Kyllä toi pentu on yksi...

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Se on ihme kyllä ettei äiti saa purkaa negatiivisia tunteitaan (jotka ovat kyllä täysin sallittuja) mihinkään, vaan kaikki pitäs pitää sisällä. Ihmekös tuo, jos sitte joskus myöhemmin räjähtää kaikki.
Negatiivisetkin tunteet ovat normaaleja tietyissä määrin.

Mä en vaan ymmärrä noita jeesustelijoita, jotka eivät salli äidillä olevan huonoa hetkeä ollenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Semu:
On kai niitä muitakin muotoja purkaa tunteitaan kuin palstalle tai suoraan lapseen... :whistle:
No mitä muotoja mulla täällä neljän seinän sisällä on? Kerro nyt niin kokeilen.
Täällä joku kirjoittikin jo, että kirjoita vaikka paperille ja revi se paperi sitten. Se on vaikea sanoa, mikä kenelläkin toimii. Itse täytyy kokeilla ja löytää se oma juttu..
Julkiselle keskustelupalstalle en suosittele tuohon sävyyn kirjoittamaan, koska ihmiset tosiaan kauhistelee ja saattaa ottaa tosissaan.

Joka tapauksessa tsemppiä sinulle ja 4-vuotiaallesi. Kyllä tuo vaihe ohi menee ihan varmasti. :hug:
 
mene hoitoon
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Ettehän työ nyt jumankauta ole tosissanne? Mitä sitä pitää sanoa jos kaikki ketuttaa ja väsyttää? Miä raivoan ja huudan ja kiukuttelen ja haukun kaikki maan rakoon. Ei miulla ole koskaan mieli tehnyt kersaani lahdata. Vaikka se on maailman raivostuttavin paskianen välillä. Mutta aina rakkain :heart: Ihmiset purkaa tunteensa eri tavalla, käykö?
peesi tälle. kyllähän miehenkin kanssa tapellessa tulee välillä avattua sanallista arkkua vähän liiaksi, vaikka hän oikeesti on tosi rakas. Ja kumpikin tietää myös sen ettei kaikkee suutuksissa sanottua oteta niin vakavasti, ettei niihin palata jälkeenpäin, sitte kun asia on sovittu
Siis uhkaatteko te riidan aikana tappaa miehennekin?


Kuka voi tosissaan kysyä, että mitä pahaa on siinä että toivoo oman lapsensa kuolemaa???
Säkö et koskaan ajattele lapsestas mitään pahaa. Esim revi kappaleiksi ja polta roviolla :) Kukapa sitä toivoo kuolemaa, kunhan raivoissaan päästää ne aggression höyryt päästään tekstin muodossa pois. Sen jälkeen ajatukset selkiää, senhän takia niitä voimasanoja ja ajatuksia kirjoitetaan, ettei esim. lyö lastaan vaan ajatuksen voimalla poistetaan vihaa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Ettehän työ nyt jumankauta ole tosissanne? Mitä sitä pitää sanoa jos kaikki ketuttaa ja väsyttää? Miä raivoan ja huudan ja kiukuttelen ja haukun kaikki maan rakoon. Ei miulla ole koskaan mieli tehnyt kersaani lahdata. Vaikka se on maailman raivostuttavin paskianen välillä. Mutta aina rakkain :heart: Ihmiset purkaa tunteensa eri tavalla, käykö?
peesi tälle. kyllähän miehenkin kanssa tapellessa tulee välillä avattua sanallista arkkua vähän liiaksi, vaikka hän oikeesti on tosi rakas. Ja kumpikin tietää myös sen ettei kaikkee suutuksissa sanottua oteta niin vakavasti, ettei niihin palata jälkeenpäin, sitte kun asia on sovittu
Siis uhkaatteko te riidan aikana tappaa miehennekin?


