Kympin hoidot

Meillä kans Pas varmistui ajankohdalle 19.5, eli silloin siirto. :) Kauhean pitkälle menee, nyt on kp 10, joten tuolloin on jo kp25... Mutta hoitaja vakuutti puhelimessa, ettei haittaa tuon taivaallista, koska lääkitys pitää munasarjat lepotilassa eikä vuoto alkaa vaikka jatkettais näin seuraavat kolme kuukautta. Uskottava se kai sitte on. :D Siirto laitettiin noin myöhäseen ajankohtaan kahdestakin syystä; a) helatorstai sotki optimaalista siirtokohtaa ja b) limis oli vain 7mm tänään ultrassa kun viime hoidossa se oli 9,5mm päivää aiemmin. :/ Joten sille on annettava aikaa paksuuntua kuulemma.
 
Huomenta. Lääkkeellisestä Passista kyselen, osaako joku sanoa, miten aikataulullisesti voisi kuvitella sen menevän, eli jos kp2 alkaa Progynova, niin missä vaiheessa ultrataan ja milloin aikaisintaan voisi edes kuvitella siirron olevan. Kontrollifriikkinä näitä on kiva laskeskella etukäteen.
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************5.5.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Inia.......................3.IVF....................................5.5.....7.5........
Taika79................2.IVF.....................................10.5............TAYS
Klivia.....................2.IVF.....................................10.5...........TAYS
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n.3.PAS.....lu......................vko 19...OYS
heidh.....................2. ICSI................ly..............vko 19......AVATku
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 20..........TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 20..........FEL
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............vko 20.........NKL
Maitoparta-80......4.ICSI.....................pi............vko 21.........TYKS
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS........lä....................24.5....FEL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS................................vko 21..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................vko 21..NKL
Mimosah76...........1.IVF:n 1:pAS........lä.....................v 21-22 FER
Peppiina78............2.IVF......................pi............vko 22.........
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä..................................TAYS
Amelie80..............3.ICSI...................................toukokuu........
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Doris79...............................PAS.....................................toukokuu
Joppu................................3.PAS....................................toukokuu
wabisabi...............2.IVF....................ly..............toukokuu.......FER
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS.................................toukokuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS...................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
beelia...................1.IVF......................................vko 24......
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Shenda81..............3.IVF....................................elokuu........FEL
Zax........................2.IVF....................................elokuu.........
Myyrä2...................2.IVF......................................................
Meikku...................2.IVF.......................................................NKL
Lumipuu................3.ICSI.....................................................TAYS
toivorikas-72........4.ICSI....................pi.............syyskuu......NKL
Marjaane...........2.IVF:n 3.PAS..........lä...............................
Hopping..............2.ICSI:n 2.PAS......lä...............................AVATre

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Miiru82.........TAYS.....................:heart:................20..........
Firefox..........OYS......................:heart:.................14..........
Nainen83...............................:heart::heart:................8.....11.5.
Nemi77..........VL.....................:heart::heart:...............7....14.5.
Paiju.........................................:heart:..................7....12.5.
riksu82.........OVU......................:heart:.................7...........
Tinka-........................................:heart:.................7.....12.5.
Hanuu...........NKL.......................:heart:.................7.....10.5.
Milli-81......................................:heart:.................5........
karmilla.........FER.......................:heart:................2........17.5.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............vt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Sannis-75..........5.3..................................luomu................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............vt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............vt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI................:heart:
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS...:heart:
Katjuzka...........30.4..................................luomu...............:heart:
 
Inia: Toivottavasti punktio menee sujuvasti ja saat hyvän saaliin!

Mansikkainen79: Mä myös ilahdun aina, kun näen listassa tuon Henin PAS-plussan. Helpottaa tätä piinailua, vaikkaa negaan jo olen varautunutkin...

