Kympin hoidot

Unohtu laittaa
on: olen tuntevinani munasarjoissa toimintaa, (nipistelyä ja vihlontaa) mutta en uskalla vielä ilahtua. Pitäis malttaa mieli ensi tiistain ultraan, toivottavasti siellä näkyis hyvin muniksia!

Tsemppiä kaikille piinailijoille, munijoille ja odottajille!!
 
Tänään palailtiin reissusta, mihin lähettiin tiistaina aamulla, ja niinpä olinkin täysin nettipimennossa nuo "kriittiset" päivät.. Ei tullut meistäkään PAS plussa pinon korkkaajaa,
mutta toivottavasti vielä yksi siirto ehdittäisiin tehdä tänä keväänä.
Suosittelen lämpimästi pientä matkaa, jos pettymys tulee. Saa hyvin pään tuuletettua, poissa arkisista kuvioista, ja tekee parisuhteellekin hyvää.. Mulla ainakin tapana purkaa kotona kaikki pettymys miehelle.
 
Kiitos Mianna ja Nemi!

Tänään tanssitunnilla ihmetytti kovasti, että voiko jo kahden puregon-piikin jälkeen vatsa olla näin turvoksissa. Mulla on aina kp1 - kp2 päivänä turvotusta, joka hävisi tässäkin kierrossa, mutta nyt vain yhdeksi päiväksi. Vatsa ei ole kipeä, mutta kuitenkin arka niin että ei tehnyt yhtään mieli hyppiä.
 
Doris-79 :hug: Voimia! Juu, kyllä varmasti lomamatka tekee hyvää erityisesti pettymyksen jälkeen. Irtiottoa arjesta sitä silloin kyllä tarvitsee. Mulla myös tapana purkaa pettymys mieheen :ashamed: , kai se niin on, että lähin ihminen se saa kaikki voimakkaimmat tunteet osakseen sekä hyvässä että pahassa. Toivottavasti pääsette vielä siirtoon!

Tinka- Kyllä kai sitä voi tulla tuntemuksia jo noinkin pian, vaikutuksethan on niin yksilöllisiä. Kannattaa varmaan jättääkin kovimmat hyppimiset väliin. Mun lääkäri sano, et kovat töyssyt ja täräykset voi irrottaa munasoluja, kun ne on kehittyny isommaksi. Ja kun munasarjat on turvonneet muniksista, niin munasarjat voi kiertyä itsensä ympäri kovassa tärinässä / hyppelyssä (multa lääkäri kielsi ratsastuksen). Tsemppiä jatkoon!

On: aika voimakkaita nipistyksiä ja poltteen tunnetta tänään munasarjoissa. Toivottavasti hyvä merkki, että jotain tapahtuu!
 
joo, jätinkin hypyt väliin tunnilla. Kävin lukemassa tätä ketjua hieman taaksepäin ja olo on vähän epätodellinen. Itselle kaikki on niin uutta ettei oikein tajuakaan miten paljon odottelua, turhautumista, kyyneleitä, piikkimääriä ja siirtoa matkaan mahtuu. Me mentiin yksityiselle saman tien, mutta en ollut tajunnutkaan miten pitkään saattaisi joutua odottelemaan. Itselläni on olo vielä toiveikas (= elää omassa pumpulipallossa :LOL: ) ja "ihan varma" että onnistutaan.

Toivottavasti mahdollisimman moni saa plussat ennen kesää vielä!
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************17.4.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Firefox.................3. IVF....................pi.............19.4....21.4....OYS
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16
Tinka-...................1.ICSI..................ly...............vko 16.............
Nemi77.................2.IVF....................pi..............vko 17.............VL
karmilla.................1.IVF....................ly.................vko 17..........FER
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu......................vko 17..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS..................................vko 17..NKL
Inia.......................3.IVF.....................................vko 17.........
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Mimosah76...........1.IVF:n 1:pAS........lu........................huhti..FER
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
wabisabi...............2.IVF....................ly..............huhtikuu........FER
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................huhtikuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu....
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä..................................TAYS
Paiju ......................................................................................
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
Amelie80..............3.ICSI...................................toukokuu........
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n.3.PAS.....lu.......................touko...OYS
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19..........TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19..........FEL
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21..........TAYS
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 21.........AVATre
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS........lä....................vko 21...FEL
Peppiina78............2.IVF......................pi............vko 22.........
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Doris79...............................PAS.....................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Myyrä2...................2.IVF......................................................
Meikku...................2.IVF......................................................NKL

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Lumipuu.......AVATre................:heart::heart:.............22...(+testattu)
Hopping.......AVATre................:heart::heart:..............8..........
Salvia........................................:heart:...............6.........
Heni ............AVATre..................:heart:................2..........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............vt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............vt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............vt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
 
Huomenta kaikille!

