Kyllä mä ainakin haluan elättää itse itseni!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä en vaan yksinkertaisesti halua olla mieheni elätti, en,en ja en. ...

Jos sun tulot olisivat niin hyvät että mies voisi huoleti olla kotona lapsen kanssa niin olisitko katkera että hän on sinun "elätti"?

Meillä miehen suurin haave on että lämpenisin vielä yhdelle lapselle että hän voisi olla koti-isi. Ilomielin kantaisin selkä vääränä kotiin rahaa että hän voisi olla himassa ja tehdä sillä "miehen työn". Mutta mä nyt en vaan valitettavasti enään halua lisää lapsia :ashamed:

En siis kokisi että mies olisi mun elätti vaan olisin ylpeä että hän kantaa yhtä isoa vastuuta sillä aikaa kun minä toista, samaa perhettähän tässä ollaan ja samat tavoitteet. Ihan sama mulle kuka sitä rahaa tekee ja kuka lasta hoitaa, kuhan joku.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ole hyvä vaan. =)

Minä en ole ap:n tyyliin kirjoittaa kiinnittänyt huomiota enkä lukenut tätä ketjua kuin sieltä täältä, mutta olen kyllä sinun tapasi ilmaista asioita ja varmaan mielipiteesi ja käsityksesi ovat muuttuneet, miten sen sanoisi, ettei kuulosta tylsältä, aikuisempaan suuntaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Minusta se on vaan niin surullista että moni tuntea huonoa omaatuntoa siitäkin että on kotona lasten kanssa ja jopa siitä että on äitiyslomalla eikä tienaa niin paljon kun mies. Niitä harvoja hetkiä elämässä jolloin pitäisi antaa itselle aikaa olla kotona ja tehdä sitä mikä on tärkeintä, hoitaa omia lapsia. Niin tuokin aika kulutetaan murehtien kun ei olla miehen kanssa tasoissa, ja usein näihin tilanteisiin liittyy myös mies joka painostaa että heti töihin kun äitiysloma loppuu.
Kun minun työ kotona on tehty niin ei kävis mielessäkään että haluaisin täällä kotona olla vaan kotitöitä tehden vaikka lapset on koulussa. Kyllä minä silloin töihin haluan, mutta aikansa kutakin.

Ei siinä mitään huonoa omaatuntoa tarvi olla. Itse vaan olen jo lapsuudessani päättänyt että minulla on myös aikanaan oltava ammatti ja mahdollisuus elättää itseni (ja tulevat lapseni) tarvittaessa vaikka yksin. koskaanhan ei tiedä mitä käy.

Perhe kun ollaan niin tähän yhteisöön tulee ne rahat mitä tienataan ja niillä hankitaan se mitä tarvitaan. Ei siinä tarvitse erotella kenen tienaama mikin euro tai kruunu on. Perheeseen kuuluu kuitenkin myös se että lapset ovat yhteiset ja velvollisuuksien lisäksi sitä ovat myös vanhempien oikeudet näihin pieniin.

Meillä se lähtökohtaisesti tarkoitti sitä että esikoisen kohdalla mies oli painostamassa minua töihin aiemmin mitä olisin itse halunnut, koska myös hänellä oli oikeus jäädä lasten kanssa kotiin. Kohtalo sitten antoi toisen lapsen perään ja lopulta kun töihinpaluun aika koitti, olin jo siihen enemmänkin kuin valmis. :xmas: Mutta juu, ilman tätä kakkosta olisin joutunut töihin miehen painostamana, koska myös minulla on oma velvollisuuteni elättää tätä perhettä. Ei vain oikeus olla kotona toisen elätettävänä.

Kaikkea ei voi tasan jakaa, eikä se ole mielekästäkään. Mutta olen silti sen kannalla että myös miehellä on oikeus saada olla kotona lasten kanssa. Enkä edes tiedä miten oltaisiin tuossa vaiheessa pärjätty jos minulla ei olisi ollut sitä ammattia ja työtä.

