Kyllä oli jotenkin ahdistavaa, kun koulussa 4. luokkalaiset tytöt näyttävät "aikuisilta"..

  • Viestiketjun aloittaja Kauhistunut
  • Ensimmäinen viesti
Kauhistunut
Siis lapsen kroppa on puettu aikuisten vaatteisiin. Vein lapset kouluun torstaina ja kävin samalla open juttusilla, huomasin siinä naulakoilla 4lk tyttöjä, jolla oli mustat korkkarisaappaat jalassa, leggingsit ja minimekot. Siis sellaset tosi seksikkäät, jotka ei minussa olis herättäneet mitään närää, jos nää tytöt olis olleet ees himppusen vanhempia.

Mut kyllä ite vanhempana olis pakko puuttua, jos omat LAPSET alkas noin pukeutumaan. Ehkä ymmärtäisin jos olis vaikka joku disko, mut koulupäivänä! Emmä tiiä, oonko mä jäänyt tästä kehityksestä jälkeen, mut hurjalta tuntui. Minusta ala-asteikäisen ei pitäs vielä edustaa seksikästä pukeutumista, eiköhän sitä kerkee myöhemminkin.

Vai olenko ainoa joka on tätä mieltä?
 
"nenna"
Kyllä meidän tytöt ei pistä tuollaisia vaatteita päälleen kouluun (onneks siihen on vielä aikaa ja muoti ehtii muuttua). Musta on hirveätä, että tuollaisista 10-vuotiaista pitää jo tehdä "aikuisia"...
 
  • Tykkää
Reactions: niukinnaukin
gdg
Onhan noita pikkupikkuvaatteita jo eka-tokaluokkalaisilla ja esim. täällä isossa kaupungissa käyttävät jopa meikkiä ja värjäävät hiuksia (ensimmäinen hiustenvärjääjä oli eskarissa!).
Itselläni tyttö 4lk ja johtuisiko sitten urkkaluokasta mutta suurin osa pukeutuu verkkareihin, collareihin ja huppareihin tai vaihtoehtoisesti pillifarkut ja huppari/neule/trikoopaita. Yks käyttää huulikiiltoa, oppilaita on 21.
 
"aapee"
[QUOTE="nenna";27274708]Kyllä meidän tytöt ei pistä tuollaisia vaatteita päälleen kouluun (onneks siihen on vielä aikaa ja muoti ehtii muuttua). Musta on hirveätä, että tuollaisista 10-vuotiaista pitää jo tehdä "aikuisia"...[/QUOTE]

Niinpä, tämä oli just se minun pointti..
 
  • Tykkää
Reactions: niukinnaukin
[QUOTE="aapee";27274701]Riiviöiden äiti: En TODELLAKAAN nähnyt lapsia seksikkäinä, vaan vaatteet!![/QUOTE]

Jos hame on "liian lyhyt" sieltä alta näkyy lapsi, eli en ymmärrä miten joku vaate on seksikäs?
Samat lapset on rannalla bikineissä, olematta seksikkäitä, mutta samanlaisissa bikineissä voi joku 20v upea nainen olla erittäin seksikäs.
Eli miten vaate on seksikäs?
 
Asun italiassa ja täällä lapset puetaan (valitettavasti) pikkuisiin "aikuisten" vaatteisiin heti kun bodeista päästään eroon... Eli jo 2v näkee leggingsit, minihameen ja jotkut glitter-ballerinat....pojalla kauluspaidat, farkut ja kaikki tietenkin jotain merkkiä, timberlandia, hogania, polo sportia, gapia jne...
 
.....
Siis lapsen kroppa on puettu aikuisten vaatteisiin. Vein lapset kouluun torstaina ja kävin samalla open juttusilla, huomasin siinä naulakoilla 4lk tyttöjä, jolla oli mustat korkkarisaappaat jalassa, leggingsit ja minimekot. Siis sellaset tosi seksikkäät, jotka ei minussa olis herättäneet mitään närää, jos nää tytöt olis olleet ees himppusen vanhempia.

Mut kyllä ite vanhempana olis pakko puuttua, jos omat LAPSET alkas noin pukeutumaan. Ehkä ymmärtäisin jos olis vaikka joku disko, mut koulupäivänä! Emmä tiiä, oonko mä jäänyt tästä kehityksestä jälkeen, mut hurjalta tuntui. Minusta ala-asteikäisen ei pitäs vielä edustaa seksikästä pukeutumista, eiköhän sitä kerkee myöhemminkin.

Vai olenko ainoa joka on tätä mieltä?

No,vanhempien pitäs kyllä kattoa vähän,että miten ne lapset pukeutuu ja kuin monen lapsen vanhemmat viel ton ikäselle ostaa ne vaatteet? Varmaan aika moni,joten tossa kohtaa kenen se syy onkaan. Ihan vanhempien,jotka ostaa ne vaatteet..

