Kyllä ihmiset on ilkeitä (ja minä herkkänä)! :,(

  • Viestiketjun aloittaja Herkkänä
  • Ensimmäinen viesti
Herkkänä
Kun kysymyksiin vastatessa kerroimme että kolmas lapsemme on poika niinkuin kaksi aiempaakin <3 niin mitä ihmiset/kaverit/ystävät ajattelevat sanoessaan vähän nauraen "eeeeei", tai että "mistä sinua rankaistaan kun kolmannen pojan saat", "mitä miehesi sanoi kun kolmaskin on poika eikä tyttöä tulekkaan" (HE ovat odottaneet ja olettaneet että meille tulee nyt tyttö) jne. Nuo kommentit loukkaa minua niin syvästi että purskahdin itkuun. :,(
 
rankkaa meilläkin on
KAIKKI EHKÄ OLETTIVAT, ETTÄ TEKIN ODOTITTE NIIN. KAnnattaa vastata, ettei sukupuolella ole väliä.
Meillä tosin pojat lievästi vammaisia tytöt eivät, joten me olisimme siksi toivoneet tyttöjä.
 
1 tyttö ja 2 poikaa
Mä sain kuulla vaikka mitä silloin kun odotin kolmatta lasta. Kaksi edellistä tyttö ja poika. "Kaikkien" mielestä meidän perheen lapsiluku oli täynnä kun oli yksi kumpaakin sukupuolta. Olin kuulemma hullu kun vielä kolmannen menin tekemään. Kolmannen lapsen sijaan olisi kuulemma pitänyt olla se omakotitalo, kaksi autoa, kissa ja koira.
 
Herkkänä
Alkuperäinen kirjoittaja rankkaa meilläkin on:
KAIKKI EHKÄ OLETTIVAT, ETTÄ TEKIN ODOTITTE NIIN. KAnnattaa vastata, ettei sukupuolella ole väliä.
Meillä tosin pojat lievästi vammaisia tytöt eivät, joten me olisimme siksi toivoneet tyttöjä.
Olen sanonut että sukupuolella ei ole väliä. Että meillä olisi pojalle paljon valmiina mutta yhtä odotettu olisi tyttökin. Silti ihmiset höpöttävät moista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Sä voit sanoa heille, että onneks sun mies ei ole sekatyöläinen....
Toi oli hyvä :)
Tai ettei mersun tehtaallakaan tehdä kuin mersuja B)
Onneksi olkoon kolmannesta pojasta! :flower: (hyökkäysketju kasassa)

Muistan, miten mua suututti, kun meillä kolmas oli tyttö (kaksi ekaa siis poikia) ja vaikka kuinka moni siunaili, että "onneksi
tuli tyttö, niin ei tarvii enempää tehdä" :eek:

(Tehtiinhän toki vielä yksi sen jälkeenkin, mitä se kellekään kuuluu!?)

 
vieras
meillä sama homma, kaksi poikaa on ja kolmatta poikaa odotan. mutta onneksi Kukaan ei ole tuollaisia kommentteja väläyttänyt. huh..aika lapsellista ja ajattelematonta jos näin sanoisin.
Jos joku on kysynyt, että kumpi on tulollaan, olen sanonut vain että "mitä sitä turhaan vaihtamaan, poikaan sieltä tulee" :)
 
Herkkänä
Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Sä voit sanoa heille, että onneks sun mies ei ole sekatyöläinen....
Toi oli hyvä :)
Tai ettei mersun tehtaallakaan tehdä kuin mersuja B)
Onneksi olkoon kolmannesta pojasta! :flower: (hyökkäysketju kasassa)

Muistan, miten mua suututti, kun meillä kolmas oli tyttö (kaksi ekaa siis poikia) ja vaikka kuinka moni siunaili, että "onneksi
tuli tyttö, niin ei tarvii enempää tehdä" :eek:

(Tehtiinhän toki vielä yksi sen jälkeenkin, mitä se kellekään kuuluu!?)
Paljon tulee myös näitä kommentteja että "noh, teidän pitää jatkaa tekemistä niin kauan että tyttö tulee"! Hei halojatahalloo, ehkä joskus myöhemmin vielä haluamme/saamme neljännen tai viidennen lapsen mutta ei lapsia nyt tuolla periaatteella tehdä että pitäisi jotain tiettyä sukupuolta olla!