Kuka voi tosissaan kysyä, että mitä pahaa on siinä että toivoo oman lapsensa kuolemaa???
en mä kyllä mitään kuoleman toivetta tossa nähny
Ai et vai. "Tekis mieli lyödä kirveellä päähän"
Vai mitä sä luulet siitä tapahtuvan? :xmas:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja HEI HALOO:
Anteeksi kaikille, mutta kun itse istun lastensuojelulaitoksessa yövuorossa niin kyllä aika vakavasti otan tuollaiset kirjoitukset vaikka netti vain onkin. Kun tuollaisia asioita netin välityksellä useamman kerran pohtii, niin niitä ei tarvitse kuin kerran toteuttaa oikeassa elämässä. Jälki on selvää silloin.
Useimmiten on parempi sanoa ääneen mitä ajattelee kuin tehdä, kuten ajattelee =)

 
huono äiti
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Se on ihme kyllä ettei äiti saa purkaa negatiivisia tunteitaan (jotka ovat kyllä täysin sallittuja) mihinkään, vaan kaikki pitäs pitää sisällä. Ihmekös tuo, jos sitte joskus myöhemmin räjähtää kaikki.
Negatiivisetkin tunteet ovat normaaleja tietyissä määrin.

Mä en vaan ymmärrä noita jeesustelijoita, jotka eivät salli äidillä olevan huonoa hetkeä ollenkaan.
Näitä ^ tarinoita luemme lehdistä...
 
Minusta on ihan tervettä tuntea joskus tarvetta hetkellisesti vaikkapa pakastaa lapsensa.Siis hetkellisesti ja tunnetasolla.
Ohikiitävästi. ennenkuin joku soittaa minustakin poliisille..

Se,ettei ole vrk. ssa yhtään omaa aikaa, ei hiljaista hengähdystaukoa syö kyllä sisintä.
 
huh
palstalaisten mielestä on siis normaalia uhata omaa lastaan kirveellä ja lekalla.
jo on sakkia kertakaikkiaan.

toivottavasti sinä vieras olit tosissasi ja teit ilmoituksen.
sairasta sanon minä
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Se on ihme kyllä ettei äiti saa purkaa negatiivisia tunteitaan (jotka ovat kyllä täysin sallittuja) mihinkään, vaan kaikki pitäs pitää sisällä. Ihmekös tuo, jos sitte joskus myöhemmin räjähtää kaikki.
Negatiivisetkin tunteet ovat normaaleja tietyissä määrin.

Mä en vaan ymmärrä noita jeesustelijoita, jotka eivät salli äidillä olevan huonoa hetkeä ollenkaan.
Näinpä!
Meillä kaikilla on varmasti niitä huonoja hetkiä ja negatiivisia tunteita, mutta ei se silti tarkoita ettei rakastaisi ja haluaisi tehdä toiselle jotain pahaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Hohhoijaa, eipä ois pitäny tänne agressioita purkaa.
Valitettavasti noin taitaa olla, saa vaan paskaa niskaansa.. :( Jos totta puhutaan, niin luulen että hyvin monella jeesustelijallakin on ollut noita "kiellettyjä tunteita", mutta eihän sitä täällä parene mainita. Kivempaa korottaa itsensä jollekin alustalle... :saint:

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mene hoitoon:
Kuka voi tosissaan kysyä, että mitä pahaa on siinä että toivoo oman lapsensa kuolemaa???
Säkö et koskaan ajattele lapsestas mitään pahaa. Esim revi kappaleiksi ja polta roviolla :) Kukapa sitä toivoo kuolemaa, kunhan raivoissaan päästää ne aggression höyryt päästään tekstin muodossa pois. Sen jälkeen ajatukset selkiää, senhän takia niitä voimasanoja ja ajatuksia kirjoitetaan, ettei esim. lyö lastaan vaan ajatuksen voimalla poistetaan vihaa.
[/quote]

On kyllä mennyt sairaaksi maailma kun käsketään mennä hoitoon kun ei halua omaa lastaan tappaa :(
Olen tuntenut inhoa lasta kohtaan, olen toivonut että saisin sen hoitoon, että se olisi hiljaa, ettei samassa talossa olisikaan mutta koskaan, ei koskaan ole tehnyt mieli lyödä kirveellä päähän. :(
Ei vaikka kuinka olisi vituttanut, inhottanut ja ärsyttänyt.
 
