Kyllä oli jotenkin ahdistavaa, kun koulussa 4. luokkalaiset tytöt näyttävät "aikuisilta"..

  • Viestiketjun aloittaja Kauhistunut
  • Ensimmäinen viesti
"mies"
[QUOTE="vieras";27275097]Voi mies! Kirjoitit hyvin hierakkisuudesta ja kurista, kunnes menit pilaamaan sen mauttomalla heitolla naisen tarvitsemasta kurista! Yksi lause vesittää heti koko ajatuksen.[/QUOTE]

Ok, sori :) Se nyt oli vähän provokaatiota.
 
Kymmenen sentin korot? En onneks oo nähnyt.

Mutta saapikkaat, legginsit, minihameet, glitter-avokkaat, pillifarkut, yms yms on ihan normaaleja arkivaatteita alakoululaisilla tytöillä mun mielestä. Siinä missä collegehousut, verkkarit, jumpsuitit, tennarit, hupparit ja lenkkaritkin.

Eikä lapsuus lopu legginseihin & saapikkaisiin, ei.
 
"Aapee"
Niinpä. Ja nykyajan lapset ovat usein myös hyvin tietoisia omista oikeuksistaan. Uskalletaan ilkeillä opettajille vanhemmille ja niin edelleen, kun tiedetään että kaikenlainen lapsen kurittaminen on rangaistavaa. (Ei sillä, hyvä että onkin rangaistavaa.) Joskus vaan tuntuu, että keinot loppuu, kun lapsia pitää niin viimeiseen asti varjella :) En tiedä tuliko se pointti nyt tästä selville..
 
Kyllä minä annan tuon tytön pitää ne kevyesti topatut liivinsä, muutoin näkyvät kasvavat rinnanalut terävinä paidan läpi. Käyttää kaikkea mikroshorteseista leggareiden kera pillifarkkuihin, mutta lempparit on isoveljeltä pöllityt collarit (pitäiskö minun nyt tunkea sille kukkamekko päälle ettei lapsuus mene pilalle).
Meikata en anna ja hiuksia ei värjätä, mutta nuo vaatteet ovat tuonikäisten "prinsessaleikkejä" glittereineen, ja se lapsille sallittakoon.

Chef:meillä on käytössä mustat kumpparit valkoisilla kukkakuvioilla ja korolla, tietenkin, säällä kuin säällä, on hienommat kuin tennarit :D
 
???
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27274735:
Jos hame on "liian lyhyt" sieltä alta näkyy lapsi, eli en ymmärrä miten joku vaate on seksikäs?
Samat lapset on rannalla bikineissä, olematta seksikkäitä, mutta samanlaisissa bikineissä voi joku 20v upea nainen olla erittäin seksikäs.
Eli miten vaate on seksikäs?
Oletko oikeasti noin yksinkertainen, vai esitätkö vain? Jos minkä ikäiselle tytölle tahansa laittaa verkkosukkahousut, polven yli ulottuvat piikkikorkoiset saappaat ja nahkaminin ja korsetin yläosaksi, niin voitko muka oikeasti sanoa, että ko tytöllä ei muka ole seksikkäät vaatteet päällä
 
"mies"
Kymmenen sentin korot? En onneks oo nähnyt.

Mutta saapikkaat, legginsit, minihameet, glitter-avokkaat, pillifarkut, yms yms on ihan normaaleja arkivaatteita alakoululaisilla tytöillä mun mielestä. Siinä missä collegehousut, verkkarit, jumpsuitit, tennarit, hupparit ja lenkkaritkin.

Eikä lapsuus lopu legginseihin & saapikkaisiin, ei.
Et näe metsää puilta. Emme voi irrottaa ihmistä ja vaatekappaletta täysin toisistaan. Kokonaisuus on enemmän kuin osiensa summa. Nykyisen lähinnä USA:n urbaanielämästä kumpuavan muodin persoonaa seksualisoiva vaikutus on mielestäni ilmeinen, joka kumpuaa sikäläisestä seksin ja uskonnon tekopyhyydestä.

Yksilö ei nykyään voi itse päättää, mitä hän on koska hän ei pääse täysin irti tästä verkosta. Ainoastaan sen sisällä voi tehdä joitain kompromisseja. Itse esim. suosin muuta muotia kuin amerikkalaista (Britannia, Italia ja Aasia) mutten minäkään voi reväistä itseäni eroon tästä valtaverkosta.

