Nyt musta ensikertaa tuntuu siltä että sektio ei ole synnytys :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naurukohtaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Kiitos kaikille kommenteista :flower: Tänään on tärkeä päivä :/ Kauheen paha olo llu eilisestä asti ja tullut tosi ärhäköitä suppareita.Jännittää niin kovin.Saas nähä näenkö kuopukseni tänään ensi kertaa :heart: :'(

Minä kärvistin yli 24h ennenkun leikattiin. Silti se harmitti ensialkuun etten saanutkaan tehdä hommaa loppuun ja kärsin turhaan. Nyt kuukausia jälkeenpäin en enää ajattele asiaa ja olen onnellinen että vauva tuli ulos hengissä. Ja tuli sulla miten tuli, olet yhtälailla äiti ja lapsi syntyy. Toisilla se vaan tapahtuu leikkaamalla. Tsemppiä tähän päivään, ekäpä se nyytti on sylissä jo tänään :flower:

Mun kuopus syntyi sektiolla poikittaisperätilan takia joka huomattiin siinä vaiheessa kun olin 8cm auki. Kolme aikaisempaa on alatie synnytyksiä. Olin tavallaan "pettynyt" mutta tavallaan tyytyväinen siitäkin että nyt mulla on kokemukset molemmista synnytystavoista (+imukupista) :D Ja täytyy sanoa että tuon jälkeen nostan hattua sektiolla synnyttäneille äideille. Ite olin kymmenen kertaa kipeämpi sektion jälkeen |O kaikki nostorajoitukset ym rajoitti elämää pitempää jne. Ja tosiasia on että vauvan henki/etu menee edelle siitä kuinka haluaisi itse synnytyksen etenevän.

Onnea ap:lle matkaan :hug:

Anteeksi, mutta musta on ihan hörhöjen homma miettiä, että olis missannu jotain jos ei ole saanut synnyttää. Mulla en eka syntyny alateitse, toka hätäsektiolla. Kumpikaan ei ole kokemuksena sen arvokkaampi tai arvottomampi kuin toinen. Molemmilla keinoilla olen saanut rakkaan lapsen ja molempien saatteleminen maailmaan on ollu yhtä tärkeä kokemuksena. Muulla ei ole väliä. Mulle lapset ovat yhtä rakkaita siitä riippumatta, miten ovat syntyneet.

En kyllä tajua miten voi olla paha juttu ettei pääse synnyttämään alakautta.. Eipä siinä mitään muuta voittanut kuin sai sellaisen kokemuksen, ettei pääkipua pidäkään pahimpana kipuna maailmassa...

Olen kokenut samoin kuin ap, eli hätäsektio oli synnytys, mutta suunniteltu sektio ei tuntunut synnytykseltä. Mutta asia ei ole mieltäni vaivannut millään tavoin. Jos suunnitelmissa ei ole kymmenpäinen lapsiluku, niin lienee yksi ja sama, miten lapsi tulee maailmaan. Hyviä hetkiä sinulle ja vauvalle ja koko perheelle!

Yhteistyössä