 
Herkkänä
Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Sä voit sanoa heille, että onneks sun mies ei ole sekatyöläinen....
Toi oli hyvä :)
Tai ettei mersun tehtaallakaan tehdä kuin mersuja B)
Onneksi olkoon kolmannesta pojasta! :flower: (hyökkäysketju kasassa)

Muistan, miten mua suututti, kun meillä kolmas oli tyttö (kaksi ekaa siis poikia) ja vaikka kuinka moni siunaili, että "onneksi
tuli tyttö, niin ei tarvii enempää tehdä" :eek:

(Tehtiinhän toki vielä yksi sen jälkeenkin, mitä se kellekään kuuluu!?)
Niin ja KIITOS onnitteluista! :)

 
vieras
Ehkäpä olet turhan herkkä, tuohan on vain jutustelua raskaana olevan naisen kanssa. Ei kaikkee tarvii ottaa itteensä, jokainenhan sen tietää kuitenkin että lapsen sukupuolta ei voi valita :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkäpä olet turhan herkkä, tuohan on vain jutustelua raskaana olevan naisen kanssa. Ei kaikkee tarvii ottaa itteensä, jokainenhan sen tietää kuitenkin että lapsen sukupuolta ei voi valita :O
No niin tietää, mutta miksi siitä sitten pitää jauhaa jonninjoutavaa small talkia? Ja laukoa näitä typeriä kommentteja?
 
Meillä vähän sama tilanne mutta kolmatta tyttöä odotan. Itse olen iloinen siitä mutta toisille se näyttää olevan jotain aivan kamalaa. MUn isäkin voivotteli ja kuulosti todella pettyneeltä kun kerroin......
Tullut monesti paha mieli kans ihmisten reaktiosta mutta nykyään olen jo tottunut ja laitan toisesta korvasta saman tien ulos ikävät kommentit! Pääasia että itse olen tyytyväinen, sillä mihänän sen vauvan saan! =)
 
y
Mun kaverilla on 2 tyttöä ja mulla taas on kaksi poikaa ja yksi tyttö ja tää mun kaveri on sitä mieltä että onneksi hänellä on vain tyttöjä ja olen ainoa hänen kaveripiirissään jolla on myös poikia. Eli on niitäkin jotka halveksivat jos ei ole onnistunut samaan vain yhtä sukupuolta (tässä tapauksessa vain tyttöjä).
 
Herkkänä
Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkäpä olet turhan herkkä, tuohan on vain jutustelua raskaana olevan naisen kanssa. Ei kaikkee tarvii ottaa itteensä, jokainenhan sen tietää kuitenkin että lapsen sukupuolta ei voi valita :O
No niin tietää, mutta miksi siitä sitten pitää jauhaa jonninjoutavaa small talkia? Ja laukoa näitä typeriä kommentteja?
Niinpä. Itse en henk.koht sanoisi koskaan kenellekkään samanlaisia kommentteja mitä itse olen saanut vaan olisin iloinen siitä mitä annetaan. Kaikille lapsen saaminen ei ole niin itsestäänselvää. :(
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aitiliini83:
Meillä vähän sama tilanne mutta kolmatta tyttöä odotan. Itse olen iloinen siitä mutta toisille se näyttää olevan jotain aivan kamalaa. MUn isäkin voivotteli ja kuulosti todella pettyneeltä kun kerroin......
Tullut monesti paha mieli kans ihmisten reaktiosta mutta nykyään olen jo tottunut ja laitan toisesta korvasta saman tien ulos ikävät kommentit! Pääasia että itse olen tyytyväinen, sillä mihänän sen vauvan saan! =)
Minulla ja miehelläni on viisi tytärtä ja kun sain kuulla viidennen olevan tyttö, purskahdin itkuun - ilosta :). Olen niin onnellinen tytöistäni. Yhtä tervetullut olisi poika ollut, mutta tuntui niin tutulta, kun tämä viimeinenkin oli tyttö. Anoppi kaipaili poikaa. Kukaan muu ei esittänyt mitään kommentteja. Onnitteluja vain.
 
e
Itse purskahtelin itkuun raskausaikana aina, kun tuli puhe sukupuolesta. Toivoin vähän enemmän tyttöä, mutta molemmat itsestään selvästi olisivat tervetulleita. Mahaani kommentoitiin jatkuvasti "poikavatsaksi", varmaksi pojaksi yms.
Tyttö tuli :)
 

Yhteistyössä