Ei sellainen tee yhtään enempää töitä joka käy välillä töissä ja joku mummo tulee hoitamaan lapsia. Ihan yhtä paljon tekee töitä, jos hoitaa koko ajan omia lapsiaan, tai enemmän. kiva ja helppo se on itse lähteä töihin jos ei tarvitse huolehtia miten päiväkodissa isossa ryhmässä menee. eikä viedä kiireessä jn. Jos ottaa lapset mukaan töihin ja samalla vahtii ne töissä, tekee ehkä enemmän hommia. mutta jos joku muu kuitenkin hoitaa lapset, niin ei tee yhtään enempää töitä vaikk akäy välillä erilaisessa työssä kuin lastenhoito.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
vieras hyvä
Siinä lapsen hoidossa on sellainen ongelma etten pysty likkaa päiväkotiin viemään |O
Et turha sun on tulla sättimään ennenkuin tiedät asioista enemmän :kieh:

seli seli. lässynlää niinhän se on aina että en pysty ja on selityksiä laiskoilla.

:laugh:
Just,mikä säkin luulet olevas? :whistle:
Vuoropäiväkotiin pitää viikkoa aiemmin ilmoittaa vuorot ja mä olen joskus saanut tietää töistä vasta samana päivänä,kun töihin pitää mennä :whistle:
Mut mitäpä mä olen sulle mitään selittää,kun ei tunnu menevän perille asti :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja silmukka80:
Viikonloppuisin ja yhteisillä lomilla kyllä ehtii nyhjätä yhdessä ihan riittämiin. Olen kyllä myös sellanen luonne että tarvitsen sitä "hajurakoa".
Mutta yksilöllistähän tuo on tietenkin, minä vaan tarvitsen ihan kokonaisen perheen. :).

On meillä ihan kokonainen perhe.

Viimeistään toinen on aina siinä puoli yhdeksän kotona, siinä ehtii iltapalastaa yhdessä ja ihan viettää laatuaikaa. Lasten kanssa on aina joku ja nyt se tuntuu tärkeimmältä.

Tietenkin kun ovat sitten isompia eikä tarvi lomia sumplia niin varmaan tehdään vaan samaa vuoroa molemmat.
Viikonloppuisin käyn joskus töissä jos huvittaa, silloinkin olen kotona jo kahdelta. Mutta yleensä kyllä perjantaista sunnuntai iltaan ollaan nelisin ja oikeasti ollaan myös yhdessä eikä niin että lapset pihalla, mies sohvalla ja minä netissä. Voihan sitä olla nimittäin samana katon alla paljonkin ja silti hyvin etäällä..

Ei sellainen tee yhtään enempää töitä joka käy välillä töissä ja joku mummo tulee hoitamaan lapsia. Ihan yhtä paljon tekee töitä, jos hoitaa koko ajan omia lapsiaan, tai enemmän. kiva ja helppo se on itse lähteä töihin jos ei tarvitse huolehtia miten päiväkodissa isossa ryhmässä menee. eikä viedä kiireessä jn. Jos ottaa lapset mukaan töihin ja samalla vahtii ne töissä, tekee ehkä enemmän hommia. mutta jos joku muu kuitenkin hoitaa lapset, niin ei tee yhtään enempää töitä vaikk akäy välillä erilaisessa työssä kuin lastenhoito.

En mä kyllä ehtis lasta töissä vahtia,eikä sitä sinne vois viedäkkään ja kotihommat ja laspseni hoidan kyllä kun olen kotona,eli 24/7 työtä tää munkin elämä on =)

vieras hyvä
Siinä lapsen hoidossa on sellainen ongelma etten pysty likkaa päiväkotiin viemään |O

seli seli. lässynlää niinhän se on aina että en pysty ja on selityksiä laiskoilla.

Vuoropäiväkotiin pitää viikkoa aiemmin ilmoittaa vuorot ja mä olen joskus saanut tietää töistä vasta samana päivänä,kun töihin pitää mennä :whistle:
Mut mitäpä mä olen sulle mitään selittää,kun ei tunnu menevän perille asti :whistle:

Ei tarvitse tulla leuhkimaan silti. Kaikki eivät pysty noin tehdä kuten sinä, kun ei ole avuliaita mummoja, joita hyväksikäyttää.

JOkainen varmasti sinun tilanteessa menisi töihin. Yksi lapsi ja saat kotihoidontuet ja samalla palkkaa. vaihtelua itselle

Miks se tarkottas että jäis tyhjän päälle jos ero tulee, vaikka tällä hetkellä ei töissä oliskaan?
Sitä voi lähteä siinä vaiheessa töihin, JOS siihen on tarvetta.