Meillä ei menis läpi se "syy",että kun muillakin on..Ihan sama vaikka onkin,niin mun tyttö ei tule pukeutuun paljastavasti ton ikäsenä ja tullaan kyllä kertomaan lapselle se mielipide myös.
Tyttö täyttää kohta 6v. ja en todellakaan anna ton pukea bikinejä ees kesällä,koska on se periaate että ne ei kuulu ton ikäselle ja koko uimapuku on paras.

Eli kyllä mä sun kans samaa mieltä olen,että nykypäivänä lasten pukeutuminen on aivan liian aikuismaista.
 
ruohoruusa harmailee
Vähän sama kuin se, kun oltiin toissaviikonloppuna markkinoilla. Tyttöjä- jotka vaatetuksen ja pakkelikerroksen perusteella olisivat päässeet varmasti lähipubiin oluelle- karusellissa. Kihitystä, kiljuntaa, ja puheesta päätellen ikää taisi olla juuri ja juuri kymmenen vuotta. Ja sit lopuksi se kommentti " mun ripset irtosivat tuulessa".

Luojan kiitos, mun ei tarvinnut lapsena yrittää näyttää aikuiselta!
 
  • Tykkää
Reactions: niukinnaukin
Ken guru
Meillä kyllä tuon ikäinen lapsi pukeutuu ihan normaaleihin lapsen vaatteisiin. Ei tulisi kuuloonkaan että meikkailisi kouluun ja laittaisi minihametta ja korkokenkiä. Tosin ei kyllä itsekään haluaisi.
 
  • Tykkää
Reactions: niukinnaukin
And here we go again!

Mun 2v ja 3v tytöt käyttävät leggareita ja minihameita siinä missä meidän 9v:kin. Vanhillamma on saapikkaita, joissa on sen 1-2 cm korkkoa, enkä mä MITENKÄÄN näe sitä pukeutumistapaa seksikkäänä.

Meillä kaikki lapset käyttävät bikineitäkin, eikä siinäkään ole MITÄÄN seksikästä (mutta paljon käytännöllisyyttä on) sillä kyllä sen seksikkyyden vaatteeseen tekee kantaja, eikä niinkään se itse vaate.

Mä en näe leggareita, minihametta, enkä glitteriballeriinojakaan aikuisten vaatteita. Ne on vaatteita jotka on suunnattu ihan kaikenikäisille. Ja jos valita pitäisi, niin kyllä mä ne glitteriballeriinat ennemmin pikkutyttöjen kenkinä näen, kuin vakavasti otettavien aikuisten :D
 
"aapee"
chef: Leggingsit ja minihame on ok, mut nuo oli sellaset pienet mustat minimekot ja verkko-leggingsit, korkoa kengillä oli varmasti liki 10cm! Se oli oikeasti kyllä sellanen pukeutumistyyli, et itse EHKÄ voisin kuvitella lauantai iltana laittavani, jos olisin lähdössä juhlimaan. Mut ei todellakaan lapsille sopiva tyyli.
 
"aapee"
[QUOTE="aapee";27274790]chef: Leggingsit ja minihame on ok, mut nuo oli sellaset pienet mustat minimekot ja verkko-leggingsit, korkoa kengillä oli varmasti liki 10cm! Se oli oikeasti kyllä sellanen pukeutumistyyli, et itse EHKÄ voisin kuvitella lauantai iltana laittavani, jos olisin lähdössä juhlimaan. Mut ei todellakaan lapsille sopiva tyyli.[/QUOTE]

toisella tytöllä tais olla valkonen mekko ja mustat leggingsit, mut korkoa oli reilusti kummallakin. Itse olisin jo opettajana puuttunut siihen..
 
Mun pointti oli että täältä ei oikein edes saa muita vaatteita, ja sitten pitää olla ulkona varovasti ettei ne glitter-ballerinat mene likaiseksi. Mun mielestä pitäis olla erilaisia vaatteita eri tilanteisiin.
 
[QUOTE="aapee";27274790]chef: Leggingsit ja minihame on ok, mut nuo oli sellaset pienet mustat minimekot ja verkko-leggingsit, korkoa kengillä oli varmasti liki 10cm! Se oli oikeasti kyllä sellanen pukeutumistyyli, et itse EHKÄ voisin kuvitella lauantai iltana laittavani, jos olisin lähdössä juhlimaan. Mut ei todellakaan lapsille sopiva tyyli.[/QUOTE]

No 10 cm korot on kyllä kieltämättä aika hurjat. En omalleni ostaisi, mutta en mä siitä semmoistakaan päänvaivaa saisi, että se mieleeni sen kummemmin jäisi jos jollain randomilla lapsella moiset näkisin.

