Kympin hoidot

Kiitokset Lumipuulle ja stigu123:lle tsempistä! Tuli heti parempi mieli, kävi huomisessa ultrassa miten vain. =)

Omaa napaa taas, kun ei mielessä meinaa pyöriä muu ajatus kuin nuo follit ja ensi maanantaina mahdollisesti oleva punktio... Tänään on munasarjoissa alkanut tuntua jomotusta. Ehkä Puregon toimii nyt paremmin? Niin ja mahakin on turvoksissa enemmän mitä aiemmin. Ehkäpä mä lämpeen hitaammin näihin hoitoihin ja nyt vasta pääsen vauhtiin...? ;)

Toivorikas: Mun punktion sanottiin olevan tod.näk. maanantaina 1.2. mut varmistan sen huomenna.

Joko O&T olet saanut vastauksen? bd =)
 
Huomenta kaikille!
Verikokeen tulos oli alle 1, eli ei jäänyt mitään tulkinnan varaa.
Olin tosi turta, illalla jo itkin.
Aamulla edelleen tosi masis olo, vuoto ei vielä alkanut.
Pakkasessa on kolme, onneksi. Toivottavasti Onni ja Toivo siellä odottelevat...
Kiitos kaikille tuesta!
 
Voih.. Näin vielä viestisi Onni ja Toivo! Olen pahoillani puolestasi. Yritä jaksaa pahimman yli ja sitten nokka pystyyn ja kohti uutta hoitoa.

Tänään alkaa sitten tuo jännittäminen, että mitä saa kirjoittaa tänne parin viikon päästä..
 
Onni ja toivo, olen niin pahoillani puolestasi. Pahinta on tuo että kotitestit näyttävät jotain valehaamua ja sitten veritestin tulos on kuitenkin selkeä negatiivinen. Itsellä on kolmessa inseminaatiossa tullut ihna selkeitä haamuja muutamaan predictorin testiin ja lopputulos ollut kuitenkin se, ettei edes kiinnittymisyritystä ole ollut. Tulisi edes sitten suoraan se negatiivinen, ettei ne toiveet ehtisi nousta haamun näkemisestä. Itse olen päättänyt, etten enää koskaan käytä Predictorin testiä. Voimia paljon tulevaan Onni ja toivo!
 
Huomenta. Tein eilen iltapäivällä ja tänä aamuna testin ja molemmilla kerroilla tuli haalea plussa! Siis elämäni ensimmäiset kaksi viivaa! Jalat on kuitenkin visusti maan pinnalla, koska mulla on ollut vuotoa koko viikon - alkuviikosta ruskeaa ja nyt on ollut mukana vertakin + ruskeita hyytymiä. Soittelin paikkaan, jossa mulle tehtiin siirto (kun oma klinikka aukeaa vasta klo 9) ja sieltä sanottiin, että voi olla mm. kemiallinen raskaus...tietty pieni toivonripe tässä vielä on. Kipuja mulla ei ole. Soitan heti ysiltä klinikalle, jos pääsis veritestiin. Pahinta siinä on se, että tuloksen saattaa saada vasta maanantaina??
Onni ja Toivo, olen pahoillani. Just se et näkee sen plussan ja sit se ei kuitenkaan oo sitä miltä se näyttää....sitä pelkään myös itse. Onneks sulla on vielä toivoa (ja Onni) pakkasessa. Meillähän on nyt tässä kaikki (tai ei mitään).
Myyrä, harmi että myös sulla vuotoa. :| Teitkö kuitenkin myös testin varmuuden vuoksi?
 
onni ja toivo :hug:
täällä odotellaan 10.2 alkovia menkkoja, joista pääsisi sitten piikittelemään. miten toi maksukatto menee? jos käyn nyt hakemassa juuri sen täyttävän määrään lääkkeitä, niin saanko jo seuraavat "ilmaiseksi", vai täytyykö kelalta odotella niin pitkään että joudun maksamaan apteekkiin kaikki tämän hoidon lääkkeet kuitenkin, ennen kuin päätös tulee? vai voisiko päätöksen käydä hakemassa kelalta välittömästi?
 
leiska: jos käyt siinä samassa apteekissa, jossa kattosumma on tullut täyteen, saat sieltä lääkkeet "ilmaiseksi" eli 1,50 e kpl. Mutta jos käyt eri apteekissa, niin eivät näe tietenkään että sulla katto tullut täyteen ja silloin pitää odottaa kelalta sitä lappua, siinä menee tod.näk. 2-4 viikkoon tai maksaa itse lääkkeet ja hakea korvaus myöhemmin.
 