Kävin lueskelemassa lisää tuota ketjun alkupäätä. Mulla kihahti vedet silmiin, kun on huumorintajuista, tsemppaavaa ja empatiakykyistä porukkaa. Kyllä on kympin arvoinen ketju!!! Ainkakin onni ja toivo sekä Sanasa olivat tuolla ketjun alkupäässä aloittaneet hoidot samalla tavalla kuin minä nyt eli puregon ja lyhyt kaava, ja tuli tosi tarpeeseen lukea hoitojen etenemisestä. En ole muuten oikein vielä kartalla ketjulaisten tilanteista joten sorry ON-tilitys:

:ashamed:

Olipa hyvä tietää, että tuo irrotuspiikki ei ole ihan niin simppeli kuin puregonin piikittely. Mä olen myös saanut jo pikkumustelmat alavatsaan piikeistä. Mulle tosiaan tulee helposti mustelmia, joten en ehtinyt huolestua asiasta. Muuten olenkin sitten kuin seipäänniellyt. Olen ollut jotenkin ylivarovainen eilisestä lähtien (naamioikaamme se sanoiksi "kroppaansa kuunteleva") ja kuulostelen sekä varon vatsaani. Tekisi mieli teipata pumpulikerros ympärille, jotta kaikki menisi varmasti hyvin. Tulee tätä menoa helpot seuraavat kolme viikkoa. Joo, ja eikös se huoleton ja stressivapaa fiilis ole tärkeä edesauttaja! :LOL:
 
Tinka- Tarkoitin, että irrotuspiikki sinänsä on ihan samanlainen laitettava, kun on muutkin piikit mutta sen laittaminen on niiiiiin kauhean jännittävää ja pelottavaa.. ainakin mulla :ashamed: luulen aina, että pilaan sen laittamisen tai kamalampaa ajatella etten jostain syystä saa laitettua sitä irrotuspiikkiä.. eli tää fiilistely on puhtaasti mun avuttomuutta eli sen takia haluaisinkin, että hoitaja pistäis sen mulle seuraavalla kerralla päivystyksessä.. :whistle: :snotty:
Kyllä se siis muuten hyvin menee, kun rauhassa saa laittaa.. eikä kädet tärisis laitossa niin paljoo :LOL:
 
Mianna: :LOL: Pystytkö arvaamaan kellä on piikkikammo? Mä näin jo mielessäni sellaisen 10 sentin piikki, jossa on sahalaidat. :ashamed: Mä olen kanssa varma että pilaan jotain. Mä olen nyt kellottanut minuutilleen sen pistämisen ja totesin että klo 21.15 on mulle paras aika. Olin sitten ekana iltana piikki pistämisvalmiina jo klo 21.00 ja oli melko pitkää odotella se 15 min. :p Kiitos kun tarkensit!!
 
Doris-79 :hug: , mikä ihmeen epäonni tämän ketjun PASseja vaivaa?!?!??? Matka teki varmasti hyvää, oon itsekin suunnitellut pientä sijaistoimintaa, jos huonoja uutisia tulee perjantaina.

Heni, joo yllättävä tuo limiksen oheneminen tai tiivistyminen niin kuin lekuri sanoi. Mä en enää tajua mitään... Joka tapauksessa toivottelen kunnon bostikkia sinne, eihän sekään paksua ole ja silti pitää. =)

Tinka, tervetuloa mukaan! Positiivisin mielin vaan hedelmöityshommiin. ;)

Nemi77, muniksille kasvulannoitetta lorautan täältä reippaasti!

Hopping , lupaavalta kuulostaa! :) Saattoi hyvinkin olla kiinnitysvuotoa, kohdun töminänkin muistan, tosin vasta myöhemmiltä raskausviikoilta. Pidän täällä peukut ja varpaat pystyssä! :wave:

