Kympin hoidot

Muoks: tänään 19.4. klo 8:30:

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************19.4.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Firefox.................3. IVF....................pi.............19.4....21.4....OYS
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16
Tinka-...................1.ICSI..................ly...............vko 16.............
Nemi77.................2.IVF....................pi..............vko 17.............VL
karmilla.................1.IVF....................ly.................vko 17..........FER
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu......................vko 17..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS..................................vko 17..NKL
Inia.......................3.IVF.....................................vko 17.........
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Mimosah76...........1.IVF:n 1:pAS........lu........................huhti..FER
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
wabisabi...............2.IVF....................ly..............huhtikuu........FER
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................huhtikuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu....
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä..................................TAYS
Paiju ......................................................................................
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
Amelie80..............3.ICSI...................................toukokuu........
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n.3.PAS.....lu.......................touko...OYS
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19..........TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19..........FEL
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21..........TAYS
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 21.........AVATre
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS........lä....................vko 21...FEL
Peppiina78............2.IVF......................pi............vko 22.........
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Doris79...............................PAS.....................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Myyrä2...................2.IVF......................................................
Meikku...................2.IVF......................................................NKL
Lumipuu................3.ICSI...................................................TAYS
toivorikas-72........4.ICSI.....................................................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Hopping.......AVATre................:heart::heart:..............10..........
Salvia........................................:heart:...............8.........
Heni ............AVATre..................:heart:................4..........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............vt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............vt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............vt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
 
Nega testattu clearbluen digillä. Tiedän, että on aikaista (veritesti ois perjantaina) mutta menkkamaisia tuntemuksia mahassa, joten eiköhän se ollut siinä tällä kertaa tämä blues. Hopping ja Heni, plussatsemppiä teille! Hoitakaa homma himaan, että saadaan tältäkin piinisrundilta pidennettyä tuota plussalistaa.
 
Kirkas valkoinen naga täälläkin testattu tänä aamuna. :'( Kyllä toiveet aikalailla karisi - tämä nimittäin todisti, että on ollut ihan luulotautia nämä mun oireilut. Jos on oikeasti oireita, täytyy olla hcg vähän koholla. Ja ei ollut... Veritestiä odotellessa siis. Testi oli Prisman Pregnant - ei järin herkkä, mutta silti. Minusta olisi pitänyt jo jotain näkyä, jos olisi plussa tulossa. *pah*
 
salvia On liian aikasta testata. Ja Hopping älä luovuta vielä.
Sain kerran plussan pp9 mutta oli niin haalea, etten erottanu sitä vaan kattomalla. testi piti laittaa ikkunaa vasten ja viiva sitten erottui :saint: mutta se päättyikin ikävästi.. tuli km :(
Toivottavasti saisitte vielä plussan! :wave:
 
Meg
Miten muilla on tullut "oikeat"menkat hoitojen jälkeen? Eli mullahan oli IVF maaliskuus ja menkat alkoi kun epäonnistui hoito ja kierto 32, niin nyt tavallaan ne oikeat menkat eivät ole alkaneet, kp 32 olis ollut to. Voihan se olla että ne vielä tänään alkaa esim, mut haluun tietää että miten muilla on ollut.. Tein kyllä raskaustestin pe, mut nega oli.. Oon ihmetellyt kun ei ole nyt munasarjoissa tuntunut miltään, aina ennen menkkoja hirveä kipu kun endo.. rinnoissa välillä juilimista.. Kun to ei menkat ala teen kyllä testin, vaikka en usko tähän et oisin raskaana.

ja ovulaatio oli 2 viikkoa sitten..
 
Hopping ja Salvia älkää ny luovuttako, en usko että näin varhainen testaus olisi lopullinen vastaus. Odottakaa sinne pp14 asti ainaki, jooko?! =)

Soittelin Avalle ja ne oli pakastanu uudestaan sen yhen alkion joka sinne jäi. Se oli ollu 9 soluinen.
 
Meg


toivorikas Joo, niin arvelinkin että menkat tulee myöhässä, eli ei varmaan kannata edes testejä tehä, vai? Ei viittis turhaan maksaa kalliista testeistä. Ihmettelen vain kun ei juili munasarjoja.. toiveajattelua vain :kieh: Ihmettelitkö sinä silloin että oletko raskaana ku menkat myöhästyivät..?
 