eli voisinko tehdä niin että kerralla ottaisin kaikki mutta maksaisin ensin sen maksukaton vaatiman summan ja lopuista 1,50? ja se olisi apteekille ok?
asumme pienellä kylällä ja lääkkeet haemme kauempaa, kun ei tahdo koko kylän kuulevan... :ashamed:
 
~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

************29.1.2010.***********

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Raitapaitainen.....2. IVF.....................ly..........27.1......29.1..GRA
Hanuu.................1.IVF.......................pi...........27.1....29.1...NKL
stigu123.............1. IVF.....................ly.............27.1.....29.1....
Tähtisilmä-79.......1. IVF:n 1. PAS......lu.....................29.1...OYS
Helmiina78.........2. IVF......................ly...........1.2........3.2.....
Mandalay.............1. IVF.....................pi...........1.2................OYS
Nemi77................1. ICSI...................ly............1.2................VL
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......lä........................4.2.
Annabell-77.........1. IVF.....................ly............vko 5
kataka.................2. IVF.....................pi.............vko 5
Nonna78............1. IVF......................pi.............vko 5..........TYKS
plasebo...............3.IVF......................pi..............Tammikuu
Cris......................4. ICSI ..................pi..............Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS.......................Tammi-Helmi
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi..............8.2...........OVU
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS........................vko 6.........OYS
Maricce.................3.IVF.....................ly.............vko 6
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 7
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 7..........NKL
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7-8.......FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............vko 8..........FEL
kolmisin.....................PAS..................lu.............vko 8...........
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................Helmikuu
Joppu................................2. PAS.......................Helmikuu
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
Ansku-82.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............Maaliskuu....FEL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.......................Maaliskuu.....VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS......................Maaliskuu.....
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Cateye.................................:heart::heart: ..............15.............29.1.
Inia.......................................:heart::heart:..............10...............2.2.
SaaraX...................................:heart:................10...............2.2.
Paiju......................................:heart:.................10...............2.2.
Alina79.................................:heart:.................10................1.2.
Willow...................................:heart:.................9...............1.2.
Sanasa...................................:heart:.................9...............3.2.
Syssy...................................:heart::heart:...............7...............3.2.
Katjuzka........AVATre................:heart:..............7................3.2.
Vadelmaunelma...................:heart::heart:..............7.................3.2.
Duffy..............VLO..................:heart: ................4...............
fiia 69....................................:heart:.................2...............12.2.
Lumipuu.................................:heart:................2................
Shenda..........FEL..................:heart:.................1................
Linnia.............NKL..................:heart:................1................9.2.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki...........testipäivä............HCG / pp

Utua81................25.1.....................357/ 18[/quote]

 
Kyllä joo pystyt ostamaan kaikki hoidoissasi tarvitsemat lääkkeet kerralla, eli apteekki laskuttaa silloin sen kattosumman ja lopuista ylimenevistä lääkkeistä 1,50 per lääke. Mutta ne lääkkeet, joista ei saa kelakorvausta (Lugesteron) pitää maksaa itse.
 
Saan verikoetuloksen VASTA maanantaina!! :headwall: Mutta klinikalta sanottiin suoraan, että kyseessä voi olla varhainen keskenmeno ja silloin raskaustesti voi näyttää vielä plussaa. Tehdään nyt toi verikoe kuitenkin varmuuden vuoksi...
 
onni ja toivo: :hug: . Varmaan kamala olo, voimia sulle. Raitapaitainen: onnea siirtoon, ihanaa kun pääsit! Cateye: vielä on toivoa, peukut pystyssä!!! Miten muut piinailijat, oletteko tekin rautahermoisia ettekä testaa ennen määrättyä testipäivää? Oliko teillä kaikilla veritesti?
 
onni ja toivo sekä myyrä, olen pahoillani! :hug:
Cateyelle varovaiset onnittelut! Toivotaan että vuoto on vaaratonta ja plussa vahvistuu!

