V
vieras
Vieras
Miksi laittaa 8 kk:n ikäinen lapsi hoitoon? Taloudellinen pakko tai pelko työpaikan menetyksestä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Huoh:[quote="åboriginaali"
Kyllähän sen pitää olla vanhempien oma valinta, minkä hoitomuodon lapselleen valitsevat.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Mä olen syntynyt 70-luvulla ja olen ikuisesti kiitollinen äidilleni lapsuudesta, jonka sain viettää KOTONA! Tiukkaa meillä oli. Mutta meillä oli äiti kotona, eikä aamulla revitty mihinkään päivähoitoihin. Lapsella pitää olla lapsuus eikä uraputki.
NÄIN. rauhalliset aamut sängyssä pötkötellen, ei aikataulutettuja päiviä, ei kilpailua huomiosta...Se on sitä lapsuuden kulta aikaa
.
Alkuperäinen kirjoittaja juupajuu:Kaikki eivät opiskele kansalaisopistossa tai siivoojakursseilla, toiset opiskelevat ihan oikeissa oppilaitoksissa, joihin on vaikea päästä sisälle. Mutta hei, toki se lapsi varmasti arvostaa kouluiässä siivoojamutsia, joka luopui lääkispaikasta, että saisi olla hänen kanssaan kotona 3-v asti.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei ole kovinkaan kummoista vanhemmuutta, että se suurin hoitovastuu siirretään siististi jollekin muulle ja haetaan se lapsi kotiin vain nukkumaan.
En mä muiden lapsista tiedä, mutta omani menevät nukkumaan klo 20.30 tienoilla, ja päiväkodista heidät haetaan usein jo kahden jälkeen...lisäksi on toki vapaapäivät, viikonloput, lomat...ja aamut, kun herätään kahdeksalta ja hoitoon mennään vasta 10:30 jos iskä vie.
Eivät kaikkien lapset, edelleenkään, ole päiväkodissa 7-17 viidesti viikossa.
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi tietää:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Kysypäs äidiltäs, minkä ikäisenä olet päivähoidossa aloittanut. Voit yllättyä vastauksesta. Nykypäivän kolmekymppiset ovat menneet hoitoon kenties jo kolmikuisena ja silti ihan tervejärkistä porukkaa suurin osa.
kyllä sillä vaikutuksensa kuule on lapseen kun noin aikaisin viedään päiväkotiin!
vaikka miten olisiskin päällisin puolin "tervejärkiseltä" vaikuttavia, et voi tietää mitä tunne-elämän vaurioita toisilla ihmisillä on, vain sen perusteella mitä luulet.
Ja monesti ihminen ei itse edes tiedosta ongelmiaan tai jos on häiriintynyt tai jollakin tapaa tunne-elämältään vaurioitunut.
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi tietää:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Kysypäs äidiltäs, minkä ikäisenä olet päivähoidossa aloittanut. Voit yllättyä vastauksesta. Nykypäivän kolmekymppiset ovat menneet hoitoon kenties jo kolmikuisena ja silti ihan tervejärkistä porukkaa suurin osa.
kyllä sillä vaikutuksensa kuule on lapseen kun noin aikaisin viedään päiväkotiin!
vaikka miten olisiskin päällisin puolin "tervejärkiseltä" vaikuttavia, et voi tietää mitä tunne-elämän vaurioita toisilla ihmisillä on, vain sen perusteella mitä luulet.
Ja monesti ihminen ei itse edes tiedosta ongelmiaan tai jos on häiriintynyt tai jollakin tapaa tunne-elämältään vaurioitunut.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En hyväksy tuota argumenttia, että "olen parempi ja iloisempi äiti nyt kun olen töissä". Tuo on aivan itsepetosta. Kyllä äidin pitää pystyä olemaan hyvä ja iloinen äiti, vaikka onkin kotona. On sitä vaihtoehtoja, jos yhtään haluaa/viitsii.
Alkuperäinen kirjoittaja mustavalko:Alkuperäinen kirjoittaja ei voi tietää:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Kysypäs äidiltäs, minkä ikäisenä olet päivähoidossa aloittanut. Voit yllättyä vastauksesta. Nykypäivän kolmekymppiset ovat menneet hoitoon kenties jo kolmikuisena ja silti ihan tervejärkistä porukkaa suurin osa.
Onhan sillä toki vaikutuksensa että 8kk ryömii 4-vuotiaiden rämäpäiden jaloissa. Ihmetyttää vain ettei ole nk "vauvalassa". Omituinen pk.
Itse olen todella näitä 70-luvun lapsosia, joka on ollut pphoitajalla 3kk lähtien!! Järkyttävää eikö totta!!! Ja kaiken huippu on se, että olen vieläkin tekemisissä hoitotätini kanssa!! Aatelkaas, niin raumaattinen kokemus oli, että omanikin lapseni ovat pphoitajalla. Ja tämäkin tätönen on aivan aarre, vanhimmat lapseni ovat edelleen hänen kanssaan yhteydessä ja hän on tulossa jopa vanhimman lapseni rippijuhliinkin.
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En hyväksy tuota argumenttia, että "olen parempi ja iloisempi äiti nyt kun olen töissä". Tuo on aivan itsepetosta. Kyllä äidin pitää pystyä olemaan hyvä ja iloinen äiti, vaikka onkin kotona. On sitä vaihtoehtoja, jos yhtään haluaa/viitsii.
HUH HUH!
"Kyllä äidin pitää pystyä olemaan hyvä ja iloinen äiti, vaikka onkin kotona."
Särähti aika pahasti korvaan tuo "PITÄÄ pystyä" :-O
Kertoisitko sitten ne vaihtoehdot, kiitos!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja äitee:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En hyväksy tuota argumenttia, että "olen parempi ja iloisempi äiti nyt kun olen töissä". Tuo on aivan itsepetosta. Kyllä äidin pitää pystyä olemaan hyvä ja iloinen äiti, vaikka onkin kotona. On sitä vaihtoehtoja, jos yhtään haluaa/viitsii.
HUH HUH!
Noh. Jos olet kotiäitinä ja homma pännii, niin:
-pyydä lapsen isää viettämään enemmän aikaa lapsen kanssa
-ota apua siivoukseen, kodinhoitoon yms.
-hyväksy se, että kotona joskus ei olekaan 110 % siistiä
-ota joskus lapsenhoitaja
-käy jossain omissa harrastuksissa
-hommaa kavereita
-ala liikkumaan
-syö terveellisesti
-jos on uupumus/masennut - mene lääkäriin
-älä tee ainakaan lisää lapsia, kun et jaksa niitä hoitaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja äitee:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En hyväksy tuota argumenttia, että "olen parempi ja iloisempi äiti nyt kun olen töissä". Tuo on aivan itsepetosta. Kyllä äidin pitää pystyä olemaan hyvä ja iloinen äiti, vaikka onkin kotona. On sitä vaihtoehtoja, jos yhtään haluaa/viitsii.
HUH HUH!
-hommaa kavereita
-ala liikkumaan
-syö terveellisesti
Suurimpaan osaan noista ei ole mahdollisuutta, kun ei ole muita tuloja kuin kotihoidontuki"Hommaa kavereita", voi elämän kevät.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja äitee:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En hyväksy tuota argumenttia, että "olen parempi ja iloisempi äiti nyt kun olen töissä". Tuo on aivan itsepetosta. Kyllä äidin pitää pystyä olemaan hyvä ja iloinen äiti, vaikka onkin kotona. On sitä vaihtoehtoja, jos yhtään haluaa/viitsii.
HUH HUH!
-hommaa kavereita
-ala liikkumaan
-syö terveellisesti