En mä kyllä ehtis lasta töissä vahtia,eikä sitä sinne vois viedäkkään ja kotihommat ja laspseni hoidan kyllä kun olen kotona,eli 24/7 työtä tää munkin elämä on =)

vähemmän teet työtä, kuin sellainen, jolla on 2 lasta, ja hoitaa koko ajan lapsiaan kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Ole hyvä vaan. =)

Minä en ole ap:n tyyliin kirjoittaa kiinnittänyt huomiota enkä lukenut tätä ketjua kuin sieltä täältä, mutta olen kyllä sinun tapasi ilmaista asioita ja varmaan mielipiteesi ja käsityksesi ovat muuttuneet, miten sen sanoisi, ettei kuulosta tylsältä, aikuisempaan suuntaan =)

Toivottavasti. Mä uskoisin myös niin. Vaikka olisi vähän tylsääkin, niin helpottavaa se on ainakin. =)

vieras hyvä

Ei tarvitse tulla leuhkimaan silti. Kaikki eivät pysty noin tehdä kuten sinä, kun ei ole avuliaita mummoja, joita hyväksikäyttää.

JOkainen varmasti sinun tilanteessa menisi töihin. Yksi lapsi ja saat kotihoidontuet ja samalla palkkaa. vaihtelua itselle

Sano missä olen leuhkinut?

Alkuperäinen kirjoittaja silmukka80:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä en vaan yksinkertaisesti halua olla mieheni elätti, en,en ja en. ...

Jos sun tulot olisivat niin hyvät että mies voisi huoleti olla kotona lapsen kanssa niin olisitko katkera että hän on sinun "elätti"?

Meillä miehen suurin haave on että lämpenisin vielä yhdelle lapselle että hän voisi olla koti-isi. Ilomielin kantaisin selkä vääränä kotiin rahaa että hän voisi olla himassa ja tehdä sillä "miehen työn". Mutta mä nyt en vaan valitettavasti enään halua lisää lapsia :ashamed:

En siis kokisi että mies olisi mun elätti vaan olisin ylpeä että hän kantaa yhtä isoa vastuuta sillä aikaa kun minä toista, samaa perhettähän tässä ollaan ja samat tavoitteet. Ihan sama mulle kuka sitä rahaa tekee ja kuka lasta hoitaa, kuhan joku.

Juu en olis katkera, eikä tosiaan ole miehenikään ole katkera vaan tahtois mun jäävän kotiin ja olla se ainoa rahantuoja. Mä vaan en osaa (enkä edes halua) olla toisen elätti. Ei antais ylpeys myöden käydä pyytämässä rahaa parturissa käyntiin tai vielä pahempi niin että miehen palkka tulis mun käyttöön automaattisesti.

Meillä kotona oli niin että äiti oli kotona ja isä teki töitä (silloin kun vielä pystyi). Isä painoi pitkää päivää selkä väärässä ja kiikutti kiltisti rahat äidille. Jo silloin mä mietin että onpa epäreilua ja ehkä tämä asia on sitten iskostunut mun päähäni.

Ei vaan oo mun juttu, mutta kuten sanoin, ei se tarkoita sitä että tuntisin tarvetta arvostella heitä jotka kotona lasten kanssa ovat ilman tuloja.

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Miks se tarkottas että jäis tyhjän päälle jos ero tulee, vaikka tällä hetkellä ei töissä oliskaan?

Juurihan täällä on huudettu suureen ääneen, että ei niitä töitä niin vaan saa. Sitten kun ero tulee niin sittenkö niitä töitä ilmestyy nenän eteen? Ihmeellistä... :whistle: Ja kyllä siihen eroon kuuluu muutakin (jos sellainen sattuisi) pitäisi saada mahdollinen asunto nopeasti (siihen rahat), huonekaluja (siihen rahat), ruokaa (siihen rahat) sairastumiset (siihen rahat) ja muut kuukausimenot. Palkka kun tulee yleensä kuukauden viiveellä, vaikka kuinka saisit heti töitä. Pitää olla säästöjä ja pesämunaa pahanpäivänvaralle.

Ole hyvä vaan. =)

Toivottavasti. Mä uskoisin myös niin. Vaikka olisi vähän tylsääkin, niin helpottavaa se on ainakin. =)
Minulla oli näköjään vähän ajatus katkennut tuossa ylempänä, tarkoitin, kuten taisit ymmärtääkin, että että olen huomannut sinun tyylisi muuttuneen ja minusta hyvinkin mukavampaan suuntaan. =)

vähemmän teet työtä, kuin sellainen, jolla on 2 lasta, ja hoitaa koko ajan lapsiaan kotona.