ajattele positiibvisesti
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
tulkaa hakemaan pois.
Joka ilta samaa vehtausta ja nukahtaa vasta 11 maissa. Tarhassa kuitenkin pakko nukkua pv.unet. Voi vittu en paremmin sano. Ei ole yhtään omaa aikaa ennen nukkumaan menoa ja ton kitinöitä pitää kuunnella viel päivän päätteeks.
Lekalla päähän tekis mieli vetää.
Tai kirveellä.
toivottavasti tää on provo. miten omasta lapsestaan voi ajatella nuin kauheas? kannattaako niitä lapsia hankkia, ku oot valmis jo hakkaamaan`
mä luulen että on parempi purkaa paha olonsa vaikka provosoivastikin tällä palstalla, kuin että se jäisi sisälle kiehumaan ja saattaisi oikeasti tehä jotain lapselleen. Jos on semmonen olo että "mä en jaksa tota pentua", niin sen sanominen jollekin saa tilanteen laukeamaan, alkaa jo naurattaakin. Mutta jos vaan on hissukseen, tunteet voi patoutua ja purkautua jopa vihana lasta kohtaan. En mä ajattele että ap vihaa lastaan, vaan hällä on synkkä olo johtuen muun muassa lapsen kiukuttelusta
Tuo oli aika viisaasti sanottu, mutta täällähän se ei auta. Kirjoittaa paperille kaikki pahat ajatukset, sieltä sitten rauhottuneena on hyvä lukea etä noin pahalta tuntui mutta onneksi en tehnyt mitään peruuttamatonta.
Voimia sinulle ja lapsellesi.
 
ei edes huumorillakaan!
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Hohhoijaa, eipä ois pitäny tänne agressioita purkaa.
Rankkoja sanoja käytit purkaaksesi aggressioitasi! Eihän tuo episodi edes ollut lapsesi vika, vaan päiväkotiin pitäisi antaa paljon palautetta päikkäreistä! Ei meidänkään vajaa 3v. nuku kotona aina päikkäreitä.. Onko ketään jonka kanssa voisit keskustella, ystävä?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Hohhoijaa, eipä ois pitäny tänne agressioita purkaa.
Valitettavasti noin taitaa olla, saa vaan paskaa niskaansa.. :( Jos totta puhutaan, niin luulen että hyvin monella jeesustelijallakin on ollut noita "kiellettyjä tunteita", mutta eihän sitä täällä parene mainita. Kivempaa korottaa itsensä jollekin alustalle... :saint:
Onko oikeasti näin yleistä että kielletyt tunteet tarkoittaa mm. sitä että haluaa tappaa oman lapsensa? Vai onko plussan väki vain tavallista sairaampia?
 
pienten lasten äiti
ihan rehellisesti sanottuna en ole kyllä ikinä ajatellut lapsistani nuin. Käämit kärähtelee täälläkin, mutta eipä ole ikinä tullut tuollaiset ajatukset mieleen. Vaikka olisin kuinka raivona.
Ei minusta tuo ihan normaaliakaan ole.
En silti epäile että ap ois jotain lapselleen tekemässä, jotkut on vain ronskimpia tuossa kielenkäytössä. En myöskään usko että mihinkään hälytyskeskukseen on soitettu, joku vaan hokas kirjottaa nuin ja paljon saikin silla vastauksia.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Hohhoijaa, eipä ois pitäny tänne agressioita purkaa.
No varmaan tiedät, että tää palsta ei ole paras mahdollinen paikka siihen :D Mutta sen tiedän, että jos sinä vahingoittaisit lastasi, mäkin olisin Matti Nykänen =) Mä muuten just tänään sanoin kollegalle, että oispa tehnyt mieleni mojhauttaa yhtä asiakasta pesäpallomailalla ja lujaa. Mutta mä vain sanoin sen kollegalle ja jätin asiakkaan ja pesäpallomailan sikseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Hohhoijaa, eipä ois pitäny tänne agressioita purkaa.
pura ihan rauhassa :xmas:
Ehkä kumminkin parempi purkautua tänne kuin puhua harkitsemattomia päiväkodin henkilökunnalle. Heille jos kertoisit rennosti tuntemuksesi yömyöhään väsyneenä, heidän olisi pakko ilmoittaa eteenpäin. Vaikka hyvin tietäisivätkin, että kyse ei ole mistään vaarallisesta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
palstalaisten mielestä on siis normaalia uhata omaa lastaan kirveellä ja lekalla.
jo on sakkia kertakaikkiaan.

