Kyllä tulee lapsen sukset kalliiksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karuski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Karuski

Vieras
Mies ja tyttö osti syksyllä lapselle ekat tavis sukset..eli monossa etukiinnitys monon alla..Kaikissa luki alennuslappu ja silti 3v lapsen suksien hinnaksi tuli melkein 100?..Ei hyvää päivää!

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
Mies ja tyttö osti syksyllä lapselle ekat tavis sukset..eli monossa etukiinnitys monon alla..Kaikissa luki alennuslappu ja silti 3v lapsen suksien hinnaksi tuli melkein 100?..Ei hyvää päivää!

jos tuohon kuuluu kenkä, monot siteet sauvat niin ei minusta paha hinta. yleensä kestää ainakin 2 lapsen käyttäää eli 50 euroa/lapsi.

minä taas en ymmärrä miten joillakin on varaa ostaa itselleen näitä tekstiilejä urheiluliikkeistä jotka maksavat helposti jotain 500 euroa/takki. heh.

tän takia me ostetaan käytettyjä suksia. Ekat monot+sukset maksoi kympin (tuttava myi) ja täksi talveksi löydettiin monot ja pitemmät sukset 40 eurolla. Tytön viime talviset sukset on yhä niin hyvässä kunnossa, et ne siirtyivät pikkuveljelle täksi talveksi.

no meillä on vain yksi lapsi,joten meillä ei voi puhua kierrätyksestä. Meinattiin ostaa kevään aikan lapselle laskettelupakettia ja huh..sille vasta tuleekin hintaa, mutta meneehän nekin muutaman vuoden..

no meillä on vain yksi lapsi,joten meillä ei voi puhua kierrätyksestä. Meinattiin ostaa kevään aikan lapselle laskettelupakettia ja huh..sille vasta tuleekin hintaa, mutta meneehän nekin muutaman vuoden..

no joka tapauksessa vaika on yksi lapsi ne voi myydä jollekin toiselle. samanlaista kierrätystä se on kuin että ne 2 lasta on samassa perheessä.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:

jos tuohon kuuluu kenkä, monot siteet sauvat niin ei minusta paha hinta. yleensä kestää ainakin 2 lapsen käyttäää eli 50 euroa/lapsi.

minä taas en ymmärrä miten joillakin on varaa ostaa itselleen näitä tekstiilejä urheiluliikkeistä jotka maksavat helposti jotain 500 euroa/takki. heh.

No jos takkia käyttää 10 vuotta, niin sama hintahan siitä tulee kuin suksista. Laadukas takki kestää sen ihan hyvin. Ja kompromissejä ei tarvitse tehdä.

tenavalla oli ensin nuo kenkiin kiinnitettävät sukset, hiihto ei kiinnostanut yhtään, hyvä kun pari kertaa sai kokeilemaan. 4-vuotiaana ostettiin "oikeat" sukset, joissa monot - johan alkoi hiihtäminen maistua, on aivan innoissaan aina lähdössä hiihtämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

No jos takkia käyttää 10 vuotta, niin sama hintahan siitä tulee kuin suksista. Laadukas takki kestää sen ihan hyvin. Ja kompromissejä ei tarvitse tehdä.

Aivan. samaa mieltä, että jos takkia käyttää 10 vuotta. Mutta kun nämä jotka ostavat kallista tekstiiliä urheiluliikkeestä ostavat havaintojeni mukaan trendivärit joka vuosi.

Aivan. samaa mieltä, että jos takkia käyttää 10 vuotta. Mutta kun nämä jotka ostavat kallista tekstiiliä urheiluliikkeestä ostavat havaintojeni mukaan trendivärit joka vuosi.

Urheiluliike ehkä, mutta eihän sieltä saakkaan laatukamaa. Mutta vaelluskamoja myyvissä liikkeissä värit eivät muutu vuosien varrella. Ne ovat musta, metsänvihreä ja armosta se punainen. Toinen juttu tietty on, jos pitää päivittää takin tekniikka :whistle:

Onneksi olen töissä isossa firmassa, olen kaikki hiihtimet, luistit, fillarit ja sen semmoiset saanut erittäis edullisesti. Ja sinne ne myös häviää, aina joku tarvii...

Eli kysykääpäs töistä tai joltain tuttavalta joka olis isossa firmassa töissä, että laittaa sinne intranetin kirpparille, et "halutaan ostaa ...". Ihme on jos jollain ei ole.

Kaikki on niin suhteellista. Tietysti jos ostaa muutamaa kayttokertaa varten uudet pelit ja vehkeet, niin tuleehan se kalliiksi. Mutta toivottavasti uudet valineet houkuttelisi kayttamaan niita muutenkin kuin vaan koulussa ja paivakodissa.

Mina jaoin lasten pieniksi jaaneita suksia seka luistimia naapurustolle tassa tammikuun alussa.

Urheiluliike ehkä, mutta eihän sieltä saakkaan laatukamaa. Mutta vaelluskamoja myyvissä liikkeissä värit eivät muutu vuosien varrella. Ne ovat musta, metsänvihreä ja armosta se punainen. Toinen juttu tietty on, jos pitää päivittää takin tekniikka :whistle:

Punainen on muuten järkevin väri metsässä. Olen kertaalleen tietämättäni pelastanut pari poikaa tunturista, kun näkivät mun punaisen takkini ja osasivat meidän leiriin. Eivät olleet nähneet meidän telttoja eikä niitä kahdeksaa muuta ihmistä, mutta mun takin näkivät.
Sen jälkeen olen järjestään vältellyt maastovärisiä vaelluskamppeita.

Jättäkää ne tupakat/siiderit/oluet/sipsit/karkit yms turhakkeet ostamatta, niin ei tee lapsen urheiluvälineiden ostaminen tiukkaa...

Ne kun voi myydä eteenpäinkin aikanaan...

Kummaa tuo narina, kun ihminen yleensä laittaa rahaa sen enempää ajattelematta kymmeniä euroja kuukaudessa täysin turhaan herkutteluun ja muihin turhakkeisiin...

Yhteistyössä