Itsehän en pidä amerikkalaisesta populaarikulttuurista kuin muutamin poikkeuksin ja kritisoin myös sikäläistä korkeakulttuuria.
 
[QUOTE="mies";27275182]Et näe metsää puilta. Emme voi irrottaa ihmistä ja vaatekappaletta täysin toisistaan. Kokonaisuus on enemmän kuin osiensa summa. Nykyisen lähinnä USA:n urbaanielämästä kumpuavan muodin persoonaa seksualisoiva vaikutus on mielestäni ilmeinen, joka kumpuaa sikäläisestä seksin ja uskonnon tekopyhyydestä.

Yksilö ei nykyään voi itse päättää, mitä hän on koska hän ei pääse täysin irti tästä verkosta. Ainoastaan sen sisällä voi tehdä joitain kompromisseja. Itse esim. suosin muuta muotia kuin amerikkalaista (Britannia, Italia ja Aasia) mutten minäkään voi reväistä itseäni eroon tästä valtaverkosta.

Itsehän en pidä amerikkalaisesta populaarikulttuurista kuin muutamin poikkeuksin ja kritisoin myös sikäläistä korkeakulttuuria.[/QUOTE]
Sori, melkein nukahdin.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
???
Olen kyllä itse kukkahattuna kauhistellut samaa. Viereisen ala-asteen pihalla näkee joka päivä niin järkyttävän näköisiä tapauksia, että oikeasti ei voi silmiä uskoa. Oikeasti tosi surullista, miten jo tuon ikäisenä ylipäänsä pitää miettiä jotain ulkonäköjuttuja. Ja en tajua, mitä näiden lasten vanhempien päässä oikein liikkuu.
 
"vieras"
Missä muka tuollaisia tyttöjä näkee. Aina kun nykyisin näkee esim. kuudesluokkalaisia, niin oikein hätkähtää, että noinko lapsia ovat. Itse olisi olevinaan niin iso silloin.
 
"mies"
Sori, melkein nukahdin.
Ja minä haluaisin keskustella palstalla älykkäästi koska olen kiinnostunut tällaisista ilmiöistä. :) On niin ihanan demokraattista lytätä kaikki vähänkin korkealentoisempi ajattelu ;) Samaa massaahan tässä kaikki ollaan, oletkos siinä. Tämäkin ajattelu muuten jenkkiläisen kulttuurin satoa yhdistettynä kotikutoiseen sosialismiimme.

Sinäkin toteutat niitä "peruskaavoja" joita meidän kulttuurissa on asenteinesi ja arvoinesi. Asiaa ei kysytä sinulta vaan sinä "joudut" käyttämään ja "omaksut" ne tuosta vain. Vain koulutus ja ehkä pohdinta voi saattaa tietoiseksi niistä. Ja näitä ei ikävä kyllä useimmilla ole tarpeeksi, koska se vaatii valtavasti perehtymistä yhteiskuntaan, historiaan ja yleensä kulttuuriin liittyvistä aiheista ja myös aikaa. Useimmille ihmisille viihde on ajan täytettä ja koulutukseksi riittää joku, josta on hyötyä yhteiskunnalle. Näin "oikea" radikalismi pysyy tehokkaasti kurissa.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27275225]Mikset ole vertasessasi seurassa vaan mammapalstalla?[/QUOTE]

Koska haluan opettaa ja valistaa tavallisia ihmisiä, yrittää popularisoida tietoa. Olen tehnyt samaa iltalehden palstalla kunnes tuli rekisteröitymispakko. Ja koska naiset kiinnostavat niin ihmisinä, ajattelultaan kuin historiallisesti.
 
Mun mielestä nykypäivänä on mennyt pukeutumiset vähän sekaisin. Eli mielestäni on hassua, että perustrikoomekossa mennään juhliin, mutta arkena vedetään pikkumustat päälle. Tietysti tämä oli yleistettynä, mutta ymmärrätte pointtini. Mun mielestä kouluun pukeudutaan arkivaatteisiin ja juhliin sitten pistetään korkkarit pikkumekot ja meikit.
 