Edelleen olen melko varma siitä, ettei ole tärpännyt. Ihmeellistä on, että mieli on silti rauhallinen. Yleensä olen viikon ennen menkkoja todella ärtynyt kaikesta, mutta nyt on ollut mieli valoisa. Kohtu on tuntunut kuitenkin samalla tavalla aralta kuin normaalikierroissakin eli sen perusteella odottelen kyllä menkkoja saapuvaksi ensi viikolla... Pari viime yötä on mennyt huonolla unella, illalla ei tule uni ja aamuyöstä herään vessahätään. Enää 5 päivää viralliseen veritestipäivään ja 4 siihen päättämääni kotitestipäivään. Ei siis kovin kauaa tarvitse enää odotella. Lugeista ei ole juurikaan tullut oireita, lähinnä olen vain palellut viime päivinä.

 
Inialle tsemppiä punkitoon ja siitä toipumiseen!

Hanuu: Ihmeellistä kyllä, olin tulossa tänne kysymään että onko muut huomanneet palelevansa!!

Mulla palelu alkoi eilen illalla eli olin kananlihalla vaikka katselin untuvapeiton alla tv:tä. Tänään sama jatkuu. Yritän lukea tenttiin (joo, ihan ei ajatus pysy kasassa) ja laitoin pitkät housut jalkaan vaikka olen sen samaisen untuvapeiton alla. Mähän tietenkin ajattelin, että voisiko tämä olla positiivinen OIRE. :LOL:

oireista muuten: Mulla on ollut noita alavatsan nippailuita sunnuntaista lähtien ja tänään on ensimmäinen päivä, jolloin huomaan turvotuksen laskeneen huomattavasti. Pieni pömppis vielä, mutta taitaa olla ihan omaa aikaansaannosta jäätelöllä ja irtokarkeilla.

Huomasin tänään miettiväni, että piikitänköhan kesäkuussa taas ja olenko juhannuksena toipumassa punktiosta vielä. Näköjään oma mieli yrittää valmistella negatiiviseen tulokseen..

 
Hei,

mä käyn täällä salaa lukemassa mitä teille kuuluu. Toivon teille kaikille oikein paljon onnea tuleviin hoitoihin. Toivottavasti saadaan monta plussaa pinoon!

Hanuu ja Tinka Mä olin umpijäässä piinapäivinä! Mikään määrä vaatteita ja peittoja ei tuntunut riittävän.

Nemi Mulla ei ollu mitään kiinnitymiskipuja saati kiinnittymisvuotoja. Olin ihan sata varma, ettei tärppää varsinkin ku sain hyperin seurauksena niin kamalat kivut siirron jälkeen et vedin särkylääkkeitä ku karkkia puolitoista päivää.. Mut mitä vielä. Eilen poksui 10+0!

Tsemppiä teille kaikille! :heart:

AaVee ja Baby 10+1
 
Mimosah: Lääkkeellisessä passissa ultra on yleensä kp10 ja siirto tapahtuu sen mukaan miten pitkälle jakautuneita alkioita on pakkasessa ja miten limakalvo paksuuntuu. Meillä on alkiot 3-4 päivän ikäisiä, joten siirto tehtiin viimeksi kp19, mutta tällä kertaa se tehdään vasta kp25, koska limakalvo ei ollut ultrassa toivotun paksuinen. Siirron ajankohdalla ei ole kuulemma pahemmin väliä, kunhan ei vain liian aikaisin siirretä.

