kyllä säälitti 8kk lapsi päiväkodissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Tänään kuulin lauseen: ainoastaan hyvätuloisilla tai todella pienituloisilla on varaa hoitaa lapsensa kotona kolmevuotiaaksi.

Onhan se aika lailla totta. Hyvätuloisen pariskunnan työssäkäyvän puoliskon palkka riittää lainanlyhennykseen yms, ja tarpeeksi pienituloiset taas saavat hoitolisää, asumistukea, toimeentulotukeakin ehkä. Se on, taas kerran, keskiluokka jolla ei ole varaa hoitaa lapsiaan kotona, vaan lainanmaksuun yms tarvitaan molempien vanhempien työpanos :flower:

(ja turha alkaa mussuttamaan siitä, että lainanmaksua voi lykätä - se ei aina ole mahdollista, ja se asia on jo moneen kertaan tässä ketjussa todettu)

Me kyllä ollaan ihan keskituloisia ja miehen palkalla eletään eikä saada mitään hoitolisiä ja toimeentulotukia. Ja asuntolainaa lyhennetään, ja lapset hoidan 3-vuotiaiksi kotona. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Ja miksi täällä haukutaan kotiäitejä loisperseiksi ja ties miksi? Onko se työssäkäynti mikä tekee ihmisestä arvokkaan? Monissa maissa on itsestään selvää että äiti jää kotiin kun alkaa lapsia tulemaan eikä heti laita lapsia hoitoon ja höyryä töihin. Kieroutunutta porukkaa täällä Suomessa.

mun on vietävä lapset elokuussa hoitoon. Pojat sillon 10kk. Toivon saavani tarhapaikan molemmille sillä siellä on vauvala jossa vanhimmat ovat sen 1½v max. 2v. Pelottaa saanko samaan paikkaan pojat, tiedän tapauksen jossa eri ikäiset lapset on sijoitettu (saman perheen) eri paikkoihin. Toinen päiväkotiin ja toinen perhepäivähoitajalle... Jaiks.

Itse haluaisin olla kotona mutta on joko suoritettava opinnot loppuun tai oltava töissä. Aloitan onneksi 50% listalla jotta pikkuhiljaa siirrytään kokopäivä hoitoon ku 1v päivä lähestyy.

Toiv tulisin raskaaksi niin saatais olla kotona...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Tänään kuulin lauseen: ainoastaan hyvätuloisilla tai todella pienituloisilla on varaa hoitaa lapsensa kotona kolmevuotiaaksi.

Ja kumpaan te kuulutte? Sähän olet ollut itse kotona ja lapset vieläpä hoidossa. Oletteko hyvätuloisia vai todella pienituloisia?

Alkuperäinen kirjoittaja marika73:
meillä pienessä kunnassa on tarhan rajana 3v, alle tuon ovat perhepäivähoidossa vallan...mun mielestä hyvä idea!

näin myös täällä ja ihan oikea menettely, pienille rauhallinen ja kodinomainen paikka!!!!!!! jos kerran omasta kotota pois joutuvat.

hullulta tuo kuulostaa jos kaikki olis samassa....
meillä on ryhmät erikseen 3.v, sekä 4.v, 5.v ja eskari...

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kysypäs äidiltäs, minkä ikäisenä olet päivähoidossa aloittanut. Voit yllättyä vastauksesta. Nykypäivän kolmekymppiset ovat menneet hoitoon kenties jo kolmikuisena ja silti ihan tervejärkistä porukkaa suurin osa.

jaa, en ole päiväkään ollut päiväkodissa tai hoidossa ylensäkään!!!!!!!!
ja ihan 70-luvulla alussa olen lapsuuteni viettänyt

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kysypäs äidiltäs, minkä ikäisenä olet päivähoidossa aloittanut. Voit yllättyä vastauksesta. Nykypäivän kolmekymppiset ovat menneet hoitoon kenties jo kolmikuisena ja silti ihan tervejärkistä porukkaa suurin osa.

Mä olin 5v. kun äitini meni takaisin töihin.

Yhteistyössä