Mun mielestä nykypäivänä on mennyt pukeutumiset vähän sekaisin. Eli mielestäni on hassua, että perustrikoomekossa mennään juhliin, mutta arkena vedetään pikkumustat päälle. Tietysti tämä oli yleistettynä, mutta ymmärrätte pointtini. Mun mielestä kouluun pukeudutaan arkivaatteisiin ja juhliin sitten pistetään korkkarit pikkumekot ja meikit.
Minusta taas on pukeutujia ja sitten niitä, jotka eivät pukeudu juhliinkaan. Eli osa uskaltaa Suomessakin jo arkena mennä kotelomekossa ja juhliin laitetaan jo juhlapuku (hurjaa). Toinen puoli taas on ihan evvk ja pukeutuu, miten lystää ja antaa lastensakin sitten pukeutua, miten lystää.
 
[QUOTE="mies";27275250]Koska haluan opettaa ja valistaa tavallisia ihmisiä, yrittää popularisoida tietoa. [/QUOTE]

:O Sanattomaksi vetää.
Valista minua oi ylempiarvoinen tietäjä.

Oikeesti nyt miekkonen, mieti vähän omaa paikkaasi maailmassa. Ja vielä ihmettelet, miksi sinuun suhtaudutaan täällä usein niin negatiivisesti.
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27275467:
:O Sanattomaksi vetää.
Valista minua oi ylempiarvoinen tietäjä.

Oikeesti nyt miekkonen, mieti vähän omaa paikkaasi maailmassa. Ja vielä ihmettelet, miksi sinuun suhtaudutaan täällä usein niin negatiivisesti.
Oma paikkani on, mikä se on. Toki ajatteluni on erilaista kuin esim. joillain naisilla Suomessa enkä ole koskaan tuntenut taviksen osaa omakseni. En minä ihmettele että aikaansaan negatiivisuutta ja ärtymystä, mutta en vain välitä siitä. Sehän on homman ydin monesti (Sokrates ja paarma).
 
[QUOTE="mies";27275641]Oma paikkani on, mikä se on. Toki ajatteluni on erilaista kuin esim. joillain naisilla Suomessa enkä ole koskaan tuntenut taviksen osaa omakseni. En minä ihmettele että aikaansaan negatiivisuutta ja ärtymystä, mutta en vain välitä siitä. Sehän on homman ydin monesti (Sokrates ja paarma).[/QUOTE]

Oukei. Eli koet olevasi asemassa, josta voit valistaa meitä, jotka olemme jotenkin alemmassa asemassa jollain sinun omituisella kriteeristölläsi. Ihanaa humanismia.

Yksi (retorinen) kysymys johon en oikeastaan kaipaa vastausta: arveletko, että kovinkin moni kokee olevansa tavis? Eiköhän jokainen meistä ajattele olevansa oma erityinen yksilönsä, ainakin jollain tasolla. Jonkun ammatti on tavis, jonkun naama on tavis, jonkun nimi on tavis. Kaikilla on jotakin tavista, mutta enemmän jotakin yksilöllistä.

Jopa sinulla, tietenkin.

Kiitti hei.
 
Khimaira
Voi kauheeta jos lapsi käyttää saapikkaita ( vaikka olisi korkoa ) hametta ja sukkiksia..Tuskin enää päästään siihen että kuutosluokkalaiset vetävät haalarit päällä. SORI! Just nehän niillä on: lökähaalarit ja tukka sotkussa :D

Enemmän tuolla ala-asteen pihalla näkee tosiaan niissä lökähaalareissa, collareissa, huppareissa, pipoissa, kaikenlaisessa löysässä ja letkeässä vaatetuksessa olevia kuin tiukkoja farkkuja.
Ettei ap vaan sattunut olemaan jonkun toimiston pihalla jossa kolmekymppiset olivat tupakkatauolla :saint:
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27275250]Koska haluan opettaa ja valistaa tavallisia ihmisiä, yrittää popularisoida tietoa. Olen tehnyt samaa iltalehden palstalla kunnes tuli rekisteröitymispakko. Ja koska naiset kiinnostavat niin ihmisinä, ajattelultaan kuin historiallisesti.[/QUOTE]

Mikä olet koulutukseltasi?
 

Yhteistyössä