Omaa napaa: Jei, jei...saa nähdä laitetaanko meillä tämä hoito hetkeksi jäihin. Olin aamulla hammaslääkärissä kun on ollut hammassärkyä ja ystäväni viisaudenhammashan siellä oli tulehduttanut koko alaleuan! Sain kaksi varsinaista hevoskuuria antibiootteja; toinen 6 päivän kuuri ja toinen 20 päivän kuuri ja lähetteen sairaalaan viisaudenhampaan poistoleikkaukseen. Hitto. Tässä nyt odottelen tietoa lääkäriltä, että kuinka nuo antibiootit vaikuttaa onnistumisennusteeseen; tuo pidempi hevoskuuri kun olisi päällä vielä siirron ajankohtana ja siitä vielä ne herkimmät kiinnittymispäivät (+5) eteenpäin. Voihan kyrsä sanon minä. :| Eikä sitä tiedä koska se aika tulee sinne leikkaukseen, miten sitäkään voi tehdä hoitojen ja/tai alkuraskauden aikana, jos flaksi käy. Pitikin sattua...
 
Firefox joko olet testannut?

Niin malttamattomana odotan ton ison piinalistan testipäiviä =)

ON: ei tässä vieläkään osaa oikein rentoutua vaikka kuinka yrittää. Verikokeissa tulee rampattua pari kertaa viikossa ja öitä ei taho saada nukuttua ku jännittää ja pelottaa. Oireet loppu oikeestaan kokonaan sunnuntaina, mutta eilen viimeks kävin verikokeessa niin kaikki oli vielä hyvin.

Paljon plussia piinailijoille :heart:
 
Hopping: Olipas sinulla ikäviä uutisia hammaslääkärissä. Toivotaan etteivät sotkisi hoitoja!

Oireista... Täällä kanssa palellaan, mut mä kyl palelen aina. Villasukat kesät talvet jalassa. Eilen kun siivosin niin kohtua nipisteli ja mulle tuli semmonen tunne et oon raskaana... Toive ajattelua? Tänään olen taas koittanut henkisesti valmistautua negaan. Toinen tissi myös liiveistä pursuaa, mut se on nois lugeista.. Viikon päästä sit testaillaan! Onko teillä kaikilla aika veritestiin kun meille vaan sanottiin et kotitesti??

Mitä lääkkeitä passissa käytetään ja miten se käytännössä menee? Meillä tosiaan nyt ensimmäistä kertaa saatiin se yksi ei-top alkio pakkaseen. Itse en kyl usko et se ees selviää sulatuksesta kuin eikös siinäkin yleensä katoa käy?
 
riksu82 mulla oli passissa kp 1 eteenpäin zumenon 1x3/pvä ja luget tuli sit mukaa pari päivää ennen siirtoo, lääkkeitä jatketaan rv 10 asti. Mulla nostettiin lääkkeitten annostusta siirtopäivänä, koska limakalvo oli niin ohut...nyt siis zumenon 2x2/pvä ja luget 2x2/pvä. Joskus kp 10 ( mulla muistaakseni kp14) tienoilla on eka ultra ja siinä katotaan se kohdun limakalvon paksuus. Sit vaa odotellaa limakalvon kasvua ja siirtopäivää.

Meillä sulatettiin kaks ja molemmat selvis ja toinen laitettiin vielä takas pakkasee...ei voi tietää etukäteen kuinka moni selviää, aina ei kato käy.
 
Juu, kyllä siinä niin kävi, että meidät saa siirtää takaisin jonon hännille. :'( Hoito pitää keskeyttää, koska kortisoni ei tee hyvää antibioottien ja penisiliinin kanssa. Voisi tulla vaikka maksavaurioita tai jotain muuta kivaa... Ja hoitoennusteeseen olisi vaikuttanut myös erittäin negatiivisesti. Pöööh!
No, ei auta, pakkohan tämä tulehdus on kuntoon hoitaa, vaikeuttaa nimittäin syömistä, suun aukomista ja nukkumista ihan tosissaan. Vielä odottelen tietoa, että kuinka saadaan menkat tulemaan - ehkä joudun lugeja hetken käyttämään, mutta kaikki muut lääkkeet on nyt lopetettava saman tien... Uusi hoitoyritys sitten taas kun vuoto alkaa. :/
 