Ei se mun työ mitään helppoa ole todellakaan ja siihen vielä kotihommat sun muut päälle,tänään on ollut PITKÄSTÄ aikaa lepposampi päivä, huomenna pitäis olla taas klo6 töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Juurihan täällä on huudettu suureen ääneen, että ei niitä töitä niin vaan saa. Sitten kun ero tulee niin sittenkö niitä töitä ilmestyy nenän eteen? Ihmeellistä... :whistle: Ja kyllä siihen eroon kuuluu muutakin (jos sellainen sattuisi) pitäisi saada mahdollinen asunto nopeasti (siihen rahat), huonekaluja (siihen rahat), ruokaa (siihen rahat) sairastumiset (siihen rahat) ja muut kuukausimenot. Palkka kun tulee yleensä kuukauden viiveellä, vaikka kuinka saisit heti töitä. Pitää olla säästöjä ja pesämunaa pahanpäivänvaralle.

Niin ja sitten päälle vielä se, että kaiken muutoksen keskellä ne lapset on sitten laitettava kiireen vilkkaa hoitoon. Iso muutos kaikille.

Meillä ei ainakaan mitään säästöjä ole pahanpäivänvaralle.
Ei nyt, ja tuskin tulevaisuudessakaan. Mutta me ei eletäkään elämää niin, että mitä JOS...

Meillä ei ainakaan mitään säästöjä ole pahanpäivänvaralle.
Ei nyt, ja tuskin tulevaisuudessakaan. Mutta me ei eletäkään elämää niin, että mitä JOS...

Jokaisen oma asia on miten elämäänsä elää. Minä vaan olen niin pessimisti, että että varaudun yllättäviin tilanteisiin parhaani mukaan. (koko perhe varautuu)

Mä olen tehnyt tämän jo kerran, ilman koulutusta ja työkokemusta, lähdin vuokralle asumaan tytön isän luota mukanani vaatteet, lapsen lelut ja yksi lamppu sekä lapsen sänky. Töihin pääsin ensimmäisestä haastattelusta, ja samassa paikassa olen vieläkin, ja nythän mulla on se toinenkin paikka minne en edes hakenut. Kotikin on näyttänyt jo pitkään ihan kodilta: aluksi mulla oli laina tavarat, (vaaleansiniseksi maalattu nahka sohva ehkä 60 vuotta vanha on tästä melko klassinen esimerkki) ja pikkuhiljaa hankin sitten omia, loput myöhemmin yhdessä miehen kanssa. Sosiaalihuolto auttoi kyllä ensimmäisessä kuukaudessa, eikä se tytön isä ihan niin possu ollut sekään että olisi meidät jättänyt nälkään kuolemaan.

Mä en siis osaa pelätä yksin tyhjänpäälle jäämistä: joka kerta sieltä noustaan, jos haluja on.

Ole hyvä vaan. =)

Minulla oli näköjään vähän ajatus katkennut tuossa ylempänä, tarkoitin, kuten taisit ymmärtääkin, että että olen huomannut sinun tyylisi muuttuneen ja minusta hyvinkin mukavampaan suuntaan. =)

Juu, ymmärsin: kiitos. :)

Jokaisen oma asia on miten elämäänsä elää. Minä vaan olen niin pessimisti, että että varaudun yllättäviin tilanteisiin parhaani mukaan. (koko perhe varautuu)

Jep :)
Itse taas olen sitä mieltä, että asiat järjestyy aina.
Niin ne on tähänkin asti järjestynyt, enkä osaa kuvitella edes tilannetta mistä en selviäisi. Ihan ilman säästöjäkin :)

vieras hyvä

Sano missä olen leuhkinut?

:attn: :kieh:

En lukenut koko ketjua, mutta mä en osaa edes ajatella asiaa noin, että joku elättää ja joku on se elätettävä. Perhe on perhe ja kaikki on yhteistä ja kaikki hoidetaan yhdessä. Ei meillä olla ikinä mietitty kenen rahoja mitkäkin on, kenen tilille ne tulee jne. kun kaikki on luonnollisestikin yhteistä.

Yhteistyössä