Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Mutta noin 3-v-7 v ylöspäin meneekin jo 500 euroa/kk.
Mitähän kaikkea tuo summa sisältää? Aika hurjalta määrältä kuulostaa.
En minäkään itseeni niin paljon laita. Ei ole toisen lapsen jälkeen enää ollut varaa omiin menoihin.
Lasken sen niin:
-asuminen noin 150 euroa /kk
(asuimme miehen kanssa kaksiossa, nyt on kolmio, jonka vuokra on 300 euroa isompi kuin kaksion, kaksioita on liikaa, joten niiden vuokrat paljon pienemmät kuin kolmion)
-ruoka noin 140 euroa/kk
-harrastukset, vaatteet, lapsen vakuutus, uimahallireissut, lahjat kavereille, matkustaminen harrastuksiin ym. (siis diesel ym) noin (vaatteet ostimme pienille kirpputoreilta, isommille ei löydy enää, vain tarvittaessa ostamme, ei koskaan ylimääräistä) 100 /kk
Ja siis minulla vielä pienet lapset. Jos on päivähoitomaksu, tuohon tulee päälle se, joka tekee noin 200/kk.
Eli lapseen menee noin 400-600, jos ei laita (ei varaa) koskaan mitään y limääräistä, elää vähällä. Kyllähän jotkut teinit kuluttavat mielettömiä summia kahviloissa elokuvissa ym. jos vanhemmat maksavat. Enemmän kuin itse olen koskaan kuluttanut tai tienannut. rikkaiden lapset ostavat vain merkkivaatteita ja kuluttavat siis paljon enemmän kuin itse tienaan, jotkut.