Hopping: :hug: . Tosi perasta tollanen. Onko muuten Miirulla tai Firefoxilla uutisia? Bongasin Firefoxin kyselleen varhaisultrasta muissa ketjuissa ja nyt toivon että se tarkoittaa PLUSSAA! Entä muut piinailijat? Kuka sortuu ekana testaamaan??? Ite aina aloitan PP7 eli olisin jo testannut :LOL: Toivottavasti Inian siirto on tänään mennyt hyvin ja saadaan yksi piinailija lisää :heart:. ON: itellä eilen kp1, taas aivan kellontarkka kierto. Silti luomuihmeiden äiti kävi mielessä.... Säälittävää :headwall: Mutta todistinpahan itselleni että "oireet" luomukierrossa ja hoitokierrossa ovat aivan juurikin samanlaiset. Mutta katotaan vaan seuraavassa hoitokierrossa saan kyllä vakuutettua itseni siitä että tuntemukset ovat jotain aivan erityistä, jospa nyt :ashamed: . Enivei, toivotaan nyt paljon plussia tästä piinisryppäästä :attn:
 
Riksu oi voi, ollut pahoja päiviä. Jospa se sieltä ensi viikkoon kirkastuisi?

Tinka ja Hanuu, eikö tuo palelu pitäisi olla ainakin periaatteessa lupaava juttu?

On se ihme, että piinaillaan jo näinkin pitkällä! Mulla oli viimeksi vatsan nipistelyjä ja väsymystä ja ties mitä, nyt ainoa havaittava oire on tämä lugejen hieno taito kasvattaa kuppikokoa.. Aiemmin on myös vuoto alkanut aina lugejen läpi, joten en ole vielä suunnitellut mitään testipäiviä, tai no jos ei maanantaihin mennessä ole tätiin viittaavaa kuulunut niin ehkä silloin.
 
Hopping: Tosi harmillinen ja epäreilu juttu. Mä olisin varmaan niin vihainen hampailleni, että kiskoisin sen viisaudenhampaan itse irti sieltä. Jaksamista odotteluun ja toivotaan, että saat hammaskaluston (ja leuan) kerralla kuntoon.

Aavee: Pikkaisen nostattaa kyllä toiveita tämä palelu... (tai sitten olen tulossa kipeäksi...)

Heni: Voisin kuvitella itseni juuri samanlaiseksi. Nyt jo pompin vessassa kun pelkään kuitenkin että vuoto alkaa.

Riksu: Meille ei tosiaan sanottu kotitestistä mitään vaan pelkästään veritestiin menosta.

toivorikas: Ihanaa kun jaksat pitää listan koko ajan ajantasalla. Se on vielä niin kauniskin. =) Mä en uskalla vielä testata ja samalla en jaksaisi odottaa ensi viikkoon. Nyt olen miettinyt että testaisin maanantaina. Mulla olisi sitten koko päivä aikaa itkeä miinusta kun on vapaapäivä.

Paiju: Mä tosiaan epäilen itseäni kaikesta ja mietin voinko saada itseäni "lume"palelemaan. Tosin palelin jo eilen ja tajusin vasta tänään että se saattaisi olla the oire. Minkälaista sun väsymys on ollut mittaluokaltaan? Mä olen nukkunut joka päivä päiväunet kahta päivää lukuunottamatta. Niinäkin päivinä olisin kyllä halunnut, muttei ollut mahdollista töiden takia. Mun piti mennä tänään klo 17 alkavaan tenttiin ja nukuin jo puolitoista tuntia päivällä. Päätin just äsken jättää menemättä, sillä olen edelleen niin väsynyt etten jaksa mennä. Eli täällä vedetään peittokorviin, kun menee silmät väkisin kiinni ja pää on puuroinen.

Toivottavasti firefoxilla olisi plussa. Tule pian kertomaan!!

 
Riksu meilläkin neuvottiin kotitestiä tekemään, sitten voi myöhemmin tarkistaa HCG-arvot, jos on tarkistettavaa..