Meg: joo, taisin testinkin tehdä. :LOL: . Mulla oli myöskin lähes täysin kivuttomat ne menkat mitkä tuli ilman ovulaatiota, onhan se tavallaan ihan järkeenkäypääkin, jos munasolu ei irtoa niin ei varmaan keltarauhanen aktivoidu eikä sitten kroppa muutenkaan toimi kuten normaalissa kierrossa...
 
Meg

toivorikas Anteeksi tyhmyyteni mut mitä tarkoittaa anovulatorinen? En ole ikinä kuullut tota sanaa :$ Ja tosiaan minä bongasin pari viikkoa sitten ovulaation, eli siksi mietin.. Jos esim teen to testin, eli viikon myöhässä menkat olisi silloin, niin pitäiskö silloin testin olla varma tuloksesta?
 
Lumipuu :'( :hug: muillekin kellä negaa :hug:

Meg Mullahan oli se 64 päivänen kierto, eli kantsii varmaan melko pian alottaa keltarauhaskuuri jollei mitään menkkatuntemuksiakaan oo. Mulla oli jotain lieviä niihin aikoihin kun ois pitäny normaalisti alkaa mutta sitten nekin hiipu ja tosiaan vasta primoluteilla saatiin vuoto aikaan. Syynä oli ilmeisesti hormonaalinen kysta.

Anovulatorinen kierto = kierto, jossa ei ole ovulaatiota.
 
Meg


risupesä Ok, enpä tuota olekaan tiennyt.. No, kauanko ootan menkkoja? Ja jos ei kuulu, nii soitto hoitopaikkaan? Varmaan ultraavat ja katsovat tilanteen.. Jos oottas tän huhtikuun ja sit soittais jos menkat ei ala? Mä arvasin että en voi olla raskaana :headwall: :'(
 
Lumipuu voi todellakin sanoa, että seisoit loppuun asti saappaat jalassa. Nostan sinulle hattua, asenteestasi se ei ainakaan ollut kiinni. Uskon, että vuorosi tulee, yritä jaksaa nämä kurjat päivät ja kerätä voimia uuteen yritykseen. Olet sitkeä sissi :hug:

Doris, sinullekin tsemppiä kovasti näihin päiviin!

Ja naiset, mitä me on sovittu?!? Niitä testejä ei tehdä liian aikaisin. Ehtiihän sitä itkua tuhertaa sitten aikanaan, mutta niitä raskaana kunnes toisin todistetaan- päivien onnea kukaan ei voi viedä pois. Älkäähän siis hätäilkö! Päiväkin enemmän on onnen säilömistä pahojen päivien varalle.

Muillekin vilkutuksia! Piipahtelen ja olen nyt vaan puhdistanut päätä akupunktiossa, aika ihanaa on. Yllättävän hyvä olo hoidon jälkeen koko viikon. Mieli siis seesteinen.
Joku voisi nyt kyllä sen plussan taas napata ketjuamme piristämään!
Isis
 
Yleinen ohjesääntö kai on että pari viikkoa kun on myöhässä ja testi nagaa niin vois soittaa polille ja kysyä mitä tehdään. Mulla vielä pariin kertaan käskettiin sittenkin ootella ja ootella :headwall: pakkohan se sit oli kun halusin että tarkistetaan josko vika löytys. Mutta voihan ne ehkä antaa sieltä puhelimessakin luvan alottaa kuuri. Varmaankin ensin laittaa kuitenkin hcg-verikokeeseenkin.
 
Hopping ja Salvia: Toivottavasti plussat ilmestyy neljän päivän päästä!!

Katsoin, että aika moni onkin menossa punktioon ensi viikolla! Firefoxille tsemppiä tämän viikon punktioon!