Täällä ei enää alavatsan vihlaisuja ylösnoustessa mutta pieni kuume 37.2 on tullut takaisin. Väsyttää ja janottaa mutta ei mitään tuntemuksia rinnoissa, ei vatsassa, ei missään. Eilen tosin aamulla kun laitoin luget niin kohdunnipukka oli kivikova (mulle ihan uutta) mutta illalla ei enää ollutkaan. Mun isoin oire on mun oma hermoheikkous. :headwall: Viimeksi olin tiukassa työputkessa niin ei ollut aikaa kelata asiaa. Nyt käyn ihan kierroksilla. Viime yönä en juurikaan nukkunut, toissayönä heräsin 04. Ja kela käy. Muistelen kaikenlaisia lauseita, mitä se lekuri on sanonut "paremmat lähtökohdat kuin viimeksi"(viimeksi vain yksi alkio ja sitä oikein nytkin jaksoivat kahden lekurin voimin ihmetellä, että miten niin heikkolaatuinen jaksoi loppuun asti) mutta sitten toisaalta taas "iäkkäät munasolut(40), siitä nyt paljon riippuu että jaksaako kiinnittyä ja pysyä matkassa" jne. jne. Negatiivisia ja positiivisia vuorotellen (enemmän muistelen niitä negatiivisia ihan kuin valmistaisi itseään pettymykseen). Aluksihan olin ihan cool B) , kun jännäsin vaan että päästäänkö edes siirtoon. Kun sitten päästiin, olin helpottunut ja onnellinen siitä. Mutta mitä pitemmälle pp:t etenee sitä hermoheikompi musta tulee ja sitä enemmän tuo clear bluen testi polttelee tuolla kaapissa. :headwall: :headwall: :headwall:
 
Lumipuu :hug: ja voimia! Tiedän, että tämä ei lohduta nyt mutta asenteesi teki minuun suuren vaikutuksen "raskaana kunnes toisin todistetaan". Se oli minusta uskomattoman hieno asenne, oikea tiikeriemo-asenne - minä puolustan minun poikasiani, kunnes toisin todistetaan. Ja tämä asenne kaiken sen epätietoisuuden keskellä. Toivon vilpittömästi, että Tiikeriemo-Lumipuu vielä joskus poikasensa saa, heillä ei tule olemaan hätäpäivää koskaan! :heart:
 
Lumipuulle suuri: :hug: :hug: Ihanasti kirjoitti Salvia. Minäkin huomasin tuossa matkan varrella positiivisen asenteesi, se on hieno asia. :heart: Toivottavasti teille pian se oma pienoinen suodaan. :heart:

Omaa napaa... Samaa meininkiä täällä edelleen. Vuotoa ei näy ja olo on vähän kummallinen. Mutta se voi johtua mistä tahansa. Päikkärit on tullut vedettyä eilen ja tänään (ei tapaistani) ja vatsassa on möyrinyt eilen enemmän, tänään vähemmän. Rinnat edelleen arat.

Mua kyllä arveluttaa nämä "the oireet", koska näinä kuutena vuotena, joka kerta kun olen päästänyt mopon tallista ja vähän pärisytellyt sitä, että jospa tällä kertaa kun on näitä "the oireita", niin kyllä joku on pian tullut ja piilottanut mopon avaimet. Eikä ole sitten enää pärisytelty yhtään mitään... :/
Jatkuvasti vertailen näitä tuntemuksia esikoisen erityisen oireettomaan raskauteen (10v sitten) ja mun järki sanoo, että näitä tuntemuksia tulee ihan liian aikaisin! (Ja sitten heti perään joku alitajunnan pieni ääni kuiskaa, että "muttakun siellä on niitä nyt kaksi!" ) Sanon vaan että onneksi keskiviikko tulee ihan pian, hulluksihan tässä tulee! :LOL:
 
Lumipuu :'( :'( :hug: olrn niin pahoillani puolestanne. Jotenkin uskoin niin vahvasti että sun asenteesi ja se, että jaksoit uskoa ja toivoa, olisi riittänyt onnelliseen lopputulokseen. Voimia teille kovasti.

Doris pahoittelut myös sulle. Ei kamalasti anna toivoa PAS onnistumiseen tämä meidän ketju. Voimia myös teille.

).( Huomenna on ultra, jossa katsotaan miltä näyttää eka ivf:n jälkeinen kierto luomuPASsia ajatellen. Saapa nähdä. Jos omiin tuntemuksiin voi luottaa, niin kyllä siellä munasolu olisi kasvamassa ja ovulaatio osuisi alkavalle viikolle. Siinä tapauksessa siirto olisi sitten vappuviikolla.
 
meikku vastailenpa sulle..käyn lukemassa aina välillä tätä ryhmää. :) Elikkäs me kanssa jonotettiin ensin se 6kk naikkarilla. Mun piti soittaa sinne silloin joulukuun puolessa välissä kun menkat alkoi ja 6 kk alkoi olla täynnä. Sieltä sanottiin heti että ei pystytä tarjoamaan meille hoitoa hoitotakuun puittessa. Saatiin maksusitoumus väestöliittoon. Sieltä soitettiin meille viikossa. Eka aika oli tammikuussa ja eka IVF helmikuussa. Joka ei onnistunut. Sitten kierto väliä ja huhtikuussa pas joka onnistui. Nopsaa hommat siis eteni väestöliitossa. Ja kokoajan sama lääkäri. =)
 

Yhteistyössä