Tinka muistaakseni väsytti niin, ettei jaksanut tehdä mitään, ei niinkään että oli nukuttanut. Se ei siis ollut oikea oire, ehkä tuo nukkuminen on. Peukkuja!!

Hopping kärsivällisyyttä taas jostain kolosta sinulle!
 
Heippa piinailukaverit. Teitäkin jännittänyt yhtä paljon kun minua =)

Tällä kertaa täytyy todeta, että plussa jäi testiin tulematta .... mutta 2 viivaa varmaan ajaa saman asia :D

Piinailijat Tuo palelu kuulostaa teillä lupaavalta. Itsekkin olen palellut, niin ettei välistä kaksikaan peittoa tahtonut riittää. Itsellä ei oikeastaan mitään ihmeempiä oireita tuon lisäksi ollut. Vähän nippaili mahaa parina päivänä, kuten ennen menkkoja.

Firefox 4+2 (kunnes toisin todistetaan)
 
Firefox Ihanaa, onnea tuhannesti :heart:

Hanuu ja Tinka- Muaki palelee, mutta olen kyllä muutenkin vilukissa. Varpaat ja sormet aina jäässä. Tänään on tuntunu kohdun seudulla sellasta lämmön tunnetta ja nippailua, kuten aina ennen menkkoja :headwall: Hermot alkaa olla aika tiukalla, mutta testiä en aio tehdä ennen ensi torstaita. Silloin on vapaa.

Aavee Kiitos tsempityksestä! Hyviä vointeja sinulle ja pikkuiselle :heart:

Hopping Voi ei :'( Tosi paskamaista, että tollanen piti tulla keskeyttään teidän hoidon. Pikaista paranemista!

riksu Ei ole mullakaan veritestiä, vaan ihan kotona testailen.

Heni Toivottavasti pystyisit kohta jo rentoutumaan ja nauttimaan raskaudesta :heart:

toivorikas-72 En uskalla vielä testata, ensi torstaina sitten...

Tsemppiä kaikille!
 
Hopping: Voi ei :( :hug:

Firefox: Todella isot onnentoivotukset! :flower: Ja arvaapa, aloinko nyt sit elättelemään toiveita plussasta, kun kävin tarkistamassa sun PP8 fiilikset :headwall: Plussa on siis mahdollinen, vaikka oma tunne olis ihan toinen... Kai sitä on sit vaan pakko jännittää vielä muutama päivä.

En kyllä muista, että olis koskaan ollut tällaista samanlaista jatkuvaa palelua! Maanantai-illasta asti oon ollut lähes koko ajan ihan kananlihalla sekä sisällä että ulkona. Äsken mittasin lämmön, 37, eli sekin on ainakin normaalilämpöä korkeammalla. Voi vitsi, miksi pitääkin taas toiveet herätä..? Ois niin paljon helpompi tuudittautua siihen negaoloon. Kävin vielä lisäks "kiusaamassa" itseäni tytärpuolen koulun äitienpäiväkonsertissa. Kuuntelin siellä ylistyssanoja äitiydestä ja tunsin itseni ulkopuoliseksi, vaikka toisaalta tunnistin niistä sanoista itseni suhteessa tyttöön... Puhuttiin tytön kanssa yks päivä siitä, miltä hänestä tuntuisi, jos joskus saisi pikkusisaruksen. Ajatuksissani totesin, että haluaisin ehkä oman lapsen. Tyttö meni aivan vakavaksi ja kysyi epävarmasti, eikä hän olekaan oma lapseni. Korjasin nopeasti, että josko haluaisin joskus synnyttää lapsen. Ainakin tuli selväksi, miten tyttö kokee roolini elämässään =) :heart:

Oikein paljon kärsivällisyyttä kaikille kanssapiinailijoille! Vielä vähän aikaa jaksetaan yhdessä jännittää. Oonko mä sit ensimmäinen, joka aikoo testata..? Sunnuntaina (PP11, KP29) olis sit kotitestipäivä, jos ei vuoto oo alkanut...
 