toivottavasti sinä vieras olit tosissasi ja teit ilmoituksen.
sairasta sanon minä
lapsi ei tiedä tuosta äidin pahasta olosta ja tunteenpurkauksesta, ja parempi niin. Ei ole normaalia uhata lastaan, mutta on normaalia olla joskus niin väsynyt että mieleen tulee semmoinen ajatuskupla mitä ei toteuta, ei edes ajatuksissaan, vaan sen ajattelee sanallisesti voimakkaammin. Eli kun ajattelee "hitto mikä kakara, en jaksa sitä sekuntiakaan", niin sen ajatuksen esiin tuomisen jälkeen tuntuu jo niin paljon paremmalta ettei enää ajattele niin. Ja missään vaiheessa ei ole ehkä sille lapselle vihainen, vaan ehkä itselleenkin, ja sille tilanteelle
 
otan osaa
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mene hoitoon:
Kuka voi tosissaan kysyä, että mitä pahaa on siinä että toivoo oman lapsensa kuolemaa???
Säkö et koskaan ajattele lapsestas mitään pahaa. Esim revi kappaleiksi ja polta roviolla :) Kukapa sitä toivoo kuolemaa, kunhan raivoissaan päästää ne aggression höyryt päästään tekstin muodossa pois. Sen jälkeen ajatukset selkiää, senhän takia niitä voimasanoja ja ajatuksia kirjoitetaan, ettei esim. lyö lastaan vaan ajatuksen voimalla poistetaan vihaa.
On kyllä mennyt sairaaksi maailma kun käsketään mennä hoitoon kun ei halua omaa lastaan tappaa :(
Olen tuntenut inhoa lasta kohtaan, olen toivonut että saisin sen hoitoon, että se olisi hiljaa, ettei samassa talossa olisikaan mutta koskaan, ei koskaan ole tehnyt mieli lyödä kirveellä päähän. :(
Ei vaikka kuinka olisi vituttanut, inhottanut ja ärsyttänyt.
[/quote]

no hoitoon mä sut kyllä passittaisin ihan muista syistä, joita sä et kai itsessäsi huomaa
 
huono äiti
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
palstalaisten mielestä on siis normaalia uhata omaa lastaan kirveellä ja lekalla.
jo on sakkia kertakaikkiaan.

toivottavasti sinä vieras olit tosissasi ja teit ilmoituksen.
sairasta sanon minä
Missä kohtaa ap on lastaan uhannut?? En nyt ymmärrä :eek:
Se, että suutuspäissään päästää kirjoittaen paineet pihalle ei ole kenenkään hengen uhkaamista.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja pienten lasten äiti:
ihan rehellisesti sanottuna en ole kyllä ikinä ajatellut lapsistani nuin. Käämit kärähtelee täälläkin, mutta eipä ole ikinä tullut tuollaiset ajatukset mieleen. Vaikka olisin kuinka raivona.
Ei minusta tuo ihan normaaliakaan ole.
En silti epäile että ap ois jotain lapselleen tekemässä, jotkut on vain ronskimpia tuossa kielenkäytössä. En myöskään usko että mihinkään hälytyskeskukseen on soitettu, joku vaan hokas kirjottaa nuin ja paljon saikin silla vastauksia.
Ihmiset on erilaisia ja heillä on erilaisia tapoja purkaa kiukkuaan. Tiesitkö muuten, että jotkut jopa huutavat lapsilleen?

 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä