Alkuperäinen kirjoittaja opiskelva yh:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelva yh:
Voi kuule, tiedän, että tulet saamaan opintotukea ja asumistukea. Opiskelijalta ei mene päivähoitomaksuja ja yms. laskut kuuluvat kuule ihan perusosaan.
Opiskelija voi saada toimeentulotukea vain niiltä kuukausilta, jolloin ei opiskele tai sitten jos perheessä on huikeita lääkäri- ja sairaalamaksuja, jotka korvataan, mutta muutoin se ei arjen summia lisää.
Aika pahasti pieleen meni

Me emme saa asumistukea, me joudumme ihan itse maksamaan asumisen, päivähoitomaksut sun muut laskut. Miehelläni on pieni palkka ja jo nyt meidän kokoinen perhe saa enemmän sossusta mitä meille jää asumisen jälkeen.
Opiskelija kohtaat sitten karun todellisuuden. Opiskelijat eivät saa rahaa sossusta lainan takia.
Karun todellisuuden? Mä olen opiskellut jo ammatin ja tehnyt sen aikana helvetisti töitä, joten kyllä se oli varmasti karumpaa kuin sossun kielteinen päätös :saint:
Sitä mä ihmettelen, että mistä sinä voit tietää saanko MINÄ sossusta rahaa, kun meillä ei ole samat tulot eikä samat menot. Tiedän kyllä paljonko meidän kokoiselle perheelle pitäisi sossun normien mukaan rahaa jäädä eikä se summa ole pieni.