa hoidossa elin kuin nunna ja tuloksena yksi alkio kummastakin, ei pakkaseen mitään, eikä kiinnittymisyritystäkään. Kolmannessa myös nega mutta 4 pakkaseen, vaikka join viiniä silloin tällöin. Tuosta miniaspiriinista muuten, ajattelin itse ottaa käyttöön nyt seuraavaa passia ajatellen, oliko se niin että piti aloittaa heti kierron alussa vai vasta siirron jälkeen? Lääkäri ei ole puhunut mitään siitä mutta eräs ystäväni vannoo että hänelle auttoi. Heillä oli yli kymmenen siirtoa joista myös kymmenen keskenmenoa ja viimeiset kaikista rupuisimmat kun laitettiin niin hän päätti syödä aspiriinia ja tuloksena oli ensin kolmoset, yksi valitettavasti jouduttiin keskeyttämään kohdussa (vkolla 18) koska oli niin sairas (hänelle laitettiin kaksi alkiota mutta toinen alkio jakautui vielä kohdussa ja tämä identtinen toinen sikiö oli sairas) ja loppujen lopuksi synnytti terveet kaksoset.
 
Cateye, :hug: Mä myös en tiedä mitä tehdä jos ei omia lapsia suoda, adoptioon ei päästä. Mies ei oo vielä innostunut sijaislapsistakaan.

SaaraX, onnea haamusta! Ja liimaa matkaan! :)

Tähtisilmä, mitä sun lääkäri on sanonut noiden lugejen otosta? Onko sanonut että voi ottaa suun kautta? Mä kysyin progeista (vastaava), niin lääkäri sanoi että ehdottomasti ei suun kautta, teho laskee johonkin viidesosaan.

Mä testasin tänä aamuna puhtaan negan. No itkut itkin jo eilen, kun oli selkeitä menkkakipuja (ja rinnat lötsähtää aina progejen välillä ). Vuotoa odotan alkavaksi huomenna, jos on niin säännölliset menkat kuin aina... (en oo aikaisemminkaan päässyt sinne viralliseen testipäivään ilman menkkoja). Ja seuraava PAS ei ehkä onnistu, hyvät mahikset että ovis tulee väärään aikaan...
 
Toivorikas-72: miniaspiriini mulla ei ole hoitoja varten vaan muita sairauksia varten, mutta saattaapi auttaa tähänkin eli en osaa sanoa milloin pitäisi aloittaa... Kannattaa kuitenkin varmaan kysyä lääkäriltäsi suositteleeko hän sen ottamista ettei tule mitään vahinkoa.
Inia: Ikävää että sinulle tuli nega tänä aamuna. odota kuitenkin vielä testipäivään... varmuuden vuoksi. Minulla samat ohjeet eli otan Luget alapään kautta vaikka niiden asettaminen on usein vähän akrobatiaa :LOL:
 
Cateye ja Inia :hug: ja Saara X: Onnittelut plussasta =)

Annabell: En oo saanu vielä ohjetta miten usein laastareita nyt vaihdetaan. Pas -kierroissa vaihtoväli oli mulla 3 pvän välein. Mulla on munarakkulat vähän pienempiä ja siks varmaan punktio onkin vasta tiistaina. Mulla on 11 munarakkulaa 12-14 mm ja tosiaan sit ne kolme 10 mm.

Minkälaisia ohjeita ootte saanut punktiota varten ja sen jälkeisestä ajasta?
 
Cateye ja Inia :hug: Tulee taas kerran mieleen, et kyllä elämä on sitten epäreilua! Tuntuis, että murheen ja surun määrällä olis joku raja, mut ei... Joidenkin kohdalla sitä vaan näyttää tulevan enemmän kuin sallis... :'(

Saarax Onnittelut!! :D :flower:
 
Omaa napaa: Kävin tänään toisessa ultrassa, ainoastaan 3 munista oli, mut lääkäri kehui et olivat oikein hyvän kokoisia ja kohdussa kaikki näyttää hyvältä, itellä hieman sulattelemista munisten pienessä määrässä :/ Mies tsemppasi, et jospa laatu korvais määrän... Maanantaina on punktio, lääkäri meinas, et pääsisin varmaan helpohkolla, ku vasempaan munasarjaan ei näillä näkymin tarvis mennä olleskaan ja oikea oli oikein hyvässä asennossa punktiota ajatellen. Sain kotiin esilääkityksen. Icsi tehdään, ku munisten määrä noin pieni. Jos jotain siirrettävää tulee, niin siirto ke. Nyt pitää yrittää tsempata ittensä positiiviselle mielelle, mies yrittää kovasti mua tsempata. Onneksi toinen meistä on positiivisella asenteella, eikä stressaa niin hirveesti, rauhottaa muaki jonnin verran :)

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
 
SaaraX onnea! Olen iloinen puolestasi. :)
Cateye, Myyrä ja Onni& Toivo :hug: Mitäpä tässä muutakaan voi todeta. On ihan uskomaton tämä kärsivällisyyden vaatimus meille.

ON: Minut voi poistaa sielä piinailijoista, selvääkin selvempi täti saapui. :(
Vasta tiistaina olis veritestin aika mutta siihen mennessä on tätä menoa kyllä jo kuukautiset ehtineet loppuakin. Hohhoijaa. Eikä pakkasessa ole enää mitään. Ja edessä monen kuukauden tauko kun muutetaan Suomeen ja uuden hoitopaikan etsintä.

Voisitteko VL:llä ja Felicitaksessa olevat kertoa jotain kokemuksista ja mikä on suunnilleen kokonaishinta IVF:lle. Pidetäänkö niissä kesätaukoja? Pitääkö PASien välillä pitää välikuukausia? Kiitos tosi paljon jos viitsitte jotain kokemuksia jakaa, vaikka YV:nä! Olisi edes jotain mitä tässä pähkäillä odottaessa.

Niin Duffy minulla ainakin tulee ahdistus & ärhennys noista lugeista. Saapahan siitä taukoa.
 
Inia ja Paiju täältä tiukka :hug: jaksuja teille :heart:

Inia: niin mulla lääkäri just meinas että ottaa suun kautta jos sivuoireet ei ole ihan mahottomat, kun kuulemma on voimakkaammat kuin toistakautta...joten testataan nyt tätä reittiä, toivotaan et teho ei laske :|

SaaraX: Hienoa, onnittelut täältä! Toivotaan että viiva vahvistuu ja pääset plussapinon puolelle :heart:
 

Yhteistyössä