ON: Mulla on tänään lääkärikäynti kp7 neljän illan puregon 100 iu piikittelyn jälkeen ja 4 kpl 10-11 mm munasoluja löytyi. Sen lisäksi oli 4+5 kpl 8-9 mm kokoisia ja myös 5+4 kpl alle 7 mm. En sitten tajunnut kysyä että tarkoittaako tuo sitä että saalis olisi mahdollisesti 4 kpl vai 13 kpl? Vai eikö sitä vielä pysty yhtään sanomaan? Lääkäri oli sen verran positiivinen, että minä hymyilin typertyneenä vieressä enkä tajunnut kysyä. Todennäköisintä on että punkio on ensi viikon maanantaina, mutta pieni varaus pidetään perjantaille. Keskiviikkona on uusi ultra. Hoitaja näytti mulle orgalutran piikin ja huomenna olisi tarkoitus laittaa se ekaa kertaa. Hoitaja varoittelikin että piikki on "tylsemmän" tuntuinen kuin puregon ja neuvoi pistämään sitä hieman viistosti. Puregonin annostus pidetään samana.

Olo nousi taas toiveikkaaksi ja kävin ostamassa uuden kevättakin, kun edellinen on sen verran tyköistuva, ettei mennyt enää kiinni. Turvotus siis jatkuu ja lisääntyy..
 
Punktiosta kotiuduttu ja saaliina oli 15 elämänmyönteistä kaveria :) Keskiviikkona sitten siirto ja silloin viimestään saan tietää, että montako niistä on hedelmöittynyt. Hiukan tuo vatsassa kipristelee, mutta pahemmistakin paikoista selvitty. Nyt sohvalle lepäileen ja isäntä saa passata :LOL:
 
Isis: olipas hieno viesti minkä olit laittanut tänään :)

Kärvistelen täällä itse piinispäivällä 4. Meinasin jo ajaa apteekkiin ja ostaa kasan testejä kaappiini. Sitten tulin viideksi minuutiksi järkiini. :eek:
Ja senhän Isiskin tuossa kiteytti hyvin siihen onnen säilömiseen :heart:
Miten tässä emännän pääkoppa pimahtaisikaan kun pissisi tikkuun kolmesti päivässä jo tässä vaiheessa??
:D

Mitä mieltä olette, oi kokeneemmat (valitettavasti) kanssasisareni tästä?: koska alkio pitkässä IVF hoidossa kiinnittyy jos kiinnittyy? Onko aikataulu suht sama kuin normaalissa alkion hedelmöittymisessä? Eilisestä yöstä on tuntunut viiltelykipua. Punktiosta toivuin jo perjantaihin mennessä oikeastaan kokonaan. Nyt arkuus ja kipuilu, joka on ihan erilaista kuin menkkakivut, on tullut piinapäiviäni tehostamaan.
Mulle nämä ovat ihan outoja juttuja kaikki. Kun olen jo 5 vuotta kärsinyt hiljaa lapsettomuudesta. Oli ihan ihmeellistä tuolta yhdestä ketjusta katsella plussakuvia, - en ole koskaan nähnyt sellaista! No, oon halpa vaimo. Mua ei tartte viedä Pisan torneille tai Venetsian kanaaleille. Oma vessa ja tikku käteen riittää. Siinä on mulle nähtävyyttä.

Mulle ei koskaan kukaan ole kertonut limakalvojeni paksuutta...odotettavissa on kai että on hyvä kun kärsii endosta??

Voiko kreippimehun liialla litkimisellä ollakin haitallisia vaikutuksia mahdolliselle alkiolle ja sen kiinnittymiselle? :|

Punktiota edeltävänä iltana istuin terassilla saunan jälkeen. Talomme yli lensi Tampereen TAYSia kohti 5 kurkea (olin kyllä näkevinäni eksyneitä haikaroita). Silloin olin varma että ne vievät meidän vauvaa klinikalle.
 
Salvia Kiitos kasvulannotteista =) . Älä vielä luovuta, jospa se plussa vielä ilmestyy virallisena testipäivänä!

Hopping Samat sanat sulle, älä luovuta vielä!

Isis Hyvä viesti sulla =) , juu eipä se kannattais liian aikaisin testailla...

Tinka Hienolta määrältä kuulostaa =) Eiköhän sulla enemmän muniksia tule, kun vasta 4 päivän piikittelyn jälkeen noin hienosti jo löytyy =) Kasvusäteitä pienemmillekin muniksille!

Firefox Mahtava saalis =) Nyt vain lepäilet ja nautit miehen passailusta, onpa sit kroppa hyvässä kunnossa ottamaan pikkanen vastaan!