Pitäisi nähdä kuva asustuksesta jotta siihen voisi ottaa realistisesti kantaa. Mutta jos nyt mietin jotain rock-henkistä 10v tyttöä, niin en pitäisi pahansa mustaa miniminiminaria ja verkkoleggareita. Joku nahkarotsi niiteillä siihen vielä niskaan, niin sehän ois tosi magee yhdistelmä. Mutta ehkä näen tähän kombinaatioon sitten jotkut maiharit jalkaan, enkä 10 cm korkoja.

Tosin tällä säällä se minari ja verkkolegginssit ei ole valinta johon suostuisin. Ellei lapsi sitten laittaisi ulkona ollessaan ulkohousuja siihen päälle.
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
[QUOTE="aapee";27274793]toisella tytöllä tais olla valkonen mekko ja mustat leggingsit, mut korkoa oli reilusti kummallakin. Itse olisin jo opettajana puuttunut siihen..[/QUOTE]

Puuttunut siihen miksi?

Jos siksi että ulkona on kylmä ja vaatetus oli liian vähäistä niin ymmärrän. Mutta en ymmärrä puuttumista muutoin. Tuskin tuossa paljasta ihoa näkyi sen enempää, kuin mitä jumppatunilla, jossa tytöillä on pienet shortsit käytössä. Joten ei liene opettajan ongelma.
 
Keittiönoita
Hameenhelmojen lyheneminen iän myötä on varsin uusi ilmiö. Aiemmin oli juuri toisinpäin eli pikkutyttöjen hameisiin ei ollut tarpeen käyttää yhtä paljon kangasta, koska ei ollut vielä mitään peiteltävääkään. Iän myötä hameenhelmat pitenivät.

Ja Finlalle: mä olen jo sitä ikäluokkaa, jonka mielestä glitterballeriinat ovat nimenomaan pikkutyttöjen eikä aikuisten kenkiä. Ehkä vika onkin nykyisin siinä, että aikuiset haluavat pukeutua kuten pikkutytöt?
 
Keittiönoita
[QUOTE="vierailija";27274818]En kanssa ymmärrä, miksei lapset voi pitää lapsina. Pystyykö siinä minarissa edes leikkimään? Onnneksi itse olen saanut viettää "normaalin" lapsuuden.[/QUOTE]
Mä vietin sitten 60-luvulla varmaan epänormaalin lapsuuden: paksut puuvilla- tai villasekoitesukkahousut ja polven yläpuolelle ulottuva hame oli ihan normaali kouluvaate kansakoulussa.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27274849:
Mä vietin sitten 60-luvulla varmaan epänormaalin lapsuuden: paksut puuvilla- tai villasekoitesukkahousut ja polven yläpuolelle ulottuva hame oli ihan normaali kouluvaate kansakoulussa.
Nyt tiedät itsekin että menet (kuten täällä nyt moni muukin) ihan väärille raiteille tässä keskustelussa. Kyse kun ei ollut mistään tuollaisesta.
 
  • Tykkää
Reactions: niukinnaukin
minusta pikkutyttö ei ole seksikäs edes minihameessa tai bikineissä, mutta tuota meikkamista
& hiusten värjäämistä en ymmärrä! nykyään on ihan tavallista, että jollain 10-vee pikkupimulla
on tyyliin niin punainen tukka, ettei takuulla ole luonnollinen väri ja pakkelikerros naamassa
+ monesti vielä kunnon teinivaatteet siihen päälle. surullista jotenkin :(
 
  • Tykkää
Reactions: emmiina
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27274849:
Mä vietin sitten 60-luvulla varmaan epänormaalin lapsuuden: paksut puuvilla- tai villasekoitesukkahousut ja polven yläpuolelle ulottuva hame oli ihan normaali kouluvaate kansakoulussa.
Toinen epänormaali täällä.

Oliko sulla sukkahousut?
 
"aapee"
No siis, kuten jo ekassa viestissä totesin, mä oon varmaan jäänyt junasta, kun järkytyin tosta tyylistä. Ja jos minä olisin opettaja (onneks en ole) niin olis vaikea kyllä olla tuomatta omaan vanhanaikaista asennetta esille, eli lasten ei kuulu näyttää aikuiselta, ei ainakaan tuollaiselta aikuiselta :D Ei ala-asteikäisen.

Ja kuten sanottu, ehkä jossain juhlissa ja voisin vielä jopa ymmärtää sen meikinkin, jos olis kyse juhlista, mutta kouluun.. Ei, ei ja ei. Mutta tosiaan, tää nyt on vaan mun mielipide.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
Noooo
Jooo alkaa oleen älytöntä että ihan ala-asteella olevat käyttää esim. topattuja rintaliivejä. Miksei aikuisia kiinnosta puuttua lasten elämään :/ kannustettaisiin olemaan lapsia mahdollisimman pitkään eikä lähdettäisi siihen ettei uskalleta ettei vaan erotuta massasta. Se on mun mielestä yksi niistä keinoista millä vähennetään ahdistuneita nuoria. Se vapaa ja huoleton mahdollisimman pitkä lapsuus.
 

Yhteistyössä