Minulle tehtiin eilen lääkkeellinen tyhjennys keskenmenon jälkeen ja se meni helpommin kuin olin pelännyt. Itseasiassa menin sinne kauhusta jäykkänä kun pelkäsin kauheita kipuja ym.
Kivut pysyivät aisoissa lääkkityksellä ja olivat verrattavissa kuukautiskipuihin. Kohtu tyhjeni muutamassa tunnissa enkä tuntunut milloin sikiö tuli ulos vaikka se olikin jo niin iso (koko vastasi vko 11+3). Ultralla tarkistettiin ja kohtu oli tyhjenynyt ja nyt olen kotona toipumassa. Menin kyllä aika heikkoon kuntoon erittäin runsaasta vuodosta johtuen, verenpaineet laskivat ja meinasin pyörtyä. Piti sitten levätä jonkin aikaa ja tipalla nesteyttivät. Hemoglbiini ei onneksi laskenut niin ei tarvinnut verta tiputtaa.
Mutta kokonaisuudessaan homma oli helpompi kuin luulin. Ja tästä opin ettei kannata lukea netistä kauhujuttua ennen toimenpiteitä.. tänne päätyvät yleensä vain huonot kokemukset.
Nyt voin paremmin henkisestikin ja ajatukset ovat suuntautuneet uudelle hoitokierrokselle.
Kai sitä on jotenkin niin parkkiintunut kestämään näitä pettymyksiä pitkän hoitohirstorian ja monen,monen pettymyksen jälkeen että psyyke kääntää helpommin taas sen toivovaihteen päälle! :)
Mennään varmaan jo tässä parin viikon sisällä väestöliitolle suunnittelemaan toista IVF-hoitoa! Lääkäri sanoi ettei tässä tarvitse kauaa odotella ja keskenmenon jälkeen on monesti helpompikin tulla uudelleen raskaaksi.
Voimia kaikille!!!

:heart:
 
Leiska: Aika moni apteekki haluaa nähdä se kelalta tulleen kirjeen, ennen kuin antaa lääkkeitä 1.50/ kpl. Mutta eroja on, eli kannattaa kysyä. Muista joka tapauksessa säilyttää se kassakuitti jossa kattosumma ylittyy, kela haluaa tarkistaa sen. Varmaan nopeammin saa päätöksen kattokorvauksista, jos menee jonottamaan toimistoon (?)

Onni ja toivo sekä myyrä, multakin :hug:

Pirpana74: ihanaa että toivo voittaa ja noin pian saa yrittää uusiksi!

Itselläni ei sitten jaksanut yksi "ylimääräinen" alkio pakkaseen asti eli kyytiläinen nyt tarraahan kiinni, jookos. Kertokaa piinailijat tosiaan koska testaatte/millä. Itse tässä vaiheessa kuvittelen tekeväni tikkutestin, kun veritesti maksaa meillä yksityisellä 45e... ihan kuin se tässä taloudellisessa katastrofissa olisi muuta kuin pisara meressä :D Mut melkein pari viikkoa on vielä matkaa tarvottava ennen kuin ollaan siellä asti.
 
onni ja toivo + Myyrä :hug: :hug: Jaksamista pettymykseen!

Samoin toivoa niille, joilla kato on käynyt, toivottavasti ne harvat ja valitut jaksavat loppuun asti!

Mulla jo täti oireilee, eilen tuli sellainen kipuhäivähdys selässä, ja nyt on alkanut masentamaan (tämä lapsettomuus). Sekin siis tätioire. Virallinen testipäivä on tiistai (kotona virtsatesti), mutta tuskin ees sinne asti taaskaan pääsen. Huomenna ehkä testaan, että ehdin ennen vuodon alkamista (jota odotan sunnuntaiksi oviksen perusteella).
 
Willow: Ihan samat "oireet" täälläkin, mutta en ole oikein niiden päälle kauheasti perustanut. Alkion laittanut lääkäri osasi palauttaa hyvin maan pinnalle kun sanoi, että raskausoireita ei kannata vahdata, koska niitä on ja tulee olemaan seuraavan parin viikon ajan jo lääkityksen vuoksi. Siksi ainoa mitä olen kuulostellut on nuo vihlaisut tai mahdollinen kiinnittymisvuoto. Molemmat ovat loistaneet poissaolollaan. :) Yritän siis vain pitää pään kylmänä ja jättää testaamisen mahdollisimman pitkälle, jotta toivo eläisi...
 
onni ja toivo & myyrä :hug:

Toisessa ultrassa käyty ja follikkelit olivat kasvaneet hienosti. Kohdunlimakalvo oli nyt 8.5 mm ja kuulemma oikein hyvä. Maanantaina sitten itse koitokseen :) Nyt vaan viikonloppu lepoa.
Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Tuohon maksukattoasiaan...Seinäjoella ainakin piti maksaa koko summa, vaikka menikin yli maksukaton jo ekasta, samoin toinen satsi piti maksaa kun ei kelalta ollut vielä lappu ehtinyt siihen mennessä :| Eli näin täällä! ihan vain tiedoksi, ettei mee joka paikassa ihan samalla kaavalla..ja siis keskusapteekki kyseessä. Itse hoputin kelaa ja sain sen sitten kuitenkin aika nopeasti, nyt tulossa palautuksena ne ylimenneet rahat jotka maksoin.
 

Yhteistyössä