Firefoxille onnittelut plussasasta :flower: Hieno juttu!!

Hoppingille :hug: Tosi kurjaa että hoito jouduttiin keskeyttämään :( Toivottavasti saat kuitenkin hampaat pikaisesti kuntoon!

Mun tarttis varmaan käydä viimeistään ens viikolla ostaas Synarelaa. Kannattaako mun muuten ostaa sit kaikki lääkkeet samasta apteekista vai onko sillä merkitystä? Yleensä oon käynyt Yliopiston Apteekissa. Onkohan siellä muuten sitä vai joutuvatko tilaamaan jostain?
Ja siis anteeks nää tyhmät kysymykset
:ashamed: Niitä taitaa kyllä valitettavasti tulla tässä matkan varrella vielä lisää; kaikki kun on ihan uutta vielä ;)
 
Firefox oikein paljon onnea :flower:

Leiska, toivotaan että uusi kierto alkaa pian ja pääsette pian tositoimiin.

Heidh Toivotaan ettei mitään isompiä pöpöjä löydy. Valitettavasti mulla ei oo kokemusta, mut eikös se helposti vaikuta nestetasapainoon joten nesteiden juominen
on tosi tärkeetä. Mulle ainaski penskana annettiin mustikkakeittoo helpottaan oloa.
Pikaista paranemista

Mansikkainen onnea megakierron päättymisestä sinulle toivotaan et saadaan pinoon
seuraava pas plussa :)

Hanuu, tinka, nemi ja riksu teidän palelut kyllä kuulostaa lupaavalta

Riksu, meillä myös "vain" kotitesti.

Hopping voi kurja että hoito siirtyy, toivotaan et viisuri saadaan ongittua pian jaeikä se aiheuta enempää ongelmia.

Toivorikas, täällä on myös tarkkailtu haukkana luomu kierroista vaikka
mitä oireita, tuntuu et kaikki mikä vaan voi vähänkään viitata raskausoireisiin on kyl varmasti ollu mulla, silti se täti on aina saapunut jos ei niin kellontarkkaan mutta kuitenki. Nythän ajatukset laukkaa tuhatta ja sataa kun oikeesti on ainaki 2viikkoa raskaana, toisaalta toivois et seuraava viikko menis pian ja pääsis testaan,
mut toisaalta pelkää sitä nega tuomaa pettymystä hirveesti

Beelia, Ei varmaan ole väliä ostaako lääkkeet samasta paikasta, sen edun siitä voi saada että kun lääkekatto täyttyy voivat antaa suoraan jonkun lappusen vissii kelalle lähetettäväksi. Ja eiköhän kaikki ekakertalaiset oo vähä untuvikkoja asian kans ja eihän sillon oo tyhmiä kysymyksiä :)

on: aika tuntuu matelevan ja tietenki ku täältä lukee palelu oireista ja mulla on ollu vaan kuuma niin tottakai olen melkein valmis heittään kirveen kaivoon :headwall:
Mutta jospa laittas vain jäitä hattun. Alkaiskohan sitten paleleen :LOL:
 
beelia Se etu siinä on, että ostaa samasta apteekista, että ne näkee koneelta sun lääkekattotilanteen ja voivat soittaa kelalle ja varmistaa asian ja saat lääkkeet 1,50 omavastuulla, kun lääkekatto menee yli. Ainakin siinä apteekissa, jossa minä asioin tekivät näin (apteekkari ite sattu palveleen, mut voihan sitä pyytää)

Tsemppiä kaikille kanssapiinailijoille! Mua pelottaa tosissaan, että mun ei tarvi testiä edes tehdä. Sen verran juilii nyt alavatsalla :'( Ei kai tää nyt jo voi olla tässä?
 

Yhteistyössä