Miiru82 Hmm, jospa nuo kipuilut ois kiinnittymiskipuja! En osa sanoa tosta kiinnittymisestä. Ihana toi sun kurkijuttu, tippa tuli linssiin :)

on: tänään ollu töissä (kiire päivä) kipua oikeassa munasarjassa (vasemmalla ei niin paljo :/ ), sellasia teräviä viiltoja ja painon tunnetta tuntuu. Toivottavasti hyvä merkki. Huominen ultra jännittää. Tiedän, että itku tulee jos munissaalis on pieni. Vaikka olen siihen jo henkisesti valmistautunutkin. No tuntemukset on ainakin paljon voimakkaammat munasarjoissa, kun eka hoidossa.
 
Heipä hei!

Tämä hyppäis uusiksi kyytiin.. :wave:

Kävin tänään Taysissa kontrollikäynnillä ja sain reseptit. Lyhyellä kaavalla mennään ja Puregon alkaa heti kp2. Eka hoito aloitettu aikanaan Arimidexilla ja toinen hoito tammikuussa alkoikin vasta kp9 mutta suoraan Puregonilla. Saas kattoa miten tähän reagoin.

Tänään kuitenkin vasta kp20 ja aloitin Terolutit 2tbl/päivässä 10 päivän ajan. Suunnilleen vapun jälkeen siis alkaa piikittely ja punktio sitten viikolla 20.

Palailen paremmalla ajalla lueskelemaan kuulumisianne.

Raitis
 
Meg: Mulla katos totaalisest menkat hoidon jälkeisellä kierrolla, osasin aavistella jotain ja söin varmuuden varalta terolut kuurin kp 15-24 (kun mulla oli niitä kaapissa) ja aina ennen on terolutien kanssa vuoto tullut suht säännöllisesti muutama päivä viimeisen terolutin jälkeen, nyt sitten ei mitään. Soittelin klinikalle ja siellä ultrasivat ja totesivat kp 38 että ei sieltä mitään menkkoja ole tulossakaan kun limakalvokin niin ohut, ja jouduin sitten aloittamaan yasmin e-pillerit joilla menkat toivottavasti saadaan aikaseksi. Tästä kierrosta taitaakin tulla oikein ennätyspitkä nyt kp 43 menossa ja pillereitä pitää vielä syödä yli pari viikkoa, mutta toivonmukaan sitten vihdoin menkat alkais. En tajua miten hoidot voi sekottaa oman hormonitoiminnan näin totaalisesti. Tuntuu että PAS:ia joutuu odottamaan iäsyyden kun kiertokaan ei toimi enää. Ja sitten vielä määrättiin pillereiden kanssa aloitettavaksi synarela sumute, eli olematon hormonitoiminta sammutetaan taas uudestaan ennenkun se saadaan edes alkamaankaan. Toivottavasti sulla ei menis sentäs näin vaikeeks.
 
Isikselle kiitos hienosta muistutuksesta... :flower: Näinhän se on, että aikaisella testauksella riistämme vain itseltämme niitä pieniä onnenhetkiä, jolloin on ainakin hetken raskaana ja kantaa yhtä tai kahta kullannuppuaan...
Niin pahalta mustakin on tämän päivän tuntunut tuon negan testaus, ettei oo tosikaan. Tosissaan saa itsestään etsiä sitä toivonhippusta jostain syvältä. Onneksi Kauniissa ja Rohkeissa Pheobe kuoli, että sai ihan luvan kanssa tirauttaa pari kyyneltä... ;)
Sen kyllä sanon, että hiton epäreiluu tämä on, jos negana säilyy. Niin uskomattoman pahoinvoiva olen taas tänään ollut, että huhhuh... Vatsa on kuin ilmapallo, ilmavaivat "mielenkiintoiset" ja koko ajan yököttää siinä määrin, että heikottaa. Jos ei muuta, niin mun kroppa reagoi ainakin erittäin voimakkaasti tähän zumenon + luge yhdistelmään, lisääntyvässä määrin mitä pidempään näitä on nappaillut.

Firefoxille paljon onnea hienosta munasaaliista. :) Toivotaan, että hedelmöittyminen on yhtä tuloksekasta. :hug:
 

Yhteistyössä